pmar_kpj Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 pai metoda ma multumeste dar incerc sa-mi explic cu au reusit unii sa faca acest calcul doar din ECU si MAP! fara durata de injectie din afara ECU-ului! ok ! multam ! mai sap si o sa revin ! Link to comment
Abram Burel Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Pai, ECU nu le stie pe toate? Totul e sa il rogi frumos sa ti le spuna Cu siguranta se pot afla cumva si parametrii "negenerici" si modul de interogare a lor. A ami fost demuuult o discutie despre cum ar putea fi aflati in caz ca nu, dar nu a dus la niciun rezultat. Link to comment
pmar_kpj Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 pai stiu ca pot fi aflati cu un tester pt daewoo! dar pina atunci cine imi spune cam cit ar fi masa debitului de aer la relanti la matiz ? acu' cu formule bagate in pic am vro 1.8 g/s ! Link to comment
tolin Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Pai, depinde de temperatura, de umiditate, de presiunea barometrica. N-ai ales calea cea mai lunga si cu cele mai multe necunoscute ? Link to comment
pmar_kpj Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 pai stiu ca depinde de toate acestea ! dar intrebam doar asa ca idei in conditii normale ! ca inca nu m-am urcat cu matizul la Cota 2000! si drumul cel mai scurt e ala care il stii. am avut ca sursa de inspiratie articolul lui nenea Lightner. asa ca apreciez orice informatie! Link to comment
tolin Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Asta e proiect de licenta, are caracter universitar ? Link to comment
pmar_kpj Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 nu face din nici un proiect! am eu un fix cu chestia asta ! pur si simplu un hobby ! am plecat de la lipsa turometrului ! Abram Burel m-a ajutat acu' un an cu ceva informatii despre kpw2000 si am facut un simulator de ecu! am atasat niste poze cu simulatorul. dar nu prea inteles intrebarea? Link to comment
tolin Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 (edited) Pai, pentru un aparat de masura, eu as fi ales metoda cu variabile cat mai putine. E drept, n-am inteles de ce vrei sa calculezi masa de aer pentru a ajunge la volumul de benzina ? Universitarii au obiceiul de-a alege calea lunga, sa te treaca prin toata materia. Edited April 27, 2010 by tolin Link to comment
pmar_kpj Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 (edited) pentru ca in bucla inchisa raportul aer combustibil e constant (14.7). de asta m-am legat de aer. si initial nu am stiut ca matizul nu e cu MAF (de asta am luat-o ca universitarii). Edited April 27, 2010 by pmar_kpj Link to comment
tolin Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 (edited) In bucla inchisa este cand sunt intrunite niste conditii si cand corectoarele (fuel trim) sunt zero. Pe orice acceleratie mai hotarata si peste o anumita turatie, sistemul este in bucla deschisa, sa dea posibilitatea soferului sa scoata cat mai mult din motor, deci, adio raport de amestec. Oricat de bine stapanesti din bietul PIC tot fenomenul, la sfarsit iti ramane sa imparti rezultatul la densitatea benzinei, o variabila pe care n-o poti masura in orice moment, motiv pentru care proiectantul injectiei a introdus corectia prin FUEL TRIM. De ce calea asta, cea mai lunga si cea mai nesigura ? Nu stiu cum vrei sa determini tu ce cantitate de aer intra in cilindru, la un moment dat, iti lipseste o constanta constructiva pe care doar proiectantul o stie. Pe reteta propusa de mine aveai doua marimi de masurat (MAP si durata de injectie) si doua constante din catalogul producatorilor ("p in p si gata fata" cum zice cantecul). Edited April 27, 2010 by tolin Link to comment
pmar_kpj Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 ai un id de yahoomessenger si vro citeva minute ca asa trec anii si moare matizul ! ma gasesti pe pmar_kpj daca esti dispus! Link to comment
cristics Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 (edited) Pentru cine e interesat de un turometru cu PIC 16F84, atasez proiectul (nu e facut de mine, dar am verificat programul si e ok). Am in vedere sa-l fac practic, dar nu prea ii gasesc locul in/pe bordul Matizului. Merge pe orice tip de motor ( in 2 sau 4 timpi, cu 1-12 cilindri). Tachometer.part1.rar Tachometer.part2.rar Edited July 29, 2010 by cristics Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now