Jump to content

Schema Mea De Universal Car Computer (turometru, Consum Instantaneu, Etc.) Totul Full Digital!


Recommended Posts

pai metoda ma multumeste dar incerc sa-mi explic cu au reusit unii sa faca acest calcul doar din ECU si MAP! fara durata de injectie din afara ECU-ului!

 

ok ! multam ! mai sap si o sa revin !

Link to comment

Pai, ECU nu le stie pe toate? Totul e sa il rogi frumos sa ti le spuna :) Cu siguranta se pot afla cumva si parametrii "negenerici" si modul de interogare a lor. A ami fost demuuult o discutie despre cum ar putea fi aflati in caz ca nu, dar nu a dus la niciun rezultat.

Link to comment

pai stiu ca pot fi aflati cu un tester pt daewoo!

 

dar pina atunci cine imi spune cam cit ar fi masa debitului de aer la relanti la matiz ?

 

acu' cu formule bagate in pic am vro 1.8 g/s !

Link to comment

pai stiu ca depinde de toate acestea !

 

dar intrebam doar asa ca idei in conditii normale ! ca inca nu m-am urcat cu matizul la Cota 2000!

 

si drumul cel mai scurt e ala care il stii. am avut ca sursa de inspiratie articolul lui nenea Lightner.

 

asa ca apreciez orice informatie!

Link to comment

nu face din nici un proiect!

am eu un fix cu chestia asta ! pur si simplu un hobby ! am plecat de la lipsa turometrului !

 

Abram Burel m-a ajutat acu' un an cu ceva informatii despre kpw2000 si am facut un simulator de ecu!

 

am atasat niste poze cu simulatorul.

 

dar nu prea inteles intrebarea?

 

 

 

post-22240-127239246899_thumb.jpg

post-22240-127239247925_thumb.jpg

Link to comment

Pai, pentru un aparat de masura, eu as fi ales metoda cu variabile cat mai putine. E drept, n-am inteles de ce vrei sa calculezi masa de aer pentru a ajunge la volumul de benzina ?

 

Universitarii au obiceiul de-a alege calea lunga, sa te treaca prin toata materia.

Edited by tolin
Link to comment

pentru ca in bucla inchisa raportul aer combustibil e constant (14.7). de asta m-am legat de aer.

 

si initial nu am stiut ca matizul nu e cu MAF (de asta am luat-o ca universitarii).

Edited by pmar_kpj
Link to comment

In bucla inchisa este cand sunt intrunite niste conditii si cand corectoarele (fuel trim) sunt zero. Pe orice acceleratie mai hotarata si peste o anumita turatie, sistemul este in bucla deschisa, sa dea posibilitatea soferului sa scoata cat mai mult din motor, deci, adio raport de amestec. Oricat de bine stapanesti din bietul PIC tot fenomenul, la sfarsit iti ramane sa imparti rezultatul la densitatea benzinei, o variabila pe care n-o poti masura in orice moment, motiv pentru care proiectantul injectiei a introdus corectia prin FUEL TRIM.

De ce calea asta, cea mai lunga si cea mai nesigura ? Nu stiu cum vrei sa determini tu ce cantitate de aer intra in cilindru, la un moment dat, iti lipseste o constanta constructiva pe care doar proiectantul o stie.

Pe reteta propusa de mine aveai doua marimi de masurat (MAP si durata de injectie) si doua constante din catalogul producatorilor ("p in p si gata fata" cum zice cantecul).

Edited by tolin
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Pentru cine e interesat de un turometru cu PIC 16F84, atasez proiectul (nu e facut de mine, dar am verificat programul si e ok). Am in vedere sa-l fac practic, dar nu prea ii gasesc locul in/pe bordul Matizului. Merge pe orice tip de motor ( in 2 sau 4 timpi, cu 1-12 cilindri).

Tachometer.part1.rar

Tachometer.part2.rar

Edited by cristics
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...