Mircea Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Hai mai, 2 pareri negative si te-ai bosumflat? Bea-ti cafeaua si revino-ti Vorbim maine. Link to comment
lascarica Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Da-ti 2 palme si revino pe traseu. La ce te asteptai de la circotasii forumului 1 Link to comment
tolin Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 (edited) ... La ce te asteptai de la circotasii forumului ... ... sa-ti puna lupa (nu-i anagrama) in mana pentru a vedea ridicolul situatiei, cand te plangi de gropile din drumurile Romaniei, nu iti pui eleron sa te lipesti de ele ! Edited February 20, 2010 by tolin Link to comment
Tommy Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 (edited) La ce te asteptai de la circotasii forumului Nu sunt carcotas bre. Privesc. Gandesc. Actionez. E interzis? Eu inteleg altceva prin tuning, si anume modificari care au baza imbunatatirea caracteristicilor, sporirea sigurantei si a dinamicii, deci pornirea e de la suspensie, frane, jante usoare, anvelope, si nicidecum de la floricele, mansoane, prelungitoare, pleoape, dvd-uri, cromaciuni prin stopuri si alte instrumente de masurare inutile. Pentru ca oricat ai masura.. nu creste numai din asta. Apoi putere motor in masura in care se poate la un motor aspirat. Ai inteles? Daca nu, nu as fi mirat. Bun, daca initiatorul topicului e atat de sensibil si isi ia jucariile si pleaca in casa cu ele, adica pe topicul geaman: http://forum.4tuning.ro/116-masina-mea-opel/117477-alba-neagra/page-5.html noi vom intra din cand in cand sa vedem progresele Edited February 20, 2010 by Tommy 1 Link to comment
uskt2005 Posted February 20, 2010 Author Share Posted February 20, 2010 Hai ca sa lamuresc anumite persoane: Tot ce am facut la masina am facut pt a-mi face viata cat mai placuta atat timp cat stau in spatele covrigului. Intrebati-ma voi ce credeti ca este inutil si am sa va spun la ce folosesc acel lucru. Eleronul l-am pus doar pt a completa spatele masinii. Mie unu mi se pare ca pastreaza liniile masinii si imi place cum vine pe masina. Este doar pt estetic si nidecum folosit la ce spunea tolin in mod ironic bineinteles. Cat despre modificarile pe care le sugereaza tommy nu zic nu, dar cu drumurile pe care le avemn in acest moment aia ar fi bani aruncati pe fereastra. Si voi raspunde punctat e ce cred asta: Nu poti folosi suspensia sport ca e plin de gropi - Bani aruncati Nu are rost sa pui pe masina un motor cu mai mult de 100si ceva de cai, nu ai unde sa fugi cu ei - Bani aruncati Frane mai bune? Cand le folosesti? Tot cand mergi tare, daci alti bani aruncati! Asa ca mai bine bag bani intr-un interior full piele, in xenoane, pt a vedea cat mai bine obstacolele ce apar la tot pasul, sa inlocuiesc totate becurile cu filament cu leduri pt scadere consum, sa imi pun un sistem audio decent s.a.m.d. O lista cu ce am facut pana acum la masina...ce credeti voi ca nu folosesc? Jante aliaj Anvelope iarna Folie autorizata mp3+boxe spate+tweetere+amplificator+subwoofer+condensator insonorizare faruri angel eyes stopuri full led xenon 55W pe faza scurta xenon 35 w pe faza lunga becuri semnalizare cromate tavita portbagaj + presuri bavele noroi+aparatori aripa interioara spate(montate la reprezentanta) Computer bord Cotiera huse pasla capota motor GPS Volan, mansoane schimbator si frana de mana imbracate in piele Modificat ceasuri alb albastru Montat activat CruiseControlul Eleron spate + Bara Irmscher Link to comment
Tommy Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 (edited) Uskt, nu vreau sa monopolizez eu discutia sau sa am eu discutii neplacute cu colegii, dar citesc multi pe aici si sa fim corecti cu legile fizice si sa vorbim nu din auzite, ci din ceea ce stim exact. Suspensia inseamna arc si amortizor. Arcul da stabilitatea masinii pe curbe, masina sta practic pe arcuri, amortizorul joaca rol in reducerea oscilatiilor. - pe un drum perfect drept se pot pune arcuri tari si telescoape tari fara grija - pe un drum ca cele de la noi se pot pune arcuri tari si telescoape medii, creste atat stabilitatea cat si confortul. Viata ne invata ca a evita un obstacol nu e moft, ci se intampla a fi o necesitate. Rotile, inseamna janta si anvelopa. Jante usoare inseamna consum mai mic, putere mai mare la roata, fiecare Kg la roata se traduce in 20kg in greutate in masina. Anvelope cu balon mare inseamna lipsa de stabilitate prin tangaj lateral, franare mai proasta, consum mai mare. Cauciucuri cu balon mai mic, margine intarita inseamna stabilitate mult mai bune, handling sporit deci directie precisa, franare ferma. Frane mai tari pot insemna diferenta intre a opri sau nu. Un metru poate face diferenta intre tragedie si a scapa. Asa ca ipoteza ca frane iti trebuie doar la viteza mare este complet gresita. Lumini: total de acord ca trebuie sa fie cat mai bune, mai ales ca eu merg noaptea, dar nu sa deranjez pe ceilalti, tu te lauzi cu flash-urile, ai pus si film sa vedem cum ii pui tu pe altii la respect. Aici adaug si luminile din ochii mei, si e dovedit stiintific ca luminile albastre sunt cele mai rele pt ochi. Toate astea le vorbesc din experienta, le am facute pe masina mea, si nu din citit pe forumuri. Deci te rog nu mai spune aia cu gropile ca e ridicola. Nu zic si de look, e evident ca e crescut, dar eu masina o folosesc sa circul, nu sa scriu despre ea sau sa fac vreun fetish bizar. Later edit: Lascarica, tie ti-am raspuns practic mai sus, asa ca nu mai consum un post inutil, ia-l si ca raspuns al unui alt eventual raspuns al tau: Ai inteles? Daca nu, nu as fi mirat. Edited February 20, 2010 by Tommy 1 Link to comment
lascarica Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 (edited) Cine a zis ceva de tuning? Modificarile pot fi pt "look" ori "performante". Apropo de "look"...gusturile nu se discuta, iar in cazul de fata (spoiler si eleron) nu e departe de altele cu care in trecut erai de acord. Daca punea o aripa de Airbus pe post de eleron inteleg dar nu e cazul. Iar spoilerul nu e pina in asfalt, inca e aproape de realitate. Iar la "performante" iar e discutabil apropo de utilitate pe drumurile patriei. Unii cauta 4x4 din cauza asta si altii vor suspensii sport, jante alianj si balon mic ...daca nu participi la "liniute" pe DN1 la ce folosesc? Care e diferenta de greutate intre jante de aluminiu si otel? 100kg? In ce se traduce : consum mai mic cu .1l/100, accelerare mai rapida cu 0.0001sec? La gropile din asfalt numai balon mic si jante de aluminiu trebuie... Suspensiile de Opel sint aproape de mediu nu se compara cu barca de Cielo, pt ce sa le schimbe ca suspensii tari zici si tu ca nu se potrivesc. Ca nu imi plac stopurile si sigla de Vaux de exemplu e alta treaba, dar de la asta la ce ai spus tu e cale lunga... Ai tendinta sa jignesti userii si nu e frumos. Edited February 20, 2010 by lascarica 1 Link to comment
uskt2005 Posted February 20, 2010 Author Share Posted February 20, 2010 Tommy sa le stapanesti sanatos modificarile tale, eu nu-mi pun arcuri tari pana nu vom avea drumuri mai bune. Nu sunt contra lor, ci doar le consider bani aruncati, nu ai unde sa le folosesti, sau cel putin eu, nu am unde. Cat despre jante de aliaj usoare am ... de vara. Acu iarna is bune si astea de tabla Nu esti singurul care ai mers cu masini cu arcuri tari combinate cu amortizoare moi. Mie unu imi rupe rinichii o astfel de masina. Link to comment
tolin Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Frane mai bune? Cand le folosesti? Tot cand mergi tare, daci alti bani aruncati! Cand esti constient de valoarea lor, adica la orice viteza. Dar se pare ca xenoane pe faza lunga sunt o investitie buna sa dai flash-uri la toti fraierii de pe drum, sa stabilesti cine este seful pe acolo. "L-ai vazut tu pe ala care da flash-uri pe youtube ? Ala eu sunt !" Monologul acesta merita toti banii, iar clipul spune exact intentiile. Pentru asta ai suficienti laudatori pe toate forumurile auto care s-au nascut cu unica dorinta sa dea blituri in ochi la altii, dar fii multumit ca s-au gasit macar doi care sa-ti spuna contrariul. O sa vina vremea si pentru tine sa fii pe partea cealalta. In privinta suspensiei pe drumuri ondulate esti complet in greseala, arcuri moi si masina inaltata sunt exact greselile care trebuie evitate. Altfel, spor la bifat lista si eu sunt de parere ca omul trebuie sa-si faca toate damblalele. Link to comment
uskt2005 Posted February 20, 2010 Author Share Posted February 20, 2010 (edited) Vad ca voi credeti ca am pus xenon pe lunga doar pt a da flashuri...va inselati...am pus sa vad la distanta mai mnare decat cu becuri halogen. Fara sa ma laud cred ca sunt o persoana disciplinata in trafic. Da, mai dau cate un flash la cate un camionagiu ce merge cu faza lunga sau un logan cu xenon in proiectoare, dar asta o fac pt siguranta mea si poate si a celorlalti participanti la trafic. Tolin , eu imi stiu limitele masinii si ale mele ca si sofer ce are 12ani de conducere si cateva sute de mii de km pe soselele din Romania si din Europa. Stiu ce vreau si ce nu Repet, nu suport suspensia tare imi rupe spatele si imi clantane dintii in gura de la ea. Edited February 20, 2010 by uskt2005 Link to comment
tolin Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Vad ca voi credeti ca am pus xenon pe lunga doar pt a da flashuri...va inselati... Daca o poza face cat 1000 de cuvinte, un clip spune cat o viata, eu am vazut clipul, oricata bunavointa as avea, nu pot intelege altceva din el, pana si muzica imi confirma. Confunzi arcurile cu suspensia. Confortul este dat de catre amortizoare, arcurile limiteaza amplitudinea, adica dai mai putin cu burta de pamant cand mergi pe un drum valurit. Tu ai mers cu aia care au schimbat si amortizoarele si te inteleg. Exista mai multe retete de arcuri, totul este sa stii ce sa alegi. Daca esti curios, poti vedea pe masina lui tommy ca sa nu zici ca citam din Petre Ispirescu. 1 Link to comment
BogdanG Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 (edited) Usktule faptul ca ai pus xenon pe lunga nu este cool ci o prostie, xenonul nu se aprinde instant, el ajunge la putere 75% dupa 6 secunde (cele de fabrica 4 secunde) timp in care nu ai faza lunga si ruland pe autostrada cu 130km/h faci 36m/s deci un obstacol aflat la 250m o sa fie imposibil de observat si evitat. Eu am lovit un caine pe autostrada din cauza de xenoane pe lunga, am observat eu ceva in departare am dat lunga si nimic, pana sa vad cainele la viteza aia era prea tarziu, oricum un spoiler nu costa foarte mult DAR putea fii un om si era mai grav . Edited February 21, 2010 by BogdanG Link to comment
EM!L Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Nu poti folosi suspensia sport ca e plin de gropi - Bani aruncati Frane mai bune? Cand le folosesti? Tot cand mergi tare, daci alti bani aruncati! Asa ca mai bine bag bani intr-un interior full piele Poate mă înşel, dar am rămas cu impresia că nu eşti cel mai liniştit şofer. Nu că ar fi vreo problemă, şi eu sunt departe de ceea ce se numeşte "liniştit" în condus. Zici că n-o poţi folosi?! Well, "pe curbe" te ajută mai mult suspensia decât scaunele îmbrăcate în piele (doar un ex.) Asta cu frânele e aceeaşi cu " sunt câteva grade sub 0, dar asfaltul e uscat; nu mă ajută gumele de iarnă, în + arată naşpa". (povestea cineva [salex, dacă nu greşesc] pe topicul de accidente cum l-a "ratat" pe un cretin ce-i tăiase faţa, pe DN1, tocmai datorită gumelor de iarnă... da' astea's detalii, mulţi le citesc şi doar atât - alt exemplu ) Link to comment
uskt2005 Posted February 21, 2010 Author Share Posted February 21, 2010 Daca o poza face cat 1000 de cuvinte, un clip spune cat o viata, eu am vazut clipul, oricata bunavointa as avea, nu pot intelege altceva din el, pana si muzica imi confirma. Confunzi arcurile cu suspensia. Confortul este dat de catre amortizoare, arcurile limiteaza amplitudinea, adica dai mai putin cu burta de pamant cand mergi pe un drum valurit. Tu ai mers cu aia care au schimbat si amortizoarele si te inteleg. Exista mai multe retete de arcuri, totul este sa stii ce sa alegi. Daca esti curios, poti vedea pe masina lui tommy ca sa nu zici ca citam din Petre Ispirescu. Tolin tare iti mai place sa citesti doar ce vrei...Ce legatura are muzica pusa random de youtube intr-un clip cu modul in care folosesc eu faza lunga? Nu confund nimic, am spus si repet : Am mers cu o astra G cu arcuri semi sport - 40mm fata-spate puse pe amortizoarele originale care nu sunt nici moi si nici dure as spune ca sunt chiar asa cum ar trebui sa fie dupa teoria lui tommy , adica medii ca si duritate si nu a fost deloc o calatorie confortabila, ba din contra la fiecare groapa sau succesiune de gropi trebuia sa am grija sa nu am limba intre dinti sa nu mi-o musc cumva Usktule faptul ca ai pus xenon pe lunga nu este cool ci o prostie, xenonul nu se aprinde instant, el ajunge la putere 75% dupa 6 secunde (cele de fabrica 4 secunde) timp in care nu ai faza lunga si ruland pe autostrada cu 130km/h faci 36m/s deci un obstacol aflat la 250m o sa fie imposibil de observat si evitat. Eu am lovit un caine pe autostrada din cauza de xenoane pe lunga, am observat eu ceva in departare am dat lunga si nimic, pana sa vad cainele la viteza aia era prea tarziu, oricum un spoiler nu costa foarte mult DAR putea fii un om si era mai grav . Ok bine daca e prostie de ce il pun(xenonul pe lunga) astia pe masini din fabrica? Asta cu cainele ... se poate intampla sa-ti sara in fata si la 10 m si tot nu mai ai ce-i face, tine si de norocul fiecaruia. Poate mă înşel, dar am rămas cu impresia că nu eşti cel mai liniştit şofer. Nu că ar fi vreo problemă, şi eu sunt departe de ceea ce se numeşte "liniştit" în condus. Zici că n-o poţi folosi?! Well, "pe curbe" te ajută mai mult suspensia decât scaunele îmbrăcate în piele (doar un ex.) Asta cu frânele e aceeaşi cu " sunt câteva grade sub 0, dar asfaltul e uscat; nu mă ajută gumele de iarnă, în + arată naşpa". (povestea cineva [salex, dacă nu greşesc] pe topicul de accidente cum l-a "ratat" pe un cretin ce-i tăiase faţa, pe DN1, tocmai datorită gumelor de iarnă... da' astea's detalii, mulţi le citesc şi doar atât - alt exemplu ) Da , linistit nu sunt(aici ma refer la viteza cu care merg, dar nu cu mult peste legal, de obicei merg in afara localitatilor cand permite traficul cu 140 cu varfuri de 160-180), dar disciplinat( a se intelege ca nu ma bag pe contrasens , nu claxonez sa se dea nesimtitul la o parte ca vin eu , nu blochez intersectii, il las pe unu care vrea sa iasa de pe o strada laturalnica si cate si mai cate , nu trebuie acum sa dau mii de exemple sper) in trafic DA ! Atat timp cat din fabrica s-au pus niste frane pe o masina tind sa cred ca acei ingineri nu au fost chiar atat de idioti incat sa puna de spunem frane de tico pe leganta ci au pus niste frane compatibile cu performantele masinii. Comparatia pe care ai facut-o tu nu este deloc corecta. Daca spuneai ca in loc de cauciucuri de iarna pui senile da atunci era corecta comparatia intre sistem de franaree stock si sistem de franare mai performant. Link to comment
lauamd Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Ok. Citesc topicul ăsta şi nu reuşesc să înţeleg de ce este necesară toată această polemică. Într-adevăr discuţiile şi părerile contradictorii duc la progres însă aici a devenit un fel de gâlceavă la care aţi uitat de unde aţi plecet. Era vorba de tuning. Că sunt anumite chestii din dotarea autovehiculului care sunt inutile sau deranjează alţi conducători poate fi adevărat. Că sunt elemente de tuning care pot îmbunătăţi siguranţa este deasemenea adevărat. Că nu suntem toţi specialişti în dinamica autovehiculelor este corect. Însă ar tebui ca discuţia să fie făcută cu rol educativ din care fiecare dintre noi să aibă ceva de învăţat şi nu ca acest subiect să DERAIEZE spre ridicol (avem parte în fiecare zi de asta). 1 Link to comment
Englishman Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Mie, unuia, imi plac machinetele lui Uskat. La opel mi se pare totul foarte ok, chestie de gusturi, ca EU am boala sa-si dea stopurile alea jos, impreuna cu sigla Vaux, e doar problema mea. ATAT. Tapiteria de piele si restul fac toti banii. Ca e bicolora, inclusiv volanul, iarasi e o chestiune de gusturi. Dar pentru cineva pentru care masina inseamna mult mai mult un mijloc de transport, modificarile, indiferent care sunt ele, reflecta personalitatea proprietarului. Asa cum crucile de pe geamurile unora reflecta bigotismul, pentru altii reprezinta garantia intoarcerii safe acasa. Obiectie : Cielo mi se pare mai putin bagat in seama decat Opelul. MULT mai putin bagat in seama.... 2 Link to comment
uskt2005 Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 (edited) ...EU am boala sa-si dea stopurile alea jos, impreuna cu sigla Vaux, ... Obiectie : Cielo mi se pare mai putin bagat in seama decat Opelul. MULT mai putin bagat in seama.... Stopurile nu le pot da jos pt ca nu am ce sa pun in loc, cele originale au rosu si nu se potriveste cu "tema" masinii, dar asa cum am mai zis acum ceva timp in urma, stopurile actuale vor fi modificate cand va da caldura si va disparea cromul din ele, care deasemeni nu se potriveste cu "tema" masinii. Referitor la obiectia ta, ... cielo nu este mai putin bagat in seama, ci la cielo ma rezum sa il tin intr-o stare de functionare perfecta, sa-i fac reviziile la mai putin de 10.000 de km, sa-i pun consumabile si benzina de calitate. Edited February 22, 2010 by uskt2005 Link to comment
madkat Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Ce masini au csenon OEM pe far fara lupa, fara spalator si fara selfleveling ? Link to comment
uskt2005 Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Busted Dar o parte din acestea se vor rezolva. Bara de OPC ce va veni va avea si duzele pt spalare faruri pe care le voi face functionale. Lupa am pe scurta, iar treaba cu atuoleveling-ul e mai complicata, asa ca mai mult decat sa reglez farurile pe aparat nu prea am ce face. Oricum 100% faza scurta nu deranjeaza absolut deloc. Fascicolul luminos nu ajunge nici macar in partea de jos a parbrizului. Macar 50% din cei care au xenon pe masina de ar avea farurile reglate asa cum le am eu tare bine ar mai fi. Link to comment
VAXXi Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Offtopic, si ca sustinere pentru Uscatu': bre, cei care tot sustineti "vai, n-ai auto-leveling, ce oroare" - circulati noaptea ? Aveti idee cati umbla cu farurile (normale, halogene) reglate sa bata-n pomi ? cati umbla cu proiectoare de offroad, cu halogene de putere mai mare decat e permis, samd samd ? Omul a zis ca le are reglate, sa nu fim mai catolici decat papa. Mi-e mult mai groaza de 2x100 W dereglate pe un SUV de neam prost, decat de un xenon reglat si fara auto-leveling. Intr-adevar, daca faci greseala sa te uiti direct intr-un far cu xenon te chioraste (fata de unul cu halogen), dar n-ar trebui sa te uiti in farurile de pe contrasens oricum 3 Link to comment
Viktor Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Corect ce spune VAXXI, mai lasati omul in pace, circotasilor. Fiecare cu piticii lui, atit timp cit nu derenjeaza pe nimeni...nu-i problema. Link to comment
madkat Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Da Vaxxi - circul 90% din drumurile in afara bucurestiului noaptea - si stiu diferenta intre csenon pe faruri oem cu oglinda si bec de putere mai mare "normal"... Primele deranjeaja mai tare - evident nu numai din cauza lipsei levelling-ului ci in primul rand al configuratiei farului. gata - nu mai fac offtopic. Link to comment
lascarica Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 (edited) Ati uitat de TIMPITII cu farurile de ceata aprinse TOT timpullllllll !!!! Eventual cu xenoane pe toate...Sau aia cu xenoane de la 6k in sus...asa ca iertati-l pe bietul om ca a avut ideea sa-si puna xenoane decente, reglate si cu "stropitori" in viitorul apropiat. Edited February 22, 2010 by lascarica Link to comment
andreib Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Sigur xenon pe far conceput pentru bec clasic si de putere cu 60% mai mare decat xenonul standard nu deranjeaza! Sigur sigur sigur, s-au facut si sondaje! PS: Bec de 100w pe instalatia standard lumineaza in majoritatea cazurilor mai prost decat unul de 55w calumea. Pentru ca majoritatea masinilor NU au relee nici macar pe faza scurta si tensiunea la bornele becurilor ajunge mult redusa... In rest masina arata ce vrea proprietarul de la ea. Unii prefera performance, altii modificari optice si atat. Oricum de departe cele mai aiurea mie imi par suspensiile alea f inalte (heavy duty), siglele de vauxhall (care eu unul nu le inteleg rostul) si triplele prea cromate/complicate... Si orice ai spune de drumuri cu gropi: nu am dat niciodata cu nici o masina cu burta de pamant din cauza unei gropi... Macar de ar avea suspensia standard, asa e pur si simplu prea cocotata si nu se potriveste cu restul masinii... Link to comment
uskt2005 Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Sigur xenon pe far conceput pentru bec clasic ... ... Si orice ai spune de drumuri cu gropi: nu am dat niciodata cu nici o masina cu burta de pamant din cauza unei gropi... Macar de ar avea suspensia standard, ... Aici nu era vorba de xenon pe far normal ci pe far cu lupa. Pe lunga nu am lupa, dar orice ai avea pe lunga xenon sau halogen nu poti merge cu el aprins cand iti vine masina din fata, asa ca pe lunga poti pune si de 1000 de w atat timp cat il aprinzi si il stingi atunci cand trebuie. ...Eu am dat si nu odata, am dat si cu burta si cu pragurile de pamant. Iar referitor la conversia la suspensia standard este in plan de cand am luat masina, doar ca aceasta modificare nu a fost primordiala pana acum. Cat despre arcuri -35fata -40 spate iata ce raspuns am primit de la cineva care comercializeaza asa ceva(H&R) - masina va sta mult mai bine pe strada si pe viraje dar va fi mai rigida - dezavantajul mare este uzura mai accentuata a amrtizoarelor, bucsilor ,pivotilor,etc. deoarece va fi foarte rigida si dura in impactul cu gropile si denivelarile. - un aspect estetic mult schimbat in bine. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now