Jump to content

Scartait, Troncanit, Chitait, Piuit, Tiuit ...


Recommended Posts

de la o vreme, aparuse un scartait destul de sacaitor in plasticul stalpului dreapta. la sugestia lui ovi_jer :) >- am verificat presiunea in pneuri, am ajustat-o si acum am scapat de el. :thumbl:

Link to comment

Dupa mitul motoarelor ce nu merg decat cu OMV 100 si peste 3000 rpm, apare si cel al vaitaturilor plasticelor din interior cauzate de presiunea necorespunzatoare din pneuri.

Ce ziceti, deschidem o lista?

Link to comment

Nu e mit. Think about it: avem presiunea 2,3 pe fata si 2,2 pe spate (nu stiu exact cum am ajuns asa). Plasticul din masina suporta mai mult decat ar fi trebuit din cauza ca masina suporta mai mult decat ar fi trebuit. Ce parte din chestia asta nu ti se pare normal?

 

Cine a zis de CO100? Eu bag 98 pentru ca, chipurile, este singura importata in afara de 100 de la OMV. Kalos suporta RON91 or Higher dar nu si cand vine vorba de benzina romaneasca. Oricum, ca idee - offtopic, acum am pus 98 de la Rompetrol (am vazut pretul de abia cand am ajuns la casa sa platesc) si merge fantastic :)

Link to comment
Plasticul din masina suporta mai mult decat ar fi trebuit...

Vrei sa spui ca masina rula prea "dur" si de aici pe plastic l-a apucat durerea de cap. OK, pot fi de acord cu relatia asta cauza-efect, dar nu rezulta din poveste. Sincer, dupa patania cu bordura si "chitaitul" usii, incepusem sa cred ca din cauza rotiilor "dezechilibrat" de umflate, merge masina intr-o parte si i se pune un junghi.

BTW, ziceai ca plange rau de cand v-ati intors de la intalnire. I-a trecut? Cu ce-ai tratat-o?

Link to comment

Pai asta a fost. Ma gandesc ca a inceput sa fie mai cald afara si trebuia sa imi dau seama ca o ajustare de presiune ar fi fost necesara... dar nu mi-am dat seama. Incearca sa faci Predeal-Bran cu presiunea pe care o aveam eu in pneuri si o sa inceapa sa planga sigur. E minat drumul ala si nu e o figura de stil.

Link to comment

Mda, pai de, ce sa-ti fac, nu erai tu cel ce ne-ai sfatuit sa verificam presiunea din pneuri cand ne luam masina? Si pe urma, n-am ras toti cand ne-a zis stim noi cine ca nu e iarna, cum e vara.

Dar, acum pe bune, mai e ceva. Temperatura pneului si in consecinta presiunea are sanse sa creasca daca drumul pe care-l faci este cu multe curbe sau mergi foarte tare (frecare cauciuc-drum sporita) sau pui multe frane (pe langa ca mai sus si incalzirea jentii). De unde se deduce ca trebuie sa verifici presiunea cand pleci la drum (parca scrie in orice "ghid" asta, dar evident ca noi nu prea bagam in seama). Si asta nu numai ca-ti scartaie plasticele, dar sunt efecte muuult mai importante (uzuri cauciuc, confort, consum).

Link to comment

Ei, iti iei un ceas din ala de verificat presiunea si mai faci un "efort" dupa ce bagi (sau scoti) presiune (de la compresor sau pompa) si masori cu el. N-o fi foarte precis, dar la cat il folosesti (si sigur sa te porti frumos cu el, ca e mic) va fi macar constant in masuratori. Despre precizie, faci si tu o statistica dupa cum iti arata ceasurile de pe la compresoare si cat al tau si vezi pe unde stai.

Link to comment

Salut oameni buni!

M-am facut si eu cu un Kalos! Pana acum de cand o am (cateva zile) am bagat benzina Petrom 98 (adica un sg. plin) si vad ca nu am deocamdata nici o prb...si sper sa nici nu aud vreo astfel de prb. Singura troncanitura o aveam de la suportul de nr. de pe spate care nu era prins asa cum trebuie. Dar l-am prins cu niste arici si nu mai am zgomote...deocamdata... [-O<

Apropo sa-mi pun scut??!! Ajuta la ceva?! :-W

Edited by mcojo
Link to comment

"Pregatirea pentru vanzare" pe care o face orice dealer (si o platesti ca serviciu) presupune printre altele si verificarea presiunii in prneuri.

Sincer sa fiu eu nu am verificat-o dupa ce am luat-o. Pana la revizia de 1000, "simturile" mi-au zis ca ar fi OK (ochiometric: nu pareau nici prea prea nici foarte foarte, iar manometric: nu tragea volanul in nici-o parte). La revizie, i-am vazut "facand" presiunea si m-am mai ocupat de ele abia in iarna asta (la vreo 5000 Km) ca ma tot batea nevasta-mea la cap c-ar fi o roata mai lasata, dar nu era).

Cineva zicea insa undeva pe forum ca ar fi presiunea mai mare, probabil de la transport, ceea ce ar insemna ca dealer-ul mai uita sa-si faca treaba.

Cel mai bine ar fi ca la prima alimentare sa se faca si o verificare a presiunii. Chiar daca manometrul de la compresor nu e foarte bun, se pot depista unele anomalii (cum ar fi presiune inegala stanga-dreapta).

Link to comment
Apropo sa-mi pun scut??!! Ajuta la ceva?! :-W

 

Pune-l. Mai bine cu el decat sa regreti.

 

Cand pleci de la dealer fa o vizita la cea mai apropiata vulcanizare sau benzinarie. Presiunea este mai mare decat ar trebui. Din 3 masini, 3 aveau 2.3 la ridicarea de la dealer.

 

Revizia la 1kkm era gratuita si aproape inutila.

Link to comment

Revizia la 1000 e(ra, nu stiu) gratuita, o fi aproape inutila (verifica daca nu ti s-au desfacut sau dezumflat rotile, daca nu ti-au curs lichidele sau cazut motorul), dar e OBLIGATORIE pentru sistemul de garantie. O sa certifice efectuarea ei in caietul corespunzator si tare ma indoiesc ca o sa fie fericiti la prima revizie de-adevaratelea, daca n-o ai p-asta.

Link to comment

in carnetul de garantie scrie in felul urmator:

"prima revizie dupa 15.000 km sau un an de la livrare"

 

parca sa zic ca l-am intrebat pe tipul de la GTT daca e revizie la 1000 (ca la unele daewoo) si mi-a zis ca nu, la 15k.

Link to comment

Mii de scuze, n-am stiut.

Oricum, eu zic ca nu strica. In mod normal ar fi trebuit sa nu se intample nimic in 1KKm, dar pe de alta parte aveai posibilitatea sa descoperi niste chestii de "prima mana" si sa-i pui sa verifice. Asta e.

Scuze inca o data pentru eventuala bram-bureala creata.

Link to comment

In mod normal, intr-o lume perfecta, ai dreptate. Dar au ridicat masina si se uitau la ea (asta inseamna de fapt ca isi fumau tigarea si isi beau cafeaua in apropiere). Apoi au verificat semnalizarea, farurile si stopurile si mi-au dat-o.

Link to comment

Solicitare precizari catre Domnu' robert (sau domnul Robert?):

1. se aude dinauntru sau doar de afara?

2. calca ambreiajul, se mai aude?

3. accelereaza foarte usor, cum se modifica zgomotul?

Poate ne dam cu parerea.

Link to comment

Pai..se aude si in interior si in exterior ..dar zgomotul vine de la motor clar .

Asta se intampla numai cand e motorul rece si cand sta la relanti si daca ciupesc putin acceleratia (daca turez mai tare nu se mai aude) . Daca calc ambriajul din nou nu se mai aude. Dupa ce se incalzeste motorul nu mai se aude de nici un fel .

Ce ar putea sa fie.. ?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...