Satori Posted March 19, 2005 Author Share Posted March 19, 2005 de la o vreme, aparuse un scartait destul de sacaitor in plasticul stalpului dreapta. la sugestia lui ovi_jer >- am verificat presiunea in pneuri, am ajustat-o si acum am scapat de el. Link to comment
Abram Burel Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Dupa mitul motoarelor ce nu merg decat cu OMV 100 si peste 3000 rpm, apare si cel al vaitaturilor plasticelor din interior cauzate de presiunea necorespunzatoare din pneuri. Ce ziceti, deschidem o lista? Link to comment
Satori Posted March 22, 2005 Author Share Posted March 22, 2005 Nu e mit. Think about it: avem presiunea 2,3 pe fata si 2,2 pe spate (nu stiu exact cum am ajuns asa). Plasticul din masina suporta mai mult decat ar fi trebuit din cauza ca masina suporta mai mult decat ar fi trebuit. Ce parte din chestia asta nu ti se pare normal? Cine a zis de CO100? Eu bag 98 pentru ca, chipurile, este singura importata in afara de 100 de la OMV. Kalos suporta RON91 or Higher dar nu si cand vine vorba de benzina romaneasca. Oricum, ca idee - offtopic, acum am pus 98 de la Rompetrol (am vazut pretul de abia cand am ajuns la casa sa platesc) si merge fantastic Link to comment
Abram Burel Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Plasticul din masina suporta mai mult decat ar fi trebuit... Vrei sa spui ca masina rula prea "dur" si de aici pe plastic l-a apucat durerea de cap. OK, pot fi de acord cu relatia asta cauza-efect, dar nu rezulta din poveste. Sincer, dupa patania cu bordura si "chitaitul" usii, incepusem sa cred ca din cauza rotiilor "dezechilibrat" de umflate, merge masina intr-o parte si i se pune un junghi. BTW, ziceai ca plange rau de cand v-ati intors de la intalnire. I-a trecut? Cu ce-ai tratat-o? Link to comment
Satori Posted March 22, 2005 Author Share Posted March 22, 2005 Pai asta a fost. Ma gandesc ca a inceput sa fie mai cald afara si trebuia sa imi dau seama ca o ajustare de presiune ar fi fost necesara... dar nu mi-am dat seama. Incearca sa faci Predeal-Bran cu presiunea pe care o aveam eu in pneuri si o sa inceapa sa planga sigur. E minat drumul ala si nu e o figura de stil. Link to comment
Abram Burel Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Mda, pai de, ce sa-ti fac, nu erai tu cel ce ne-ai sfatuit sa verificam presiunea din pneuri cand ne luam masina? Si pe urma, n-am ras toti cand ne-a zis stim noi cine ca nu e iarna, cum e vara. Dar, acum pe bune, mai e ceva. Temperatura pneului si in consecinta presiunea are sanse sa creasca daca drumul pe care-l faci este cu multe curbe sau mergi foarte tare (frecare cauciuc-drum sporita) sau pui multe frane (pe langa ca mai sus si incalzirea jentii). De unde se deduce ca trebuie sa verifici presiunea cand pleci la drum (parca scrie in orice "ghid" asta, dar evident ca noi nu prea bagam in seama). Si asta nu numai ca-ti scartaie plasticele, dar sunt efecte muuult mai importante (uzuri cauciuc, confort, consum). Link to comment
Satori Posted March 22, 2005 Author Share Posted March 22, 2005 Solutie: compresor. Dar de unde naiba iei unul care sa iti indice cat de cat corect presiunea?! Link to comment
Abram Burel Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Ei, iti iei un ceas din ala de verificat presiunea si mai faci un "efort" dupa ce bagi (sau scoti) presiune (de la compresor sau pompa) si masori cu el. N-o fi foarte precis, dar la cat il folosesti (si sigur sa te porti frumos cu el, ca e mic) va fi macar constant in masuratori. Despre precizie, faci si tu o statistica dupa cum iti arata ceasurile de pe la compresoare si cat al tau si vezi pe unde stai. Link to comment
zack Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 auziti, ce preziune trebuie sa aiba un kalos in pneuri ?? Link to comment
MCojo Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 (edited) Salut oameni buni! M-am facut si eu cu un Kalos! Pana acum de cand o am (cateva zile) am bagat benzina Petrom 98 (adica un sg. plin) si vad ca nu am deocamdata nici o prb...si sper sa nici nu aud vreo astfel de prb. Singura troncanitura o aveam de la suportul de nr. de pe spate care nu era prins asa cum trebuie. Dar l-am prins cu niste arici si nu mai am zgomote...deocamdata... Apropo sa-mi pun scut??!! Ajuta la ceva?! Edited March 22, 2005 by mcojo Link to comment
zack Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 cand ne ridicam masinile de la dealer...cum e presiunea in roti ?? sunt aiurea umflate sau "ca la carte" ?? Link to comment
Abram Burel Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 "Pregatirea pentru vanzare" pe care o face orice dealer (si o platesti ca serviciu) presupune printre altele si verificarea presiunii in prneuri. Sincer sa fiu eu nu am verificat-o dupa ce am luat-o. Pana la revizia de 1000, "simturile" mi-au zis ca ar fi OK (ochiometric: nu pareau nici prea prea nici foarte foarte, iar manometric: nu tragea volanul in nici-o parte). La revizie, i-am vazut "facand" presiunea si m-am mai ocupat de ele abia in iarna asta (la vreo 5000 Km) ca ma tot batea nevasta-mea la cap c-ar fi o roata mai lasata, dar nu era). Cineva zicea insa undeva pe forum ca ar fi presiunea mai mare, probabil de la transport, ceea ce ar insemna ca dealer-ul mai uita sa-si faca treaba. Cel mai bine ar fi ca la prima alimentare sa se faca si o verificare a presiunii. Chiar daca manometrul de la compresor nu e foarte bun, se pot depista unele anomalii (cum ar fi presiune inegala stanga-dreapta). Link to comment
hawkeye Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Sincer sa fiu eu nu am verificat-o dupa ce am luat-o. Pana la revizia de 1000, "simturile" <{POST_SNAPBACK}> hmm... revizia de 1000? (o mie)?? n-am inteles eu bine cand mi-a zis ca prima revizie e la 15k sau 1an? Link to comment
Satori Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 Apropo sa-mi pun scut??!! Ajuta la ceva?! Pune-l. Mai bine cu el decat sa regreti. Cand pleci de la dealer fa o vizita la cea mai apropiata vulcanizare sau benzinarie. Presiunea este mai mare decat ar trebui. Din 3 masini, 3 aveau 2.3 la ridicarea de la dealer. Revizia la 1kkm era gratuita si aproape inutila. Link to comment
hawkeye Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 pune scut! am dat de cateva ori destul de sanatos cu scutul in diverse chestii si cred ca ar fi fost nasol daca nu l-as fi avut. Link to comment
Abram Burel Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Revizia la 1000 e(ra, nu stiu) gratuita, o fi aproape inutila (verifica daca nu ti s-au desfacut sau dezumflat rotile, daca nu ti-au curs lichidele sau cazut motorul), dar e OBLIGATORIE pentru sistemul de garantie. O sa certifice efectuarea ei in caietul corespunzator si tare ma indoiesc ca o sa fie fericiti la prima revizie de-adevaratelea, daca n-o ai p-asta. Link to comment
arp Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Revizia de 1000km s-a scos de asta toamna...s-a reintrodus? Link to comment
hawkeye Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 in carnetul de garantie scrie in felul urmator: "prima revizie dupa 15.000 km sau un an de la livrare" parca sa zic ca l-am intrebat pe tipul de la GTT daca e revizie la 1000 (ca la unele daewoo) si mi-a zis ca nu, la 15k. Link to comment
Satori Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 Asa stiam si eu. S-a scos. Era un fel de verificare prevanzare postvanzare Link to comment
Abram Burel Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Mii de scuze, n-am stiut. Oricum, eu zic ca nu strica. In mod normal ar fi trebuit sa nu se intample nimic in 1KKm, dar pe de alta parte aveai posibilitatea sa descoperi niste chestii de "prima mana" si sa-i pui sa verifice. Asta e. Scuze inca o data pentru eventuala bram-bureala creata. Link to comment
Satori Posted March 24, 2005 Author Share Posted March 24, 2005 In mod normal, intr-o lume perfecta, ai dreptate. Dar au ridicat masina si se uitau la ea (asta inseamna de fapt ca isi fumau tigarea si isi beau cafeaua in apropiere). Apoi au verificat semnalizarea, farurile si stopurile si mi-au dat-o. Link to comment
DomnulRobert Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 la mine se aude la motor un zdranganit ceva...zici ca e diesel .. se aude cand sta la relanti si cand e rece motorul Link to comment
Abram Burel Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Solicitare precizari catre Domnu' robert (sau domnul Robert?): 1. se aude dinauntru sau doar de afara? 2. calca ambreiajul, se mai aude? 3. accelereaza foarte usor, cum se modifica zgomotul? Poate ne dam cu parerea. Link to comment
DomnulRobert Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Pai..se aude si in interior si in exterior ..dar zgomotul vine de la motor clar . Asta se intampla numai cand e motorul rece si cand sta la relanti si daca ciupesc putin acceleratia (daca turez mai tare nu se mai aude) . Daca calc ambriajul din nou nu se mai aude. Dupa ce se incalzeste motorul nu mai se aude de nici un fel . Ce ar putea sa fie.. ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now