Jump to content

Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.


Recommended Posts

Gheo al nostru "di la Suseava" ! Depasire interzisa, lovire si parasirea locului accidentului. Pe asta ti l-as taxa rau de tot ! Ba chiar ti l-as ruga cu nitica puscarie, ca cel putin o vreme sa nu mai incaleci pe nimeni pe ulite ! Ce bine-i sa ai o camera de bord, cel putin una ... Mai clara dovada nu poti avea, astfel Gheo n-o poate da la intors cu sa vezi si sa nu crezi. Inregistrarea (proaspata de-altfel) pare a fi facuta cu un telefon, important e ca o are iar de nu o valorizeaza ... si-o merita !

Link to comment

Daca e fara victime are dreptul 24h sa declare accidentul, dupa reguli, altfel cu parul putem sa tot dam🙂

Link to comment

Mie imi miroase a lovitura cu premeditare. Interesant cum ii luat pe video, speculez desigur, insa am o banuiala ca-i vorba de-o rafuiala. Altfel, cit timp n-a oprit n-are de unde sti de un ocupant al turismului avariat si-a inghitit limba ori ba. Din ce auzim noi in film cel mai probabil nimeni nu a patit nimic insa Gheo asta nu are de unde sti. Si sa-i spuna mutului ca n-a simtit acea lovitura, ca habar n-are ce s-a intimplat, ca s-o intimplat. Sigur, nici macar declarat nu trebuie incidentul de se cade la pace, fie prin asigurari, fie ca intre cei mari ... Sigur, in cazul unui incident cu victime, nu doar ca nu dai bir cu  fugitii, nici macar tragaciului nu-i muti locul pina ce nu apare constatatorul (Garcea) sa-si faca treaba. Oricum, daca inregistrarea aia ajunge la melitie si eu sper ca da, a ajuns deja, Gheo si-o ia pe coaja cel putin pentru depasire interzisa. Macar o perioada de nu mai incaleca pe nimeni pe ulite, tot ii bine !

L.E. Uhuhu ... depasire efectuata fix pe trecerea de pietoni ! Treba-i groasa ! Nu ma pot abtine a nu 🤣 cind vad pe altu mai prost ca mine !

Bingo ! Cita treaba am ...

Edited by Viktor
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Poftim, astazi cind vorbim, cum pestele se impute de la cap. Tragagiul scolii de soferi semnalizeaza stinga la intrarea in sensul giratoriu de pe banda 1. De selectarea si incadrarea pe banda nici nu mai vorbesc. Tare curios as fi cine-i instructorul sa am o discutie cu el ca de la flacau la flacau ...

 

 

uzg.jpg

Edited by Viktor
Link to comment

Pai... nu e normal sa semnalizeze directia de mers? Selectare si incadrare banda la ce? Pe jos nu vad nici un marcaj, nici inainte, nici in giratoriu... putem presupune ca e o singura banda. Si chiar daca ar fi 2, pe banda 1 poti face (conform legii) cate invartari prin giratoriu vrei.

Link to comment

Patrunderea in sensul giratoriu nu se semnalizeaza in nici un fel. Doar in doua situatii avem obligatia de a semnaliza, la schimbarea benzii in sens si la iesire, iesire din sens ii considerata schimbarea directiei de mers ce e logic, iesi de pe un traseu si intri in altul. La patrunderea in sens nu e acelasi lucru, noi nu facem "la dreapta" ce sa necesite semnalizare, ci "spre dreapta" pentru ca astfel duce traseul, asta ne spune si indicatorul "sens giratoriu" al carui sageti ne obliga spre dreapta, ocolire prin dreapta sensului. Exceptie a semnalizarii la dreapta se face in cazul in care sintem incadrati pe banda1 la intrare in sens si iesim pe prima.

Selectarea si incadrarea pe banda inainte de a patrunde in sensul giratoriu legiuitorul spune, exemplu de 3 cu 3, 3 benzi la intrare, 3 benzi in sens, acum citez din memorie : pentu prima iesire din sens TREBUIE sa te incadrezi pe  banda 1 ; pentru a iesi la a 2-a te incadrezi pe banda 2, pentru la a 3-a te incadrezi pe banda 3. Ii simplu si logic, cu cit doresc a iesi mai sus, la a 5-a iesire sa zicem, cu atit trebuie sa maincadrez pe banda inainte de a patrunde in sens.

Apoi haosul semnalizarii atit la patrunderea in sens cit si pe parcurul acestuia.

In prima faza se face confuzie in a schimba si traversa una sau mai multe benzi. Luam exemplu o intrare in sens cu doua bens iar sensul in sine cu 3 benzi. Daca eu sint incadrat pe banda 2 la intrare si intentionez a ma deplasa in banda 3 din sens, trebuie sa semnalizez in vreun fel acea manevra ? Categoric nu ! Nu sint incadrat nici pe banda 1 nici pe 2 din sens sa necesite semnalizare, banda 1 si 2 le tra-ver-sez, iar traversarea nu se semnalizeaza in nici un fel ! Cit timp legiuitorul nu a consemnat ca acesta manevra trebuie semnalizata, nu o faci ! Nu veni "tu" cu reguli noi gen : semnalizare de atentionare, presemnalizare si rahaturi inventate, arata-mi in carte unde scrie asa ceva. Graia unu la un momentdat : da', da nici sa n-o faci nu scrie ... Daaa, trebuia sa ingroase cartea sa fie cit mai stufoasa sa mai explice si de ce nu e necesar sa priceapa tot prostul ! Odata ce au stabilit ca trebue, ori e obligatoriu, nu o faci, se subintelege. La fel deplasarea in sens, pai daca nu schimb bada sau ies din sens si merg inainte pe o banda anume de ce trebuie sa o semnalizez in vreun fel ? De cind deplasarea pe directia "inainte" se semnalizeaza in vreun fel ? Si iarasi ma intorc la carte, arata-mi negru pe alb unde scrie ca deplasarea pe directia "inaite" trebuie semnalizate in vreun fel sau altul. Pun eu asa ... de la mine putere "fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca" ? Pai daca ne aflam intr-un sens giratoriu cu 3 benzi, "tu" mosolind-o pe banda 2 cu semnal stinga intr-o veselie, eu pe banda 3 usor in spatele tau ce sa inteleg de acolo ? Schimbi banda, te duci inainte sau ... voi fi confuz si nu ma incumet a trece pe linga tine sa-mi vad de drum. In plus, senmalizare cu dublu inteles sau la ghici nu exista niciunde pe lumea asta. Acuma, ce facem, apare care mai de care cu : saru' mina coana pisica curat pusca si spun/fac prostii ? Ori luam cartea pe genunchi, citim si ne raportam la ce scrie acolo.

Pe tovarasul "instructor" l-as intreba direct de ce invata elevii prostii ! Scoata cartea sa-mi demonstreze ca sint prost !

 

Link to comment

Nu sunt de acord aici. E importanta semnalizarea pentru a sti daca masina tine giratoriul in continuare sau iese pe prima-a doua iesire. La fel si semnalizarea la iesirea din giratoriu. Nu semnalizezi ca mergi drept, semnalizezi iesirea din sens.

Si da, daca intri pe banda 2, semnalizezi schimbarea de banda pe 3. Pt ca, teoretic, tu trebuie sa te incadrezi pe aceeasi banda pe care erai. Legiuitorul zice ca schimbarea de banda se face semnalizand si dand prioritate vehiculelor care circula pe acea banda... se aplica si la giratoriu.

Link to comment

Tocmai de aceia au simplificat circulatia in sensul giratoriu si au spus ca se aplica "regula circulatiei pe benzi" ce ii extrem de simpla. Cel mai simplu exemplu cu care il putem asimila ii o autostrada cu 3 benzi pe sens unde, la el se aplica regula circulatie pe benzi cu semnalizare in doar doua situatii, la schimbarea benzii si la modificarea directie de mers (la iesire). La fel in sensul giratoriu, cit timp nu shimb banda (sau nu ies) nu am de ce semnaliza pentru ca merg inainte, iar cei ce asteapta sa intre in sens, automat, ii cu subinteles ca nu-mi modific nimic in deplasarea mea, ma duc inaite pe banda respectiva. Altfel, s-ar crea haosul de pe lume, toata lumea in zona ar semnaliza in fel si chip, si cei ce intra in sens, si cei ce ies, si cei ce schimba banda, si cei ce merg inainte ...

Daca sint incadrat pe banda 2 din sens si doresc a merge in 3 atunci da, sint obligat a-mi semnaliza manevra la pachet cu asigurarea si acordarea de prioritete celui incadrat pe banda 3 de situatia impunne. Insa, la patrunderea in sens de pe banda 2 la intrare, daca situatia imi permite ma pot duce sageata direct in 3 al giratoriului fara a semnaliza in vreun fel, pentru ca practic atit banda 1 cit si 2 din sens le traversez si asta nu necesita, nu obliga la semnalizarea aceste manevre. De situatia imi permite, "sageata" o execut fara a sta pe ginduri, pentru ca primele doua benzi din sens le traversez caz in care nu necesita semnalizare de nici o culoare.

Link to comment

Vazusem cindva un video cu un ins, acuma nu mai retin de pe coltul intersectiei ori pe trotuar, cert e ca jongla cu o caramida in mina, sa-i fi vazut pe haiduci cum incetineau ... 😊

Link to comment
27 minutes ago, rich1974 said:

mult mai folositoare decat speedbumperele de la noi. 

... in special cele puse cu 2-3 metri inaintea trecerii de pietoni si care, daca intra vreun bizon cu viteza prea mare, au ca urmare certa proiectarea masinii direct in pietoni fara nicio posibilitate de evitare. Poate ca am fost rautacios, se pot intampla si chestii care nu tin, neaparat, de vointa soferului ...

Link to comment

Ca dupa aceia sa ne plingem ca nu-s suficiente treceri de pietoni. danga - langa, danga - langa ... si-asa-i rau si-asa nu-i bine.

Bumberele da, toate desfiintate. Eu unu n-am fost vreodata de-acord cu acestea, nu au ce cauta pe ulite, avem ac de cojocul haiducilor nu sa stea toata suflarea prin service cu suspensia vraiste pentru o mina de haiduci ori lenea lu' Garcea de a pune osul la treaba.

Link to comment

@Viktor da si nu ... Extremele sunt gresite, zic eu. Daca opresti o coloana de 4-5 masini (dupa care se vede clar ca nu vine nimic ...) doar pentru ca esti pieton si "ai prioritate", eu zic ca e o forma de abuz. Pe vremea mea, regulamentul zicea ca pietonul "este obligat sa se asigure, sa acorde prioritate vehiculelor aflate in miscare si apoi sa se angajeze in traversare". Deci  doar dupa indeplinirea cumulativa a conditiilor specificate! Acum, nu mai regasesc spiritul civic (oprirea si accelerarea genereaza poluare, corect ? genereaza costuri pentru concetateanul tau, corect ?), acum regasesc frecvent ideea "e dreptul meu, bah !" 

Asta cand e vorba de ceva la nivel constient ... Cand nu e asa, adu-ti aminte discutia de pe un alt topic, legata de o tanara cu gluga care traversa nonsalant pe culoarea rosie a semaforului, iar un sofer a claxonat-o ... Eu cred ca traficul trebuie perceput ca un organism viu. Daca faci parte din el, trebuie sa il simti. Daca vrei ca lucrurile sa mearga bine, trebuie sa vina ceva din tine, altfel nici mama regulilor de circulatie nu o sa rezolve nimic !

Eu o sa calc pe bec si o sa spun doar "respect reciproc", chiar daca asta inseamna o (mica) incalcare a regulilor. Daca vreti sa discutam pe tema asta, am destule argumente 😊. Dar, simplificand, pe baza unei experiente destul de mari de condus in diverse conditii, concluzia mea este ca respectarea regulilor scrise are un impact mai mic (poate egal ?) cu respectarea colegului din trafic. Dau doar un exemplu, am vazut numeroase depasiri pe banda continua facute in mult mai mare siguranta decat depasiri facute pe banda intrerupta. Pana la urma, cel care a decis daca banda e continuua sau intrerupta e tot un om, poate a gresit cand a evaluat, nu ? Respectul fata de colegul din trafic (bunul simt, cu alte cuvinte). de cele mai multe ori, depaseste exigentele regulilor, dar aici e cale lunga. 

 

Link to comment

Si pe vremea mea (din 76 incoace) acelasi regulament in ce priveste atributiile pietonilor, regulament in vigoare inca, nu stiu sa se fi schimbat ceva. Pietonii au o oarecare protectie si e firesc a fi astfel pentru ca pieton ii de la cel u tita-n gura pi-n la cel cu barba sura. Un adolescent sau un bunic .. cam da cu virgula discernerea s-apoi legiuitorul spune : ba, lasati-i, lasati-i sa treaca nu-i calcati ca "e mici" saracii ! Noi ce ne dam cu cazanele pe ulite vedem cu totul altfel lucrurile. vedem intregul portret ca stim cu ce se haleste, din pozitie de pieton putem estima si aprecia, distanta la cere este cazanul in trafic, viteza, cite benzi, vin la simplu, la dublu etc, noi toate astea le procesam intr-o fractiune de secunda, pe cind ei, simpli pietoni, se descurca mai greu sau deloc, unii nici nu stau pe ginduri se baga si gata. Plus celalalte la pachet ... acasa nu au avut cine ii invata a traversa corect ce la rindul lor nu pot preda reteta corecta, tinerii la scoala li se filfie de ce le graieste invatatorul, profesorul ... ca nah, cind un copchil ii pupat in coor si democratia fiind-ui predata acasa cum ca ar avea doar drepturi, se pierde autoritatea la clasa (ca au drepturi taica, au drepturi doar) si astfel la fiecare ciclu se umple stazile cu prosti, cu exceptia celor cu mintea la purtator. Astazi cind vorbim, cind vezi un mucos de copchil ca o pune de o liniuta si goneste pe un bulevard facind accident la un pas de moarte, iti sta mintea-n loc, asta-i rezultatul ce rezulta dintr-un prost si-o toanta, ma mai mira ca pietonul ii alan-daua pe ulita ?!

Bun simt, spirit civic, respect reciproc ... ma tem ca astea o sa dispara si din DEX. Nu mi-s adeptul amenzilor da' cind se ingroasa treaba n-ai incotro, trebuie sa le bagi mintile-n cap de cu vorba buna nu se poate. Fara a-mi ridica statuie, eu unu chiar ii respect pe ceilalti participanti la trafic si o fac cu placere, in schimb, cind dau de un tont din ala precum cel de la Suceava ce a lovit si a fugit ... pe ala ti-l coc, cu mine ar fi dat de dracu la faza aia, ii inghideam orice posimilitate de a se replia in fata mea, ti-l blocam pe contrasens, sa priceapa ca pe ulite se dau si altii printre care unii muuult mai prosti ca el ! Alfel, cind totii Doreii is imputerniciti a da cu var pe ulite, iti traseaza niste intersectii de-ti sta mintea-n loc.

Intr-o masura sau alta cu totii o comitem, Salex. Mai cu nitica andrenalina, mai o gafa din neatentie ... da ce-i mult e mult. Nesimtirea crasa, imbecilitatea, necunoasterea, astea intrec orice masura, cel putin din punctul meu de vedere.

Link to comment

toata treaba asta cu abuzul de protectie este cauzata de "pizdificarea"  societatii occidentale. practic, cetateanul este vazut ca o tuta din aia proasta care are creierul neted si nici macar nu are doi neuroni conectati. 

prin supraprotecta asta se intra intr-un cerc vicios: practic, oamenii nu mai vad sensul de se proteja pe sine in conditiile in care ii protejeaza statul, nu mai sunt responsabili pe viata lor, asa cum ar fi logic. 

si toate sistemele astea de "siguranta" de pe masini sunt din acelasi ciclu. pe langa faptul ca ridica pretul masinii, sunt si o invitatie la delasare, la durere in cur.  

Edited by rich1974
Link to comment

Ne miram de habauci in trafic,... Iata exemplu viu mai sus, tovarasul instructor ce-l invata pe elev prostii, il invata pe elev sa semnalizeze stinga inca de la intrarea in sensul giratoriu si nu pot sa nu-l intreb de ce face asta, in baza a ce ? Ai in carte asa ceva ? Atara-mi, fa trimitere la articol de lege unde scrie negru pe alb. De ce il/o inveti prostii inca din fasa ca stii tu o susta ori te-a imputernicit careva sa modifici regulamentul ori esti tont de dai la om. Pariez ca "tu" nu ai atestat (sau cum io zice) de drept, luat pe bune. Ori vine Garcea si spune ca marcajele (cele drepte cu sageata inspre dreapta) de pe benzi la intrarea in sensul giratoriu is obligatorii. Ai las-o dreq ... Si normal ca ti-l intreb, da' de cind marcajele rutiere au o asa forta, de obligare ? N-or fi oare de indrumare, de a indica sensul, directia ? Vii si spui prostii la "televizor" ca si cum ai sti ce graiesti. La fel, arata-mi in carte unde scrie asa ceva cum ca marcajele ar fi obligatorii. Si te trezesti cu un Garcea din asta ca te ia la rost in trafic ca stie el ... Sti pe dracu ! Ar trebui sa stii, nu ca stii, mai inveti si pe altii proetii. Mai pui si bot cind iti atrag atentia ca bati cimpii, preferi a ma bana in loc a te documenta. "Capul meu minte nu are".

Si uite-asa, un parinte tont, invatator/profesor tont, melitian ton, instructor auto tont, premier tont = "clasa muncitoare" toanta ! Ne mai adaugam si "noi" astia cu tigaile pe ulite ce defilam pe ulite dupa cum ne taie capul = prapadul. Pai, daca nu vrem a ne insanatosi ca societate ... de ce n-am incepe cu noi insine si sa lasam metehna aruncatului motanului mort in curtea vecinului. Nu ne convine nimic pe fata pamintului, una - doua ca legea-i proasta. Oare. Se mai trezea unu graind suparat fleasca ca nu are pe fiecare col al intersectie indicatorul "drum cu prioritate" ca altfel el nu stie daca e pe un traseu cu prioritate. Ma "bajeatule" toata ulicioara ii drum cu prioritate, pina nu intinlesti un indicator cum ar fi STOP, cedeaza trecerea ori regula prioritatii de dreapta ce sa-i modifice statutul, ii drum cu prioritate, ce-i asa greu de inteles. Un altul cu "legea-i proasta". La fiecare intersectie de tip "T" sa fie depasirea interzisa,. Ma "bajeatule", tu iti dai seama ca daca pe o principala la fiecare ulicioara iti trage linie continua, iti inchide posibilitatea de a efectua o depasire ? Ia foloseste-ti tu imaginatia cum ar fi sa circuli pe o principala pe o distanta de trei'j de km cu posibilitate aproape de zero a efectua o depasire, legala. Iti ceri cuie-n talpa singur, ha ? Greu a gindi rational ...

Link to comment
14 hours ago, Viktor said:

Intr-o masura sau alta cu totii o comitem, Salex. Mai cu nitica andrenalina, mai o gafa din neatentie ... da ce-i mult e mult. Nesimtirea crasa, imbecilitatea, necunoasterea, astea intrec orice masura, cel putin din punctul meu de vedere.

Da, clar, asta era si ideea ! O comiti, ti-o asumi, greseala e omeneasca. Asa cum percep eu regulile si regulamentul, consider ca se tine cont de factorul uman, de greseala vs nesimtire sau rea intentie. Exemplu: un var de-al mau a "primit" efectiv pe capota un cetatean beat, care a cazut de pe un pod. Din pacate, cetateanul a decedat, in conditiile in care varu-meu mergea complet regulamentar. Ar exista macar un singur om pe planeta care ar considera ca varu-meu ar fi trebuit sa fie trimis in puscarie ? Nu a fost trimis, ca paranteza. Dar, cu circumstante agravante (droguri, alcool, anvelope neconforme, defectiuni la sistemul de directie sau cel de franare etc.), daca lovesti un pieton, nu faci economie cativa ani de la trecutul pe acasa ? Si nu e normal asa ?

 

8 hours ago, rich1974 said:

toata treaba asta cu abuzul de protectie este cauzata de "pizdificarea"  societatii occidentale. practic, cetateanul este vazut ca o tuta din aia proasta care are creierul neted si nici macar nu are doi neuroni conectati. 

prin supraprotecta asta se intra intr-un cerc vicios: practic, oamenii nu mai vad sensul de se proteja pe sine in conditiile in care ii protejeaza statul, nu mai sunt responsabili pe viata lor, asa cum ar fi logic. 

Pe marginea unor aspecte de acest gen am avut o discutie cu Viktor, pe un alt topic. Si eu cred ca supraprotectia duce, in timp, la scaderea nivelului individului de a avea grija de el insusi. Povestea asta nu are treaba cu Vest sau cu Est. Mergi in Beijing si vezi acolo cum autobuzele au un loc rezervat pentru un angajat care are simplul rol de a iesi cu capul pe geam si a tipa la multime, cand autobuzul face dreapta  🙂

 

Link to comment
1 hour ago, Salex said:

Da, clar, asta era si ideea ! O comiti, ti-o asumi, greseala e omeneasca. Asa cum percep eu regulile si regulamentul, consider ca se tine cont de factorul uman, de greseala vs nesimtire sau rea intentie. Exemplu: un var de-al mau a "primit" efectiv pe capota un cetatean beat, care a cazut de pe un pod. Din pacate, cetateanul a decedat, in conditiile in care varu-meu mergea complet regulamentar. Ar exista macar un singur om pe planeta care ar considera ca varu-meu ar fi trebuit sa fie trimis in puscarie ? Nu a fost trimis, ca paranteza. Dar, cu circumstante agravante (droguri, alcool, anvelope neconforme, defectiuni la sistemul de directie sau cel de franare etc.), daca lovesti un pieton, nu faci economie cativa ani de la trecutul pe acasa ? Si nu e normal asa ?

Ceva nu se leaga in povestea cu varu-tau.  Eu inteleg ca circula complet regulamentar da' de era ceva mai atent si vedea omu in cadere libera putea sa arunce la sandwich un servetel pe capota sa nu cada omu direct pe fier ori sa fi virat in vreo directie poate pe asfalt mai avea o sansa. A facut-o ? Nu ! Culpa comuna. A mai si murit = pirnaie, clar !

Link to comment

@ViktorAm perceput umorul din postarea ta insa, pentru cei care nu au urmarit toata discutia, aduc un element suplimentar. 3 noaptea, zero vizibilitate cand iesi de sub un pod ... Plecase de la Sibiu spre mare, in concediu ... se dusera planurile. Culmea e ca omul chiar e fanatic in materie de respectare reguli si regulamente, paradox. 

Link to comment

Mi-s usor debusolat ca nimeni nu s-a gasit a da o contra la citi dada-disti avem. Da' si el, da' dsi ea ... Exclus ca astfel de evenimente sa poata fi anticipate, indiferent de stilul de condus.

De ii ceva ce sa ma scoata din sarite ii nesimtirea, cu asta nu am putut cade la pace vreodata si nici nu-mi sta in fire a trece peste. Din fericire zic eu, inca nu e totul pierdut iar cei pe aratura, in special cei ce au fost gresit initiati (de catre un tovaras instructor spre ex) pot fi recuperati in a cunoaste si aplica varianta corecta in ale covrigului. Nu ma bag, nu ma intereseaza, nu da cu plus, precum nici varianta cocalara "da-ti ba dreq jos gluga aia da pa cap c-o sa mori ca proasta". Ho, ce coool ... Eu ma intreb : oare copila aia stie ce face ? O fi primit reteta corecta dupa care sa defileze pe ulita in traversare ori ce-a vazut aia face ? Si i-a fost grait in urechi de-a obosit ca masina are frine, pentru ca atit i sa putut oferi in acest sens. Din punctul meu de vedere itele is ceva mai incurcate decit la o prima vedere, in plus, cel/cea ce nu a fost vreodata intre volan si scaun nu are o imagine larga bine inchegata la "si altele"

Imi vine in minte evenimentul/accidentul ce a fost destul de comentat in online, cind cel cu turismul se infige in platforma ramasa cu spatele in strada, la care hop si Titi Haur (individ pe care nu dau doua parale) la care graieste : sigur soferu' nu a stiut cum sa frineze o masina cu ABS. Ai las-o dracu ... ce iute ai ajuns matale la arta pedalelor ... mai, mai mai ... Da' ca tragaciu frineaza (se vede cum incetineste) de la aprox 50m si nu reuseste a opri si "curge" in platforma, n-o avea ore probleme la sistemul de frinare ? Lichid de frina neschimbat la timp, etrieri semi-blocati, discuri si placute vai mama lor ... Acum intreb eu : daca "marelui As" nu-i fata mintea asa ceva, cum poate un pieton sa aibe habar de toate astea si sa ia in calcul o traversare cit se poate de in siguranta ? Nicicum !

Edited by Viktor
Link to comment
18 hours ago, Viktor said:

Bun simt, spirit civic, respect reciproc ... ma tem ca astea o sa dispara si din DEX.

... Nesimtirea crasa, imbecilitatea, necunoasterea, astea intrec orice masura, cel putin din punctul meu de vedere.

Pai decide-te ... esti optimist au ba !?

Educatie sau dictatura ?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...