Jump to content

Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.


Recommended Posts

"principal" si "secundar" nu sunt in codul rutier, sunt prin chestionarele alea de la scoala de soferi.

Avem asa in codul rutier:

Quote

Art. 135. – Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si în urmatoarele situatii:
a) la intersectia nedirijata atunci când patrunde pe un drum national venind de pe un drum judetean, comunal sau local;
b) la intersectia nedirijata atunci când patrunde pe un drum judetean venind de pe un drum comunal sau local;
c) la intersectia nedirijata atunci când patrunde pe un drum comunal venind de pe un drum local;

respectiv

Quote

Art. 134
La ieşirea din zonele rezidenţiale sau pietonale, conducătorii de vehicule sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere tuturor vehiculelor cu care se intersectează.

Oricum sunteti toti pe langa, drumul principal e ala pe care circula BMW-ul, se stie !

  • Thanks 1
Link to comment

Ar fi cazul a apela la experienta lu' Dj-u Dark, fiind cel mai in masura a ne spune pe ce soi de dumuri calca bamvaul.

Eu unu chiar nu stiu, nu retin de-i trecut pe undeva ca drum "principal" ori "secundar" da' trebuie sa aibe radacini undeva de au fost alintate astfel. Oricum, termenii is intr-atit de populari incit n-ai cum sa nu-ti dai seama despre ce-i vorba. Macar de asta ar fi marea problema ...

Mai ieri intreba cineva pe net, un tinar banui, de unde poate sti ca el ca e pe un traseu/drum cu prioritate cind pe coltul intersectiei nu are indicator "drum cu prioritate". Pai, extrem de simplu, toata ulita ii un drum cu prioritate. Cit timp nu te deranjeaza un indicator cu STOP, "cedeaza" ori regula prioritatii de dreapta, si cea mai mica ulicioara ii prioritara. In penultima harta avem cele doua indicatoare "drum cu prioritate" pe DJ611, de care spuneam ca nu prea au ce cauta acolo, chiar nu ai ce cauta acolo, odata ce ai traversat intersectie, din nou esti pe traseu cu prioritate. In afara localitatii se practica si e bine venit indicatorul "drum cu prioritate" da' si asta pe traseul prioritar, indiferent ca-i inainte sau peste intersectie. Pe artera secundara la ce naiba necesar cind dupa traversare automat se ridica la rand detraseu prioritar. Intr-un oras unde naiba sa amplasezi atitea indicatoare si mai ales pentru ce ? Ai pe secundare STOP sau "cedeaza" la revedere, ii mai mult decit suficient.

Link to comment

eu m-am referit la ce este in codul rutier si in regulamentul de aplicare nu in alte legi ce tin de administratie. 

parerea mea este ca prioritatea asta intre drumuri de ranguri diferite nu ar trebui aplicata orbeste, trebuie studiat fiecare caz in parte. de obicei, ar trebui ca priotitatea da fie "la mersul inainte". de ce spun asta? din cauza ca oricum tu, ca sa virezi la 90 de grade, oricum incetinesti. 

dn65c

avem exemplul asta unde, in mod logic, dn65c, cand vii dinspre craiova, ar trebui sa aibe cedeaza trecerea macar, fiindca vireaza la 90 de grade si oricum incetineste. 

 

Edited by rich1974
Link to comment

Acuma, legislativul cu codul rutier n-or fi oare mina-n mina ? O avea oare importanta in care din cele doua ii specificat "prioritar" si "secundar" cind se face referire la drumuri ? Da' chiar nu-i in regula sa treci la punctul "a" strazi principale si nu secunsare, is chiar culmea !

Nu pricep de ce complici si nu simplifici. Sa se stabileasca prioritatea in functie a ce ma rog, gradele fiecarei curbe, latimea, lungimea si citi de Gheo pe ulita ? Ii cit se poate de simplu astfel si logic, ai o clasificare a drumurilor si semnalizate caatare in functie de rangul acetuia. Cum sa pui un DN pe picior de egalitate cu un drum comunal cind DN-ul vrea sa insemne tranzit in general cu trafic intens iar Scafirlia din Deal pe ulitele carea se da un Gheo din an in Paste sa sugrumi tranzitul prin acordare de prioritate pe o amarita de curba lui Gheo cind i se facu de tat pe ulita ? Cool ar fi sa puna semafor, ce mai !

Link to comment

tocmai ce ti-am spus ca fiecare situatie trebuie judecata punctual, aplicarea unui sablon peste toate situatiile este anormala, transforma societatea intr-o tehnocratie inflexibila. 

strict vorbind despre trafic, exista zone unde un drum judetean are trafic mai mare sau sensibil egal cu un drum national. 

ca sa-ti fac o paralela, in justitie, ai un judecator, adica un om care te judeca pe baza probelor si contextului. daca judeci dupa un sablon, nu ai mai avea nevoie de judecator. 

Link to comment

Asta ar insemna ca fiecare primarel in straie sa-si croiasca (spre casa) traseu principal/prioritar dupa cum ii cade bine. Asta nu ! La cum is reglementate astazi nu se pot atinge de ele, cel putin deloc usor. Nu trebuie nimic judecat a parte, sa nu incurcam mere cu pere, sa ai ditai mai tarlaua in fata ce sa o sugrume o mirtoaga de ulita. Altfel, daca intr-o localitate cu trafic scazut unde-i problema in a iesi in principala din secundara de moment ? Care ar fi avantajul unei astfel de modificari ca nu pricep neam. Da mai bine ochiului, orientare geografica sau care-i plusul valoare ? Sistezi si cirpesti un DN obtinind ce anume ?

Link to comment

Despre al cui consum vorbim cind ei de la Tanda si dai lu' Manda. Nu se prea leaga treaba. Fluidizare prin sugrumarea unui traseu de tranzit ? Serios ? 

Ma bucura la maxim ca Georgel fu trecut in rezerva ! 😂 Ar fi instaurat industria calului si trebuia sa-i acorzi prioritate mirtoagei de pe ulita ! 🤣🤣🤣

Edited by Viktor
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...