alx Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 "Do cars with ABS stop more quickly than cars without? ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions." Dupa cum observi, peste tot se spune "MAY" ceea ce inseamna "ar putea". Mai demult citisem pe un site al AAA sau ceva asemanator un test intre 2 masini identice, una cu si una fara abs pe diferite suprafete. Valorile nu erau identice dar variau foarte putin (distantele de franare) si concluzia a fost ca nu se imbunatateste dist de franare dar nici nu creste. Link to comment
alexutup Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 da sefu' facem noi test si tragem noi concluziile dupa aceea Eu iti spun ceea ce am observat practic dupa mai multe de zeci de mii de frine Link to comment
cchrism Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Acu, zic si eu nu dau cu parul, dar daca ai ajuns sa folosesti des ABS-ul cred ca e o problema, in special la cel de la volan. Adica cred ca ABS-ul ar trebui sa te scoata din situatii de urgenta, daca te scoate des, ce putem deduce? (parca reckless driving se cheama). Link to comment
alexutup Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 nope, nu dai cu paru'...ziceam ca de citeva ori chiar am simtit ca s-a cuplat ABS si chiar a folosit la ceva... nu este "reckless driving" - este altceva. Uneori luat prin surprindere de altii chiar am bagat pedala la fund... Link to comment
remus Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 daca nu simti tremurul specific in pedala, parerea mea este ca ori nu s-au blocat rotile (nu ai pus frana destul de tare sau suprafata are aderenta buna) ori nu iti functioneaza. toate abs-urile pe care le-am testat pana acum iti dirdiie pedala.Am Espero cu ABS de vreo 7 ani dar nu am observat vreodata sa tremure pedala de frina cind cupleaza ABS-ul. Se aude doar un zgomot specific (un clantzanit repetat) si atit. Poate la alte marci de masina tremura frina dar la Espero (cel putin al meu) nu.Legat de argumente pro-contra ABS, eu sint pro-ABS fara discutie. Am avut si perioade in care ABS-ul nu mi-a functionat (becul galben aprins pe bord) asa ca am putut sa compar cele 2 situatii. Clar, pe drum alunecos cu ABS frinez mai scurt si masina ramine dreapta, nu are tendinta sa se invirta. Fara ABS, daca rotile pierd aderenta, volanul devine cam inutil, masina merge necontrolat, unde vrea ea (de obicei vrea in sant). Link to comment
Gica Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Cred ca diferenta nu e foarte mare intre cele 2 variante, cum s-a mai spus de altfel. Un singur fapt e cam periculos, zic eu : atunci cand te obisnuiesti cu masina cu ABS si trebuie sa treci pe una fara ABS in conditii de aderenta redusa. Eu la CIelo franam iarna cu simt de raspundere tot timpul, sa fiu atent sa mai eliberez pedala, sa nu mi se blocheze rotile, etc. Acum de cand am Nubira nu ma mai preocupa acest fapt, stiu ca oricum AbS-ul intra in actiune si face ce faceam eu, asa ca sunt un pic mai relaxat. Bineinteles ca tot incerc sa fiu prudent, nu ma bazez doar pe ABS... Ce face in plus EBD-ul ? ovi_jer spunea la un moment dat ca Tacuma si Nubira II ar avea asa ceva (cred ca a mea nu are, nu am vazut in specificatii) Link to comment
ovi_jer Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Distribuie forta de frinare fata-spate.Daca nu ai repartitorul electronic la axa spate inseamna ca nu ai. Link to comment
cchrism Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 EBD este varianta electronica a repartitorului mecanic de franare. Avand in vedere ca masina variaza ca greutate pe spate, in timp ce pe fata e relativ constant, trebuie sa variezi forta de franare pe cele 2 axe. In mod traditional acest repartitor este mecanic (nu stiu exact cum functioneaza), la EBD inlocuindu-se cu inteligenta computerului. Link to comment
alx Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 io stiu ca ebd face distributia intre cele 4 roti, nu numai intre fata-spate. stiu gresit? Link to comment
cchrism Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 E posibil sa ai dreptate, nu bag mana in foc. Anyway, toata smecheria asta cu EBD, cred ca si TCS intra aici, si mai sunt si alte chestii asemanatoare, se fac din soft, pe baza senzorilor de la ABS, adica daca nu are asa ceva inseamna ca cel putin teoretic cu un upgrade la softul EBCM-ului le poti obtine. Link to comment
ovi_jer Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Da asta face ,regleaza forta de frinare pe spate in functie de greutate.Se foloseste in general la masinile cu saboti si tamburi pe spate. P.S Si loganul are EBD. Link to comment
ovy_national_n2 Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 sal ... am si un espero ... si cred eu ca am niste probleme cu abs ...cand pornesc motorul becul de la abs imi ramane tot timpul aprins... ceea ce pana acum nu mi s-a intamplat ... "> S"> astept raspunsuri ...multumesc Link to comment
LYM Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Mergi la un service pt. o diagnoza. Poate ai noroc si e doar vreun senzor. Link to comment
bugsy3838 Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 ...iar daca ai ghinion, ai firul rupt pe spate,si se schimba tot tamburul de 10 mil Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now