Jump to content

Scut Motor Kalos


Recommended Posts

Inseamna ca la tine masina a venit pregatita pentru a se putea monta scut...Spun asta pentru ca sunt si kalosi la care montarea scutului presupune sudarea initiala a 2 suruburi pe "longeroane" altfel fiind imposibil montarea lui...

Link to comment
  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

m-am uitat azi atent...la cum e prins scutul. in fata e prins in suruburi...(fara pic de urma de sudura) iar in spate...e prins in niste suruburi...care cred ca au un fel de "amortizor"(sau ceva de genul asta...arata gen pivotul,fara urma de sudura). poate fac si niste poze...

si-a mai montat scutul cineva la union motors ?

Eu mi-am montat tot la UMR si pare a fi la fel cum ai zis tu ...

Link to comment

ma streseaza o chestie.

am montat scutul la GTT acum un an cand am luat masina. acum vreo 2 luni cand am facut revizia de 15k, am facut-o la UMR, care au dat scutul jos ca sa schimbe uleiul. de cand au facut asta ceva e in neregula pentru ca la denivelari (sau daca dai cu pumnul in scut) loveste in ceva imediat deasupra lui (catalizatorul?).

exista posibilitatea sa-l fi montat invers (adica invartit la 180grade) ?

m-am uitat vag si nu e plat, are un unghi la un moment dat ceea ce ma face sa cred ca e posibil dar parca nu am chef sa ma duc la un service ca sa-l dea jos si sa-mi zica ca nu se poate monta invers.

 

p.s. urasc service-urile. toate. le urasc pentru acelasi motiv pentru care urasc dacia. nea vasile care s-a facut mecanic pentru ca nu poate altceva si "lasa ca merge si asa".

Link to comment

am verificat chiar aseara, e strans bine.

loveste in partea din fata, chiar sub motor intr-o chestie metalica intr-o forma similara cu sticlele de 2 litri.

 

nu reusesc sa-mi dau seama de ce inainte de revizie nu lovea ...

Link to comment

Pai, despre scut te poti lamuri singur, uitandu-te mai cu atentie, adica:

- vezi daca distantele intre suruburi sunt la fel (macar ochiometric) atat in fata, cat si in spate

- vezi daca scutul e mai "adanc" (fata de planul de montaj, adica suprafata determinata de cele 4 puncte de prindere) in spate decat in fata

Daca ambele conditii sunt indeplinite, atunci e montat invers.

Altfel, trebuie sa fie altceva.

Link to comment
  • 2 weeks later...

De citit l-am citit bine. Si am vazut ca au mai fost altii care l-au contactat pe nicubarbu pentru scut si deocamdata acesta nu le-a raspuns. Iar pe autodaewoo nu am gasti scut pentru Kalos. De asta am si pus aceasta intrebare.

Link to comment

Nici eu n-am primit raspuns de la Nicu - facusem comanda la el pt un scut acum 1 luna - l-am sunat odata sa-l intreb ce se intampla cu comanda si-mi spusese ca am comanda "on-hold" deoarece nu are schema de montaj ... de atunci asa a ramas

Link to comment
Daca ambele conditii sunt indeplinite, atunci e montat invers.

Altfel, trebuie sa fie altceva.

 

din ciclul aventuri la pescuitul kalosului:

 

ajuns la capatul rabdarii cu bataia in scut cobor in aceasta minunata sambata in fata blocului hotarat sa-mi fac singur dreptate. inarmat cu 2 chei de 16 si 17 (nu stiu de ce GTT a pus suruburi diferite in fata si in spatele scutului) purced la desfacerea scutului.

se vedea clar ca loveste colierul catalizatorului in scut dupa urma care ramasese pe scut.

prima varianta a fost sa izolez cumva acel colier cu un material care sa absoarba zgomotul. varianta care a cazut imediat ce mi-am dat seama ca fiind evacuare, temperatura trebuie sa fie foarte mare. varianta confirmata dupa 2 minute de mers cu motorul la relanti.

a doua varianta a fost sa pun un "device" intre colier si scut astfel incat scutul sa nu mai aiba miscare. ca orice roman mandru de masina lui, am gasit prin masina un odorizant cu cutie din tabla (conform primei variante, device-ul trebuia sa fie rezistent la caldura). l-am modelat cu un ciocan pana cand l-am adus intr-o forma relativ cubica, l-am asezat sub colierul catalizatorului si am montat la loc scutul prin presiune astfel incat cutia sa stea fixa. ma uitam cu dubii referitor la durata realizarii mele. cutia statea fixa insa dupa cateva gropi era probabil sa iasa de acolo. in fine, am zis, sa vedem cat sta. pornesc motorul si realizez ca varianta a doua nu e buna deoarece vibratiile esapamentului erau transmise acum direct in scut care le dadea intregii caroserii si se auzea un vruum de toata frumusetea.

ramanand fara variante renunt la toata operatiunea, scot cutia si asamblez la loc scutul. dau un pumn de control in scut ca sa verific prezenta vechiului zgomot si minune mare, scutul s-a asezat in asa fel incat inexplicabil nu mai loveste in colier. am facut un drive test si a fost o liniste totala...

 

acum intrebarea de 100 puncte: ce fac la revizia de 30.000km, ca aia trebuie sa-mi dea din nou jos scutul...

:D

 

p.s. saibele de la suruburile scutului erau niste piulite cu diametrul mai mare decat al surubului... mama ei de treaba romaneasca ...

p.s.2: radacini mi-a zis ca nu se poate face nimic deoarece e scutul prost facut..

Edited by hawkeye
Link to comment

Sincer sa fiu, habar n-am cum e configuratia pe dedesubt (doar m-am uitat candva sa vad daca-s urme de sudura si... erau :( ) si nici din postul de mai sus nu m-am lamurit. Singura chestie pe care am deslusit-o este ca gaurile de prindere din scut au diametru mare si a fost nevoie de o improvizatie cu ce-au avut "saracii" la indemana (piuloaie).

Ceea ce inca nu m-am prins este daca scutul loveste in ceva pentru ca e prea "ridicat" sau prea "coborat".

Banuiesc insa ca e vorba deprima situatie, caz in care o solutie ar fi niste distantiere.

Link to comment

si la mine piulitele sunt sudate. piulitele (saibele) erau puse intre scut si piulita, total inutil, de fapt erau un fel de distantoare cred, dar fara o utilitate vizibila deoarece chiar si fara ele scutul statea la fel (verificat de mine). gaurile din scut erau date de ei ca sa se potriveasca cu piulitele sudate deja, deoarece mai era o gaura in scut langa cea folosita.

scutul era prea ridicat si de-aia lovea, culmea e ca l-am pus identic cum era el pus cand lovea, dar probabil ca s-a "asezat" in alt fel acolo, sau poate acele saibe/piulite stau altfel acum, desi nu prea vad cum.

 

nu m-am exprimat foarte coerent asa ca recapitulez:

1. piulitele de prindere au fost sudate

2. au dat alte gauri in scut ca sa se potriveasca surubul in piulita

3. scutul era prea ridicat

Link to comment

Daca ar fi sa trebuiasca sa fac ceva in privinta asta as proceda in felul urmator:

- as lua un surub pe masura (evident totul ar trebui multiplicat cu 4)

- daca nu are de-a gata "guler", adica o saiba suficient de mare, i-ar suda una

- i-as face "gat" (subtierea prin eliminarea spirelor filetului dinspre cap) pe o lungime corespunzatoare grosimii scutului, plus distantierul, plus 2 pasi de filet

- as face un distantier, fie dintr-o piulita de metrica surubului fie dintr-o bara, daca vreau sa arate bine; distantierul are rolul de a departa scutul si de a "fixa" surubul (vezi in continuare); pot fi inaltimi ale distantierelor diferite fata-spate

- as baga cate un surub in fiecare gaura si l-as prinde cu distantierul prin infiletare pana scapa... pe "gat"; in felul asta surubul e "fixat" nu mai cade de pe scut

Lungimea surubului nu trebuie sa fie prea mare. Probabil ca vreo 6-7 spire sunt suficiente la un surub M8-M10 (cat presupun ca sunt alea folosite de baieti).

Dezavantajul este micsorarea garzii la sol in zona scutului cu inaltimea distantierelor.

Avantajul este ca nu te mai doare capul ca pierzi suruburile la demontare. Si poate le place si celor de la service (asta nu inseamna ca vor da si vreun premiu).

Link to comment
  • 4 weeks later...

Astazi am facut o vizita de lucru la dealer pentru a bea 2 cafele si a mai imbunatati cate ceva la masina. Intre alte topicuri abordate, a intrat si scutul motorului. Mai nou, au primit scuturi special facute pentru Kalos la 560 lei cu solutie de montaj (suruburi, saibe etc) si orificiu pentru ulei. Mai interesante la acest scut au fost si 2-3 amortizoare elastice (garnituri pentru atenuarea vibratiilor si eliminarea zgomotelor. Acum mi-am amintit (ca am fost Fulga) ca desi aveam camera la mine nu i-am tras o poza. :spumelagura:

Edited by safari hunter
Link to comment

Atentie mare la revizii (si nu numai): se da jos scutul cand se face schimbul de ulei si nu se strange la loc bine de fiecare data.

 

Rezultatul: scutul desprins cu surub cazut (pierdut)

Cum mi-am dat seama: m-am uitat sub masina (nu se simtea nimic altceva)

Rezolvarea: 10 minute in service (1 ora cu tot cu asteptare).

Link to comment

Cum sa se loveasca? Scutul este tensionat in exterior. Daca lipseste un surub, atarna. De aici, are doua variante:

- il agati si o incurci.

- cade si din restul si il pierzi.

Link to comment

:o fftopic: Sato, eu zic ca ar trebui sa schimbi service-ul, man... Prea multe "omisiuni" ale astora de la DiBas... Du-te si tu la altii mai priceputi... ca data viitoare poate uita sa-ti puna o roata, motorul, sau altceva... Ageamii!

Link to comment
oricum, am mai zis-o: chevrolet/daewoo masini excelente. pana-si baga romanii mana in ele.

Nu ma pot abtine! 100% de acord :spumelagura: :spumelagura: :spumelagura:

Am repetat si eu de prea multe ori aceeasi afirmatie!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...