Mircea Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Tolin, scutul are si el rolul lui. Nu pe drumurile accidentate isi dovedeste utilitatea, pentru ca de multe ori acolo e mai bine decat pe asfalt, pamantul fiind mai moale, iar gropile sunt relativ rotunjite. Scutul isi dovedeste utilitatea la gropane in asfalt, guri de canal, borduri aiurea, bucati de piatra cubica in mijlocul strazii, tevi de gaze de 5-6 cm in mijlocul parcarilor etc... Intr-un cuvant, prin orasele romanesti... Link to comment
tolin Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 @Mircea > si in alte tari poti intalnii asa ceva, dar pentru asta exista asigurari. @sebby2000 > nu lucrez si nici relatii n-am cu ei. Si dealerul nu-i obligat sa rezolve dorintele care nu figureaza in lista de optiuni oferita de fabricant si nici sa ofere garantie la ele. Garantia e oferita de fabricant, iar atelierul dealerului nu este loc de modificat masini, daca el nu doreste acest lucru. Daca seful de acolo ti-a zis ca nu-i nevoie de scut, trebuie sa-l crezi, n-a ajuns accidental acolo. Nu intamplator zicea cineva ca scuturile sunt de productie ruseasca. Asta insemna ca doar acolo s-a pus aceasta problema, fapt care nu mira pe cineva. Link to comment
Mircea Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Exista asigurari maetre, dar pana la Dumnezeu te mananca sfintii, asa ca e indicat sa te pazesti. Link to comment
tolin Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Offtopic total: Nene Mircea, pe forumul asta eu spun, eu aud: accidentele tin de hazard. Ai gasit tu reteta care sa te apere de el ? Nici Ahile n-a reusit, ca tot vorbeam de scuturi. Link to comment
s3bby2000 Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Pe mine ma mira faptul ca cel de la reprezentanta din Bv a decis sa nu monteze scuturi.Iti dau un exemplu de la case mai mari: oare de ce Skoda iti da posibilitatea sa alegi pt Octavia un pachet care cuprinde scut la motor,protectie pe tot traseul tevii de esapament si garda la sol marita?Oare cei de la Skoda sunt mai prosti? Eu daca as gasi la Chevy in optiuni un asa pachet de dotari as fi dispus sa scot din buzunar si 500 $ pt el. Scuturi se produc si in Romania dar nu sunt asa de bune ca si cele rusesti,acestea par produse mai cu cap. Link to comment
Satori Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Daca asta este argumentul tau pentru nevoia de scut, pica rau de tot la testul de logica. Da, exista firme care vand orice inutilitate doar pentru ca se cere. Nu este cazul aici. Nu stiu cum este in Brasov dar la cate pietre de bordura uitate in mijlocul drumului am luat in Bucuresti, oprite in scut... nu regret nici o secunda ca il am pe masina. Link to comment
BAD_MF Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Eu zica ca totusi in Ro, se merita un scut! In ceea ce priveste la SKODA, pachetul se numeste "drumuri grele" si acolo chiar e necesar, stiu multe octavia cu baile de ulei sparte pentru ca sunt cam joase. Eu am atins de multe ori scutul respectiv la skoda si nu erau cratere.. Link to comment
laurentziu83 Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 (edited) La vechiul meu matiz mai este si acum o adancitura de cca 8 mm (cam cat varful degetului) in baia de ulei. De la vreo piatra luata cine stie cand. La reno am scut, (dar si garda destul de joasa) destul de zdravan, care suna a ceramica la ciocanire, dar pe care nu il regret nici o secunda, drumurile meletrec deseori prin zone de depozite de materiale de constructii, hale, drumuri pentru tonaj greu, cai ferate dezafectare etc, asfaltate sau betonate alandala, sparturi de beton, diferite table. Am chiar un loc cu un astfel de ciot si la care inainte de a trece ma uit sa fiu singur in masina si imi zic: poate nu il ating nici de data asta. Trebuia sa ajung la depozitul Franke de pe centura Bucurestiului. Vad intrarea in parcarea lor, dar nu vad ca diferenta de nivel dintre asfalt si macadam era cam mare, si mai aveam si Passat-ul incarcat. Pot sa va zic ca m-am albit instantaneu cand am auzit podeaua masinii cum harcaie pe toata lungimea ei in buza de asfalt, si nici nu eram singur in masina. Noroc ca aveam viteza mica si n-am facut si alte daune. Dar si-au cam facut cruce paznicii de acolo cand m-au vazut cum ma "distram". Asa ca simt necesar un scut la drumurile noastre pline de capcane. O toba mai mergi cu ea sparta, cu o baie de ulei nu. Edited June 14, 2006 by laurentziu83 Link to comment
Gica Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Daca tot devine topicul asta "pareri despre scuturi", atunci eu nu am nici pe Kalos si nici pe Nubira (decat aparatoarea aia cu care vine din fabrica, dar nu scut) si daca masinile astea au in total 100 000 de km, iar Nubira e chiar joasa, atunci se pare ca m-a ferit ghinionul sa fiu p**** de dau in gropi in asa hal incat sa zdrelesc ceva. Chiar daca de cateva ori am harjait cu ceva pe jos, nci pana azi nu stiu cu ce... nu se vede nimic suspect pe dedesupt... Link to comment
AAdorjan Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 fftopic: Ar trebui facut un topic separat despre (in)utilitatea scutului si sa lasam topicul omului "curat". >- Link to comment
s3bby2000 Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 (edited) Daca asta este argumentul tau pentru nevoia de scut, pica rau de tot la testul de logica. Da, exista firme care vand orice inutilitate doar pentru ca se cere.Nu este cazul aici. Nu stiu cum este in Brasov dar la cate pietre de bordura uitate in mijlocul drumului am luat in Bucuresti, oprite in scut... nu regret nici o secunda ca il am pe masina. Daca tot devine topicul asta "pareri despre scuturi", atunci eu nu am nici pe Kalos si nici pe Nubira (decat aparatoarea aia cu care vine din fabrica, dar nu scut) si daca masinile astea au in total 100 000 de km, iar Nubira e chiar joasa, atunci se pare ca m-a ferit ghinionul sa fiu p**** de dau in gropi in asa hal incat sa zdrelesc ceva. Chiar daca de cateva ori am harjait cu ceva pe jos, nci pana azi nu stiu cu ce... nu se vede nimic suspect pe dedesupt... Am dat exemplu Skoda pt ca ei totusi au o traditie si Chevy sau Daewoo mai au de "crescut",si nu cred ca daca ei ar monta ceva pe masini care ar fi inutil m-as lua dupa ei cum ai spus tu.Nu m-am luat dupa Skoda si mi-am montat scutul.Daca era sa ma iau dupa Skoda cum ai spus acum nu aveam Aveo ci Fabia. Bravo tie ca n-ai avut nici un incident.Din cate inteleg eu din ce ai scris tu acolo,toti care avem scut suntem "prosti de dam in gropi".Sa speram ca nu vei avea nici un incident,dar si daca Doamne fereste vei avea inseamna ca esti mai "prost" decat noi:esti "prost de dai in gropi" si "prost" ca nu ti-ai pus scut. >-no offence Oricum puteti sa-mi aduceti 10000 de argumente,scutul tot va ramane pe masina si nu imi va parea rau de investitie. Edited June 14, 2006 by s3bby2000 Link to comment
Gica Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 (edited) Pai stai asa, ca imi cam rastalmacesti vorbele, a fost un fel de-a spune, trebuia sa pun si smilie-ul sa nu te aprinzi asa. Eu cand am luat masina (inceput de 2004) nu se vehicula atat ideea scutului, asa ca nu am pus, probabil ca daca exista forumul atunci la ora aia si citeam ceva sau as fi avut alte surse de informare mi-as fi pus, deci nu trage asa repede concluziile. Edited June 14, 2006 by Gica Link to comment
tolin Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Offtopic de moderare: Toata discutia cu scutul a plecat de la o insulta gratuita a ta si acum vad ca recidivezi si topicul s-a transformat din masina ta in problema ta. Noi avem problemele noastre, nu ne mai trebuie inca una. Link to comment
SORAN Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Eu zic ca ideea e alta: Daca "victima" e multumita de investitie...e bine Sa strici ceva ai sanse numai la viteza mare daca iei ceva. La masini mici sunt slabe sansele sa se sparga ceva daca mergi normal si nu exagerezi cu locurile pe unde trebuie sa treci cu masina. De obicei baia de ulei e din tabla si la o piatra sarita se indoaie nu se sparge. La Skoda au pus scut ca sa dea bine , ca suna bine "pachet drumuri grele" problema era ca, cu scut devenea si mai joasa decat era masina, asa ca a trebuit sa o si inalte ca acum aveai scut si loveai cu el... tinuta de drum deja nu mai e cum a gandit-o fabricantul! Link to comment
ToPser Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Frumoasa masina s-o stapanesti sanatos si fara probleme !!! Cat despre scut, las-l ca este foarte bun pot sa mai precizez ca se poarta si la Mercedes am vazut E Klase adus din Grmania fara scut si acelasi model achizitionat din tara cu scut ! Una e sa rupi o toba, alta e sa spargi baia de ulei ! Dar oricum scutul nu poate avea 0,2 mm ! Link to comment
s3bby2000 Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Am precizat ca am gresit cu grosimea lui.Ca sa fiu sigur ca nu mai spun prostii o sa pun linia pe el si sa il masor. Link to comment
padremgf Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Asa ca pusul scutului la o masina cu garda la sol ridicata este o precautiune inutila, motiv pentru care i-ai jignit fara temei pe cei de la reprezentata din Brasov. Si asta nu poate sa treaca neobservat. Sunt posesorul unui Kalos sedan sau aveo de 2 luni. Prima lucru care i l-am spus la dealer sa-mi faca, a fost sa-mi puna scut la masshina. Si mie la Pitesti mi-a pus tot scut din metal. M-a convins sa pun scutul Lada lu' tata (productie 2004); care a avut ca echipare standard scut. Am folosit-o cam juma de an, de cand mi-am vandut vechea mashina si mi-am luat chevy. Pe autostrada Pitesti-Buc, noaptea, la 140 km/h am luat o bara de metal indoita. MI-a facut varza scutul, dar motorul, cutia si alte halea nu au avut de suferit, deci pot sa spun cu certitudine ca e nevoie de scut nu numai off-road Link to comment
CieloFan Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Offtopic: Cum adica Kalos sau Aveo? Ori Kalos ori Aveo... Link to comment
tolin Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Pe autostrada Pitesti-Buc, noaptea, la 140 km/h am luat o bara de metal indoita. MI-a facut varza scutul, dar motorul, cutia si alte halea nu au avut de suferit, deci pot sa spun cu certitudine ca e nevoie de scut nu numai off-road Ti-ai facut varza scutul pentru ca in raport cu masa tevii, scutul cedeaza, asta este si rolul lui, de a prelua socul. Amortizarea energiei se face prin deformare unei piese, iar aceasta trebuie sa fie scutul. Pe mine ma distreaza cand se raporteaza cu mandrie grosimea scutului pus pe masina. Daca scutul este gros, el nu mai realizeaza scopul pentru care a fost pus si in caz de impact violent, scutul va ramane intreg si vor ceda piesele de care este prins el, ca in final, desprinderea scutului si antrenarea lui libera sa loveasca el insusi piesele ce se doreau protejate ! Toata chestiunea se reduce la mase, iar cine nu stapaneste fenomenul, risca sa faca mai rau. Eu cred ca-i subapreciezi pe proiectantii unei masini crezand ca au pus spoilerul mai sus, pemitand intrarea unui obiect pe sub el la rulajul pe un drum drept. Lovirea motorului sau a cutiei de viteze de catre un obiect care a trecut de spoiler se intampla doar cand, pe distanta de la spoiler la acestea, masina intra cu o roata sau amandoua intr-o groapa. Deci, prin punerea scutului, se micsoreaza garda la sol in acea zona si probabilitatea de a lovi obiecte mai putin inalte decat spoilerul creste. Link to comment
ASIMO Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 @padremgf : welcome to the club! Ce culoare ai la masina? Poate ne-am vazut prin sat... Eu am un Kalos rosu 5 usi, model Jedi, cu numere de lizing, cu autocolante pe spate (ChevroletClub.ro si DaewooClub.ro) si mai nou am si o antenuta de CB pe plafon! Ontopic: Eu la a mea nu am scut, si doamne-ajuta, pe unde m-am bagat cu ea! Utlima data, uite pe unde am fost (in zona Stoenesti), asta primavara! asta era panta pe bune, si era un loc unde am putut opri... de-aia era destul de "curat" pe jos! A lasta ceva urme iesirea asta... dar a fost intr-un scop bun: Am mai dus-o eu pe coclauri, de nu stiam daca o mai scot, dar asta a fost chiar extrem! Jur ca a n-o mai bag pe acolo, dupa ploi... In fine... am dat cu ea de bolovani, brazde de pamant inghetat, borduri (aici ma salveaza super urechile de remorcare) si pana acum nu a cedat. Are baia destul de rezistenta, zic eu! Mai nasol e cu amortizarele... ca se vede ca nu-s facute pt off-road! Oricum, scutul e sfant, daca il ai, pana in punctul in care zice tolin... sa nu fie mai rezistent decat restul masinii... ca-i mai grav! Cat despre "luat" obiecte pe autostrada... iti zic eu de o Octavia care a luat o bucata de toba de a stat o luna si ceva in sevice. Asa ca bucura-te, ai avut mare noroc! Link to comment
perfidus Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Vazut ieri un Kalos HB prin oras cu scut montat, si era asa de vizibil din fata incat garda la sol abia daca mai ramasese vreo 10-12cm. Cu ala adio offroad, ramai cu masina imediat pe burta. Ciudat... Link to comment
tibileu Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Si eu am pus acelasi gen de scut, intr-adevar rusesc, cu 630 RON cu manopera cu tot, dar scut domne nu jucarie. Cred ca e chiar mai gros de 0.2. Eu l-am pus la Craiova, a durat 10 min (maxim) toata operatiunea. Mai mult a durat sa o ridice si sa o coboare de pe elevator, decat sa stranga 4 suruburi. Are "usita" pt baia de ulei, e chiar bine conceput, si acopera destul de mult, inclusiv cutia de viteze, si se duce cam pana sub bord. Banuiesc ca si Lacetti si Aveo au acelasi model de scut. Please ne poti pune o poza cu scutul montat ? si mai am si eu o intrebare: daca ploua si e ceva apa mai multa pe jos si nu ai scut poate afecta motorul sau ma rog ceva de pe acolo mai repede decit una cu scutul montat ? Link to comment
Satori Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Din moment ce constructorul nu pune scut pe masina si totusi niciunde pe masina nu scrie ca nu ai voie sa mergi prin ploaie, e normal sa nu existe riscuri speciale in cazul in care nu il ai si mergi prin apa. Sa nu exageram totusi, apa aspirata prin admisie face ravagii, de exemplu. Perfidus, daca o vezi pe a mea te crucesti. Zici ca merg cu scutul taras. Link to comment
baiatu Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Din moment ce constructorul nu pune scut pe masina si totusi niciunde pe masina nu scrie ca nu ai voie sa mergi prin ploaie, e normal sa nu existe riscuri speciale in cazul in care nu il ai si mergi prin apa. Sa nu exageram totusi, apa aspirata prin admisie face ravagii, de exemplu.Perfidus, daca o vezi pe a mea te crucesti. Zici ca merg cu scutul taras. „Constructorul“... nu-si inchipuie cum e prin Romania, de altfel nimeni nu-si închipuie... daca stia, punea scut de tanc, ...parerea mea..., am sa pun si eu o poza cu scutul montat pe Aveo in Bucuresti..., am sa ma bag sub masina pentru asta. Am luat o groapa cu roata din fatza-dreapta, iar scutul a scrasnit pe piatra cubica de am „paralizat“..., e nevoie de scut, aparatori, jante cat mai mari, masini cat mai „ridicate“ ... Pentru 550 ron, puneti-va scut! Link to comment
Abram Burel Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 (edited) Scutul nu prea are treaba cu gropile, dar nu strica cu siguranta (exceptand poate 10ml de benzina la 12,3Km ) Edited June 2, 2007 by Abram Burel Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now