brusli Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 ce-ar fi mai bun iarna? sa ai 4x4 sau cauciucuri de iarna? si...de ce? Link to comment
iuzar Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 TAB (Transportor Auto blindat) Link to comment
expero 16V Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Eu mi-as lua un Touareg pt iarna...poti sa ai si mama cauciucurilor de iarna jeepu e sfant.Mergi cu 100 pe zapada si te simti in siguranta... " Poa' sa ninga poa' sa ploua , eu mi-am luat masina noua" Link to comment
iuzar Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 ...asta daca stii sa il conduci...am fost martor, impreuna cu Luc la un tete-a-queue facut de un "destept" cu ML-ul duminica...baiatu a crezut ca poate sa frineze de la 50 la ora pe gheata... cred ca baiatu a facut pe el ca atras pe dreapta si statea cu capu pe volan, s-a speriat zdravan... Link to comment
laurentziu83 Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 4x4, normal combinat cu cauciucuri de iarna cu tinte si (sau) lanturi antiderapante. cauciucurile singurele nu sunt indeajuns tot timpul. Dejavantajul consta in aceea ca nu poti sa mergi pe orice suprafete cu asa ceva. Link to comment
brusli Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 daca intrebam la bascalie bagam la cafenea...aveti vreo idee despre ce am intrebat? Link to comment
laurentziu83 Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 (edited) intre 4x4 si cauciucuri de iarna normal ca e mai eficient 4x4, diferentialul autoblocabil cam face legea dar ideea e sa ai si cauciucuri bune la 4x4, nu? si nu prea exista mai bun sau mai prost, toate au o limita, poti sa te intepenesti cu Hummeru' sau sa treci foarte bine cu dacia, depinde si de cel de la volan. Edited February 1, 2005 by laurentziu83 Link to comment
strumfuadi Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 degeaba ai tractziune 4x4 daca aderentza la nivelul solului e zero.. esentzial e sa ai incaltzari de iarna (ca doar nu mergi iarna in sandalele de vara, nu??) iar apoi, daca ai shi bani...iei un 4x4 (la acest capitol intra shi un suzuki ignis 4wd - probabil ca la el te'ai gandit, nu? )"> ) 4x4 ajuta in plus fatza de cauciurile de iarna.. este ceva complementar lor.. Link to comment
Satori Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 parerea mea este ca cel mai bine este sa ai cauciucuri de iarna. 4wd fara cauciucuri de iarna nu inseamna mare lucru (am vazut asta duminica) si daca nu are si diferentialul autoblocabil am curajul sa zic ca o masina are cam degeaba 4wd iarna. cauciucurile de iarna pe orice masina fac diferenta. daca sunt pe un 4wd, cu atat mai bine. Link to comment
iso Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Eu zic ca iarna e bine sa ai in ordine : 1. mashina de minin 1tona 2. frine "echilibrate" 3. cauciucuri de iarna - lanturi - crampoane 4. 4 x 4 Link to comment
panzer Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Cauciurile de iarna schimba comportamentul masinii pe zapada! It's a must oricum. Acum poti avea 4x4 si pe Golf, basca pe Fiat asta masina anului prin europa (imi scapa numele)! Cum spuneau insa la Top Gear nu confundati sporul de tractiune cu sporul de frana! Un 4x4 poate da impresia de siguranta, dar poara sa fie si numai o impresie. De ex: Jeep-urile se rastoarna mai usor ca o limuzina. Problema ramane la sofer. Am vazut la TV un dobitoc zilele trecute cu un Tuareg care a insitat sa o ia pe langa pod prin vad si a scapat masina in apa (s-a rupt gheata) Link to comment
hitman Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Cauciurile de iarna schimba comportamentul masinii pe zapada! It's a must oricum. Subscriu! Multimita primarilor din bucuresti, am facut urmatoarea miscare (si contributiei lu' Flex ), numai la caociucurile din fata: 1. MATIZ: una pereche Matador 155/70/R13, in loc de 155/65/R13 2. CIELO: una pereche Lassa 185/65/R14, in loc de 185/60/R14 Din pacate, cu toate eforturiile mele nu am reusit sa gasesc exact ce ar trebui. A fost si un complex de imprejurari de le-am luat. Rezultatul: absolut incredibil, nu am crezut ca niste caociucuri de iarna pot sa aiba asemenea rezultat (prima chestie e ca nu ma mai impotmolesc printre blocuri). Le-am testat pe gheata, mormane de zapada. Gata, s-a rezolvat! Ca sa nu mai spun ca nu mai derapez de loc si distanta de frinare s-a redus considerabil pe mizga de afara. Link to comment
VAXXi Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Mesajele offtopic au fost şterse. Data viitoare se vor acorda şi warnuri pentru offtopic Fiat asta masina anului prin europa (imi scapa numele)! Fiat Panda. Don't call me baby Cum spuneau insa la Top Gear nu confundati sporul de tractiune cu sporul de frana! Aşa-i, sau "what makes you go faster, doesn't make you brake harder". E clar că 4x4 e inutil, dacă toate cele 4 roţi se învârt în gol. Aderenţa e primul (şi cred că singurul) lucru care contează. Pe zăpadă, sunt suficiente caucioacele de zăpadă; pe gheaţă, sunt inutile dacă nu ai ţinte în ele. Deci, aleg "cauciucurile de iarnă". Link to comment
tolin Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Si unde mai este placerea derapajului ? Link to comment
VAXXi Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Eu nu consider derapajul o plăcere, decât dacă-l provoc personal Link to comment
tolin Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Pai, daca nu-ti pui pneuri de zapada iarna nu se cheama ca derapajul este voluntar ? Link to comment
VAXXi Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Sau "ai căutat-o cu becurile H1 aprinse" Oricum, degeaba ne punem noi snowtires, când tre' să aştepţi la semafor după vreunul încălţat cu slickuri, până reuşeşte să plece Link to comment
tolin Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 (edited) Mai bine astepti decat sa te treaca strada daca tipul ar fi in spate. Nu stiu cum este la voi, dar aici, de anul acesta, dau astia cu nu stiu ce praf alb, ca toate drumurile principale sunt curate ca dupa o ploaie si ce-i bun este ca nu ingheatza. In schimb, pe laterale este Paris-Dakar, se impinge si la 4x4 cu lantzuri, ca daca ti-a trecut zapada de jumatatea din inaltimea rotii nu mai ai sanse. De 5 zile nu mai pot intra sau iesi din parcarea traditionala. Am gasit un alt loc, cu fatza pe un canal Termo, de pe care imi iau avant sa trec prin dune. Din pacate trebuie sa vin foarte devreme acasa, sa prind locul liber. E bataie mare pe el. In alta perioada a anului nu parcheaza nimeni acolo. Edited February 2, 2005 by tolin_afc Link to comment
VAXXi Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Corect... vremea de iarnă corelată cu lipsa gândirii la români, bucuria serviceurilor. Link to comment
Satori Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 la fel, tolin. la fel e si in Bucuresti. numai ca eu am masina lasata inainte de marea ninsoare pe o astfel de straduta asa ca de vreo 5-6 zile inca muncesc la a consuma 2 litri de benzina (=10 calatorii cu metroul, rapid si safe). Link to comment
tico_RS Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 degeaba ai cauciucuri de iarna daca o roata pe fata se invarte in gol... la 4x4 e altfel, am avut ocazia de a merge cu aceeasi masina cu tractiune normala si 4x4. la cea cu 4x4 e diferenta mare desi are cauciucuri de vara, nici macar all-season... demareaza pe gheata exact cum demareaza tico pe uscat, deci nu cred ca ai reusi acelasi lucru nici cu caucicuri de iarna... Link to comment
panzer Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Sper sa nu fiu si eu OffTopic: "Slik"urile celorlati mai sunt cum mai sunt. Problema mare insa este ca anvelopele sunt de mult expirate. Adica in majoritatea lor sunt seccond-hand-uri aduse de afara. Se stie ca chiar si nefolosite cauciucurile au un termen de garantie. Daca trece termenul, cauciucul devine mult mai dur mai casant, isi pierde aderenta. Daca vara mai e cum mai e, ca se inmoaie de la temperatura asfaltului iarna sunt dezastru. Eu unul as INTERZICE importul de cauciucuri Seccond Hand. Si asemeni politiilor din vest as pune accent pe controlul cauciucurilor mai ales ca pe ele scrie termenul de garantie. Daca sunt mai uzate, sau expirate sushaua la service frate sau 500euro amenda! Poti omora oameni nevinovati cu inconstienta ta!!! Iarna pe zapada inghet pericolul e cel mai mare... Link to comment
andreib Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Eu am avut Passat 4motion: nici nu se compara cu orice masina cu tractiune pe fata. Aveam cauciucuri Good Year Vector, de vara, si pot sa spun ca nu ma opream decat daca ramaneam suspendat. Am tras fiatul(1.9tone) blocat in zapada fara nici o grija. 4x4 iarna RULES, ai cu totul alt control asupra masinii(mai ales daca e un sistem ,,inteligent''). Poti sa pui la o masina cu tractiune normala 4 seturi de lanturi si tot nu faci ce faci cu una cu tractiune integrala. Link to comment
FLEX Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Din punctul meu de vedere, 4WD are mai multe dezavantaje decit avantaje in utilizarea cotidian, in orice anotimp: consum mai mare, mai multe puncte de mechanical breakdown, revizii mai scumpe, etc. Cred ca se justifica un 4x4 doar daca chiar il folosesti in scopul pentru care a fost construit, respectiv in zone muntoase cu drumuri proaste sau cu inzapeziri catastrofale. In conditii de iarna, in mediul urban, cred ca un 2WD echipat cu caucioace de iarna e tot ce trebuie, iar un diferential blocabil ar fi cireasa de pe tort ... dar n-am auzit inca de vreun producator care sa puna diferential blocabil pe o masina de strada, probabil de teama ca soferul il uita blocat si se infige in primul stilp dupa ce scapa de namete. Link to comment
ovi_jer Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 FLEX aproape toate masinile cu tractiune spate in special mercedes si bmw au diferential autoblocabil.Iar la cele cu tractiune fata au TCS sau ASR. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now