Jump to content

Ulei In Lichidul De Racire


Recommended Posts

Buna! Am facut schimbul de ulei la Ticolino si spre surprinderea mea dupa ce am pus 2 l de ulei si am verificat joja care imi arata ca am destul. Stiu ca trebuie 2.7 litri dar mi-e frica sa nu pun prea mult. Ce sa fac?

Acum 2 luni si ceva am observat ca imi pierde antigel: refuleaza pe furtunasul ala dupa ce ajunge in vasul de racire. Am schimbat termostatul si totul a fost ok. Dar acum iar pierde si se mai aude si un zgomot... ca un scartait.

Multumesc!

Link to comment

Daca scrie 2.7 litri in carte, asta nu inseamna ca la un schimb de ulei vei completa fix 2.7 litri, deoarece o parte din ulei ramane in baie. De asemenea, nivelul uleiului trebuie sa-l verifici dupa ce lasi motorul sa functioneze 1-2 minute, si-l lasi apoi sa se raceasca iar (o parte din ulei va ramane si in filtrul de ulei).

 

In privinta antigelului, nu prea vad de ce ar scartzai :-?

Link to comment
Daca scrie 2.7 litri in carte, asta nu inseamna ca la un schimb de ulei vei completa fix 2.7 litri, deoarece o parte din ulei ramane in baie. De asemenea, nivelul uleiului trebuie sa-l verifici dupa ce lasi motorul sa functioneze 1-2 minute, si-l lasi apoi sa se raceasca iar (o parte din ulei va ramane si in filtrul de ulei).

 

In privinta antigelului, nu prea vad de ce ar scartzai :-?

 

Pai si acuma pe unde mai pierde antigel? scartaitu de unde se aude?

Link to comment

Pai... am verficat uleiul dupa ce a mers motorul mai mult. Adica sambata l-am scimbat, m-am plimbat pana unde am avut treba si a doua zi inainte sa plec iar l-am verificat. Se poate sa nu fie joja masinii asteia? Eu am cuparat-o SH.

Scartaitul seamana cu sunetul... ca atunci cand incerci sa tai o sticla de plastic cu un cutit... cam asa se aude.. dar nu stiu de unde se aude..

Antigel vad ca nu mai pierde...

Multumesc. Astept sfaturi pentru ulei daca sa mai completez sau nu si cu sunetul ala cam de la ce ar putea fi... k e greu sa prind un baiat sa se uite la ea :)

:) Multumesc!

Edited by Mircea
K este folosit in Kilogram, Kilometru etc....
Link to comment

Am descoperit de la ce se auzea asa. Eram in drum spre munte cam la 80 de km de Bucuresti cand... Tico n-a mai mers din cauza cutiei de viteze. Nu vroia nici tractata pt ca se blocase roata. De abea a doua zi cand ne-am intors cu scule sa demontam o planetara a vrut sa se invarta roata dar si asta doar daca tineai piciorul pe ambreiaj.. in concluzie o sa ma coste o groaza de bani cutia aia si manopera... dar macar am gasit buba :( ... are cineva idee de preturi si locatii pentru cutie si manopera?

Link to comment

Irina, eu am reusit sa gasesc un parbriz pentru o ciudatenie de masina postand un anunt aici:

 

http://www.dezmembrari.ro/adauga_solicitare_piese.php

 

Se pare ca de pe acel site se transmite cererea catre mai multe parcuri de dezmembrari, pentru ca am primit mai multe oferte pe mail. Poti incerca, oricum e mai usor decat sa alergi de la o firma de dezmembrari la alta.

Link to comment
  • 7 months later...

Va salut pe toti. Am si eu o problema si ma framanta rau de tot. Am lasat tico o perioada fara sa-l mai pornesc. Cand am facut-o mergea in 2 bujii. Am schimbat-o pe cea rea si merge ok dar dupa aia am vazut ulei in vasul de expansiune(malos si arata ca dracu) nu stiu ce poate fi. intrebi o gramada de mesteri si toti au alta parere. poate a mai patit cineva ceva de genul acesta si are vreo idee. In manual nu zice nimic.

Edited by tolin
Manualele nu se publica pe forum
Link to comment

Ulei in circuitul de racire ,in general la orice motor poate ajunge in doua moduri:bloc motor fisurat sau garnitura de chiulasa arsa.De obicei e de vina garnitura de chiulasa.Uramreste sa vezi daca se ingroasa pelicula de ulei,eventual schimba lichidul de racire si vezi daca mai apare.Sigur e ulei?Nu e namol (rugina si altele)adunat in timp din instalatia de racire si depus in vasul de expansiune.Daca e ulei trebuie sa formeze pelicula la suprafata.

Edited by danutza
Link to comment
  • 1 year later...

Salutare !

 

Am o mica problema cu matizul meu achizitionat de curand (2 luni). Matiz-ul este fabricat in 2004 si are 70.000 de km.

 

Inainte sa dea inghetul, din neglijenta, am uitat sa completez necesarul de antigel (era cam cu un deget sub minimul admis).

 

Nu a mai vrut cu nici un chip sa porneasca dimineata (-7 grade C). Furtunele si pompa de apa erau inghetate bocna. Singura solutie ar fi fost incalzirea.

 

Am bagat-o intr-o spalatorie , am turnat cu galeata apa fierbinte peste motor, radiator, in vasul de expansiune si in furtunuri. Furtunurile erau "imbacsite" cu zapada si cuburi de gheata. Intr-un final am reusit sa destup si sa curat toate furtunurile. Am completat cu necesarul de antigel concentrat si apa distilata (50% / 50%). Am strans cureaua de la alternator. Am inlocuit si am pus la loc filtrul de aer si toate colierele de la furtunuri.

 

Inainte de a turna apa fierbinte am incercat sa etansez tot ce era de etansat (un singur lucru mi-a omis: joja care era scoasa :) ).

 

Masina se comporta bine, zgomotul motorului era ok. Pornea la sfert .

 

Am mers cam 5 km pana acasa (cu oprire la benzinaria Mol unde am mai bagat cam 5L de benzina fara pb si completarea de antigel concentrat + apa distilata nivelul atingand pct maxim. ) fara nici un fel de probleme.

 

Urc in casa, halesc ceva in graba si plec.

 

Marsarier, treapta 1 si cand dau sa bag a 2-a motorul nu mai vroia sa traga sub nici o forma. Schimb inapoi 1 si motorul se opreste. Dau cheie, porneste (cu greu).

 

Cobor, verific antigel , nivel ok cu 1 mm sub max. Pe toba iesea fum alb si dens si arunca afara picuri de ulei uzat.

 

Pe toba se auzeau rateuri.

 

 

 

 

Oare un simplu schimb de ulei ar solutiona problema?

 

Ast. reactia voastra.

 

O noapte faina !

 

 

 

P.S. Mentionez ca nu am umblat la chiulasa sau celelalte componente. Doar am curatat furtunurile si filtrul de aer si le-am pus la loc.

 

 

Edited by vlad_paul
Link to comment

Erau niste chestii de facut cand cumperi un SH...

1. Chiar daca erai sub MIN cu un deget, tot nu trebuia sa inghete (bocna). Logic, in instalatie se gasea lichid depreciat sau ceva apa chioara. Cred ca ai completat degeaba cu lichid proaspat, tot nasol ai.

2. Cand este rece, cam asa iese pe teava, albicios si cu stropi mici, n-ar fi aici problema. Eu zic sa-l iei putin cu binisorul, poate isi revine, porneste-l, nu pleca la drum, lasa-l sa mearga, sa se incalzeasca, asculta ce mai zice...

3. Orice motor zice mersi daca ii schimbi uleiul. Pana atunci vezi cum arata uleiul pe joja, poti sa te uiti si sub busonul de umplere. Daca a intrat apa, face putina spuma.

  • Like 1
Link to comment

Parerea mea e ca nu de la apa in ulei e problema. Cata apa putea sa intre pe la joja? Mai degraba ai zapacit vreun senzor cu apa aia. Verifica bujiile si fisele.

Edited by NFS
  • Like 1
Link to comment

Sint de aceeasi parere, chiar daca iti intra apa pe la joja nu iti omora motorul intr-un timp atit de scurt.

 

Intrebare: cum ai dus masina pina la spalatorie si cit ai facut pina acolo ? Ma gindesc ca, daca a mers motorul 15-20 minute si nu a avut racire din cauza dopurilor de gheata din furtune, n-ar fi exclus sa-ti fi ciupit garnitura de chiulasa. Incearca sa pornesti motorul si sa il lasi 20-30 minute pina se incalzeste bine. Daca a patruns apa pe la fise/bujii sa-i dai posibilitatea sa se usuce.

  • Like 1
Link to comment

Pana la spalatorie am fost tractat de un prieten (o adevarata aventura :) , viscol puternic, sufa rupta in mijlocul unei mari intersectii semaforizate si multa carne in frigider de la soferii nervosi). Motorul a fost oprit pana acolo. De acasa pana la spalatorie sunt max 4 km.

 

Completarea cu antigel am facut-o in 2 ture. O data dupa ce am curatat furunurile (inainte de a da o cheie si a-l lasa sa mearga in gol 30-60 secunde). Atunci insa a scazut cu putin sub minim si trebuia sa ii mai cumpar niste antigel din peco. Si o a doua oara in peco cand am completat pana f aproape de maxim.

 

Motorul nu a mers absolut deloc pana nu a fost dezghetat (inclusiv furtunur) complet .

 

Astazi dupa-amiaza (14.30) am pornit-o iar. Am lasat-o 2-3 minute la relanti. Apoi am plecat. Motorul se auzea ok. Nu mai dadea rateuri iar pe toba nu mai iesea decat f putin abur.

 

Am parcurs cam 10 km fara nici o problema cu schimbari si turatii bune in treptele 1,2,3,4.

 

Singura diferenta a fost ca ieri aeroterma am deschis-o imediat la nivelul 4 iar azi deloc. :-?

 

Habar nu am ce se intampla.

 

Din toata aventura am ramas cu nitica experienta si o arsura gigant la baza palmei (atinsesem din greseala galeria de evacuare :> )

 

 

Edited by vlad_paul
Link to comment

Ai procedat relativ bine. Eu as fi preferat insa sa bag masina intr-o hala incalzita si sa o las sa se dezghete usor, intrucat apa fierbinte a intrat prin toata electrica mai mult ca sigur. In orice caz, schimba uleiul si filtrul, ca antigel inteleg ca i-ai pus nou. Foloseste consumabile de calitate.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...