Lucian M Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 (edited) @ simon: Fii linistit. Oricum, Tolin stie ce vorbeste (scrie) si pentru mine e un gen de referinta in materie auto si nu numai (am vazut ca stie si electronica etc). Spor si numai bine! Scuze, am postat mai tarziu. Edited June 29, 2009 by Lucian M Link to comment
simon2tibi Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 (edited) Simon, Tolin se scrie cu "T" din respect pentru persoana de dincolo de nick, in al doilea rand http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_filter se poate vorbi de supapele de supra-presiune si de by-pass. LE vad ca scrii de o jumatate de ora, ce basca ei de treaba poti scrie atata? Sigur te-ai uitat atent? Scuze ,am mai specificat ,eu ma joc cu un 386 pe net !Imi cer scuze ! Nu! Am mintit!Am uitat sa specific! Dar pe cine intereseaza? O sera placuta tuturor. Edited June 29, 2009 by simon2tibi Link to comment
tolin Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 (edited) Poti sa si demonstrezi cu filtrul cu doua supape ? Sau numai te lauzi? Hai lamureste-ma! Dar sa fie cu ai spus TU! Desi insistenta este pentru mine agasanta, merita rasplatita. Nu ma laud eu cu doua supape, este vorba de 2 vecini: Mann + Hummel. Dar cum Toma Necredinciosul nu crede pana nu vede cu ochii lui, pun aici un studiu de realizare a filtrelor de ulei de catre mari producatori americani: http://people.msoe.edu/~yoderw/oilfilterst...ilterstudy.html Daca supapa pentru bypass este lesne de descoperit si de inteles necesitatea ei, o lamela arcuita plus un arc spiral, atunci valva anti-golire este mai subtila, este materializata ... ironie a sortii ... printr-o saiba de cauciuc . Stiu dintr-o disputa pe un alt topic ca nu esti admiratorul saibelor din cauciuc, deci, probabil, n-ai remarcat functionabilitatea ei in unei piese din metal. Ea este vitala pentru motoarele la care axul longitudinal al filtrului de ulei este paralel cu planul orizontal al masinii deoarece previne golirea filtrului de ulei in cazul parcarilor indelungate in rampa accentuata. De unde stiu ca si filtrul celor 2 vecini (Mann+Hummel) are asa ceva ? Intai, din catalogul lor, apoi din experienta de exploatare de 10 ani pe motoare din categoria enuntata mai sus in conditiile unei zone folclorice in care esti pus adesea in situatia sa parchezi in rampe accentuate. Cu filtre "originale" (cum le place unora sa creada), cumparate din comert sau puse de catre mesterii din service la revizii am patit sa raman cu indicatorul de presiune aprins o secunda in plus la pornirea motorului. Schimband filtrul cu modelul de la "cei 2 vecini" si repetand conditiile, am evitat experienta nefericita. Mai multi colegi de forum s-au plans de acelasi lucru, iar cand le-am spus sa schimbe filtrul de ulei cu unul de marca consacrata, au fost stupefiati: "dar am pus un filtru original ..." Dupa schimbare, fenomenul a disparut, dovada ca vecinii mei nu mint in catalogul lor. Daca tu ai desfacut un filtru de origine si n-ai gasit doua supape, este foarte posibil, din doua motive: fie tipul de motor nu avea nevoie, fie ieftineala piesei nu suporta existenta lor. Cum diferientierea filtrelor nu este posibila prin absenta unor marcaje specifice fabricantului, dupa experientele avute, in mai multe domenii, evit utilizarea consumabilelor "de origine" in favoarea celor "de marca". DEVENITI OFF-TOPIC!!! Consumabile de origine sau de producator? Vine revizia peste mine... Nu stiu cum n-ai remarcat ca discutia de mai sus raspunde intrebarii tale. Piesele "originale", produse de catre producatori no-name, acoperiti sub umbrela generoasa a siglei producatorului masinii, pot sa vina cu piese inferioare tehnologic sau chiar daunatoare functionarii (vezi cazul descris mai sus) pentru ca, platind licenta unui produs mai bun, pierd singurul lor avantaj: un pret mai redus. Asa ca, folosind consumabile de la un producator consacrat eviti niste riscuri, acolo unde ele exista. Diferenta de pret este o polita de asigurare. Edited June 30, 2009 by tolin Link to comment
sergiuhusca Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Cand vorbeam despre off-topic, m-am referit la faptul ca discutia deviase si devenise o contradictie si un mijloc de sicanare a unora cu 64 de posturi. Link to comment
closchkutza Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Apropo de filtre de ulei, Denso nu sunt bune? Eu asta folosesc la matiz si banuiesc ca se potriveste si la Kalosul de 1.2. Link to comment
tolin Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Crezi ca marca ne spune ceva, cred ca mai bine postai indicativul modelului. Link to comment
Myg Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Am efectuat revizia de 1 an, cu 10700 km la bord, la Opel West Arad. ulei GM 10w40/2L=55,48 ron ulei GM 10w40/1L=30,59 ron filtru aer =39,48 ron filtru ulei =16,45 ron filtru combustibil 39,48 ron (identic la pret cu filtrul de aer, dar are alt cod) ulei cutie viteze/2L=84,74 ron manopera 3,5 ore tehnologice= 193 ron, toate preturile includ TVA. Totalul este 458,72 ron. In general sunt multumit de calitatea lucrarilor efectuate, in afara de schimburi, au gresat bucsile de la brate, au facut verificari la directie, roti, spreiat franele, test de amortizoare. Sunt nemultumit de ulei:10w40: de ce? "Pentru ca este ulei GM recomandat la noi". Link to comment
simon2tibi Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Dar ai cerut alt ulei si nu ti-au pus ce ai cerut? Si, Tolin (vezi cum am scris),ai dreptate,nu m-am uitat suficient de atent,si nu are legatura cu topicul cu saiba de cauciuc . Link to comment
Lucian M Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Ei ca^%& ulei recomandat, inafara de 5w30 n-ar trebui sa se bage in motoarele noastre. Eu intrebam ce ulei mi se toarna, daca ziceau altceva decat 5w30, luam masina de acolo. Cand imi fac programare la Sv totdeauna intreb ce si cum, sa nu am surprize. Link to comment
simon2tibi Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 (edited) Tot nu-i inteleg pe cei de la reprezentanta. La noi in TM la reprezentanta 10w40 se foloseste doar la anumite utilitare! Crezi ca marca ne spune ceva, cred ca mai bine postai indicativul modelului. Tolin si Lucian M ,veniti si voi sa mai auzim si alte pareri. http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=128905 Iarasi sunt off.Imi cer scuze! Edited June 30, 2009 by simon2tibi Link to comment
tudor2402popescu Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Simon2tibi: D-asta imi erai...banuiam eu ca esti de p-acolo. In plus de asta ce sa cautam noi p-acolo. Ti-ai gasit. Daca vedeam ca imi puneau alt ulei in afara de 5W30 sau 10W30 , nici nu plecam din service ! Ii puneam sa mi-l inlocuiasca ! Iesea scandal monstru...ce bine ca sunt prieten cu seful lor de service si ca de cate ori am o problema ma baga in fata. Link to comment
simon2tibi Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Simon2tibi: D-asta imi erai...banuiam eu ca esti de p-acolo. Ti-ai gasit.Daca vedeam ca imi puneau alt ulei in afara de 5W30 sau 10W30 , nici nu plecam din service ! Ii puneam sa mi-l inlocuiasca ! Iesea scandal monstru...ce bine ca sunt prieten cu seful lor de service si ca de cate ori am o problema ma baga in fata. Stai un pic ca nu inteleg.Ce problema e daca sunt de "p-acolo"?Te referi la reprezentanta?Si care e problema?Nu e un secret!Sunt si eu posesor Chevy si nu mi-e rusine de asta !Chiar sunt mandru!Si aspectul ca lucrez "p-acolo"sper ca l-am lamurit in postul de pe celalalt site. In schimb chestia cu "In plus de asta ce sa cautam noi p-acolo",daca te referi la site ,gresesti.Are ce sa caute toata lumea care are o parere! Link to comment
tolin Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 (edited) ... Tolin si Lucian M ,veniti si voi sa mai auzim si alte pareri.http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=128905 ... Este nivelul atat de scazut pe for tuning asta incat sa fac fata si eu ? Edited July 1, 2009 by tolin Link to comment
simon2tibi Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Nu.Era vorba de o parere.Dar in fine... Link to comment
tudor2402popescu Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Simon2tibi: Cand m-am referit la "d-asta imi esti" m-am referit la "Nota 4 la tuning" , nu la reprezentanta. Vad ca nu te-ai prins din prima. Link to comment
simon2tibi Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 (edited) Am inteles eu altceva.Scuze. Dar pe "4Tuning.ro"chiar nu inteleg de ce nu puteti sa va spuneti o parere.In fine,nu conteaza asa mult,ati vazut(probabil)cateva poze cu masina mea,orice parere este O.K.! Edited July 2, 2009 by simon2tibi Link to comment
ulmuro Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Salutare sunt nou pe acest forum. Am un Chevrolet Aveo 2008 de la Di Bass si am facut 15000km cu el. Stie careva unde treb sa merg sa-i fac revizia in Bucuresti? Multumesc. Link to comment
vladawd Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Stie careva unde treb sa merg sa-i fac revizia in Bucuresti? Cauta aici. Cel mai bine sa suni inainte la fiecare si sa vezi la care este mai ieftin. Intreaba-i si ce ulei iti pun la revizie. Daca iti raspund 10w40, suna la alt service. Si fa asta pana obtii raspunsul 5w30. Revizia va fi mai scumpa, dar masina o sa se simta mai bine. Link to comment
paul_marines Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Cand imi fac programare la Sv totdeauna intreb ce si cum, sa nu am surprize...altceva decat 5w30. Din acelasi motiv il cumpar cu ceva timp inainte de revizie doar la 29 RON/litru ) Link to comment
sergiuhusca Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 In Bucuresti, pe aceeasi parte cu stadionul Lia Manoliu, chiar langa intrarea acestuia, se gaseste ulei 5w-30 GM LONG LIFE, la pretul de 125 RON 5 litri! Link to comment
Lucian M Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Pai pe mine nu ma lasa cu lucrurile mele. Dar vor face urat cand am sa le zic la revizia de 45k ca sa nu-mi mai schimbe filtrul de polen... si cel de aer, ca-s schimbate deja. Link to comment
paul_marines Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 (edited) Dar vor face urat cand am sa le zic la revizia de 45k ca sa nu-mi mai schimbe filtrul de polen... si cel de aer, ca-s schimbate deja. Da este cazul prin care te scumpesti la tarate si te ieftinesti la grau. si justificarea matematica a afirmatiei mele: Filtrul motor 40 RON la ei 35 RON la magazin = 5 RON diferenta Filtru habitaclu 120 RON la ei 55 RON la magazin = 65 RON diferenta Total 70 RON 4 litri GM 5W30 210 RON la ei si 116 RON la magazin = 94 RON diferenta Edited July 9, 2009 by safari hunter Link to comment
Lucian M Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Pai la alea oricum nu au ce comenta, vor inghiti si atat. Dar la ulei e alta treaba. Oricum pun doar 5w30. E ultima revizie la ei, totusi. Link to comment
paul_marines Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Revizie de 145 000 km la 144350 km unde am schimbat: - uleiul si filtrul de ulei; - filtrul de aer; - bujiile NJK si fisele acestora; - curatare IAC; - alte alteva mici operatii de verificare. Stergatoarele mi le-am schimbat singur. Gata de decolare in Germanika!! Link to comment
Tommy Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Motorul cum se prezinta, papa ceva ulei, pierde compresie vreun pic? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now