Jump to content

Chevrolet Aveo/Kalos - Revizii


Recommended Posts

Lichidul de frana il aveam pe lista, dar asta ma "arunca" probabil la 1000 si cum nu ma prea incanta ideea asta, am zis sa vedem cum merge. Deocamdata franele par ca au revenit la starea de "nou" (se cam lungise cursa cu "tablele" de dinainte).

Lichidul de racire nu cred ca o sa-l schimb vreodata la ei. Eu sunt de acord ca fiecare trebuie sa traiasca din meseria lui, dar nici chiar asa (nu de alta, dar nu toti au invatat cum trebuie :D ).

Link to comment

Revizie 1 an, astăzi, la GTT.

 

Factura (preţuri în RON, cu tot cu TVA):

1. Filtru aer toate motoarele - 80,11

2. Filtru ulei 1,2 - 25

3. Filtru benzină toate motoarele - 60,08

4. Filtru polen - 133,7

5. Garnitură buşon GM - 1,98

6. Ulei motor 5W30 Long Life 205 (4 l) - 123,93

7. Revizie curentă (2,50 ore) - 175

TOTAL: 599,80

 

Rezumat:

M-am programat telefonic acum vreo 10 zile, pentru azi la ora 09.00. Am ajuns la 08.50. Am reuşit să stau de vorbă cu cineva de la recepţie la 09.10. La ora 10.00 maşina era încă afară, aşa că am mers din nou peste cei de la recepţie. La ora 10.30 era pe elevator (când sus... când jos...). La 12.30 au scos-o din hală. Între 12.30 şi 13.00 (ora plecării) am aşteptat ca "programul" să (re)devină funcţional, ca tipul de la recepţie să poată închide comanda şi să printeze devizul.

 

Impresii:

Dezgustat total. Uitându-mă prin geamul ăla la mecanici am avut senzaţia că mă uit la un film mut în slow-motion. Sau, vorba nevestei, la peştii dintr-un acvariu. Indivizii mi-au dat impresia că sunt din porţelan şi nu vor să se spargă. Nene, eu îneţeleg că trebuie să plătesc 2,5 ore tehnologice, dar e incredibil cum pot să o frece permanent şi să facă în 2 ore o treabă de maxim 20 de minute. Eu sunt convins că majoritatea acestor mecanici pleacă acasă mai odihniţi decât au venit. Cu excepţia unui băiat, care a schimbat o casetă de direcţie la un Opel, restul AU FRECAT-O timp de 3 ore. Doar au schimbat ulei şi filtre. Toţi au un aer de bolnavi cu spatele (unii şi cu capul) şi m-au convins să ader la un epitet la adresa lor folosit de un coleg de-al nostru de forum: "MAIMUŢE". Nu credeam să spun asta, dar sunt nişte MAIMUŢE. O freacă la greu, pe banii noştri. Dacă ar trebui să muncesc în ritmul ăsta m-aş sinucide (că tot e la modă acum) de plictiseală!!! Realmente am plecat de acolo siderat, cu impresia unui film prost, vizionat în slow-motion. Maimuţa care s-a ocupat de maşina mea în marea majoritate a timpului s-a plimbat prin hală şi a stat de vorbă cu alte maimuţe. Preocuparea de pe locul doi: vorbitul la teleofn (de 5-6 ori). Preocuparea de pe locul 3: ridicat şi coborât maşina pe elevator (nu mai ţin minte de câte ori a făcut asta, dar de câteva ori a ridicat-o fără să se uite pe sub ea înainte de a o coborî...) Ultima preocupare: munca, maxim 20 minute (sunt, de fapt, generos; s-ar putea ca adevărul să fie undeva între 10 şi 15 minute), obţinute prin cumulare. Niciodată mai mult de 2-3 minute consecutive (cred că 4 minute consecutive prezentau risc major de accident de muncă).

 

Bilă (biluţă) albă:

Am putut plăti cu cardul. Aşa că şpagă 0,00.

 

Concluzii:

Din puctul meu de vedere, de evitat GTT, cel puţin vinerea...

 

Recomnadare:

Nu staţi acolo la revizie dacă nu aveţi probleme majore la maşină, că vă umpleţi de draci. Lăsaţi-o şi reveniţi după 2-3 ore. Am observat că maşinile ale căror şoferi nu erau acolo erau gata în maxim jumătate de oră.

Link to comment

Tu nu ai autocolant, nu? :) )

In fine, aia cu programul care 'trebuie sa se actualizeze', 'e crapat', samd e bestiala. Am patit-o de cateva ori pana acum :) )

Link to comment

Da, e adevarat, cele 2,5 ore sunt... calendaristice. Tu ce a vrea: sa fie pontati/facturati atat si sa-ti dea masina in 10 minute? Nu merge, ca nu e pe PF, ci pe firma :D Si inca una multi-nationala. Deci: invatati, invatati, invatati!

Daca verificarea e "de rutina" puteti sa va vedeti de treaba in timpul asta. Daca aveti ceva de "comunicat", stati prin preajma.

Link to comment

Cum sa coste o revizie de 3 ani 10 min dintr-o ora conventionala ? Dupa atatia ani inca nu s-a lamurit ce insemna manopera exprimata in ore conventionale ?

Link to comment

Nu costul e problema aici. Ştiu de mult care e treaba cu ora tehnologică şi ora.. normală (am un cumnat recepţioner la un service Renault). Problema e baletul penibil pe care îl fac mecanicii pentru ca maşina chiar să stea în service cât spun normativele. Eu mi-aş fi dorit să stau o oră (pentru că mai mult de atât nu le-ar fi trebuit, cu siguranţă) şi să le plătesc atât cât spun normativele.

PS: nu că ar conta, dar e revizia de 1 an...

Link to comment

Mie mi-a stat masina 5h in lucru la prima revizie si am fost facturat cat pentru revizia 1, echivalentul a 2h + ceva. Si nu mi-a parut rau deloc, a fost prima revizie "pe bune" vazuta intr-un service din RO. La voi se pune problema ca se factureaza o revizie, dar nu se fac toate operatiunile prevazute de catre producatorul masinii. Asta ar trebui reclamat si nu transformarea tarifelor de la toate operatiunile normate unei revizii in ore conventionale.

Link to comment
Tu nu ai autocolant, nu? :) )

 

Eu dupa fiecare revizie ii rog politicos sa-mi puna la loc suportii de numere cu chevroletclub deoarece au prostul obicei de a pune suporti cu GTT. Ultima oara i-am surprins asupra faptului dar tocmai cand terminau. S-au cam enervat muncitorii de acolo, dar cei de la receptie au fost ok.

 

Offtopic: Revizia de 15 mii la Epica: 750 ron cu tva. Mai putin filtrul de aer care nu era pe stoc dar oricum il schimbasem eu cu 3000km in urma.

Link to comment
In afara de ce scrie acolo i-ai mai pus sa faca ceva? (curatare clapeta, bujii, etc)

De bujii le-am zis sa nu se atinga, sa vada franele si jocurile, sa regleze rulmentii spate si sa greseze, reglat frana de mana de la primul dinte, verificat presiunea in roti, schimbat filtre (aer, benzina, polen), schimbat ulei motor, verificat ulei cutie (au verificat nivelul la fiecare lichid, surpriza si la lichidul de racire, completat, masurata temperatura si marcata pe vasul de expansiune), verificat masina pe scaner. Inainte de toate, au spalat masina, daca stiam n-o mai spalam eu.

Link to comment

Mi-am facut si eu revizia de 3 ani la Kalos (la reprezentanta Opel din Mures). M-a costat aproape 8 milioane. Mi-au schimbat uleiul, bujiile, toate filtrele, plus niste verificari, gresari, strins frina de mina, maruntisuri din astea. La cererea mea a fost verificat si unghiul de fuga. Ce m-a deranjat a fost ca m-au tinut degeaba acolo atitea ore, cu toate ca la masina nu s-a lucrat efectiv decit fix o ora. De ce nu se desteapta baietii si sa puna ora de manopera cit trebuie (indiferent cit de mare ar fi suma), dar sa nu stau decit cit trebuie pt. revizie? Am stat cu totul 5 ore in service, cind ar fi trebuit sa stau o ora, maxim o ora si jumatate.

Link to comment

Prima revizie, la 15K KM, facuta la Rucom [-O< . Le-am zis ca troncane placa de la portbagaj, am primit raspunsul: E normal sa faca asa! In rest a scapat cu 440RON si am luat-o dupa 3 ore. Simplu, as zice. A, mi-au numarat zgarieturile de pe masina inainte de a o lasa la ea.

Link to comment

A facut cineva revizia de 60.000k?

Nu de alta dar astia de la Radacini spun ca ar costa in jur de 2000 roni.

De vina ar fi kitul de distributie care e mai scump.

 

O confirmare, cineva?

Link to comment
Asta probabil e revizia de 3 ani minus juma' de acasa :)

Manopera la revizia de 3 ani (cele 3 filtre) 112 RON! Uleiul si filtrul de ulei le-am schimbat in urma cu 2 luni. Tot la DiBas. Verificari de rutina : lumini, tras de roti...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...