Jump to content

Chevrolet Aveo/Kalos - Revizii


Recommended Posts

Dar tolin, nu esti de acord cu schimbarea PRIMULUI ulei la 7500? Ma gandesc la eventuale deseuri rezultate din rodarea motorului. Din cate stiu eu, motorul este rodat in fabrica pe banc dar in cu totul alte conditii decat rularea normala (la rece, la 1000 de ture, racire continua).

Poate ma insel dar eu cred ca se rodeaza si in primii km si atunci din aceasta operatiune rezulta ceva deseuri si uleiul poate fi afectat.

Nu ma refer sa se schimbe uleiul la fiecare 7500, doar la primii. adica, la 7500, la 15k, la 30k etc

Link to comment

Eu vorbeam de garantie, in rest, e optiunea fiecaruia pe care n-am de ce s-o contest. De ex. la Kalosul meu, motorul "si-a dat drumul" dupa primii 100 km. Daca in urma acestui proces au rezultat particule metalice in ulei, atunci ele se vor gasi in filtru. Cantitatea lor trebuie sa fie infima raportata la capacitatea filtrului. Daca producatorul nu-si face griji si spune schimb la 15k km, atunci stie el mai bine.

Link to comment

Nu-ti spune nimeni, ca n-are cineva timp de tine. Dupa ce si-a terminat formalitatile, dealerul e bucuros sa scape de tine cat mai repede.

In manualul de utilizare exista o notita referitoare la RODAJ care spune ca "in primele cateva sute de km ... nu turati excesiv motorul". Acum, intelege fiecare ce vrea din asta.

Link to comment

O mica confuzie (n-am completat descrierea poate) - am achizitionat SI un Kalos 1.4 16v (de vreo 2 saptamani) - despre Kalos vorbeam, nu despre Nubira ... (la Nubira n-am avut nici o restricitie (recomandare) de viteza/turatie (am luat-o tot de noua) - chiar intrebasem delaerul Daewoo express asta) - de aceea ma mira recomandarea delearului de Chevy.

Edited by dinoc
Link to comment

Sorry, daca nu completezi, n-avem cum sa stim.

Nivelul maxim de turatie, 3500 rpm, este corect, dar distanta mi se pare exagerata. De obicei, se observa usurinta sau retinerea in atingerea unei turatii de catre motor. In sensul acesta se spune sa n-o fortezi. La motorul meu, in prima suta n-am trecut de 3000, apoi a mers usor pana la 3500 si dupa 250 km am putut urca la 4000 rpm in mod natural. Dar acestea au fost doar varfuri, altfel intre 2400-2900 rpm pentru ca acolo am vazut ca se simte cel mai bine. Probabil ca dupa 500-1000km o sa-l duc si la 6000 rpm, de curiozitate, ca altfel n-am de ce sa-l trec de 5400 rpm, turatie unde puterea e maxima.

Link to comment
Dar ... nu esti de acord cu schimbarea PRIMULUI ulei la 7500? Ma gandesc la eventuale deseuri rezultate din rodarea motorului. ...operatiune rezulta ceva deseuri si uleiul poate fi afectat.

Nu ma refer sa se schimbe uleiul la fiecare 7500, doar la primii. adica, la 7500, la 15k, la 30k etc

 

Alex imi cer scuze, dar nici la Dacie nu schimbam la 7500 km cand mergeam cu Texaco sau Castrol. Daca vrei sa rupi gura targului atunci te instiintez ca la 15000 uleiul acela de Opel semi-sintetic are in compozitie doar vreo 7-8 % suspensii solide (a se citi slam) care-i de departe sub limita maxima de 15% acceptata de anumite specificatii ale motoarelor ca fiind limita la care slamul devine abraziv pentru piesele in miscare a motorului. Inainte sa-mi reply iti voi spune cum sa determini acest procent de suspensii si sa decizi cand e timpul sa-l schimbi (uleiul). Sigur joci la Loto, Prono etc. :osanale: Ia un bilet necompletat cu cele 6 numere sau cele 13 rezultate castigatoare si trage-i 2 axe cu creionul (musai de 0,7 mm). Cu joja pune 2 picaturi lasate sa cada libere pe centrul axelor (ulei la temperatura mediului ambiant -motor rece). Pune hartia pe un suport perfect orizontal si neabsorbant, sticla, faianta etc. Fa la fel si cu 2 picaturi de ulei nou din bidon. Lasa 2 - 4 zile sa se absoarba bine in hartie. Calculeaza diametrul mediu cu formula :

D1+D2/ 2 si apoi calculeaza suprafata celor 2 pete de ulei uzat si nou cu (Dmed)2 x 3,141592653589793 (primele 2 zecimale sunt suficiente). Fa raportul dintre suprafete (uzat / nou) si nu trebuie sa cobori sub 85%. La hartia cu ulei uzat mai faci un calcul la diametrul interior al uleiului uzat de unde incepe sa se observe depunerile de slam la granita cu uleiul curat (vezi foto 2) calculeaza din nou suprafata uleiului uzat (cel intunecat cu depuneri). Observa intensitatea coloristica a depunerilor si da o nota de la 0 la 10 (de la culoarea uleiului curat la negru intens – vezi scala de culori).

Inmulteste suprafata de ulei uzat cu nota de scala in procente

Suzat x 10 / 100 = continut slam. Calculeaza procentajul de slam in uleiul din carter:

Continut slam / suprafata totala ulei uzat calculata cu Dmed uzat

Daca aduni procentul initial dintre cele doua suprafete cu procentul de slam vei obtine aproape 100% . Succes in calcule si experimente si nu te lasa coplesit de simple artimeticale.

DACA MERITA? Cred ca da. Dacia mea a mers 128.000km in 6 ani, fara interventie la motor, iar in momentul vanzarii lua in jur de 0,1 litri ulei la 1000 km parcursi de la 0,045 de noua.. :-W

post-2099-1130792051_thumb.jpg

post-2099-1130792061_thumb.jpg

Edited by safari hunter
Link to comment
Inmulteste suprafata de ulei uzat cu nota de scala in procente

Suzat x 0...10 / 10 = continut slam. Calculeaza procentajul de slam in uleiul din carter:

Continut slam / suprafata totala ulei uzat calculata cu Dmed uzat

Daca aduni procentul initial dintre cele doua suprafete cu procentul de slam vei obtine aproape 100% . Succes in calcule si experimente si nu te lasa coplesit de simple artimeticale.

DACA MERITA? Cred ca da. Dacia mea a mers 128.000km in 6 ani, fara interventie la motor, iar in momentul vanzarii lua in jur de 0,1 litri ulei la 1000 km parcursi de la 0,045 de noua.. :-W

 

Scuze desi nu prea face mare lucru un "0" in plus poate afecta acuratetea stiintifica a enuntului

:uff:

Link to comment

Oferta uleiuri Opel/Chevrolet la Metro! Mie mi se par suuuper bune preturile fata de cele din service.

5w30 - 101RON

10w40 - 48RON

15w40 - 48RON

Preturi la 4l!

Link to comment

Prima revizie la Di-bas cam la 10.500 km

S-a schimbat filtru de benzina si de ulei si uleiul desigur. Cu tot cu manopera a costat 3.090.000 lei . Filtrele de aer si de polen nu le aveau dar mi-au zis ca le-au curatat bine pe astea care le am si ca pot sa le mai tin pana la urmatoarea revizie fara probleme, dar daca vreau neaparat sa mai incerc peste 2 saptamani.

 

Nu stiu daca va mai aduceti aminte dar am postat pe undeva in legatura cu un zgomot ca de table lovite . Ei bine..s-a descoperit ca e un tachet si au zis ca deocamdata il lasa asa pana la urmatoarea revizie.

 

In rest , toate bune si frumoase , mi-au lasat o impresie buna..

Link to comment

Cred ca a gresit DomnulRobert, nu are cum sa fie 10W40.

Din diagrama fluidelor (manual de service) citire:

SAE 5W-30

SAE10W-30

SAE15W-40

(Cold area : SAE5W-30

Hot area : SAE 15W-40)

 

10W40 ar fi o crococamila cu timing tampit.

Link to comment

Si totusi exista si 10w40!! Pentru Daewoo sunt anumite tipuri de ulei, poate ca l-a luat din raft de printr-un magazin si nu neaparat l-a interesat sa fie pentru masina pe care o are!!!... (poate pretul sau cine stie ce l-a incantat...)

Link to comment

Si ce ai tu cu placerea omului?!?!?! E masina lui, e motorul lui si sunt banii lui!

Totusi, eu cred ca n-a stiut ca nu s-a uitat in cartea masinii, ca altfel... sa aiba dusmanie pe propria masina?!?!?

Link to comment

Nu cred ca a gresit insa unii baga fara a avea optiuni 10W 40 care ce sa spun nu pare naspa insa este tare ieftin (120.000L litru) pentru a-ti oferi ceva garantie. In C-ta asta este reteta de garantie si daca faci gat nu-i doare ca doar nu-i masina lor. Cartea sa o citeasca numai clientii deoarece cei firma de service nu o au in bibliografia obligatorie.

Edited by safari hunter
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...