fry Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 (edited) salut! am luat de curand un aveo 5 door, modelul nou, culoare flame red. pana acum am avut, si inca am, un chevrolet kalos din 2004. are vreo 70.000km. Pot sa zic ca-s foarte multumit de el, n-am avut niciodata probleme si a fost bruscat saracu rau de tot la viata lui. rezistenta kalos-ului ala a fost unul din motivele ptr care acum am luat si acest aveo. cu aveo hatchback nu am mers decat vreo 60-70 km deocamdata, e proaspat, abia are 1 zi. Nu pot decat sa las cateva info despre cum mi s-a parut masina si cateva aspecte la capitolul minusuri, aspecte pe care le observi dupa ce iei masina: 1. motor (1,4 litri, 100cp) - cred ca e cea mai mare surpriza. difera de vechiul motor destul de mult. desi e nou si nu are km rulati, l-am turat putin, concluzia e ca se infige mai bine. Oricum, peste vreo 2-3 mii km o sa pot sa zic mai multe. DIferenta majora e sunetul acestuia. E mult mai gutural, mai ales pe varianta full a acestui aveo, unde e combinat cu o toba mai serioasa din fabric. motorul mi se pare un mare + 2. dotari - varianta de 9730 euro are climatizare automata, servo, abs, 4 airbag (cu buton dezactivare airbag pasager), mp3 comenzi pe volan cu jack auxiliar, 4 geamuri electrice, priza, suporturi de pahare fata si spate (in spate se mentine masuta aceea de la kalos), covorase fata-spate, jenti aliaj 15", eleron, proiectoare de ceatza si daca o mai fi ceva si uit, sorry. dotarile sunt multe ptr pretzul la care se vinde masina. 3. servodirectia este rigida (poate e si foarte noua masina, dar oricum mi-e greu sa cred ca se va imbunatati serios dupa mai multe mii de km) iar spatiul in portbagaj e destul de mic, mi se pare micut chiar si ptr un hatchback. eu sunt mai inalt si cam ating cu piciorul consola de bord, nu pot sa zic ca ma deranjeaza, ating putin si intr-un astra spre exemplu, dar parca nu chiar atat de mult. cutia de viteze mi s-a parut ok dar maciulia e cam butucanoasa si cu marsarieru trebuie sa operezi delicat, alfel nu prea vrea sa intre. oricum, cu pareri mai clare despre cutie vin dupa ce mai fac kilometri. 4. s-a lucrat bine la stabilitate. spre deosebire de vechiul kalos si de aveo sedan nu mai ai impresia clara ca te rastorni daca iei o curba mai stransa cu 40 la ora. e mult mai "asezata" pe drum. 5. e problema cu instalarea unui scut... nu are si dealerii se incapataneaza sa nu faca. pe drumurile noastre mi se pare riscant sa nu ai scut. acum 4 ani pe kalos mi-au instalat imediat. trebuie sa fac scut la o tinichigerie, aud ca duce undeva in 350 - 400 ron unul facut si montat. 6. surpriza cu farurile. nu se pot stinge. cand bagi cheia si pornesti motorul se aprinde automat faza scurta. poti sa dai apoi doar pe pozitii. credeam ca ceva e in neregula, dar toate chevroleturile cica sunt facute acum dupa norme UE care prevad aprinderea farurilor la pornire. e oarecum ciudat sa stii ca nu poti sa le stingi de tot. 7. designul se vrea european. mostenirea coreeana insa se cam observa. masina este placuta la vedere, chiar aspectuasa. grila fatza parca e putin cam mare dar nushtiu, poate doar mi se pare. In rest, parerea mea e ca au gresit prin lasarea unei dungi usor ridicate chiar pe centrul capotei, deh, mostenirea coreeana. parerea generala e ca masina este una normala, solida si care isi face banii fara discutie. ramane sa fac mai multi km cu ea sa vad cum se comporta. In viitoru apropiat o sa ii pun o folie si am in plan o toba noua. altceva nushtiu daca se merita sa fac. Maine vin cu poze de la ambele masini, aveo si kalos-ul, doar am promis ca aduc bafta all Edited October 28, 2008 by fry Link to comment
Adi_Iacob Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 @fry Sa o stapanesti sanatos, sa te multumeasca cel putin cum te-a multumit Kalos-ul. Acum, pentru curiosi, nu atasezi si ceva poze? Link to comment
fry Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 Salut. Gata, am facut si poze. Apare printre ele si batranul meu kalos (am umplut parcarea de gmdat ) ). Am mai mers azi cu masina, impresia buna continua. Notez din nou un mare plus pentru motorul deosebit si un minus ptr servodirectie (mi se pare rigida). Sper sa se mai "lase" dupa cateva mii de kilometri. Link to comment
VFX Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Iti trebuie un trepied... Frumoasa masinuta...sa te poarte sanatos si cu zambetul pe buze...cati mai multi km. Link to comment
fry Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 (edited) ... mersi frumos. da... nu-s de cea mai buna calitate pozele ) poate revin cu unele mai reusite, dar nushtiu daca e nevoie. vad ca ai o honda? bravo! honda face masini extraordinare Edited October 28, 2008 by tolin Citare inutila a postarii anterioare Link to comment
VFX Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ba sa faci bine sa mai pui poze... P.S. Multumesc Link to comment
Raresh20 Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Da...faine amandoua masinutele...Sa te bucuri de ele si cati mai multi kilometri fara probleme :-h Link to comment
fry Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 (edited) ... sa fie cat mai multi km si ptr tine, rulati cu placere Edited October 28, 2008 by fry Exista butonul Fast reply Link to comment
fry Posted November 3, 2008 Author Share Posted November 3, 2008 (edited) Salut. Aduc cateva impresii noi despre masina: - tocmai am consumat primul rezervor. Am mers 410km in Bucuresti si mai aveam 3 litri. Traficul din Bucuresti a fost cum il stiti (nasol). Nu pot sa zic ca am mers "economic". Stilul de condus a fost unul normal... ba incet ba grabit , dupa posibilitate. Dupa ce se mai rodeaza motorul, banuiesc ca o sa aiba un consum de aproximativ 500 km/urban si 750 - 800 km/extraurban. Binenteles, totul depinde de cum dai in ea. Pot sa zic ca sunt multumit de cat duce cu un plin. - motorul este nervos, chiar daca nu l-am invartit peste 3000 rpm prea des (o sa fac asta dupa ce sar de 1000km rulati), diferenta de putere fata de vechiul motor de pe chevrolet aveo este sesizabila. Se infige mult mai bine. Raman la parerea ca motorul e de departe cea mai buna chestie de pe noul aveo. - servodirectia ori s-a mai lasat si nu mai e asa rigida cum mi se parea la inceput, ori pur si simplu m-am obisnuit eu cu ea si nu-mi mai dau seama. nushtiu... face treaba oricum, nu am de ce sa ma plang. - nici o alta problema. Mai revin cu pareri dupa ce sar de 1000km. Pana la momentul de fata ma declar multumit de masina. O consider mult mai buna decat opelul corsa 1.2 enjoy pe care il are matusa-mea, atat la spatiu interior, cat si la dotari si performante. Singura chestie mai buna pe care o gasesc la corsa este servodirectia mult mai fina. Cu loganul nu are rost sa compar. Astea-s parerile mele. Bafta all Edited November 3, 2008 by fry Link to comment
tolin Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 - motorul este nervos, chiar daca nu l-am invartit peste 3000 rpm prea des (o sa fac asta dupa ce sar de 1000km rulati ... O prejudecata inutila si uneori, costisitoare (imbacsirea motorului si a bujiilor). Cu un motor nou, limitat peste 6000 rpm, poti atinge, oricand, 4000 rpm. Cineva care cunoaste cum functioneaza un motor termic si vrea sa aiba grija de el il incalzeste cat mai repede, nu circula cu el rece. Incalzirea se face ruland cu el in zona mediana a plajei de turatie, la un motor cu ralanti in jur la 1000 si maxim la 6000 rezulta o medie de 3500 rpm. 1 Link to comment
fry Posted November 3, 2008 Author Share Posted November 3, 2008 (edited) Man.. nu stiu. Mi-a recomandat dealeru ca pana trec de 1000km sa stau intre 2500 - 3000 rpm. La fel i-au zis si matusa-mii cand a luat opelu corsa. Probabil e o traditie sa zica asta, traditie ramasa din vremea cand rodaju la masina trebuia facut atent de tot. Edited November 3, 2008 by fry Link to comment
tolin Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 (edited) Astea-s recomandari gratuite, sa spuna si ala ceva, ca a fost intrebat. Lasand la o parte faptul ca motoarele actuale nu mai au nevoie de rodaj (diferentele de prelucrare sunt rezolvate din turnare), orice judecata rationala iti spune ca a atinge 60% din turatia maxima este un fapt normal pentru orice motor nou. Edited November 3, 2008 by tolin 1 Link to comment
Tyby_G Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 (edited) Ma gandesc tot mai serios sa renunt la Matiz in favoarea unui Aveo 5 Door. La varianta de varf, cu promotia actuala masina ajunge pe la 9.700 de euro. Mi se pare de departe cea mai buna oferta in gama asta de pret, cu loganul nici nu are rost sa comparam, iar un hyundai accent sa zicem, la aceeasi bani nu cred ca este atat de bine dotat. Am facut saptamana trecuta un test-drive scurt cu motorul de 1.4 si 100 de cai si intr-adevar, se simte ca are viata in el, acelasi lucru neputand sa-l spun despre benzinarul de 1.4 de pe kia cee'd pe care la test l-am turat in draci sa simt ceva de la el, reprezentatul de la dealer facand oarece figuri ca tot saream de 5000 de ture. Un mare plus la noul Aveo este si distributia pe lant, care te scapa de o mare grija la 60.000 km. Daca masina in sine este lipsita de defecte de fabricatie, si tind sa cred ca asa e avand in vedere ca e a 5-a generatie, o spun inca odata , ai facut cea mai buna alegere. Multi km in continuare, fara probleme de orice fel si treci mai des pe aici cu impresii despre masina si nu in ultimul rand, multe poze. Edited November 3, 2008 by Tyby_G Link to comment
fry Posted November 3, 2008 Author Share Posted November 3, 2008 (edited) @ tolin: Da, am banuit ca sunt recomandari gratuite mostenite din dealer in dealer din vremuri stravechi. Oricum cred ca la noi in tara sunt putini cei care iau o masina noua si dau 4000 ture, toata lumea se gandeste ca "e noua si o iau incet prima mie". Si eu, care aveam o idee ca treaba nu sta asa, tot asa am facut . Inca e bn ca am schimbat la 2500-3000. Am o vecina care schimba la 2000 - 2200 maxim la un A3 nou. Multumesc ptr info, maine ma joc nitel pe la 3500 - 4000. @tyby_g: Sper ca ti-a folosit descrierea care am facut-o masinii pana acum. Daca te decizi sa treci de la matiz la altceva, care sa fie bun si sa nu te rupa la buzunar, aveo 5 door este una dintre optiunile serioase. Pretul final a fost 9730 euro... eu zic ca e putin, luand in considerare ca masina are optiuni gramada, spatiu interior maricel si motor tare. Multumesc ptr urarile de multi km , sa fie la fel si ptr tine, cu matizu in continuare sau cu o masina noua. Zic sa mai ai rabdare putin pana te decizi daca iei sau nu aveo 5door, sa mai trag eu de ea vreo 1000km si sa-ti zic daca a aparut ceva neplacut. Promit ca mai vin cu poze, clare de data asta. * O idee: poti sa incerci si un leasing. De unde am luat masina, cu 4300 euro avans, iesea o rata lunara de 140 E (tva si full casco erau incluse in suma asta. leasingu era pe 5 ani cu rata reziduala 2000E la sfarsit, impartibila si asta in 3 rate. totul era prin bcr leasing). Edited November 3, 2008 by fry Link to comment
fry Posted November 4, 2008 Author Share Posted November 4, 2008 (edited) Masina are 726 km rulati acum. Am facut azi si o mica plimbare pe autostrada soarelui. Face frumos de la 3500 ture in sus si mi-a placut cum sta pe sosea la viteze mari. Sunt multumit de ce am luat. Nu cred ca voi avea probleme cu ea. Gata, pot sa zic ca o recomand. Am facut o alegere buna, nu cred ca se poate gasi ceva mai misto la pretul asta. Bafta multa Edited November 4, 2008 by fry Link to comment
VFX Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 La mine (la Accord) recomandarea dealer-ului (si a manualului la fel) a fost ca in primii 1000km sa nu accelerez brusc/puternic si sa nu franez tare...practic sa se rodeze franele. In rest sa folosesc cat mai mult din plaja de turatii, dar sa nu intru in limitare...si sa nu o tin mult turata. De ex. 10-15 minute la 5500-6000rpm. La Aveo am facut aproximativ acelasi stil de rodaj...numai ca nu am depasit 5500rpm. In rest mers normal. Link to comment
tudor2402popescu Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Sa o stapanesti sanatos si sa te poarte multi km. Am mai spus si repet , imi doream si eu aceasta varianta insa trebuia sa mai astept o luna , cea expusa era varianta de top si costa cam 10000 euro. Si am luat-o pe asta pe care o am acum , la 8900 euro. Oricum , e super, sa o stapanesti sanatos sa nu bagi bani in ea in altceva decat in benzina, mentenanta periodica preventiva ( schimb ulei , filtre, becuri etc), accesorii de care vei dori, si atat. Este super masina...mai mai ca vreau si eu !!!!! succese. Link to comment
closchkutza Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Referitor la perioada de rodaj, si eu cred ca este importanta si masina trebuie luata usor si cerut progresiv din ce in ce mai mult de la ea. Motivul este ca, in ciuda faptului ca nu mai exista bavuri de turnare sau mai stiu ce minuni, motorul este foarte strans si pana isi face jocurile necesare, pana ajunge la cotele de funtionare normala nu ar trebui fortata. Si asa, mai toti dealeri recomanda sa se schimbe la 3000rpm, ceea ce nu e tocmai rau, schimband acolo nu cred ca este subturata masina. Ca mai scapi pana la 4000 cand ai nevoie, asta este altceva, dar e bine sa se intample dupa 1000km. Link to comment
Lucian M Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Eu abia dupa 2000 de km am inceput sa ma dau la ea mai tare. De atunci- nu s-a aprins becu' galben. Am un stil de condus uneori normal, insa uneori prefer "stilul smuls". Am trecut (cred) de 31k km si probleme la motor- inafara de cateva zile in care a refuzat in mod repetat sa porneasca (vreo 40-50 de chei intr-o sambata)- suspectez benzina- deci inafara de chestia asta- motorul nu mi-a facut nicio fita. Modelul nou de Aveo 5dr are cateva elemente de design care imi displac: fantele alea de pe aripile fata si stopurile (am o strangere de inima cand le vad). Apreciez ca motorul e mai vioi- sunt curios daca e FIX acelasi motor si FIX acelasi ECM si daca se poate transplanta softul din ECM-ul de la modelul nou pe modelul vechi. M-ar tenta un upgrade. 1 Link to comment
tolin Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Manualul de utilizare vorbeste de cateva sute de km si nu da vreo limita de turatie, asa ca nu mai incepeti sa spuneti ce ati facut voi, ca unii nu ies din rodaj nici dupa 10.000 km. In plus, se vorbeste sa nu supui motorul la o sarcina mare, lucru care nu-i intotdeauna egal cu turatie mare. Cazul clasic de suprasarcina este chiar subturarea, cand i se da motorului gaz cat sa dezvolte un cuplu foarte apropiat de cel necesar la roata. Alt caz clasic este incarcarea masinii cu toate rudele si toti prietenii, sa vada ce poate noua masina. 1 Link to comment
fry Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 (edited) gata... are 1000 km si se tine bine. am facut 1000 km cam intr-o saptamana . pe scurt, cum am facut"rodajul": am mers primii 400km schimband pana in 3000 ture, cum stiam toti din mosi stramosi. dupa ce am vazut ce a spus tolin, lucru care se potrivea si cu ce stiam eu, nu m-am sfiit sa ii dau mai mult si am mai incercat plaja de turatii in sus. Totul e ok. Ce-i drept, am fost atent cu franarea. Am evitat sa franez brusc. Cam in acei primi 400 km aveam parte si de un miros de incins in jurul discurilor de frana cand coboram din masina dupa ce facusem un drum. Acum, la 1000km, cu discurile lustruite bine si cu frana rodata, mirosul a disparut. Consider ca ptr un "rodaj" bun la o masina trebuie sa se conduca cu cap, adica sa nu se dea in toate gropile si sa nu se franeze brusc nonstop. Treaba cu plaja de turatii... la + 3000 ture nu moare nimeni, cu atat mai putin motorul. Mergeti normal ! atat ) Astea fiind zise, crek topicu de aici e foarte bun ptr cine vrea sa-si ia modelul asta de aveo. E reusit ptr banii lui si se merita luat. (chiar daca si mie ornamentele alea doua de pe aripile fata nu-mi plac deloc) Edited November 6, 2008 by fry Link to comment
m.marcel Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 arata super masinuta sa te bucuri de ea si cati mai multi km fara probleme...te mai asteptam cu impresii Link to comment
fry Posted November 10, 2008 Author Share Posted November 10, 2008 (edited) inca 2 poze, eram la bunici si nu aveam ce face prin curte. se vad cam ciudat jantele astea de 15". e destul de masiva caroseria si par mult mai mici decat sunt de fapt. primii bani... de 16" sau 17" ar trebui sa-i pun. Edited November 10, 2008 by fry Link to comment
fry Posted January 10, 2009 Author Share Posted January 10, 2009 (edited) Masina are 4000 km acum. Am mers si pe la munte (barajul vidraru) si catre galati de vreo 2 ori, deci am incercat mai multe tipuri de drum . Revin cu impresii: - consum: * urban, intre 9-11 litri / 100km * extraurban, intre 6-8 litri / 100km - viteza maxima atinsa a fost 173 km/h pe autostrada buc-pitesti. mai putea, dar nu am mai fortat. - servodirectia nu mai este la fel de rigida ca la inceput. - nu am avut nici o problema. ma declar multumit, e o masinuta buna. Edited January 10, 2009 by fry Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now