Elfu Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 (edited) Pai si tu ca ai Aveo. "> LE: Up- la intrebarea mea. Cum se comporta Hankook-ele iarna? Edited November 10, 2007 by Night Elf Link to comment
starsteel Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Mai facut praf...meriti sa primesti din partea mea un Kalos facut in 2007. Eventual pot fi chiar mai multe. Kalos nu Aveo! Link to comment
VAXXi Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Logic ca stiam de "inaltimea talonului" mai precis de raportul nominal de aspect care se obtine prin impartirea inaltimii sectiunii la latimea acestuia si inmultirea rezultatului cu 100 pe mine ma interesa daca in practica merge. Sper ca mentionarea ca "in practica merge" e dintr-o practica nu doar din teorie. Da, e din practica. Am 185/60R14 pe spate, in conditiile in care nominal este 185/65R14. No problems. Link to comment
Elfu Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 (edited) VAXXi Bre, pe spate normal ca nu sunt probleme. Problema e pe fata ca sa-ti indice bine vitezometrul. Chiar, are cineva un calculator de echivalente on-line? LE:Am gasit aici: Original: 195/55/15 Overall Tyre Circumference 1873mm Overall Tyre Diameter 596mm Dimensiuni apropiate: 185/60/15 Overall Tyre Circumference 1895mm Overall Tyre Diameter 603mm 195/60/15 Overall Tyre Circumference 1932mm Overall Tyre Diameter 615mm Ok, deci m-am linistit par mai apropiate cele pe 185. Edited November 10, 2007 by Night Elf Link to comment
Satori Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Cum se comporta Hankook-ele iarna? Nasol. Bineinteles, fata de gumele de iarna. Derapeaza lateral foarte usor. Link to comment
starsteel Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 (edited) Da, e din practica. Am 185/60R14 pe spate, in conditiile in care nominal este 185/65R14. No problems. Pai e tocmai invers fata de ce am precizat eu sa inteleg ca ai avut 65 si ai pus 60...dar invers? Oricum problema semnalata de Night Elf cu vitezometrul pare corect pusa si in cazul asta nu mai conteaza daca treci la plus sau la minus evident ca apare eroarea. Eu aveam trecut in talon parca precizarea ca in loc de 185/55/15 pot folosi 195/45/16 dar deja treaba e mai complicata ca am ajuns si la modificarea diametrului jantei. Edited November 10, 2007 by starsteel Link to comment
Elfu Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Nasol. Bineinteles, fata de gumele de iarna. Derapeaza lateral foarte usor. Merci. Link to comment
starsteel Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 (edited) Bei de suparare? Tare de tot calculatorul de echivalente iti ofera totul: prin inlocuirea unor 185/55/15 cu 185/60/15 rezulta o eroare in ceea ce priveste viteza de la 70km/h (112,6 km/h) la 72,17km/h (116,1 km/h) iar diametrul de la 585 la 603. In cazul in care as folosi recomandatul 195/45/16 atunci diametrul ar deveni 582 (mai mic!) iar viteza de la 70m/h la 69,66m/h...deci se confirma recomandarea. Astfel 185/60/15 pare rezonabil 18mm in plus la diametru si o eroare de 2km/h in minus pt. viteza de 72 km/h. Merci pt. link! Edited November 10, 2007 by starsteel Link to comment
Elfu Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Pai acum ce sa fac. O sa-mi pun pe fata setul nou de iarna si merg asa pana ajung in Craiova sa-mi pun si setul de pe spate. Link to comment
wwillym Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Am cumparat din germania 4 bucati Falken HS-435 Eurowinter 185/55/15, la oferta cu 196E. Inca nu am avut ocazia ca sa-mi dau seama de adevaratele performante in conditii de iarna. Pe sosea uscata, am impresia ca au un zgomot de rulare mai redus, in rest... vom vedea! Nu am avut probleme la echilibrare, 5-15 grame, eu zic ca e OK! Link to comment
valisor Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 SAlut, Stiti cumva, pe Kalos de ce am jenti de aluminiu originale, si vreau sa pun de tabla, trebuie sa schimb si prezoanele? De asemenea, se potrivesc cumva jentile de Cielo pe 14? MErci Link to comment
Tommy Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 (edited) Mda, vad ca se recomanda cu caldura multe lucruri pe aici. 1. anvelope VIKING de iarna - am avut, nu sunt exceptionale dar nici rele, oricum sub SAVA, sunt low level si foarte slabe pe ploaie, dar intre cele de iarna nu e asa mare diferenta. 2. doar VREDESTEIN, restul "e" bani aruncati, nu e chair asa 3. autosoft - the best. nici aici nu e vreo manastire de fecioare, odata mi-au indreptata de au rupt niste jante la cielo. azi vroiau sa imi indrepte jantele ca sunt strambe (originale toyota), am intrebat cate dintre cele 4, au zis ca toate, le-am zis sa imi arate unde sunt strambe, au ramas ca doua sunt strambe nu toate 4 si nu se echilibreaza cica., evident nu au avut unde sa imi arate strambaturile. La care mi-a sarit rau mustarul, saptamana trecuta i-am dat 200 fara sa se simta ce amai mica strambaciune. Le-au echilibrat, i-am dat un test pe ploaie de 190 si merg perfect, evident indoitura e doar in mintea lor, nu vreau sa zic cat costa sa indrepti o janta de aliaj la presa . E vorba de astea: http://eu.goodyear.com/uk_en/tires/reposit...W-2_3/index.jsp. Oricum preturile nu sunt mici, 91 de lei schimbatul rotilor cu echilibrare. Edited November 10, 2007 by Tommy Link to comment
Elfu Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 (edited) Adac a dat la Viking Qualified recommendation, deci asa rele nu sunt. Decat matador ce mai era in acelas segment de pret, mai bine viking. Pretentii sportive nu prea poti avea iarna, important e sa nu fii nevoit sa pui lanturi sa rupi directie si amortizoare si sa nu ramai in drum cu ele. La 200 RON ce vrei frate mai mult? Edited November 10, 2007 by Night Elf Link to comment
wwillym Posted November 11, 2007 Share Posted November 11, 2007 196 E toate patru... Era la oferta. In alta parte aceeasi anvelopa era in jur de 59E bucata. Link to comment
MCojo Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 ... nu vreau sa zic cat costa sa indrepti o janta de aliaj la presa... Hai spune si asta, sa stiu sa ma pregatesc... Link to comment
Mircea Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 La capitala, intre 40 si 70 ron, depinde de cat de stramba este. O sudura costa in jur de 15 lei pe centimetru. Link to comment
Razv Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 La cat coborati presiunea cand e zapada? ... 1.9 2.0 ? Link to comment
sebip Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 "Acordati atentie deosebita presiunii din anvelope, in general iarna trebuie sa fie mai mare cu 0,2 bari fata de presiunea din anvelopele de vara." sursa: http://www.apco.ro/informatii.htm Link to comment
Razv Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Mai mareee? ... ciudat... Link to comment
andreiv Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Usor OT: Stie cineva ce program au Chemtraders la service-ul de pe 13 Septembrie? Incerc de dimineata sa dau de ei, nu raspund la telefon. Multumesc Link to comment
Elfu Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 Ieri mi-am pus si eu anvelopele de iarna si azi vad ca s-a incalzit. ) Fata de Hankook masina are o usoara tendinta de barca cu viking, dar ma pot obisnui cu ideea. P.S. N-am mai fost sa-mi iau perechea din Craiova din motive de timp/vreme. Am cumparat altele ca tot cam pe acolo am iesit ca bani. Le-am gasit cu 150RON bucata. Link to comment
VFX Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 (edited) Salut, stie cineva caracteristice pt. jantele (nu "gentile" - multumesc Razv) de Aveo R15? si inca ceva: care este diferenta dintre cele de tabla si cele de otel? am vazut ca sunt la preturi f. apropiate. Trebuie sa le schimb. Deja le-am indreptat de 2-a ori pe cele originale si nu as vrea sa repet operatia. Edited December 1, 2007 by s0r|n3l Link to comment
Razv Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 1st - jante nu genti . Jantele de tabla sunt jantele de otel defapt ( adica e unul si acelasi lucru ) ... Tu pe Aveo ai jante de aliaj . Iarna se folosesc jante din tabla datorita faptului ca substantele cu care dau astia pentru dezapezire ataca aliajul . Link to comment
Lucian M Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 (edited) Eu am dat cu aliajele de cateva ori in niste gropanele- se aude un sunet f nasol. Pentru drumuri naspa- e mai bine sa ai table. Aliajele au avantajele lor, insa iti pot strica elementele de suspensie. Tabla mai "amortizeaza". Aliajul se poate crapa, cunosc doua cazuri nasoale- unul la o masina care a luat o groapa si s-a crapat janta instant, alata la un scuter, care are janta spate crapata rrrau, omul merge asa- eu n-as avea tupeu sa ma urc asa pe jucaria aia- si are 125 cm3. Razv are dreptate- jantele mele au niste semne nasoale in special in spatele spitelor- o negreata care nu dispare nici la turbojet si nici cand incerc sa o indepartez cu perie si sampon. Edited December 1, 2007 by Lucian M Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now