Abram Burel Posted December 7, 2008 Author Share Posted December 7, 2008 Are fix functiile ce au fost propuse. Cea de bec ars ma lasa rece si... plouat De aproape 20 de ani nu am schimbat nici un bec de semnalizare la masini. E drept ca la Oltcit/Nova aveam/am probleme cu contactele in conectori, dar asta e alta mancare de peste. Nu zic ca functia nu e utila, doar ca nu prea merita. Nu ma gandesc deloc sa vand dispozitivul. Il fac pentru mine. Daca cineva il vrea, asta e altceva. Sa va zic ceva cu becul asta ars. Ia puneti-va voi urmatoarele intrebari: - cam cat functioneaza becul de semnalizare si cam ce sanse sunt sa se arda? - ce semnalizare de bec ars aveti la masinile voastre pe pozitii si frana, chestii cel putin la fel de importante ca semnalizarea? Oricum, se poate implementa si functia de "chestie arsa", dar gandindu-ma cati sufera cand vor sa puna xenoane si leduri pe masina, ma abtin sa sustin propagarea unei idei stravechi cu aere de siguranta sporita (ca veni vorba, oare cate stele se dau la EuroNCAP pentru functia asta?) In legea aia de cisrculatir zice ca trebuie sa te asiguri cand schimbi directia de mers, nu sa te bagi ca "blondele" imediat dupa ce ai dat de maneta (si nu ai constatat ca ti s-a ars becu'). In plus, nimic nu te poate scuza ca nu ti-ai verificat sistemul de lumini inainte de a pleca la drum. Si asta include faptul ca ti-a indesat unul portbagajul pentru ca tie nu ti s-a aprins lampa de stop. Sunt multe "automatisme" ramase de pe vremuri. Nu spun ca nu e util sa sti in orice moment ce merge si ce nu merge pe masina, numai ca "legea" ramane compromisul intre functionalitate si securitate/siguranta. Link to comment
cris06 Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 (edited) AB, la frane si pozitii, macar mai e cate un bec, care, nici macar ala nu stii daca functioneaza. La semnalizare e altceva. Daca in fata e ars becul, poate mai vezi lampa de pe aripa, daca exista. Dar in spate e cam pericol, mai ales in traficul turbat de azi. De exemplu cum se practica in B: da ala dinaintea ta semnal si ti-a taiat fata. Daca nu vezi semnalul, i-ai taiat fundul dobitocului (-cei) Pardon. O mica scapare e ITP-ul care "vede" lipsa luminilor daca baietii nu-s orbi! Eu cred ca e o chestie psihologica, adica te tacane la creier cand auzi alt sunet al releului. Asta e, fiecare dupa piticii lui. Dar, ma intreb, de ce toti constructorii de auto au adoptat sistemul asta de avertizare si asta inca de acum 30 si ceva de ani si inca il mai pastreaza? Chiar si panaramele de relee termice aveau functia asta. Lasa ca am gasit si eu becuri "originale" de la "mama lor" pe vechea dacie 1300 - d'alea cu fasung galben. alea da becuri! Toitusi becul e bec! On topic: nu fii zgarcit! da si altora sa guste din munca ta, bineinteles contra cost! ) Doritori... se gasesc! Edited December 7, 2008 by cris06 Link to comment
Abram Burel Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Am rezolvat Vom pastra releul de semnalizare original, prin urmare si faimoasa functie de bec ars. Se modifica cumva schema de conectare, dar nu-i problema. Ceea ce nu-i rau... business wise Dispozitivul cu functii suplimentare e (tot)una , iar un releu "modificat" pentru cei ce vor leduri e alta Link to comment
cris06 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 (edited) Cred ca am fostul destul de convingator cu becurile arse... Asteptam noutatile! Edited December 8, 2008 by cris06 Link to comment
Abram Burel Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Ideea e simpla: a) cine vrea "clasic" va avea un FW b) cine vrea "pe leduri" va avea altul HW e acelasi, montajul difera. Ambele variante vor fi "prototipizate" pana la sfarsitul anului. Din ianuarie, voi trece direct la "productie", pentru ca din punct de vedere "hard", "platforma" asta e practic testata (cu mici variatiuni) in toate montajele cu microcontroler (DRL, BatOK, Salve si... altele ) Link to comment
cris06 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Nu-mi traduci si mie (nu generalizez ca, poate altii stiu) ce e cu FW si HW? AB, inca un lucru: daca se pastreaza releul de semnalizare, Mcontr. trebuie sa citeasca frecventa lui de oscilatie pentru a fi activ trei cicluri (daca la trei te-ai gandit prin proiectare). Prin urmare, banuiesc ca acesta l-ai gandit sa functioneze cu ceva componente externe din care sa se poate ajusta, de catre utilizator citirea gamei de frecvente uzuale ale releului de semnalizare. Sper ca m-am facut inteles... Scuze, nu ma pricep la Mcontr. si la programare. Insa, ceva automatizari clasice le "vad" si eu... "> Oricum personal, te felicit pentru promptitudinea si interesul tau la acest proiect. Sincer! Link to comment
tolin Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 ... banuiesc ca acesta l-ai gandit sa functioneze cu ceva componente externe din care sa se poate ajusta, de catre utilizator citirea gamei de frecvente uzuale ale releului de semnalizare ... Se pare ca nu l-ai citit, AB-ul este adept, ca si moi, al constantelor inglobate. Timer-ele utilizate n-au componente RC din care sa modifici frecvente. Defapt, daca s-a inteles un fenomen, el este descris exact in programul unui micro-controller si nu are nevoie de variatii. Daca este nevoie, inseamna ca nu s-a inteles fenomenul sau ca exista oameni nehotarati, adica nu exista un proiect.. Link to comment
cris06 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Stai un pic tolin... releul de semnalizare nu oscileaza pe o frecventa unica la masinile noastre ci, uzual 1-2 Hz, deci ca dispozitivul proiectat de AB ca sa citeasca aceasta frecventa a releului si sa mentina comanda pentru trei clipiri trebuie sa fie universal. El trebuie sa se adapteze la o gama mare de relee cu frecvente de oscuilatie diferite... Oricum AB e cel mai competent in a da explicatii legate de proiectele dezvoltate de dlui... Link to comment
tolin Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 N-ai inteles nici ce ti-am scris eu. Link to comment
cris06 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Cum zici tu... si cum ai vedea adaptarea facuta intre releul de semnalizare clasic ce se gaseste pe masina si modulul cu functiile care au fost propuse in topicul de fata, dintre care una sa-l faca sa clipeasca doar de trei ori, nici mai mult nici mai putin? Sau modulul cu Mcontroler vede orice fel de releu de semnalizare?! Link to comment
Abram Burel Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Sincer, deocamdata nu vede in nici un fel Initial, cand am vrut sa renunt la releu de tot, impuldurile erau generate de noul dispozitiv, deci nu ar fi fost problema. Cand am analizat cum as putea folosi ce am gandit pana acum, dar pastrand releul, am uitat complet de conditia asta. Caz in care va trebui sa modific putin cablajul si sa adaug o intrare de la releu. Chia rmai aveam un pin folosit cam... redundant. Stiam eu ca e... risipa Am impresia ca tolin a ramas pe prima varianta. Din pacate, daca lasam releul sa macane si vrem sa "calibram" semnalizarea temprozata dupa numarul de clipiri si nu dupa durata, atunci ne trebuie intrarea aia. FW = Firmware (soft inscris "permanent" intr-un dispozitiv cu logica programata, de regula cu micro-ceva, de exemplu BIOS-ul este un FW pentru PC; tot asa se cheama si "programul" pe care-l scriu intr-un microcontroler ca sa faca te miri ce) HW = Hardware (partea fizica a unui dispozitiv) Link to comment
cris06 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Mersi sefu' pt. explicatii! Nu stiam de prescurtari, ca le-ai facut cam...Hard! ) Spor la... tacaneala (de relee)! Edited December 9, 2008 by cris06 Link to comment
Abram Burel Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 (edited) Se pare ca e gata. Aveti atasate: - manualul (nu va repeziti la adresa de web din pliant, ca inca nu merge) - informatii preliminare (s-ar putea sa mai apara unele modificari) - o arhiva cu codul (proiect MPLAB) Cei ce vor de-a gata mai asteapta pana dupa Anul Nou. AB_SIDER.doc Code.rar Edited December 21, 2008 by Abram Burel Link to comment
TBird Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 (edited) Noi astia mai atehnici il asteptam de-a gata . Edited December 21, 2008 by TBird Link to comment
cris06 Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Salut AB! La multi ani! Ia zii, ne mai "semnalizezi" ceva cu modulul asta? ) Link to comment
Abram Burel Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 E programat maine la primele probe functionale complete si eventual ajustari de program. O sa mai fac si o varianta de program pentru "standalone", ca la mine nu prea mai functioneaza detectia de... led ars Link to comment
madkat Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 am descarcat prospectul si schema - imi place, eleganta, curata acum intrebari practice - se poate din FW programa DOAR functia de semnalizare peste avarie? (eu am o banuiala ca da) si un cost estimat al masinariei? (chiar si punga de piese cu pic-ul programat - ca ciocan de lipit avm - asta daca n-ai vreme de asamblari) Link to comment
cris06 Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 (edited) ... sau placuta de cablaj (ca dimensiuni) propusa de AB nu e potrivita pt. tipul de masina unde se instaleaza. Asteptam. Edited January 9, 2009 by cris06 Link to comment
Abram Burel Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 Mda, uitasem ca din 2 oameni, nu e unul la fel ca celalalt Ideea e buna, o sa fie "optiuni" in soft (in hard nu se poate ca nu mai am pini liberi. In rest, m-ati inteles putin cam gresit... In topicul asta public orice informatie care poate fi de folos celor ce vor sa-si faca singuri asa ceva sau asemanator. Pe cel de la Bursa va fi disponibil "produsul finit". Cat despre "kit de piese" - pas. Am si asa emotii pana cand mi se confirma ca instalarea unei "jucarii" s-a facut cu succes, d-apoi sa mai am pe constiinta lipirea unor pini la 1,25 mm si chiar mai aproape In plus, singurul mod in care pot face programarea PIC-ului este "in circuit" (asta e rolul conectorului din poza). Iar in ceea ce priveste dimensiunea cablajului, ei bine, succes! Off-section: costul va fi asemanator, daca nu identic, cu AB-DRL Link to comment
Abram Burel Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 Azi il bag in cutie, pozez si montez. Daca totul este OK, fac... publicitate Link to comment
raresvintea Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 vreun raspuns? chiar as fii tentat... Link to comment
Abram Burel Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 N-am apucat, deci... n-am scris. Poate d-aia nu-mi merge motorul ca lumea: blestemul semnalizarii mai... inteligente Link to comment
cris06 Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 fftopic: Succes si rapiditate la reparat masina (problema motorului) ca semnalizarea inteligenta mai poate astepta! (Dar nu prea mult!) Link to comment
raresvintea Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 vesti? am obs ca la cielo daca se atinge maneta de semnalizare dar nu se impinge pana cand intra in lacas semnalizeaza atata timp cat tii maneta in acea pozitie... releul de semnalizare la cielo pe unde este situat? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now