Jump to content

Jante Mai Mari


fry

Recommended Posts

salut all

 

vreau sa-mi pun pe masina jante mai mari (am de 15" si vreau de 17"). Eram curios daca stiti pe unde trebuie sa umblu ca sa fie totul legal? pe la rar? pe la asigurare? si pe mai unde? :) n-as vrea sa le instalez pur si simplu, cine stie cum te opreste vre-un politist si vede ca ai jante mai mari, tocmai bune de amendat :P .

 

thanx

Edited by fry
Link to comment
Eram curios daca stiti pe unde trebuie sa umblu ca sa fie totul legal? thanx

Intai sa vezi urmatoarele chestii :

- ce dimensiuni sunt in Cartea de Identitate a Vehicolului, la fel in "Talon".

- bagi o intrebare discreta la statia RAR, s-ar putea sa te "stopeze".

- daca zic ca DA, e de rectificat in CIV la ei, Talonul ar trebui schimbat, ca sa stai linistit.

- nu cunosc masina, am vazut unele cu jante mari si pneuri late, s-ar putea ca directia sa lucreze putin mai altfel, precum mai scrie prin carti. Diametrul rotii iti creste cu 5-6 cm.

Link to comment
Oh nu, doar pe cele extraordinare.

If you want... new wheels, you can oversize the tyres (cauciuce) on the rims (jante) usually by about 20mm (to be safe). So if your standard tyres are 185/60 R14s, you can oversize them to about 205mm. But make sure you recalculate the percentage value to keep the sidewall height the same.

The actual dimensions of a tyre depend on the rim on which it is mounted. The biggest variable is the tyre's section width; a change of about 0.2" for every 0.5" change in rim width.

The ratio between the section width and the rim width is pretty important. If the rim width is too narrow, you pinch the tyre in and cause it to balloon more in cross-section. If the rim width is too wide, you run the risk of the tyre ripping away at high speed.

For 50-series tyres and above, the rim width is 70% of the tyre's section width, rounded off to the nearest 0.5.

For example, a 255/50R16 tyre, has a design section width of 10.04" (255mm = 10.04 inches). 70% of 10.04" is 7.028", which rounded to the nearest half inch, is 7". Ideally then, a 255/50R16 tyres should be mounted on a 7x16 rim.

For 45-series tyres and below, the rim width is 85% of the tyre's section width, rounded off to the nearest 0.5.

For example, a 255/45R17 tyre, still has a design section width of 10.04" (255mm = 10.04 inches). But 85% of 10.04" is 8.534", which rounded to the nearest half inch, is 8.5". Ideally then, a 255/45R17 tyre should be mounted on an 8½x17 rim.

Link to comment

Sa o crezi tu, RARul vrea ca dimensiunea noua sa fii fost pusa de fabricant pe o masina asemanatoare. La RAR au o baza de date cu toate masinile si toate aceste date. PUNCT . La mine la Volvo a durat 2 zile pana au descoperit ce dimensiuni se pot omologa la roti, a trebuit un cod care nu se afla la mine pe masina, a tb sa sun la reprezentanta sa iau codul.

 

In cazul AVEO/KALOS etc nu s-a pus de fabrica asemenea roata (17" )

Edited by BogdanG
Link to comment

am noul model de talon, nu scrie nimic in el despre dimanesiunea jantelor. doar in cartea de identitate a vehiculului scrie. acu si daca pun de 16" sa zicem, n-are cum sa-si dea seama de nimic nenea politistu daca ma opreste si ii arat talonu. f bine, io ma bucur

Link to comment

OK.. pana la urma ar trebui sa fie ceva de genul - merg la RAR si obtin omologare in CIV ptr jante mai mari, daca e posibil ptr modelul meu de masina. Talonul vad ca nu mai trebuie modificat (daca aveti modelul nou de talon) ptr ca nu mai scrie nimic in el despre dimensiuni roti.

Banuiesc ca trebuie facut un drum si pe la CASCO ptr a se lua in vedere jantele noi, conform CIV modificat de RAR.

Cam asa banuiesc ca trebuie facuta toata treaba.

Daca stie cineva ca se face altfel.. va rog spuneti.

Thanx

Link to comment

Si judetul in care se vor face primele este...ati ghicit, TR :D .

Iar in noile permise de conducere nu mai apare adresa de domiciliu. Au spus la stiri mai demult.

 

@fry. Asteapta pana se fac noile taloane si vezi atunci ce si cum.

Link to comment

Am sunat eu la RAR, ma aflu in aceiasi situatie am jentile pe 15... si ma apropii de ITP . Cei de la RAR mi-au zis foarte clar ca ei nu omologheaza asa ceva, ca trebuie sa ma duc la constructor, si daca ei sunt de acord ca nu exista probleme din cauza jentilor mai mari.. sa imi dea o foaie la mana si cu ea ma duc la RAR si ei imi trec si in carte si in talon, dar numai in baza unei hartii de la constructor.

 

LE. Am sunat si la producator, respectiv Daewoo Craiova... si mi-au zis sa sun peste 2-3 luni ca ei sunt intr-un proces de transformare, ca nu au o organigrama in momentul asta si nu am cu cine sa vorbesc despre asa ceva =)) . Deci treaba e clara cam slabe sanse sa le poti omologa si Daewoo Craiova da faliment in 2-3 luni =)) .

Edited by TBird
Link to comment

@bogdanG: se vede si in poza ta ca e talon din 2007. ai irosit bateria de la aparat. uite talonu meu:

 

 

no comment?

 

@ Tbird: Intre timp am aflat si eu. RAR-ul nu omologheaza marimi sporite pntr jante decat pe baza de certificat de la constructor. Ce bine ca nu mai scrie nimic in talon despre marimea jantelor :) .

Edited by fry
Link to comment

Baiete tu ai probleme oftalmologice grave, ar trebui sa predai carnetul. TU CHIAR NU VEZI unde se trec jantele optionale? La OBSERVATII se trec dimensiunile jantelor optionale. ESTE FIX ACELASI TALON DOAR CA UNII NU VAD BINE . =))

Link to comment

Bogdane, nu sunt la fel, ce dracu mah? In talonul nou nu mai apare dimensiunea anvelopelor sau a jantelor. Asta inseamna ca politistul nu te poate amenda pentru asta decat daca te opreste cu RAR (normal de altfel). Altfel ai dreptate ca modificarile se trec la Observatii, dar cu noile taloane, daca modificarea nu este evidenta, se poate si romaneste, adica fara omologare :)

Link to comment

@bogdanG:

 

SUNT DIFERITE! Ce ai? Nu vezi ca la observatii este trecut doar nivelul noxelor? Imi pare rau ca nu am scanat mai bine sa vezi si culorile si tot, sa-ti dai mai bine seama ca nu e deloc vorba de acelasi talon.

Am zis si mai sus, singuru loc in care sunt trecute acum dimensiunile jantelor este CARTEA DE IDENTITATE, nu TALONUL. Cand iei talonul de la politie nu este scris nimic in el despre jante. daca iti faci tu omologari la rar pe baza de certificat de la producator, poate o sa-ti treaca, desi NU CRED, sunt convins ca or sa treaca tot doar in CIV ! care era ideea discutata? daca nu scrie in talon, nu mai ma duc la omologari, ca nu se prinde politistu daca ma opreste.

nu vreau sa te jignesc prea rau, cum faci tu cu multi colegi de forum, dar ai o manie a contrazicerii.

numai bine

Edited by fry
Link to comment

Dupa mine .. nu prea e clar pentru toata lumea. Din cate am inteles eu... in talonul nou nu mai scrie dimensiunea jentilor date de producator, automat " militianu" nu stie ce a pus producatorul...si poti sa pui cam orice, in limita bunului simt. A doua chestie daca tu vrei sa fii total in regula te poti duce la rar cu o foaie de la producator ca totul este in regula... si le trece in talon la obs. Corect ? Acum intrebare cum fac fost de noul talon... :D ?

Link to comment

Tbird, ai zis foarte bine si foarte simplu :)

Ca sa obtii talon nou, du-te si intreaba la inmatriculari auto daca ti-l pot schimba pe cel de acum. Daca iti zic ca inca nu se poate, alege-ti alte numere la masina si implicit o sa primesti talon nou ptr noile numere.

Edited by fry
Link to comment

Eh nu este problema inca nu arde asa tare... acum am pus jenti de 14 cu anvelopele de iarna. In primavara...o sa vad eu ce rezolv... ca atunci trec iar la 15''

Link to comment

RAR Neamt = omologari jante = taxa 800ron. Se efectueaza testari privind franarea si directia masinii (mare fas) dupa care-ti trece in CIV si jantele pe care le prezinti pentru omologat.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...