laurentziu83 Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 (edited) Cum Passat-ul parintilor implinea in februarie 5 anisori si tocmai trecuse de 75000 de km, s-a decis inlocuirea lui cu altceva. Asadar a fost maritat cu numai 9500 de euro, dar cum l-am dat la o cunostinta, nu ne pare rau. Mie nici atat, ca nu-s banii mei in joc. Sa revenim la subiect. Masina este un Mercedes E 200 Cdi, cu motor de 2148 cm, putere nominala 136 CP la 3800 rpm, cuplu nominal 400 Nm la 200 rpm, 4 cilindri si turatie maxima la 5000 rpm. Viteza maxima 211 km/h. Cutia de viteze are 6 trepte, si etajarea e foarte asemanatoare cu a Passat-ului, in sensul ca intr-a 5-a la 140 la ora am 3000 de ture, in a 6-a am vreo 2500 cred. Accelerare 0-100km/h in 9.9 secunde. Rotile sunt Dunlop SP 9000 225/55 R 16 95V, montate pe jante de aliaj 7.5JX16H2 ET42* Dimensiuni: Lungime: 4852 mm Latime: 1822 mm Inaltime: 1483 mm Ampatament: 2854 mm Masa proprie: 1615 kg Masa maxima admisa: 2140 kg Sarcina maxima pe pavilion: 100 kg Sarcina maxima pentru remorca, cu frane: 1900 kg -fara frane: 750 kg Sarcina maxima pe cuplajul de tractare: 76 kg Rezervor de carburant: 65 l (rezerva 8-9 litri) Consum: -urban: 8.6l/100 km -extraurban: 5l/100 km (ce gluma buna ) ) -mediu (NEDC): 6.3l/100 km Mai scria ceva de emisii de codoi, da le las in grija "ecologistilor". Ca ulei de motor, inghite 6.5 litri. Antigel 10.2 litri. Cam astea ar fi datele tehnice. Lista de dotari nu o am pe mana momentan, pot sa zic ca este dotata cu tspe airbaguri (naiba stie pe unde si cate sunt), Cd-player (fara mp3 ) cu bluetooth, clima bizonica , sistem de control al vitezei, tempomat, limitator de viteza, tapiterie din piele neagra, Computer de bord cu tspe functii, oglinda interioara si cea de pe stanga electrocrome, senzor de lumina, faruri normale cu halogen. Ar mai fi de precizat si roata de rezerva normala, dar cu janta din tabla. Masina a fost pe stoc la dealer si a costat 28000 de euro CIP, fiind luata in sistem leasing. S-a ajuns la acest pret datorita unui discount de 7500 de euro primit de la dealer si ca urmare a faptului ca era a 4-a masina achizitionata de la ei. Daca s-ar fi facut comanda, ar fi zburat discount-ul. Masina a fost ridicata miercurea trecuta si in prezent are deja 850 de km la bord, avand deja la activ un drum la munte. Consumul mediu afisat pe CB s-a situat in primii kilometri la 10, apoi a scazut la 8.5 datorita rulajului extraurban, iar la momentul de fata e undeva la 7.8 ca si medie, iar kilometrii au fost facuti mai mult in extraurban. Obisnuit cu 8.9% mediu benzina de la Clio, nu m-a deranjat prea mult, insa departe de 5.6% extraurban de la Passat (bine, si la asta era trecut 4.4% in carte) ce nu varia prea mult intre 100 si 140. Masina e intr-adevar foarte confortabila si stabila, iti da senzatia de suspensie rigida dar moale in acelasi timp, insa mediul urban nu e cel mai potrivit pentru a o conduce, categoric nu e o masina pentru strazi inguste, la fel, si parcarea e un chin, masina nedispunand de senzori de parcare. In afara insa, e placuta la condus, fara a fi foarte nervoasa, si asta din cauza puterii relativ mici a motorului raportate la greutatea masinii. In depasiri insa se duce OK, te poti baza pe ea. Nici eu n-am menajat-o, ducand-o pana in 3500 de ture in depasiri. Ca si viteza maxima, n-am depasit 154 km/h (si asta ieri), pentru ca nu mi-au permis drumurile din zona Galati-Braila sa o duc mai mult. Foarte util la drumuri lungi e sistemul de cruise control, m-am jucat putin in extraurban cu el, practic cresti sau reduci viteza masinii de la levierul de la volan, atentie insa la turometru, deoarece se poate foarte usor sub sau supratura motorul, nemaiexistand contactul piciorului cu acceleratia, si nici motorul nu se aude decat de pe la 3500 de ture incolo. In urban am constatat in curbe ca volanul nu revine corect la directia de mers, trebuind sa-i corectez aceasta tendinta. E posibil sa fie presiunea in roti de vina sau daca nu, o vizita la dealer sa-i verifice unghiurile. Alt minus ar mai fi tendinta masinii de a balansa putin lateral cand o accelerez scurt, am sa-i pun sa verifice si tamponul de la motor, intrucat n-am intalnit acest fenomen nici la Passat sau la alt motor diesel. Ca si calitate a masinii, obisnuit cu Passat-ul, pot sa zic ca nu m-a dat pe spate, cred ca si Mercedes se orienteaza spre low cost. Capota portbagajului de exemplu, e pe arcuri si sare cam ciudat, la Passat aveam amortizoare, iar tabla cam suna a gol. Noroc de tabla de pe portiere ca se simte ca e antifonata. Suportul de cutie de bere dintre scaunele din fata e mai mult un exercitiu de tehnica decat sa fie util, la Passat era gandit totul mai simplu, cu 2 locuri pt asa ceva. In schimb, cotiera centrala e mai ergonomic plasata, nefiind nevoie sa ridici cotul de pe ea cand schimbi vitezele. Capitonajele la interior sunt ok, nu ai ce sa le reprosezi. Ceasul de pe bord nu m-am prins nici acum cum se regleaza, e ramas dupa ora Germaniei. Cam atat pentru astazi, sa pun si ceva poze. LE: Cand am facut pozele cu exteriorul am vazut prima data botul masinii, desi o condusesem vreo 50 de km. Edited November 26, 2008 by laurentziu83 Link to comment
rapido83 Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Super tare masina (aseara m-am plimbat si eu cu ea)! Sa o stapaneasca ai tai cu placere si fara incidente... O mica rectificare: "ducand-o pana in 3500 de ture in depasiri", zii mey adevarul 4000 de ture Link to comment
Wolfman Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Faina, s-o stapaniti sanatosi! Vii cu ea la Bicaz??? Link to comment
laurentziu83 Posted November 26, 2008 Author Share Posted November 26, 2008 (edited) Nu, vin cu renoul. Nu are cauciucuri de iarna si are si tractiune spate. Si nici nu-i genul meu de masina sa ma incante, as fi vrut un Clio 3 RS de 200 CP. Ahh, si trebuie sa-i caut anvelope de iarna, sunt o necesitate la masina asta. Si jante, normal. Asa am realizat cat de greu e sa gasesti anvelope si jante la dimensiunile astea. Pe langa jante, se mai cer si senzori de parcare. Sper ca se pot monta, deoarece alarma nu se poate pune. Edited November 26, 2008 by laurentziu83 Link to comment
Tommy Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Bre, ce naiba sa dai iei pe roti de iarna.. cu banii aia iei o super masina ca a acadelei Hai ca-i faina balena, pentru peste 40 de ani e beton. Link to comment
toby Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Faina masina , arata un pic pimpin alba , imi place , sa o stapaniti sanatosi si cat mai multi km !!!!! Link to comment
andreib Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 (edited) Sa o porti sanatos! Si acum in ordine lucrurile care imi displac: 1. Culoarea e naspaaaa, cred ca e aceeasi de pe sprinter. Un mertz arata bine negru sau gri. 2. Ceasul ala din bord nu-i bun, ca mi-ar atrage si mai mult atentia la cat de mult timp pierd in trafic . 3. Nu stiu de ce la un E ma asteptam la un interior mai spectaculos, mai shockingly luxurious... Eu as fi ales un volvo sau un saab anytime . Sau chiar mai bine un C bine echipat si negru. Edited November 26, 2008 by andreib Link to comment
steph Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Ohoho Felicitari. Nice ride Link to comment
banzay Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 (edited) Eu as fi ales un volvo sau un saab anytime . Sau chiar mai bine un C bine echipat si negru. Sau un C alb > Sa stapaniti sanatosi masina si sa atingeti milionu' de km E intradevar o masina care impune respect, dar se potriveste la 40+ ani Mai aveati ceva optiuni bune si la banii astia (poate si un audi chiar), dar cu discountul ala se merita. Felicitari pt. achizitie! Edited November 26, 2008 by banzay Link to comment
laurentziu83 Posted November 27, 2008 Author Share Posted November 27, 2008 (edited) Faina masina , arata un pic pimpin alba , imi place , sa o stapaniti sanatosi si cat mai multi km !!!!! Pai da, nici noi n-am fi vrut alba, mai ales ca nu e un alb curat, ci putin crem, dar la orice alta preferinta ar fi zburat discount-ul. In fine, culoarea nu prea o vezi din interior. Si eu ma asteptam la ceva mai spectaculos la interior, dar pot sa zic ca e doar foarte putin peste Passat. Asta e acum, nu ma intereseaza. Prin oras nu-mi place sa o conduc, prea se holbeaza toata lumea la tine cand cobori din matahala alba, iar mie nu-mi place sa ies in evidenta. Ca bonus la cumparare ne-au oferit o cutie (inscriptionata MB) cu 4 cani cam ciudatele. Parca preferam un cd cu Nicu Guta si Pruncul Minune si un lant gros de gablontz. Edited November 27, 2008 by laurentziu83 Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Nu stiu de ce dar nu am fost socat cand l-am vazut pe Laurentiu la volanul Mertzanului alb. Link to comment
laurentziu83 Posted November 27, 2008 Author Share Posted November 27, 2008 Daca si eu am fata de manelist... ) Link to comment
EM!L Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Pfff, Merţ! Super-faină. Aproape la fel de mişto ca un Reno Să vă bucuraţi de ea fără probleme După ceva km, părerea mea e că, ar merge o rescriere de soft, să ajungă undeva la 170cp. Ar fi o valoare ceva mai corectă raportat la greutatea maşinii. Oricum, nu mă îndoiesc, că se mişcă bine şi aşa Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Pai mai stii pe mine ca judec oamenii dupa fete? Link to comment
NFS Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Si nici nu-i genul meu de masina sa ma incante, as fi vrut un Clio 3 RS de 200 CP. Hai mah, nu fii naşpet. E foarte misto. S-o stapaniti sanatosi. Link to comment
BogdanG Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Laurentiu acest Mercedes este cel mai ieftin din gama adica echipare Classic sa vezi cum arata interiorul la echiparea Avantgarde, acolo sa vezi clima 4 zone, jaluzele automate, scaune cu memorie si multe alte gadgeturi. Ca si motorizare la fel ca la Passat vad ca a-ti optat pt motorizarea cea mai puturoasa, sa nu te aud ca MB este puturos ca vin pana la Galati sa iti scot ochii, polipii am auzit ca ti i-ai scos Hai sa o stapaneasca sanatosi parintii tai ca pe tine nu te vad prea bine la volanul acestei masini, nu cred ca te vezi de volanul multifunctional Link to comment
laurentziu83 Posted November 27, 2008 Author Share Posted November 27, 2008 Eu sunt suficient de inalt, ma descurc la volanul ei, e chiar mica pe langa microbuzele de 17 locuri de le manevram prin curte pe la Braila. Ca e o echipare mai slaba, de acord, oricum nu e nevoie de mai mult, la fel, nici de motor, la ce aglomeratie de fricosi care merg incet nici nu-ti trebuie mai multa putere. De acord ca e un motor cam mititel, stiu ce inseamna raport CP/greutate. Oricum, e noua si asta conteaza cel mai mult. @NFS: am zis ca nu e pe gustul meu, mie imi plac masinile mici si agile, alea mari nu ma intereseaza. Link to comment
adostar Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Misto mertul, albul asta e super...ala imaculat e nashpet, gen alb nova . Link to comment
nrares Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Doamne, asa e romanul. Cand nu are bani de masina el isi cumpara Mercedes. t Sa-l stapaniti sanatosi, fara evenimente neplacute. Link to comment
tolin Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Doamne, asa e romanul. Cand nu are bani de masina el isi cumpara Mercedes... Pai, n-a zis pres-ul ca singura solutie pe timp de criza la romani este shopping-ul ? Link to comment
Laurycã Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 S-o stapâniti sanatosi si fara evenimente neplacute. Personal îmi place mai mult cum arata la exterior clasa C. Cred ca e nasola senzatia sa se holbeze lumea la tine ca la un manelist, nu mi-as dori în veci! Link to comment
laurentziu83 Posted November 27, 2008 Author Share Posted November 27, 2008 (edited) Doamne, asa e romanul. Cand nu are bani de masina el isi cumpara Mercedes. t Asta este, n-am hotarat eu, nu era problema de bani, fiind al 4-a masina din gama . Recunosc ca era arhisuficient Passat-ul, dar nu era problema mea. Edited November 27, 2008 by laurentziu83 Link to comment
andrei_xxl Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Omfg, da belea pe alb! Sa-l stapaniti cu placere, Mertzul tot Mertz ramane...dau o bere daca nu te dai pe manele Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Da' l-ai dezvirginat la Liesti? Link to comment
laurentziu83 Posted November 27, 2008 Author Share Posted November 27, 2008 (edited) NU Si nici n-am s-o dezvirginez pe acolo, ca doar am si eu masina de umblat. Azi am sunat la SF Tex aia cu service-ul sa-i intreb de ce volanul nu revine corect pe directie cand termini un viraj (practic, daca iei un viraj ca si cu o masina obisnuita, risti sa ajungi in bordura), si a inceput ala sa-mi bage ca masina are rotile late, ca e un sistem SF de caseta de directie, si alte tampenii, ca la masina asta e cu totul altfel decat la orice alta masina si ca nu pleaca nici o masina cu directia neverificata din fabrica, trecand peste faptul ca m-a abordat in stil "automecanica". Cum stiu ca a mai fost o experienta neplacuta cu un Sprinter la care s-a facut service-ul tot la ei si la care s-a mutat senzorul de reglaj al xenonului de pe punte in alta parte, de bateau farurile la 2 metri in fata, am sa trimit un mail la importator sa-l intreb daca e normal sa readuci tu cu mana volanul la directia corecta. Edited November 27, 2008 by laurentziu83 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now