adostar Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Asta cu "rotile late" m-a terminat ) Link to comment
tolin Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Pai, roti mai late le pui sa ai frecare mai mare cu solul, nu ? Cred ca ai si raspuns la intrebare. Link to comment
VFX Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Hai sa-l "purtati" cu placere si fara evenimente/incidente. Link to comment
laurentziu83 Posted September 13, 2009 Author Share Posted September 13, 2009 (edited) Iata ca masina a implinit astazi...10 mii de km. Tinand cont ca masina e folosita majoritar extraurban, in concedii, kilometrii sunt decenti. Media de consum in cei 10 mii de km este de 7.5% iar media de viteza este de 48 km/h. Ca si consum, urban, la cum conduc eu, ia cam 8.5-9%, la un stil relativ calm in trafic de Galati. Posibil sa sara si la 11 din ce am vazut uneori. Extraurban insa ia intre 7 si 8%. Am reusit un 6.7% cu cruise-ul setat la 124 km/h (120 pe GPS), mers calm, trafic liber, etc. Ca si cifre de consum, e comparabil cu Clio, cam acelasi consum scot si la el. Motorul este insa destul de mic pentru gabaritul masinii, in sensul ca plecarile de pe loc nu prea sunt o placere, trebuie tinuta din ambreiaj, la fel ca Passat-ul, si nici depasirile nu sunt cine stie ce, dar se infige mai bine decat clio, oricum. enervant este cand o tii la 120 cu a 6-a (unde are 2000 si ceva de ture), apesi frana ca sa decuplezi cruise-ul cand te apropii de o masina care merge mai incet si trebuie sa retrogradezi direct a 4-a ca sa-l poti depasi. Ma impacam mai bine cu o cutie in 5 trepte, a 6-a dupa parerea mea e pentru viteze de peste 140 km/h. In rest, nici o problema pana acum, normal de altfel; capota n-a fost deschisa decat pentru a completa cu lichid de parbriz, sincer nici nu stiu de unde se verifica nivelul la ulei si nici cu ce ulei trebuie completat, stiut fiind ca dieselurile mai consuma ceva ulei in primii kilometri. Nici acum nu m-am interesat de un montaj de senzori de parcare, intrucat se cer cu varf si indesat la cei peste 5 metri pe care ii poseda. Un mic dezanvantaj al tractiunii spate l-am constatat cand am fost la tara, la Liesti, cu e, si am vrut sa ies la sosea de pe drumul de tara. Obisnuit cu o masina cu tractiune fata, la care eram cu rotile din fata pe asfalt, pe asta am cam patinat-o pe criblura cand sa ies, noroc ca am iesit la timp. Masina in timpul saptamanii sta in general in parcare, fiind inlocuita de Matiz pentru deplasarile urbane si nici eu nu ma prea omor sa conduc masina asta. Prin decembrie va primi si un set de anvelope de iarna, ce sunt deja pregatite. O facilitate interesanta e deblocarea automata a portierelor in caz de accident, sistemul functionand atat de bine incat portierele s-au deblocat de cateva ori pe portiunea nasoala de drum Baraganu-Tandarei. Pe acolo au vrut ai mei, eu voiam pe la bac. Ca tot vorbim de drumuri proaste, masina are o suspensie destul de dura pentru clasa din care face parte si faptul ca nu se preteaza deloc unui rulaj sportiv, se simt toate onduleurile de pe sosea si nu se oboseste sa le preia. Clio de exemplu are o suspensie ceva mai confortabila la capitolul acesta, nu mai zic de vechiul Passat. Un drum ondulat, gen Lazu-Slobozia nu e destul de placut pentru pasagerii din masina, masina urmand cu sfintenie toate onduleurile, pasagerii nu prea, mai dau cu capul de cele din jur. Radio-cd-ul am aflat mai nou ca are si mp3, cu toate astea in masina nu se gaseste nici un cd > , ai mei preferand radio-ul. Radioul, datorita display-ului mare de care beneficiaza, afiseaza exact ca la radiourile vechi, cu lampi, cu scala, etc, aratand frecventa posturilor disponibile in zona, sau numele lor, dupa caz, fiind suficient doar sa apesi pe cele 2 butoane inainte-inapoi, pentru a selecta postul dorit, facilitatea de memorare a posturilor devenind inutila si chiar mai greu de utilizat. Am probat si sistemul bluetooth atasat radio-cd-ului, se aude foarte bine in masina, gratie microfonului plasat langa cheia de contact, nu am reusit sa ma prind insa cum sa fac sa se auda in radio-cd melodiile ce ar rula pe telefon. "> Gabaritul masinii ridica ceva probleme la parcari, in sensul ca e mai lunga decat spatiul alocat unei masini normale intr-o parcare de Carrefour, ramanand fundul afara, nemaivorbind ca, in parcare la ai mei, o parchez tot timpul cu spatele, sa fie rotile la linia bordurii, si tot iese putin botul in afara fata de linia celorlalte masini. Categoric nu e o masina pentru oras, e prea mare. Pe autostrada, cand ai de facut 1500 de km intr-o zi, aici probabil e in elementul ei, cand dupa acesti kilometri tot cobori odihnit. Ca si feeling la volan, masina nu te imbie in nici un caz la un condus sportiv, ci mai degraba la unul calm, ca si cum ti-ai duce bunicii la statiune, vara, si ei ar bea un pahar de sampanie pe bancheta din spate. Nu stiu cata lume ma crede ca, cu aceasta masina, rareori depasesc 130, si atunci in depasire. Ca ajung si la 150 in depasire, partea a doua, eu cand depasesc folosesc 100% din puterea masinii, dar revin repede la viteza de croaziera. Am prins intr-adevar 204 km/h pe GPS, cand ma duceam la Bucuresti in februarie, dar a fost caz singular, voiam doar sa vad cat prinde. Mai testam dupa 20 de mii de km, cand probabil motorul se va lasa suficient pentru astfel de teste. Cu Clio in schimb merg si 140 lejer, paradoxal masina mai "conserva" mi se pare mai usor de strunit decat cele 2 tone (la regim incarcat) ale Mert-ului. Edited September 13, 2009 by laurentziu83 Link to comment
Tommy Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Putin off-topic, am fost intr-o singura saptamana cu vreo 8-9 mertane dintre care unul compresor restul diesele. Desi benzinarul avea doar vreo 120 de cai parca (cel mai mic C kompressor, model de cativa ani) si 260 de mii de km, era demential. Demential. NU exista termen de comparatie cu dieselul. Putere instantanee la orice atins al pedalei si un sunet naucitor. Oricum, nu am vazut masina sa imbine mai bine confortul cu stabilitatea ca mercedesul, si am fost cu destule masini mai scumpe. Link to comment
laurentziu83 Posted September 14, 2009 Author Share Posted September 14, 2009 Mie imi spui? Toate masinile ce s-au luat in ultima perioada in firma sunt DIESEL La fel, nici de R280-ul de 187 CP nu m-a impresionat cine stie ce, bine, poate si cutia hidramata isi spune cuvantul, si doar l-am condus vreo 250 de km, de la Bucuresti, pe A2, Slobozia-Braila-Galati. Tot amaratul de megane 1.6 16V m-a impresionat mai mult la acceleratii decat masinile "adevarate". Nu stiu care e treaba confortului cu stabilitatea, insa la Mert-ul alor mei suspensia e prea dura pentru ea, sau poate sunt drumurile noastre de vina. La R, cand l-am condus, avea suspensie pneumatica, cu 3 nivele de setari, confort, normal si sport. Cu toata placerea mea pentru sport, suspensii ferme, etc, singurul nivel acceptabil pentru mine a fost cel de confort, pe sport nici pe A2 nu puteai rula decent, simteai orice denivelare, sa nu mai zic de portiunea betonata. > Nu mai zic de onduleurile de pe Slobozia-Lazu, pe sport era sa-mi sara dintii din gura. Cat despre mersul cu viteza, nu stiu, dar poate imi da si o senzatie de masina foarte grea, greu de strunit (nu ca nu ar avea frane), dar nu prea imi vine sa merg cu 150 la ora cu ea decat pe drumuri foarte bune, precum cel de la Mihail Kogalniceanu sau Varna-Kavarna. Link to comment
BogdanG Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 (edited) @Tommy asa este orice compresor si nu are 120 de CAI ci KW deci 163 CP Edited September 14, 2009 by BogdanG Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now