Lucian M Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Asa e. Am sa vad cum remediez. Daca pun niste apa in benzina sa fac economie- nu se pune calamina pe supape? Sau calcar ) Link to comment
balanel Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Mai precis, fata de care masini sunt mai mari costurile la chevrolet? Eu nu pot sa compar decat intre masinile pe care le am sau le-am avut. Adica intre Aveo 1.2 si Symbol 1.5 dci. Iar revizii de 550 lei la Aveo, n-am vazut nici cand veneam cu consumabilele cumparate de mine. Link to comment
Lucian M Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 La 1,4 16v 520 ron revizia de 15k cu toata filtraraia schimbata, 4 litri de ulei 5w30. M-a mai costat 20 ron un kil de antigel original (ca am vrut eu). 600 a fost cea de 30k, unde s-a schimbat ce am mentionat + bujiile. Nu stiu de unde-ti cumparai tu consumabilele sau la ce service mergeai... Link to comment
balanel Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 In Bucuresti. Banuiesc ca preturile sunt mai mari decat in restul tarii. Link to comment
Lucian M Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 (edited) Bre- in Suceava. La voi in B totul e mai scump, inclusiv inspectiile ITP. Noi suntem saraci si le facem cu 52 ron. Si fara spagi. Edited February 1, 2009 by Lucian M Link to comment
EM!L Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Daca pun niste apa in benzina sa fac economie- nu se pune calamina pe supape? Sau calcar ) Pui Calgon. O pastilă la 40l de benzină. Link to comment
Lucian M Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 N-am pastile, ca-s scumpe. Am calgon la cutie din aia mare. Daca pun o masura de calgon, ajunge de-un plin. Azi, ca sa "curat" oleaca de calamina, am dat forja cu a III-a de la 4500 la 6000 rpm timp de vreo 5-6 minute. La urmatorul plin bag si un flacon de "lichid magic", repet de inca 3-4 ori, asa- sa fie. Link to comment
BogdanG Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 (edited) Pt ce ofera Kalosul nu prea merita banii, problemele cu supapele sunt reale nu sunt mit, la fel sensibilitatea la benzina mai proasta. La banii astia merita mai mult orice Astra sau Focus (2001-2002) ca sa nu mai vb de Accent care din acelasi an cu Kalosul este muuuuult mai fiabil . Edited February 2, 2009 by BogdanG Link to comment
Lucian M Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Aha, si de telescoapele spate inlocuite cand nu te astepti si de coloana de directie care se blocheaza din cauze nestiute- alea inseamna fiabilitate sau ce? Link to comment
rm.popa Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 La banii astia merita mai mult orice Astra sau Focus (2001-2002) ca sa nu mai vb de Accent care din acelasi an cu Kalosul este muuuuult mai fiabil . De acord cu Astra şi cu Focus, dar... chiar nu mai vorbi de Accent... Link to comment
tolin Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 ... problemele cu supapele sunt reale nu sunt mit ... Cum adica, s-a schimbat proprietarul fabricii si gata, nu mai stiu aia, peste noapte, sa faca o supapa ? Adu argumente solide care sa nu cada la o proba de logica elementara, ceva care tine de gust, de fan-atism, de ideologie, de rasa, de cultura, de traditie ... Link to comment
fry Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 (edited) @balanel: Eu in bucuresti faceam reviziile la kalos, cu 550 ron (la Di-Bas). Tu la ce dealer faceai reviziile si cat dadeai? Revenind la problema cu supapele - eu nu m-am lovit de asa ceva si din ce vad pana acum, nici alti posesori de kalos de pe aici. Cred ca se cam exagereaza pe tema asta. Cat despre alternativele auto recomandate... eu zic ca in loc sa se intereseze omu de un Kalos din 2005, ca e mai nou, mai putin rulat si destul de util ptr banii aia, mai bine sa-si ia un Astra din anul 1601. Doar sunt masini bune, nu conteaza cat de vechi sunt, le-a folosit si Mihai Viteazu. Edited February 3, 2009 by fry Link to comment
sergiuhusca Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Din ce inteleg dupa forum , problemele cu supapele apar cu precadere la modelele cu 16 valve.As vrea sa vad un utilizator cu un kalos de 16 valve cu 100 si ceva de mii de km fara probleme.Am fost ieri la reprezentanta din Focsani si cei de acoplo mi-au spus ca au schimbat la Aveo 2007 supape in draci.Dar odata schimbate nu au mai aparut probleme. Link to comment
balanel Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 (edited) @balanel: Eu in bucuresti faceam reviziile la kalos, cu 550 ron (la Di-Bas). Tu la ce dealer faceai reviziile si cat dadeai? Si la Di-Bas si la Radacini. Consumabile cumparate de mine, de la Volksparts/ Bardi/ Augsburg/ King Campione, + manopera lor = ~700-800 ron, diferenta fiind in functie de ulei (la prima revizie am pus gm 5w30, dupa aceea castrol edge 0w30). Trebuie sa iei in considerare si faptul ca eu am respectat planul de revizii, cu schimb ulei cutie, lichid frana, antigel, la timp, ceea ce mi-a adus un cost in plus, atat la materiale, cat si la manopera. @sergiuhusca: de ce nu incerci un Albea, modelul dupa facelift (2006)? Sunt masini foarte bune, consuma putin, au reviziile ieftine. Trebuie numai sa fii atent la revizii sa pui ulei sintetic cel putin 5w40, altfel, cu cel 10w40, se strica defazorul de la distributia variabila. Edited February 3, 2009 by balanel Link to comment
Lucian M Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Si la Di-Bas si la Radacini. Consumabile cumparate de mine, de la Volksparts/ Bardi/ Augsburg/ King Campione, + manopera lor = ~700-800 ron, diferenta fiind in functie de ulei (la prima revizie am pus gm 5w30, dupa aceea castrol edge 0w30). De ce naiba sunt unii mai destepti decat manualul ala de service? De ce- cand fabrica recomanda 5w30, sunt altii mai ciumegi si baga 0w30? 700-800 ron o revizie? Banii tai, treaba ta. Eu nu mi-as permite sa arunc atatia bani daca as avea si alte alternative. Link to comment
sergiuhusca Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Astazi am vazut si eu un Kalos cu 110.000 km din 2006 , caruia nu i s-au schimbat supapele...Trage mult mai bine ca Aveo asta nou si servodirectia este mult mai usoara... Link to comment
tolin Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Oh, ce veste minunata ! Ne-ai dat o speranta. Link to comment
laurentziu83 Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 @balanel: la ce service dai tu 700 ron numai pe manopera de revizie? La Reno la reprezentanta nu costa atata manopera pentru revizia de distributie. Manopera pentru o revizie simpla nu sare de 150 ron. Albeea nu recomand la nimeni, m-am suit intr-o dracie dintr-asta, si pot sa zic ca si Loganul mi-a facut o impresie mai buna. O recomand doar ca masina de firma, taximetrie, etc, dar nu ca masina pe care sa dai banii ca persoana fizica. Bogdane, mai lasa-ne cu "Astra din 2001", oricat o fi de nemteasca, dar are 8 ani chestia aia. chiar merita sa bagi banii intr-o masina cu tapiteria jigarita doar pentru ca e "made in jermany"? Sincer, mai mult merita Kalosul, fie si numai prin prisma ca e masina cu "o stea la euroNcap" sau "consuma mult", sau "probleme cu supapele", lucruri care o fac foarte atractiva la mana a doua ca si pret. Iar de fiabilitate, si pe Clio-ul meu (lider la fiabilitate), au picat piese de iti pui mainile-n cap. Dar macar dorm linistit ca nu am motor diesel pe ea, cum doarme si un posesor de Chevy. Link to comment
balanel Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 (edited) @Lucian M: diferenta intre uleiul GM si cel Castrol este de aproximativ 100 ron/ schimb. Exact de aceea am spus de ~700-800 ron. @Laurentziu83: pornind, totusi, de la prezumtia de nevinovatie, in sensul ca nu ai fost atent la ce am scris, nu ca e vorba de rea vointa, repet, costul reviziei era 700-800 ron materiale + manopera. Ce zici ca nu ti-a placut la Albea? Ce masina mai gasesti la bani astia, cu distributie variabila? La ambii de mai sus am rugamintea sa citeasca mai atent postul meu inainte sa raspunda. Tot ce am repetat acum, reiesea si din primul post, daca era citit cu atentie. Ca sa fac si o comparatie obiectiva, care l-ar putea interesa pe colegul nostru, in ideea costurilor de intretinere la viitoarea masina, pot spune ca reviziile (cu totul luat de la ei, de la reprezentanta) la Renault Symbol, diesel, m-au costat 540 ron cea de 10000 km, si 760 ron cea de 20000 km (la care se schimba si filtrul de motorina). Ambele cu ulei sintetic. Standard, adica cu ulei semisintetic, costa cam cu ~70-100 ron mai putin. Edited February 3, 2009 by balanel Link to comment
tolin Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Tot atat costa si la Chevrolet. Faptul ca pe tine te-a costat mai mult este problema ta, dar asta nu inseamna ca-i regula pe care o tragi fara vreo sustinere. Faptul ca incerci, dupa atata timp, pe orice cale, sa denigrezi o masina de care ai fost nemultumit nu spune decat ca n-ai inteles-o si inca te roade acest lucru. Link to comment
balanel Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Nu te supara, e doar parerea mea. Cel care citeste, vazand atat parerile mele cat si ale celorlalti, poate trage o concluzie. E posibil si ce zici tu, in sensul ca este posibil sa-mi fi cerut mie mai multi bani, pentru ca nu le-a placut fata mea, asa cum se intampla de exemplu acum, cand platesc o rata, daca merg eu mi se cere comision, daca merge altcineva, nu i se cere. Insa un lucru e sigur: sunt mult mai relaxat acum, cand nu mai trebuie sa alerg eu dupa consumabile, pur si simplu ma duc si platesc la ei. Bineinteles ca as iesi mai ieftin daca le-as cumpara eu, dar n-are rost sa ma tiganesc, mai ales ca masina asta consuma atat de putin, incat costul reviziilor devine neglijabil. Cat despre Aveo, n-am inteles-o, si probabil ca nu voi intelege vreodata rostul cuplarii unui motor de turatie, cu cuplu mic, pe o cutie de viteze cu trepte lungi. Gandeste-te ca e o masina de oras in primul rand, nu de autostrada. Ce era sa fac, daca pentru a obtine performante acceptabile, trebuia turata pana spre limitare, si astfel consuma mult? Si da, mi-a mancat niste ani buni din viata, imposibilitatea de care m-am lovit, o buna perioada de timp, de a o schimba. Sa nu crezi ca imi place neparat un motor diesel: pur si simplu, este alegerea potrivita pentru mine in momentul asta. Imi plac foarte mult si motoarele pe benzina. Un model care m-a impresionat, si care probabil ca va fi viitoarea mea masina, este Lancer Sportback 1.8 benzina CVT. Ti-as propune, insa, daca vrei sa continuam aceasta discutie, sa facem acest lucru prin mesaje private, pentru ca aici e posibil sa devenim off topic. Cum zici si tu. Link to comment
Lucian M Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 (edited) Laure- kalos are 3 stele la encap. balanel- de ce sa mananci tu friptura de porc cand medicul iti recomanda peste? Nu stiu, dar pentru mine injinerii aia galbejiti care au proiectat masina au ei ceva in capetele alea. Aveo din 2006 am si eu in batatura- al tatalui meu. L-am condus de multe ori. N-are 50 k km inca. Se comporta bine pana acum- exceptand beculetu'. Tata zice ca franeaza in suturi- l-au chemat la Sv sa ii schimbe discurile; cadou- ii schimba si telescoapele spate. Cei cu aveo din 2006- fuga si schimbati masina ca e nasoala. Luati altceva, din 80, ca alea are tabla groasa. Ce ne place sa denigram unele masini... LE: balanele- cum dracu turai tu aveo la limita si ziceai ca n-ai sportivitate?! Nu m-ajunge mintea. Pe forumu cu rombu' se indoctrineaza in asa hal deceistii incat motoarele pe benzina is naspa? Edited February 3, 2009 by Lucian M Link to comment
tolin Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Cat timp vorbesti despre Kalos, esti ontopic. Cat priveste motoarele mici, oricare sub 2L este mic, ti-o zic si aia de la finante, care nu stiu ceva. Si cu cat este mai mic, consuma mai putin, totul este sa stii in ce treapta il duci. Povestea cu turatia si consumul este de domeniul trecutului, motoare pe carburator, noneuro. Cu cat au avansat normele de poluare si dispozitivele de combatere de pe motoare, lucrurile s-au schimbat. Cine conduce un motor euro4 ca pe o dacie 1300 depune la greu si apoi se vaita: "supapele sunt de vina". N-am auzit unul sa zica: "bey, ce bou sunt, duc motorul asta, doar, cu benzina de la noname si cu EGR-ul larg deschis !" Cum vrei sa consumi putin cand folosesti cilindrul la reciclare si ai un dop la evacuare ? Dar aici mi se pare normal, tehnica este, intotdeauna, cu un pas inainte, insa a utiliza motor mic si turbo in traficul urban este chiar irational, din toate punctele de vedere. Si uite asa am dat-o in offtopic. Gata. Link to comment
fry Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 (edited) @balanel: Am facut reviziile mereu la termen, intotdeauna la Di-Bas, exact dupa carte. Toate consumabilele au fost originale, totul a fost instalat/schimbat fix dupa manual, exact cum era prevazut sa fie. 550 ron revizia! trebuia sa te duci direct fara frica si fara consumabile luate de tine, ca dadeai mai putin cat despre opel astra mai vechi, am zis si mai sus... nu conteaza c-a mers si mihai viteazu cu ele, nu? e astra domle.. e prefect recomandabila, nu? kalos din 2005 este mai bun decat aveo din 2007. aveo din 2007 este intr-adevar cea mai slaba varianta de aveo/kalos. Edited February 3, 2009 by fry Link to comment
Myg Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 aveo din 2007 este intr-adevar cea mai slaba varianta de aveo/kalos din mai multe pct de vedere. Ceva argumente? Eu am cumparat masina in 2008 iunie, dar cred ca, este fabricata 2007 conform "EC Certificate of Conformity for complete vehicles". Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now