unic_jul1980 Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 azi dimineata cand da sa plece sotia cu ticolino de pe loc nu poate pleca , ca roata spate dreapta e blocata.initial crezusem ca a uitat sa lase frana de mana jos.dar nu.masina se purta de ca si cum frana de mana era trasa.am mai tras si am mai lasat de cateva ori frana de mana in speranta ca poate isi da drumul dar nimic.ultima data cand am tras de manerul franei de mana ,m am trezit ca l am ridicat pana la 90 de grade fara sa intampin nicio rezistenta.acum o ridic si o las jos fara nicio rezistenta.roata la fel:blocata. ce ar putea sa aiba? sper sa nu ma rupa la portofel reparatia ca nu e momentul. Link to comment
robertinoo Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Cablul de la frana de mana este rupt. Nu costa mult piesa; nici manopera nu ar trebui sa coste prea mult, depinde unde o repari. Link to comment
unic_jul1980 Posted December 1, 2008 Author Share Posted December 1, 2008 care stie un mecanic bun sau un service in constanta sa ma rezolve cu problema asta. Link to comment
Tetea Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 azi dimineata cand da sa plece sotia cu ticolino de pe loc nu poate pleca , ca roata spate dreapta e blocata.initial crezusem ca a uitat sa lase frana de mana jos.dar nu.masina se purta de ca si cum frana de mana era trasa.am mai tras si am mai lasat de cateva ori frana de mana in speranta ca poate isi da drumul dar nimic.ultima data cand am tras de manerul franei de mana ,m am trezit ca l am ridicat pana la 90 de grade fara sa intampin nicio rezistenta.acum o ridic si o las jos fara nicio rezistenta.roata la fel:blocata. ce ar putea sa aiba? sper sa nu ma rupa la portofel reparatia ca nu e momentul. Ai pistonasele blocate in cilindrul de frana de la roata respectiva si sabotii nu mai revin. Si se pare ca tot tragand de frana de mana ai rupt si cablul. Se mai intampla si nu e ceva de speriat nici ca dificultate de reparatie nici ca cost. Trebuie curatat cilindrul respectiv si pistonasele si preventiv operatiunea trebuie efectuata si la cealalta roata. Apoi sa schimbi lichidul de frana. Blocarea pistonaselor de frana se datoreaza imbatranirii sau proastei calitata a lichidului de frana. Nu e greu, dar daca nu te pricepi du-te mai bine la un service. Link to comment
unic_jul1980 Posted December 2, 2008 Author Share Posted December 2, 2008 (edited) am vb cu diversi mecanici si toti spun ca nu se poate la fata locului si ca trebuie platforma adusa.chiar nu se poate debloca roata si sa ma duc eu la ei cu masina(nu se poate circula cu frana de mana stricata) ei sa deblocheze roata si apoi eu o duc la service? dupa ce ca mi am luat o teapa si am dat 70 ron pe cablu(e tot chitul) acum sa mai dau 80 ron si pe platforma? mai pun si manopera si m a ajuns afacerea asta cat nu facea. Edited December 2, 2008 by unic_jul1980 Link to comment
Dj_Dark Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 (edited) Se intampla des asta si s-a mai discutat la cielo/espero. Nu mai tineti frana de mana trasa la maxim cand e frig afara. Mai bine o lasati in viteza 1 fara frana de mana sau frana trasa lejer. Problema nu are legatura cu pistonasele sau lichidul, frana de mana actionand mecanic. Iarasi roata nu a ramas blocata din cauza ruperii cablului. Din cauza temperaturii scazute sabotii au ramas lipiti pe tambur sau cablul gripat in camasa. In primul caz, daca nu se deblocheaza prin manevre usoare inainte inapoi trebuie batut in tambur cu grija deoarece este foarte casant. Recomandarea mea, luat un lemn sau ciocan de metal moale, plastic eventual. Daca e cablul blocat in schimb (se poate vedea daca e tensionat inainte de a intra in tambur) atunci poti incerca detensionarea lui cu un patent, ceva apoi schimbarea lui de urgenta. Bafta! PS. Cablul de frana sunt sigur in proportie de 80% ca nu e rupt. Edited December 2, 2008 by Dj_Dark Link to comment
ToPser Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Diversi mecanici s-au spalat pe maini ca Pilat din Pont ! Asta este o lucrare usoara care se poate face la fata locului ,orice mecanic chiar si amator (de Dacie ) te poate rezolva . Oricum trebuie demontat tamburul atunci se va vedea daca cablul este rupt ,oricum roata nu se bolcheaza la cablu rupt ,se poate bloca daca cablul a intepenit,in mantaua lui ca urmare a ruginii si mizeriei !In ce a ce priveste schimbatul cablului de frana de mana atunci este nevoie de rampa sau de doua ..capre" ,in cazul asta trebuie demontati ambii tamburi ! Ooricum ar fi roata se poate debloca la fata locului ,sa poti pleca cu ea ! Link to comment
robertinoo Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 PS. Cablul de frana sunt sigur in proportie de 80% ca nu e rupt. Daca ridica manerul franei de mana la 90 grade fara a opune rezistenta, e rupt cablul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now