coliscip Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Salut! Dupa cum am mai spus motorul meu este in service cu reparatie capitala. Mecanicul mi-a spus ca trebuie sa pun ulei nou, pe care sa il schimb dupa cca. 500 km. Pot folosi ulei 25w40 si un aditiv in astia 500 km,, iar dupa aceea sa bag ulei bun? Spun asta deoarece m-a bagat in colaps economic reparatia asta, a trebuit sa schimb si arborele cotit + multe altele, inclusiv distributia, manopera 6 milioane si aia, per total jaleeeee. ("> Link to comment
Wolfman Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 In nici un caz, pune uleiul recomandat chiar daca este unul mai ieftin (5W30). Link to comment
cris06 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Poti sa-i pui de la...bunica! . Lasand gluma, tu ce crezi despre uleiul asta pe timp rece? Vrei sa-i faci iar motorul? Link to comment
laurentziu83 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Domnu', suntem intr-o arie tehnica, nu la bancuri. Nici macar nu exista ulei de 25. Si, la cat de greu invartea demarorul de la Matizul meu motorul cand aveam ulei 10W, iarna, la -15 grade, cred ca o vei putea porni doar tractata. Mai bine pune undelemn de la bunica, e mai bun decat ala de 25W40. Chiar, exista asa ceva? Edited December 9, 2008 by laurentziu83 Link to comment
Salex Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Pentru ca nu am vazut in viata mea ulei 25w-40 am cautat si eu pe net sa vad cine si la ce s-ar folosi asa ceva ... Cica la barci si salupe ) PS: De existat, exista Edited December 9, 2008 by Salex Link to comment
coliscip Posted December 9, 2008 Author Share Posted December 9, 2008 (edited) Nu, chiar de 25w40 era vorba. Edited December 9, 2008 by coliscip Link to comment
EM!L Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Nene, înţeleg că e "criză", dar, dacă tot ai dat o grămadă de bani să faci motoraşul, e păcat de el să-l omori cu aşa ceva. Caută fie pe forum, fie în manual, uleiurile recomandate şi pune unul din ele. Link to comment
cris06 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 ... pe care il tii in motor cateva sute de km, maxim 1000 si apoi il schimbi cu ce trebuie (completare la postul lui Em!l) Link to comment
EM!L Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Nu, chiar de 25w40 era vorba. Decât aşa ceva, mai bine ... un ulei MOBIL 5W30 DRIVE CLEANla un pret mic cam 15-16 lei pe litru. măcar nu e marmeladă. Edited December 9, 2008 by EM!L Link to comment
coliscip Posted December 9, 2008 Author Share Posted December 9, 2008 Stie cineva unde gasesc in galati ulei 5w30 sau 10w30 mai ieftin? eventual la ce benzinarii se gasesc prin tara asemenea uleiuri, in cazul asta merg la benzinaria apartinand companiei respective din galati. Link to comment
Tyby_G Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Vezi ca erau promotii pe la Metro/Real/Selgros, nu mai stiu care exact, cu ulei de toate tipurile si firma fantoma, super ieftin, numai bun de tinut cateva sute de km si aruncat apoi Link to comment
adostar Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Baga valvoline synpower 5W30, chestia cu schimbatul uleiului dupa 500km e vrajeala, daca ajungi la vreo intalnire dwclub -gl iti povestim mai multe . Link to comment
coliscip Posted December 9, 2008 Author Share Posted December 9, 2008 Baga valvoline synpower 5W30, chestia cu schimbatul uleiului dupa 500km e vrajeala, daca ajungi la vreo intalnire dwclub -gl iti povestim mai multe . Exista asemenea intalniri in galati si eu nu stiu???Cand si unde? Link to comment
Kinetix Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Baieti, eu am facut rodajul cu 10W40 Synt de la Agyp si nu am avut probleme. coliscip, poti gasi un ulei ieftin si de tip 10W40 (Agyp, Hexol, chiar Elf, etc). Cel putin pentru rodaj, o sa mearga. Ai grija ca nenea mecanicul sa unga cu ulei de motor toate piesele motorului (suprafetele de frictiune) la montare. Toate cele bune. Edited December 9, 2008 by Kinetix Link to comment
cris06 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 adostar: de ce e "vrajeala" cu schimbatul uleiului dupa 500 km? Asa faceai tu la dacie sau la trabant, dupa ce reparai motorul lasai uleiul ala pana iesea smoala? Chiar daca piesele setului motor sunt noi crezi ca sunt perfecte si nu se mai desprind bucati ff fine de metal din ele? Dar, la urma urmei, e masina mea? Link to comment
adostar Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Nene asta e tico nu DACIA 1300 ! Link to comment
cris06 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Si daca e TICO, ce, are segmentii din diamant? Noi incercam sa-i dam niste sfaturi care sa-i folosesca colegului pt. a pune pe roti masinuta, nu s-o duca la remat! Link to comment
lascarica Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Meseriasii de la Craiova ne pot lumina...eu unul nu prea cred ca masinile noi din fabrica fac rodajul asta cu 500km... pina la urma un motor bine facut e asemanator cu unul nou. Asta daca mecanicul a lucrat ingrijit si nu a lasat vreo 2 cutii cu diverse chestii prin motor. La bunul simt daca vrei sa fii mai ortodox decit Basescu atunci schimbi la 1-2000km. Uleiuri moca nu prea sint cel mult ala de la bunica cum zicea cineva Cauta un service are aduce la butoi si iese mult mai ieftin decit orice promotie de MALL. Unul in care sa ai baza ca nu-ti da ulei uzat Edited December 9, 2008 by lascarica Link to comment
smailmiami Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Daca rectifici vibrochenul sau alezezi blocul motor eu stiu ca trebuie neaparat sa schimbi uleiul dupa 500-1000 km. Daca doar inlocuiesti segmentii si cuzinetii de biela, atunci nu este neaparat nevoie sa il inlocuiesti. In cazul al doilea daca tii mult-mult la masina si vrei sa stai linistit, mai bine il mai inlocuiesti o data. La masinile de la firma proprie de exemplu, eu nu am inlocuit niciodata uleiul la o segmentare. Daca vreodata va fi necesar sa segmentez Leganza proprie parca totusi as baga prima data un ulei mai slab (dar cu aceleasi specificatii, bineinteles) ca sa il inlocuiesc dupa 500-1000 km. Edited December 9, 2008 by smailmiami Link to comment
Belbody Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Chiar daca piesele setului motor sunt noi crezi ca sunt perfecte si nu se mai desprind bucati ff fine de metal din ele? Dar filtrul de ulei pana la urma la ce foloseste? Link to comment
Salex Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Pai ideea e simpla ... cind schimbi uleiul schimbi si filtrul . Altfel, scoate uleiul, da filtrul jos filtru, pune filtrul, pune uleiul, completeaza. Daca faci toate astea, bagi si un ulei nou Link to comment
coliscip Posted December 12, 2008 Author Share Posted December 12, 2008 Cu filtrul asta nu am facut decat vreo 2000 Km maxim.Il las pe asta deocamdata si il schimb Dupa cei 500-1000 Km.Mentionez ca am schimbat si arborele cotit din cauza unui cuzinet care s-a spart si a sapat dincolo de cota 2, deci nu am avut alta varianta.In cazul asta cam cati km trebuie sa parcurg pana schimb uleiul? Link to comment
adostar Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Pai l-ai schimbat, deci e nou ! Schimba uleiul la 1000km asa pentru linistea ta, dar schimba filtrul si nu pune ulei de dacia 13XX in motor nou. Link to comment
Mircea Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Mai omule, citesc si ma crucesc! Cat te-a costat sa faci motorul ala? Link to comment
lascarica Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Un filtru de Cielo e 5-6RON nu cred ca de Tico e mult mai mult... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now