Epica Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 nu stiu daca ati vazut site-ul asta : http://www.ro.chevrolet-cruze.eu/ Link to comment
lauamd Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Da, însă din păcate aşazisa platformă tehnică a viitorului astra nu aduce îmbunătăţiri decât la motor pentru că la trenul de rulare nu am văzut nimic deosebit şi după cum am menţionat s-au întors la soluţia clasică cu punte rigidă pe spate care din păcate deranjează la stabilitate (nu am eu valenţe de Schumacher însă se simte) . Un fapt bun este excluderea din trenul spate a frânei de mână cu saboţi care a simplificat construcţia. "> Link to comment
iso Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 (edited) Stai un pic ca Astra H, Vectra C, Insignia deja utilizeaza de 2ani benzinarele "imprumutate" si de Cruze. Astra I o sa vina cu o noua generatie de motoare la care Cruze poate sa viseze abia peste 4 ani la facelift. Clasa compacta de la Opel nu a beneficiat de suspensie independenta niciodata, au preferat sa imbunatateasca ESP si a aparut ESP+(actioneaza pina la 3 roti simultan fata de 2 roti la ESP standard), au venit cu suspensie adaptiva - CDC si IDS+ (interactive driving system). Decit sa dezvolte o suspensie independenta performanta "pur singe" au pus ceva electronica si niste amortizoare controlate si au scos "super" masina, "super stabila" . Asa e teoria, in practica Astra H nu beneficiaza de ESP+ in standard iar asazisul sasiu "sport" cu IDS+ te costa suplimentar. Cam asta este strategia si viziunea GM in materie de siguranta activa. Din experienta de posesor de ASTRA H pot sa spun ca ESP+ este bun daca te obisnuiesti cu asistarea excesiva a acestuia si nu sari peste limite. Problema cea mare a gadgeturilor electronice de asistare a stabilitatii este ca te lasa la greu, masina te incurajeaza sa treci de limitele fizice de stabilitate dar nu te avertizeaza la "popometru" ca esti pe cale sa le depasesti ca in cazul suspensiei independente cu stabilitate "naturala". In momentul in care s'au aprins martorii de ESP si IDS inseamna ca "asistarea" si'a luat mina de pe masina si de pe viata ta ... Pe de alta parte daca stam sa ne gindim bine, suspensia spate cu punte semirigida nu este rea si asigura o stabilitate destul de buna si suficienta pentru utilizatorul "casnic" cu atit mai mult cu cit se adauga ESP'ul la ciorba asta. Totusi vorbim de o familiala de clasa compacta din categoria buget cu destule optiuni si fara pretentii de super masina... Edited May 16, 2009 by iso Link to comment
Abram Burel Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 LauAMD, poate se simte tocmai pentru ca n-ai valente Link to comment
Alex.T Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Doua Cruze-uri expuse in parcare la Auchan Pitesti: Link to comment
Mircea Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 Stai un pic ca Astra H, Vectra C, Insignia deja utilizeaza de 2ani benzinarele "imprumutate" si de Cruze. Astra I o sa vina cu o noua generatie de motoare la care Cruze poate sa viseze abia peste 4 ani la facelift.... In momentul in care s'au aprins martorii de ESP si IDS inseamna ca "asistarea" si'a luat mina de pe masina si de pe viata ta ... Nu chiar, atunci (2010) sunt asteptate pe cruze motorul de 1.4 turbo pe benzina si un diesel cu o capacitate mai mica (oare l-or pune biturbo, cum au facut pe Insignia?) Nici eu nu-s fanul asistarilor electronice excesive, de multe ori daca am o masina cu ESP sub fund si asfaltul uscat, prefer sa decuplez ESP-ul si sa conduc dupa "popometru" in care am mai multa incredere, pentru ca face parte din mine si e direct interesat de siguranta mea corporala. Link to comment
mr_ Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Pacat ca nu exista o versiune sport la Cruze. Sunt bunisori in wtcc si n-au nici o motorizare mai sportiva... parca ar fi Citroen, campionu' lu' peste la raliu care n-au nici un model sport pursange, nici unul cu tractiune integrala... Link to comment
Tommy Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Doua Cruze-uri expuse in parcare la Auchan Pitesti: Da,, ambele au 4 roti Link to comment
Alex.T Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 N-am inteles ce ai vrut sa spui... Link to comment
tudor2402popescu Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Am testat si eu astazi CRUZE. Ce pot sa spun ca impresie generala: Materialele sunt mult peste alte modele Chevrolet, chiar si peste Epica , care se vrea superior ca si clasa lui Cruze . Ca performante , nu ofera nimic spectaculos , insa comportamentul de drum este echilibrat ,ba chiar mai bun decat al lui Epica. Insa spatele , parca l-au cam copiat dupa Honda Civic sedan. Pot sa zic ca mi-a placut masina. Iar pretul nu e chiar asa mare. Link to comment
EM!L Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 I-a "smuls" roata la "fraier" Era interesant dacă BMW-ul îl pocnea altundeva decât în roată. A ţâşnit la fel ca poliţiştii americani din filme, ce "veghează" pe marginea unei şosele prăfuite, la vederea unui vitezoman ) Link to comment
Mircea Posted May 20, 2009 Author Share Posted May 20, 2009 Sanatos, dar totusi nu-mi place usa aia care se deschide la impact... Link to comment
rm.popa Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 E aşa ca să nu te strângă air-bag-urile prea tare. > Link to comment
Mircea Posted May 20, 2009 Author Share Posted May 20, 2009 Aia este o problema. Probabil ca impactul a fost atat de puternic incat s-a intins sasiul suficient cat sa smulga usa din incuietoare... Nu e permis totusi, cu atat mai mult cu cat am vazut ca are zavoare de rigidizare intre usa si stalpi... Well, sa vedem NTHSA-ul ca in NCAP n-am incredere. Sambata sunt si eu programat sa fac un DT cu un benzinar de 1,6. Link to comment
Satori Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Si BMW-ului i s-a deschis. Iti dai seama ca impactul nu a fost chiar floare la ureche. In plus, din cate stiu eu, incuietorile la masinile astea nu sunt standard pentru ca trebuie sa poata sa deschida repede masina in caz de impact. Link to comment
iso Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Trecind peste incident, Cruze de 4 curse incoace s'a abonat(sa nu'i fie deochi') la prima pozitie a podiumului WTCC prin toti cei trei piloti: Menu, Larini, Huff. Mai au un pic de lucru pina sa treaca pe prima pozitie in clasamentul general dar sezonul a inceput promitator pentru Cruze. Link to comment
BogdanG Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Asa si? La WRC Citroen este nr1 iar pe strada fiabilitatea ne dovedeste altceva . Link to comment
Abram Burel Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Coane, tu ce pana mea vrei? Lasa oamenii care vor sa se bucure de faptul ca marca masinii lor e buna la ceva, undeva! Sau ai vreo frustrare? Link to comment
BogdanG Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Pai posesorii nu trebuie sa uite ca exista ZR1, un Chevrolet care bate Ferrari Link to comment
Mircea Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 Si BMW-ului i s-a deschis. Iti dai seama ca impactul nu a fost chiar floare la ureche. In plus, din cate stiu eu, incuietorile la masinile astea nu sunt standard pentru ca trebuie sa poata sa deschida repede masina in caz de impact. Regula este ca usile sa nu se blocheze dupa impact, nu sa se deschida la impact. Cruze, ca si multe alte masini, are niste bolturi fixate pe usi, care intra in lacasuri ranforsate din prag sau stalp, cu rolul de a impiedica deschiderea usii cand apar alungiri ale caroseriei (in urma unor lovituri). Lovitura respectiva, din spate spre fata, la viteza - estimez eu undeva in jur de 140 km/h - este foarte puternica si a cauzat alungirea elementului respectiv de caroserie, fapt ce a facut ca usa sa se deschida si apoi sa se inchida. Daca din impact soferului i-ar fi iesit mana pe usa deschisa ar fi fost poate ultima oara cand folosea acea mana. In plus, safety car-urile din cate stiu eu, sunt echipate la fel ca masinile de WTTC, respectiv roll cage, centuri in 4 puncte etc, iar BMW-ul care loveste are o masa relativ egala cu cea a cruze-ului, iar pilotul acestuia a eschivat puternic in stanga, lovind si parapetii. Daca ar fi sa-mi imaginez o faza pe autostrada, o iesire in banda 2 a unui cruze fara asigurare prealabila, la 140 kmh si o lovitura aplicata din spate in roata stanga de un X 5 care ruleaza cu 180 kmh... N-as vrea sa fiu intr-un cruze caruia i se deschide usa intr-un astfel de caz... Link to comment
Satori Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Dupa cum iti spuneam, si BMW-ului i s-a deschis usa. Cred ca usile respective nu sunt prinse ca la masinile de serie. Daca mana i-ar fi iesit afara, ar fi fost un idiot sau un mare ghinionist la volan. Cand impactul este iminent, in cadrul curselor, instructajul este sa strangi foarte tare volanul in mana sau, pentru copilot, sa tii mainile incrucisate pe piept. ---- Apropo, nu sunt sigur, dar Cruzeul cred ca si-o ia chiar in lateral, BMW-ul ii deschide usa. Nu stiu ce masina crezi ca rezista la asa ceva. Link to comment
Mircea Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 E posibil si asta. Masinile de wttc nu stiu cata tabla au pe ele, in general e un sasiu tubular extrarigidizat cu tablele prinse in nituri sau puncte de sudura. Link to comment
paul_marines Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Cruze a ajuns oficial si in Constanta si sper ca in acest weekend sa pot face un DT cu ea. Maine am putina treaba la EXPOCAR si o sa am mai mult timp sa observ si sa analizez. Link to comment
yannlepantrec Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Ce bine! Poate ajung si eu sa o vad. Nu ai observat ce varianta de motorizare este? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now