ctw Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Salutare, Ma puteti ajuta si pe mine in legaturu cu eliminarea apei din instalatie? Am un tico si mi-a inghetat apa in instalatie, am dat radiatorul jos, l-am curatat( am scos si gheata) acum problema este cum scot si apa din motor, pe unde se scoate???ce robinet sau furtun trebuie sa desfac pentru a elimina apa din instalatie Acum daca a inghetat e posibil sa fie vreo problema cu blocul motor?Sa se fi crepat ceva pe acolo? Merci Link to comment
smailmiami Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Se poate fisura ori blocul motor, ori chiulasa. Apa nu ai cum s-o scoti din bloc. O scoti de peste tot, din radiator, din furtune si pornesti motorul. Mai pui apa fiarta pe unde poti si astepti sa se dezghete. Link to comment
EnZo Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Da a inghetat calumea toata inclusiv aia din conductele de racice din chiuloasa e naspa situatia ... nu stiu exact la daewoo ca nu prea am auzit dar la Dacie si renault la faze din asta se fisureaza chiuloasa ... sau bate linia ... treaba cu turnatul apei fierbinti nu stiu cat de buna este. Link to comment
ToPser Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 (edited) In functie de temperaturile inregistrate se intampla cam asa: 1) Crapa radiatorul 2) Se sparg furtunele (unele ) 3) Se fisureaza blocul ,nu uitati ca blocul de Tico are un dop de etansare(asa se numeste )din tabla pus acolo pentru situatii de acest gen (apa ingheata isi mareste volumul si impinge dopul afara micsorand astfel presiune in bloc !Sunt sanse sa nu fi patit nimic . Dopul se monteaza la loc ,intra fest, folosim si putin silicon ! 4) Foarte rar sa se sparga chiulasa acolo este apa mai putina !( doar daca o duci la Pol ) Inghetatul apei nu are nici o legatura cu batutul liniei ,asta numai daca nu ai deloc apa in motor ! Asteapta sa se dezghete si porneste-l va spune el daca s-a spart ceva ! Chiar nu mai aveai urma de antigel in lichidul de racire ? Toarna apa calda(nu fierbinte sau clocotita ) ! Sa urmaresti si in habitaclu daca nu cumva s-a spart si radiatorul de incalzire (aeroterma ) va curge apa inauntru ! Edited January 18, 2009 by ToPser Link to comment
cris06 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Ce inseamna sa nu verifici nimic la masina inainte de venirea gerului... Lasa dom'le ca merge si asa! Cat costa un densimetru? Link to comment
ALiCE Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Acum fara nici un fel de misto: Daca esti convins ca ai tot ce trebuie in motor (antigel in proportie corecta), dar ti-a inghetat apa, logic ca habar nu ai si te sui in masina si dai la cheie. Motorul porneste in cazul asta? Face vre-un zgomot mai urat, sau exista sansa sa nu-ti dai seama ce s-a intamplat? In general, nu la tico in special. Ma gandesc ca singura 'problema' ar fi pompa de apa; daca bateria e buna sunt sanse sa se rupa palele si sa nu-ti dai seama? Eventual daca e ceva galagie in jur? Link to comment
raresvintea Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 nu o sa mai ai racire la motor rezulta motor calat, in cel mai bun caz sesizezi scurgeri si te opresti... canaliculele prin care circula apa pt racire sunt separate si bine etansate. trebuie avut foarte mare grija de antigel etc... prea mult strica garniturile iar prea putin, cazu de mai sus Link to comment
fixxxer Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 A fost cel mai mare cosmar al vietii mele cand am patit asa ceva(nu ascund ca am fost atat de inconstient) si sincer cand ma uitam la motorul ala saracu plin de sloiuri peste tot imi era mila de el . Romantismul a inceput abia cand am observat dare pe langa dopuri . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now