myllenyum Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 @myllenyum Primul lucru care ar trebui facut este sa-i schimbi filtrul de benzina (aceleasi probleme le-am avut cu un tico ). Al doilea (dupa ce schimbi filtrul) ar fi sa masori debitul de benzina. Al treilea sa schimbi filtrul de aer , reset ECM si vezi ce se intampla. In primul rand vreau sa va multumesc tuturor de pe forum care m-au ajutat si in special lui ovi_jer si imi cer scuze de intarzierea cu care postez dar am fost plecat o perioada. Problema mea s-a rezolvat foarte simplu prin schimbarea pompei de benzina... In incapatanarea mea nu am vrut sa ascult de sfaturile celor de pe forum si eram si sustinut de faptul ca la cumpararea masinii vechiul proprietar mi-a aratat ceva pe rezervorul de benzina care m-ia spus ca e pompa de benzina si a schimbat-o (intr-adevar se vedea ca e schimbata piesa dar aia nu era ompa de benzina , dar eu nestiutor am luat informatia ca atare) de aceea in toate problemele oscoteam din calcul pentru ca eu o stiam schimbata, deabea dupa mai multe discutii cu ovi_jer si dupa schimbarea in intregime a aprinderii (oricum parte din ea trebuia schimbata, dar mai putea merge 30000 cred si asa ca nu imi pare prea rau ca am schimbat-o) am incercat sa ii masor debitul pompei de benzina... cum din compartimentul motor nu prea gaseam ce si unde si de ce... am incercat sa masor debitul direct de pe pompa... am cautat-o si surpriza ea se afla de fapt sub bancheta din spate unde nu a mai umblat nimeni de la fabricarea masinii. In aceste circumstante nici nu m-am mai gandit sa mai masor debitul ci am schimbat pompa direct , iar rezultatele s-au vazut imediat. Acum masina functioneaza ok . Mare atentie cand cumparati o masina ... Inca o data multumesc tuturor. Link to comment
Esperatul Posted September 20, 2007 Author Share Posted September 20, 2007 Din senzori sau din aprindere nu are cum sa fie, ti s-ar fi aprins check engine si ai fi avut cod de eroare. S-a mai discutat si paradiscutat in alt topic mai adecvat. Fals, spre exemplu daca se duce bobina nu se aprinde nici un check engine. Link to comment
alinus911 Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 salut, sunt nou si eu pe acest site si as avea si eu o problema asemanatoare cu a lui myllenyum , numai ca la mine mi se aprinde in partea stanga a bordului un semn ca o teava curbata putin si nu stiu ce inseamna...masina face urat, dupa ce se incalzeste putin mai mult, adica dupa ce merg cu ea cam 10 km max la max 2000 rpm se aprinde becul acela si masina da semne de oboseala(adica incepe sa se inece usor si moare motorul), daca incerc sa o pornesc imediat face la fel, daca o las 10-15 min am sanse sa mai merg cu ea cateva sute de metrii si la fel...nu stie cam nimeni ce ar putea fii...precizez ca masina e pe gpl si face la fel si pe benzina. din cauza asta nu stiu daca este pompa de benzina...asa ca voi ce ziceti ca ar putea fii? va rog frumos daca se poate sa ma ajutati...multumesc ! Link to comment
VAXXi Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Teava curbata ? Poti sa fii mai precis ? Link to comment
EM!L Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 S-ar putea sa fie check engine, ce culoare are? Link to comment
alinus911 Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 (edited) da, este ca un robinet de culoare portocalie jos in partea stanga a bordului...stanga jos sub turometru...eu am crezut ca este de la apa, credeam ca am ramas fara apa, dar nu era asa am inteles de la mecanic. nu stiu ce sa mai zic. Mai mult ca sigur ca nu e de la pompa de benzina, dar nu sunt sigur nici ca e de la bobina de la delco sau de la modulul de la delco...nu vreau sa dau aiurea 100 euro pe ele si sa vad ca nu se rezolva problema... Edited September 26, 2007 by alinus911 Link to comment
EM!L Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Cred ca ar trebuii sa citesti cartea tehnica, si sa te lamuresti ce martor ti se aprinde, apoi sa remediezi problema. Partea ciudata e ca mecanicul nu ti-a spus ce reprezinta si ti-a zis doar ca nu e martorul de la nivelul scazut al apei... de asta zic ca cel mai bine ar fi sa te lamuresti intai cu siguranta ce semnificatie are respectivul martor! Link to comment
alinus911 Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 S-ar putea sa fie check engine, ce culoare are? cred ca e portocalie sau galbena...si daca ar fii check enghine ce problema ar putea fii? Link to comment
EM!L Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=7053 Link to comment
Esperatul Posted September 26, 2007 Author Share Posted September 26, 2007 (edited) Ce ti se aprinde tie se cheama Check Engine. Te duci frumos in service daewoo, le ceri sa puna scannerul si sa citeasca eroarea, dupa care o sa-ti zica ce sa schimbi. Cel mai probabil ai o problema la aprindere, eu as paria pe bobina ( cazul fericit ) sau modulul de aprindere ( cazul nefericit ). Edited September 26, 2007 by Esperatul Link to comment
BIOS Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 espero 1.5, 1996 121.000 km (nu bag mana in foc). cand pornesc A/C la ralanti, turatia sare la 5000 (n-am avut curajul sa astept sa vad unde ajunge). cand pornesc A/C in mers, turatia se stabilizeaza pe la 3000, masina merge practic singura, pot sa iau piciorul de pe acceleratie. e destul de comod (in mers), dar e aiurea. din pacate tovarasii meseriasi din service sunt carpaci, dupa cum cred ca stiti cu totii, ei nu stiu decat sa schimbe cate ceva, eventual folosind ciocanul. as vrea cateva pareri, de preferinta competente, despre chestia asta. eu n-am mai auzit de asa ceva, si mi-e teama sa mai merg la doctorii oficiali (ultima oara mi-au schimbat curelele si 3 injectoare, desi problema s-a dovedit a fi sonda lambda). cu multumiri anticipate, si cu scuzele de rigoare daca post-ul e aiurea. Link to comment
Dj_Dark Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Fals, spre exemplu daca se duce bobina nu se aprinde nici un check engine. Poate imi dai si o explicatie a afirmatiei tale. Sau asa a fost la tine? Eu iti garantez ca daca se intrerupe acea bobina nici nu mai pornesti masina. @bios. Cauta pe forum reset ECM, idle learn procedure si executa-le corect. Dupa aia mai vedem. Link to comment
Esperatul Posted November 13, 2007 Author Share Posted November 13, 2007 (edited) Eu vorbesc din experienta, daca vrei facem si experiment. Nu e vorba de intrerupt bobina, bobina se coace de la caldura si isi schimba rezistenta. Nu o sa-ti indice nici un check engine. Poti face un experiment mai simplu: scoate o fisa de la o bujie, vezi se aprinde check engine? EU iti zic sigur ca NU. Edited November 13, 2007 by Esperatul Link to comment
Dj_Dark Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Ai dreptate am generalizat aiurea. Oricum in problema lui @mylennium am avut dreptate. Sac Link to comment
gheara Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Va salut! Posed un Espero 1.5 DOHC 141.000km an 1996 si problema cu el e sa zicem "simpla":motorul nu porneste. Ce am facut eu: schimbat capac delcou si rotorul(daca termenii folositit sunt incorecti sa nu dati dupa mine). Schimbat bujii, ce-i drept nu sunt convins ca sunt cele potrivite pt ca le-am cumparat pe 24 Dec in disperare de cauza. Mi le-a recomandat un vanzator de la un magazin.Ce sfaturi imi dati? Eu as duce masina la service dar nu prea stiu la care service. Va multumesc si sper ca nu v-am plictisit. La multi ani si sarbatori fericite! Link to comment
Tommy Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Bujii: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...17&hl=bujii Fise: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...49&hl=bujii "Porneala": http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...amp;hl=porneste Link to comment
gheara Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Multumesc! Am rezolvat problema. Era de vina bobina de la delcou. Am schimbat-o si-acum merge ca unsa Va salut si va doresc toate cele bune! Link to comment
katalinm79 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Buna seara! Sunt nou pe acest site si am un espero de 1.5 din 1997 noneuro. La pompa de la benzinarie apare ca pt. motoarele noneuro se foloseste benzina cu plumb iar eu am pus mereu fara plumb. Acesta sa fie unul din motivele pentru care nu trage masina cand vreau sa o iau mai in forta? Pana la urma ce fel de benzina se foloseste cu plumb sau fara plumb? Cand o calc nu trage si ma gandesc sa fie oare de la benzina? bujiile sunt noi, fisele la fel. Gasesc cumva pe site si o carte tehnica pentru aceasta masina ca e second si nu am o carte tehnica la ea. Link to comment
Cumnatu Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Vezi daca te ajuta astea Link to comment
Dj_Dark Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Motorul tau are sonda lambda (senzor oxigen) si daca vrei sa-l mai ai baga fara plumb. Unde scrie ca la motoare non euro trebuie cu plumb? Poate la dacie. Link to comment
VAXXi Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Deci, al meu Espero a ajuns la onorabila varsta de aproape 160,000 km. Pentru asta, planuiesc o mai mare revizie + inlocuire de piese noi. Pun mai departe lista pe care-am compus-o pana acum, si astept completarea ei cu sugestii, daca mai exista. inspectie si inlocuire elemente directie (pivoti, bucsi, capete de bara, etc) -- cat o fi inspectie si inlocuire sistem franare fata (placute, etrieri, discuri) -- cat o fi kit ambreiaj de la AutoDaewoo (rulment presiune, placa presiune, disc ambreiaj) -- 244 lei kit frina spate Cielo/Espero (include 2 tamburi, 2 cilindri, set saboti, 0,25l lichid de frina) -- 266 lei schimbare antigel (inclusiv spalare cu Calgon) si lichid servo -- cat o fi termostat Espero 1.8 -- 61 lei set complet de amortizoare si arcuri fata -- cat o fi Nelamuririle mele pentru moment sunt: franele spate: kitul de frana este QH, nu stiu nimic despre ei; e ceva de capul lor, sau sa ma reorientez ? franele fata: merita sa investesc in placute si discuri de firma, sau la nivelul masinii este exagerat ? la AutoDaewoo exista urmatorul element: Kit amortizoare BOGE pentru Cielo/Espero (contine: 2 amortizoare BOGE fata, 2 amortizoare BOGE spate, 2 palieri amortizor, 2 scaune superioare amortizor GM, 2 bucse superioare amortizor fata, piulitele pentru toate amortizoarele, setul de bucse, saibe si distantiere pentru amortizoarele spate), pret: 632.00 lei; nu stiu nimic de BOGE, si mi se pare relativ ieftin tot setul asta. As alege un kit complet de suspensie, dar nu stiu cine produce asa ceva cu totul, pentru Espero -- Koni nu are, si alte firme cunoscute nu stiu. Ca idee, suspensia din fabrica mi s-a parut o combinatie ok intre confort si stabilitate, mi-ar placea sa fie un pic mai rigida. Cam asta ar fi pe moment. Ce-am uitat, ce-as mai putea face, ce-ar mai fi ? Link to comment
BogdanG Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Eu zic sa schimbi masina Deci, asadar, BOGE nu suna bine. Ia si tu Sachs ca tot zmeul, ca frane iti recomand Textar sau Pagid dar nu stiu daca fac pt WOO, oricum daca nu gasesti asa ia piese de origine. Kit ambreiaj iei ce gasesti, nu cred ca ai mare lucru de ales adica Luk sau Valeo impaturite in ambalaj GM sau nu . Tamburii nu stiu daca trebuie schimbati, sabotii tot pe origine mergi. Ideea este in felul urmator, cit am avut espero si am bagat numei piese de origine nu am avut nici o problema si erau al dracu de ieftine piesele de origine la Daewoo. La vw nici nu ma pot apropia de piesele de origine, deci avantaj woo . Link to comment
Esperatul Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 (edited) inspectie si inlocuire elemente directie (pivoti, bucsi, capete de bara, etc) -- cat o fi inspectie si inlocuire sistem franare fata (placute, etrieri, discuri) -- cat o fi kit ambreiaj de la AutoDaewoo (rulment presiune, placa presiune, disc ambreiaj) -- 244 lei kit frina spate Cielo/Espero (include 2 tamburi, 2 cilindri, set saboti, 0,25l lichid de frina) -- 266 lei schimbare antigel (inclusiv spalare cu Calgon) si lichid servo -- cat o fi termostat Espero 1.8 -- 61 lei set complet de amortizoare si arcuri fata -- cat o fi Vaxxi, lasa etrierii in pace, nu ai de ce sa-i inlocuiesti, decat daca au cine stie ce probleme. La fel si cu arcuri si amortizoare, daca nu ai un arc rupt sau un amortizor praf da-le pace. Nu are nici un sens sa schimbi tamburii, care la masina asta nu prea fac mare lucru. Schimba discurile cu un OEM replacement de la Brembo(vezi la Augsburg) si niste placute acceptabile, fara insertii metalice, sau daca vrei ceva mai deosebit, placute + discure ATE. Daca ai de gand sa mai tii masina vreo 2 ani, cauta niste jante de 16 cu 205/45, sau chiar si unele de 15 in stare buna la un pret decent, pune niste gume bune si asta va imbunatati franarea si stabilitatea atat cat ai nevoie. Cu termostatul and stuff, astea se fac de obicei inainte sa intri in iarna, acum nu-si au rostul. Despre alte verificari, uita-te dupa rugina in praguri si in partea de jos a usilor. Edited February 14, 2008 by Esperatul Link to comment
VAXXi Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Termostatul se cere schimbat pentru ca nu mai inchide, la drum lung scade apa mult sub jumatate. Unde gasesc placute si discuri ATE ? Link to comment
Esperatul Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 Baga un mail cu o cerere de oferta la augsburg si la ami auto, imposibil sa nu gasesti la unul din ele. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now