ghighi Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Am mare nevoie de ajutor, pana ajung acasa sa citesc contractul...Ideea e ca inchei in martie leasing pe 4 ani la Marfin leasing, fosta egnatia.Am platit in 2005 cam 5000 euro, rata d e100 euro pe luna, valora ereziduala 0...ma gandeam ca mai am de dat 200 de euro si gata. Azi telefon ca am de platit taxe vamale de 1723 euro plus TVA????? De ce???? daca valoare reziduala e 0??? Multumesc mult... Link to comment
djconnex Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 (edited) ... Asta am patit si eu, ca sa zic asa...ultima factura a fost de 41 de milioane...dar asta e leasingul...iar referitor la contract, crede-ma ca nu e chiar asa...nu mai stiu exact dar e stipulat ca taxele vamale si restul kkturilor intra in ultima rata...eu ma asteptam sa fie mai mare de 200 euro, cat a fost rata lunara, dar nu chiar asa de mare Edited January 15, 2009 by tolin Ce sens are sa citezi integral mesajul de mai sus ? Link to comment
VFX Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Ce legatura au taxele vamale cu reziduala? Niciuna. Sunt doua lucruri diferite. Link to comment
tolin Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Contractul de leasing n-are legatura cu taxele vamale si cu TVA corespunzator astora. Nu v-ati informat de la inceput si acum aveti surprize. Link to comment
starsteel Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 E clar ca taxele vamale de 30% in cazul tau, masina fiind luata inainte de 2007, au fost lasate la sfarsit...cum a mai explodat si cursul in perioada asta surpriza pt. tine e urata. Daca ai fi citit insa contractul nu ar fi trebuit ca plata asta sa constituie o surpriza. Masina a avut pretul cip undeva in jurul lui 7466 euro? Link to comment
paul_marines Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Ei, nu-i bai acum poti sa o vinzi cu 4500 E, doar una noua este 8200 la oferta (vorba unui potential cumparator ) Link to comment
starsteel Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 (edited) Nu-i prea fair rasul asta fata de un coleg de forum necajit...ce inseamna 8200 euro oferta? http://www.chevrolet.ro/oferte/oferte-05.html http://www.chevrolet.ro/oferte/oferte-07.html Edited January 15, 2009 by starsteel Link to comment
paul_marines Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Nu-i prea fair rasul asta fata de un coleg de forum necajit...ce inseamna 8200 euro oferta?http://www.chevrolet.ro/oferte/oferte-05.html http://www.chevrolet.ro/oferte/oferte-07.html Starsteel, deloc sa ma amuz de situatia colegului, stii ca nu-mi sade bine asa. Este doar o constatare la ceea ce unii considera atunci cat iti dau cu tifla spunand ca pretul masinii este cel vehiculat prin presa sau in promo. Se uita repede de taxele aferente cumpararii si cat de mici sunt acestea. Link to comment
starsteel Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 (edited) Un calcul grosier nu stiu cat de exact ar insemna ca masina lui ghighi in valoare de 8900 pret cu tva el a sperat sa o achizitioneze cu aprox. 9800 de euro dupa 4 ani de leasing dar neluand in considerare taxele vamale care la acea data erau destul de importante fata de acum cand ele sunt 10% pt. o asiatica sau zero pt. o europeana. Lipsa de calcule lasa loc la surprize neplacute. Tot nu ne-ai spus ce inseamna 8200 euro oferta, astfel putem induce pe unii interesati in eroare...tip, motorizare, echipare, etc.? Facuta in Europa sau nu, taxe vamale? Sunt cateva date ale problemei care trebuiesc cunoscute altfel se ajunge la situatia de mai sus. Edited January 15, 2009 by starsteel Link to comment
ghighi Posted January 15, 2009 Author Share Posted January 15, 2009 da ideee e ca ar costa acum, noua 10500...elite 1,4 dar cu 8v in loc de 16...Si probabil ca adunat cu aceasta taxa vamala ies la o valoare dupa 4 ani d eleasing de vreo 14000...asta este. Oricum chiar vreau sa o vand...a fost OK...dar mi-as lua ceva mai sigur... are 45.ooo km...probabil ca nu pot sa sper la mai mult de 5000, nu-i asa? ("> ( Asta este, pana la urma e problema de Romanica unde contextul se schimba major in doar 4 ani ) Voi fi mai atenta la urmatoarea achizitie. Si inca o intrebare: masina fiind pe firma o s aputem recupera TVA-l pe taxa oare? Link to comment
paul_marines Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 (edited) Tot nu ne-ai spus ce inseamna 8200 euro oferta, astfel putem induce pe unii interesati in eroare...tip, motorizare, echipare, etc.? Starsteel - acum ceva vreme am dorit sa vand Kalutul cu o suma oarecare. Mai toti interesati de acesta imi replicau cum ca la 8200E (cred ca era vorba de o echipare medie pe atunci) pot lua o masina noua si gata . Intrebarea fireasca se pune: si cu toate taxele? Mai ca ma puse pe ganduri, deh timpul nemilos scurs de la achizitionare, si la o vizita de 15000 km la dealer, pe modelul expus era scris " pret pentru leasing". Corect 8200 E era CIP. De aici si confuzia unora care cred ca pretul cu sau fara TVA, sau valoare reziduala include si taxele vamale. Tot pe acest considerent oferta masinii era apreciata cam prea scumpa la 6900 E dupa 4 ani de folosinta. Poate m-am exprimat prea sumar si m-am facut neinteles in intentie, dar era o cugetare cu "voce", la ceea ce sta la baza pretului unei masini de import si cate aflam doar dupa ce ne angajam in contract, din pacate. De aici si indemnul pentru amatorii de chilipiruri sa o cumpere cu 4500E Edited January 15, 2009 by safari hunter Link to comment
ghighi Posted January 15, 2009 Author Share Posted January 15, 2009 am citit acum contractul...asa e, val CIP era 7883 iar DDP 12195 )) Chestia e ca in contract e asa: "la sf. perioadei de leasing utilizatorul va achita toate drepturile vamale (cf. legislatiei aplicabile la acea data), luind in calcul suma reprezentand 20% din Pretul de Achizitie...." Ideea e ca in contract Pretul de Achizitie este 7883, daca taxele erau atunci 30% eu inteleg ca am de plata 7883*20%*30%...ceea ce iese vreo 470 d e euro nu 1783 cum zice domana...Am gasit pe net si niste instructiuni de terminare a leasingului la alta banca. Iata: FOARTE IMPORTANT ! In cazul in care pana la data scadenta a Declaratiei Vamale de Import, S.C. Volksbank Leasing Romania IFN S.A. nu poate face dovada incasarii tuturor ratelor de leasing facturate, autoritatile vamale vor putea calcula drepturile vamale de import la 100% (prin aplicarea taxelor vamale la valoarea de intrare - pretul CIP) si nu la 20% din valoarea de intrare. Voi ce intelegeti? O s asun maine sa ma lamurec...Oricum valoarea unui Kalos e mult mai mare decat apare in reclamele de pe blocuri...si chiar nu regret banii...doar ca are o valoare de revanzare f mica... Seara buna si multumesc tuturor celor care au raspuns Link to comment
adrianzografi Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Aveo Platinum 1.4 16v. Cumparat in oct 2008 cu banii jos, pret euro 9966. Pret in lei: 36144 ron. Link to comment
starsteel Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 (edited) Informatia detaliata ar fi: valoare catalog 11860 - discount 19% (?) + "x" taxe = 9966 euro (curs din oct.08) = 36144 ron Discountul este variabil, eu am beneficiat de 800 euro in iun.2007...la mine calculul a fost de forma 11620 euro (pret din 2007) - discount 800 euro +250 euro (vopsea metalizata) + taxe leasing 1 an - 19% (deducere de tva, masina pe firma) + taxa de prima inmatriculare+ rca + casco (1an)= 32.500 ron. Primul an am avut CASCO la valoare de nou de 11200 euro, iar acum in anul 2 il am la valoare totala de 37.900 ron (aprox. 10.000 euro) deoarece l-am facut in lei nebanuind prabusirea cursului in asa hal cum este acum...probabil in anul 3 il voi face din nou in euro. ....Ideea e ca in contract Pretul de Achizitie este 7883, daca taxele erau atunci 30% eu inteleg ca am de plata 7883*20%*30%...ceea ce iese vreo 470 d e euro nu 1783 cum zice domana... Eu am ajuns la valoarea de mai sus pret cip 7466 facand regula de 3 simple, 1723...30% x...100% ===> 172300/30=5743==>5743 + 1723=7466 fara tva, acest 7466 seamana cu 7883, nu stiu cum ai ajuns tu la doar 407 euro pt. taxe vamale de 30%. Repetand calculul la valoarea de 1783 nu 1723 cum ai spus prima data atunci se ajunge pe aceeasi cale la 7726 care seamana mai mult cu 7883. Edited January 15, 2009 by starsteel Link to comment
rm.popa Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Eu nu prea mai înţeleg nimic. Înainte era 30% din reziduală, adică din 20%, adică 6% din tot. Acum e 10% din tot. Din calculul tău rezultă că pentru fraieri (a se citi cei care au început leasingul pe vechea lege şi îl încheie pe cea nouă) e 30% (procentul vechi) din tot (baza de calcul nouă). Adică ce e mai dezavantajos din cele două legi. Păi ce mama ei de democraţie e asta??? La anu' mă paşte şi pe mine, aşa că poate lămureşte cineva problema asta cum trebuie... Link to comment
starsteel Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Nu e vorba de fraieri e vorba de cei care au luat inainte de 2007 cu taxe vamale de 30%, cei care au luat incepand cu 2007 cu taxe vamale de 10% si cei care au cumparat masina fabricata in UE cu taxe vamale 0%....ai spus bine din calculul meu, daca e altfel poate vine cineva sa ne lumineze. Totusi mi se pare corecta supozitia mea, cand ai cumparat masina ai stiut la ce taxe vamale a fost incadrata. Link to comment
ghighi Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 Revin dupa discutia cu cei de la leasing...Si-au cerut scuze.... )..dar este cum e in contract, adica 472,98, adica 6% din CIP...si , veste buna, in lei se face la cursul de atunci, adica 36430... DECI...fiti atenti, senzatia mea e ca au incercat si ei... O zi buna! Link to comment
paul_marines Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Atat am platit si eu. Aceasta diferenta imi statea cumva pe suflet si era motivata de faptul ca taxa vamala se plateste la data de import definitiv, adica la terminarea leasingului si aici era deja valabil ca suntem in UE. Mai puteau fi exceptii unde leasingul se face pe o durata mai mare 3 ani, dar plata taxelor de import se face la implinirea duratei maxime de import temporar, adica 3 ani. Felicitari!! Link to comment
Lucian M Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Pusca si cureaua lata- eu am platit vama la inceputul contractului. Vre sa spui ca o mai platesc inca o data? reziduala cica e inclusa? Mai platesc ceva la final? Ca las masina proptita in usa BCR-ului din Piatra. Link to comment
criss_blue Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Am si eu o intrebare? Eu am luat masina in 2008, platesc taxe vamale? Nu dati cu pietre, da? Mersi Link to comment
tolin Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Tu ai doua perechi ... sa nu platesti ? Link to comment
criss_blue Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 (edited) Credeam ca dupa intrarea in UE nu se mai platesc. Mersi pt raspuns. Edited January 17, 2009 by criss_blue Link to comment
tolin Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Masina ta e produsa in spatiul UE ? Taxe vamale se datoreaza pentru ce este produs inafara. Link to comment
starsteel Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Am si eu o intrebare? Eu am luat masina in 2008, platesc taxe vamale? Nu dati cu pietre, da? Mersi Fabricata in Coreea platesti, fabricata in Polonia nu. Sunt si masini facute in Ucraina? Alea tot in afara UE ar fi. Link to comment
criss_blue Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Bun si cum stiu daca e fabricata in Polonia? Parca mi-a zis dealer-ul ceva de Polonia da nu sunt sigur. Sau unde scrie mai precis unde este fabricata? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now