ing3r Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 (edited) Problema: curgea antigel pe sub masina, facea balta dedesubt si mirosea puternic a antigel si se abureau si geamurile...Drept pt care am schimbat caloriferul de caldura. Toate bune si frumoase in ziua aia, pe urma a inceput iar sa curga antigel pe sub masina si se golea vasul de expansiune. Eu completam cu antigel, macar pana sa ajung zilele urmatoare la mecanic. Am fost joi la service, s-a uitat mecanicul pe dedesubt, pe la motor, mai ales pe la pompa de apa...NIMIC! Era uscat, nu a gasit nimic. Pe seara, iar a inceput sa curga. Pana azi dimineata, cand am incercat sa o pornesc. A pornit din prima, a stat o sec. si s-a auzit un poc pe la motor si s-a oprit. Pe urma nu a mai vrut deloc sa porneasca, invartea 1-2 sec, se auzea poc si se oprea ! ("> ("> Am vb cu mecanicul, maine dim urmeaza sa ma tracteze pana la service sa vad ce are. Cineva mi-a zis ca e posibil sa se fi ars garnitura de chiulasa...Lucru de care imi e foarte frica!!!! Orice parere/sfat/indiciu sunt binevenite!!! Edited January 22, 2009 by ovi_jer Link to comment
smailmiami Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Ar trebui sa porneasca totusi chiar daca s-a ars garnitura ... Uita-te si tu pe capacul pe unde pui uleiul in motor. Daca se vede o spuma alba atunci e arsa sigur. Daca nu se vede deloc spuma, atunci mari sanse sa fie alta problema. Link to comment
adostar Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Sigur s-a dus garnitura. Link to comment
fixxxer Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 (edited) A apucat motorul sa se incinga? Daca da, nu vreau sa te sperii insa ai probleme mai mari decat o garnitura de chiulasa! Se auzea bataie la supape sau ceva de genu? Cum s-a zis si mai sus... motorul poate sa stea pornit in scurt si fara lichid de racire. Edited January 18, 2009 by fixxxer Link to comment
Mircea Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 (edited) Ing3re, cel mai probabil a crapat pompa de apa. Ce ai facut mai departe mergand fara apa, o sa vezi dupa ce o inlocuiesti. Edited January 19, 2009 by Mircea Link to comment
ing3r Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 (edited) Va multumesc tuturor pt raspunsurile prompte! Acum doar ce am venit de la service, am lasat masina acolo.Mecanicul a desfacut filtrul de aer, roata, niste furtune pe acolo , fulia ...a verificat cureaua sa vada daca s-a rupt.Pe la pompa de apa nu curge, deocamdata. Pe urma a facut un test de compresie si a verificat daca a intrat apa la pistoane... NU! Bun...pe urma am pornit masina cu bujii (a pornit din prima) , am lasat-o un pic la relanti dupa care am tinut-o turata sa vedem daca si pe unde curge. Am constatat ca era ceva apa in zona termostatului, dupa care am observat ca, de fapt, curgea SI pe la garnitura de chiulasa. Am vb cu omu sa o schimbe, schimba si termostatul si verifica si pompa de apa cu ocazia asta, daca tot e demontat.L-am pus sa verifice si cureaua de distributie, ca nu stiu la cat a fost schimbata de vechiul proprietar! Si cu ocazia asta i-am zis sa imi faca si o curatare de injectoare! Ca pret, dupa niste calcule facute estimativ, ma ajunge undeva pe la 450- 500 RON! Acum sa vedem daca mai intervine ceva pe parcurs... Inca o data va multumesc pt promptitudinea in raspunsuri... @smailmiami: nu era spuma. @nu stiu daca la supape se auzea, stiu doar ca se auzea o pocnitura de la motor. Edited January 19, 2009 by ing3r Link to comment
KumKum Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Scoate si bujiile si vezi daca ai apa in capul pistonului, vezi in ce stare sunt. Link to comment
Dj_Dark Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 (edited) Daca vrei sa "faci distributia" macar fa-o ca lumea. Schimba si intinzatoarele si pompa de apa, eventual si 3 simeringuri, 2 la axele cu came si unul la arbore. O sa te coste mai mult dar n-o sa-ti para rau mai tarziu, te va scuti de cheltuieli suplimentare. Pentru mai multe detalii vezi topicul despre distributie. PS. Eu nu as umbla la garnitura. As testa daca suruburile chiulasei sunt la cuplu dupa care as mai strange cate un sfert de tura la fiecare. Edited January 19, 2009 by Dj_Dark Link to comment
ing3r Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 @Kumkum:S-a facut lucrul asta, am scris si mai sus...nu era apa acolo. @Dj_Dark: Am vb mai pe seara cu omul si mi-a zis, dupa ce a demontat pe acolo, ca intr-adevar e arsa garnitura de chiulasa si pe deasupra, curgea apa si pe la termostat! Deci este o operatie inevitabila. Cureaua si rola intinzatoare vor fi schimbate si ele tot maine, impreuna cu o curatare de injectoare! Pompa de apa a zis ca e ok, nu curge pe nicaieri, e in regula. Desi stiu ca se schimba si ea odata cu ansamblul de la distributie, o sa vedem ce se mai poate schimba pe acolo...Eu imi doresc cat mai putine Link to comment
bayla Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 ai GPL ? poate pe la furtunele de la instalatie sau la plamanul de la GPL. mie la aveo mi s-a spart radiatorul pe o muchie (sub carcasa de plastic de la termocupla)...incat nu se vedea din niciun unghi...decat dupa ce l-am demontat Link to comment
ing3r Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 Am GPL, dar pana la urma s-a descoperit ca pe la termostat curge, si in plus e si garnitura de chiulasa arsa. Link to comment
smailmiami Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Daca e arsa e nasol ... E posibil sa fi decalit segmentii ... Link to comment
ing3r Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Mie mi s-a spus ceva de supape, sa nu cumva sa fie ovalizate sau indoite (ceva de genul)...Acuma, efecte pot fi multe... Link to comment
tolin Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Ce legatura exista intre supape si garnitura de chiulasa ? Zero barat. Unora li se pot spune multe. Intotdeauna sa va puneti in postura UNORA. Edited January 20, 2009 by tolin Link to comment
Dj_Dark Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Pompa de apa a zis ca e ok, nu curge pe nicaieri, e in regula. ... Asa am zis si eu. Dupa 1000 km am desfacut iar tot petru ca pierdeam 1l de apa la suta de km. Pe la ea. Exista 2 moduri de abordare a problemei. Ori te "strofoci" putin si schimbi tot ce trebuie, daca tot ai desfacut, si stii ca 3 ani sau mai mult de-acum incolo nu mai umbli la mecanica motorului, ori schimbi doar garnitura de chiuloasa si cureaua de distributie, te costa maxim 3-4 milioane si risti sa defaci motorul de fiecare data cand vor ceda celelalte componente. E ca la banca, ori dai toti banii acum si esti scutit de "dobanda" ( manopera viitoarelor desfaceri) sau dai in "rate" cu dobanda. Numai ca "ratele" astea vin si cu timp pierdut in care o sa ai masina in service. Link to comment
ing3r Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 @Tolin: Asta cu supapele nu mi-a zis-o mecanicul asta, ci altcineva, care doar isi dadea cu parerea, fiindca a avut si el un Espero si mai stia cat de cat pe la ea...Acuma...pe mine ma intereseaza ce spune mecanicul, nu acei "unora"... @Dj_Dark aca omu' a zis ca e ok, treaba lui...Daca dupa 1000 km imi curge, lui ii dau in cap cu ea ca a zis ca mai merge... Anyway, manopera la toata treaba asta ma ajunge undeva pe la 200-250 RON, asa am discutat cu omul, ceea ce include: -schimbat garnitura chiulasa -schimbat termostat -schimbat curea distributie -schimbat intinzator ( la distributie) -schimbat antigelul... Omul mi-a zis in felul urmator: daca tot ti-am dat jos chiulasa, mai bine schimbi asta, asta si asta ca oricum nu iti iau manopera la ele ca si atunci cand ti-as demonta doar pt fiecare in parte...Si mi se pare foarte ok, pt ca numai schimbat garnitura chiulasa costa 185 RON, restul...sume simbolice.Pe deasupra , a facut si o curatare de injectoare, ca erau tare infundate, pline de mizerii si depuneri (cel putin 2 dintre ele erau praf!!!) Link to comment
TBird Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Pff acum am vazut topicul, imi pare rau pentru ce ai patit ing3r. Bine ca ai rezolvat cat de cat ieftin, eu unul as fi schimbat tot. Ai tot avut probleme cu masina asta.. eu cred ca o vindeam pana acum Link to comment
fixxxer Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Nu stiu daca e bine sa o zic dar manopera e jenant de mica! Omul e de super bunsimt si sincer cred ca ai primit reducere la jumatate. Pe corecte Link to comment
ing3r Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 (edited) @ TBird: Florin cred ca o sa postez din nou la rubrica "pasiune sau necesitate", cred ca imi schimb parerea inspre "pasiune" mai mult...Chiar tin la masina asta si vreau sa o pun la punct, sa nu mai am probleme cu ea. Legat de schimbat, cred ca am mers pe increderea lu' Nea' Gica, omul chiar se pricepe, sper sa se adevereasca ceea ce estimeaza el @fixxxer: Sincer si eu cred la fel. Bine...eu am mai fost pe la el pt diferite chestii, unele minore, altele...mai maricele...Insa mi-am dat seama ca e om serios si contez pe el!!! ...si cateva poze cu motorul in curs de demontare: 1.unul din injectoarele infundate cu mizerii si depuneri. 2.chiulasa arsa si "roasa', vai de capu' meu...! 3,4. Motorul fara chiulasa... 5,6,7: Chiulasa + galerie. Edited January 20, 2009 by ing3r Link to comment
naylui Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Uleiul l-ai schimbat? Eu iti recomand asta. Link to comment
ing3r Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Uleiul e schimbat acum 2000 km. Tot la omul asta! Link to comment
naylui Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Cand se arde garnitura ai toate sansele sa intre apa in ulei, deci ... Edited January 20, 2009 by naylui Link to comment
ing3r Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 (edited) Daca te referi sa nu intre apa (antigel) in capul pistonului...NU a intrat! A verificat omul...Oricum ii aduc in discutie si lucrul asta. Edited January 20, 2009 by ing3r Link to comment
cris06 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Deconecteaza bateria de acumulatori!!! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now