Dj_Dark Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 (edited) @naylui Este prima regula cand desfaci ceva la motor. Nu stii ce prostii faci si iei foc, mai ales la o lucrare de o asemenea anvergura. Chiar si fara cheie in contact ECM-ul tot este alimentat, atingi un fir de la senzori de plusul bateriei si papa ECM. Uleiul ar trebui schimbat. Nu stii cate gunoaie au cazut in el avand in vedere ca motorul e"deschis" si sigur au cazut, nu risca aiurea. La fel si apa. Edited January 21, 2009 by Dj_Dark Link to comment
TBird Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Hehe vad ca tot acolo unde te-am trimis eu te duci, ma bucur ca ai fost multumit de el si mie se pare de incredere. O sa ma duc si eu sa imi schimbe toate bucsele de pe sub masina . Link to comment
naylui Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 @naylui Este prima regula cand desfaci ceva la motor. Nu stii ce prostii faci si iei foc, mai ales la o lucrare de o asemenea anvergura. Chiar si fara cheie in contact ECM-ul tot este alimentat, atingi un fir de la senzori de plusul bateriei si papa ECM. Sunt sigur ca ai desfacut mai multe motoare decat mine, asa ca ...(ma abtin sa mai comentez) Link to comment
Dj_Dark Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Am facut aceeasi operatiune la a mea. Este singurul motor pe care l-am desfacut cu manuta mea. In ceea ce priveste bateria scrie in manual, primul pas la orice operatiune deconectati bateria, si sunt de acord, este un risc inutil asumat. Link to comment
ing3r Posted January 21, 2009 Author Share Posted January 21, 2009 Maine dimineata ma duc sa iau masina, o sa mai postez dupa un mic "rodaj" impresii despre functionarea motorului. @ TBird: Mersi de recomandare, chiar ma bucur ca am ajuns la omul asta. Link to comment
Salex Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Ma adaug si eu in rindul celor care recomanda schimbul uleiului dupa o astfel de operatie pe cord. Chiar daca nu a intrat apa, impuritati, spanuri tot au patruns ! Link to comment
ing3r Posted January 21, 2009 Author Share Posted January 21, 2009 Atunci o sa vorbesc cu mecanicul sa ii schimbe si uleiul...Pacat ca are doar 2000 km ! Link to comment
tolin Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Nu judeca asa (are doar 2000 km), nu asta conteaza. In astfel de cazuri se schimba tot, ulei, filtru, lichid de racire si altele. Intreaba-l pe mecanic ce ar face el daca ar fi motorul lui. Ai aflat de ce ti-a pleznit garnitura ? Link to comment
ing3r Posted January 22, 2009 Author Share Posted January 22, 2009 Gata . M-am intors cu masina acasa, merge super-bine! Nu stiu de ce s-a ars garnitura, probabil de la mersul fara lichid de racire (deoarece curgea pe la termostat) sau poate era facuta praf de mai demult ... manopera la toate treburile : 200 RON, i-am lasat si la om 400 mii, ca sigur o sa mai am nevoie de el Link to comment
Dj_Dark Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 (edited) Sa verifici periodic nivelul la apa primii 1000 km Edited January 22, 2009 by Dj_Dark Link to comment
dorucioby Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Buna ziua/seara. Se da un Cielo 95 coreean 138000 km toate bune si frumoase motor inca neumblat. De ceva vreme aprox 8000 km pierdeam ceva antigel pe la garnitura de chiulasa in zona jojei de ulei langa pistonul 1 (zic eu daca nu e unu atunci e 4) Am mai mers dupa care pe la inceputul saptamanii am observat ca se intensifica putin scurgerea pe bloc si am mai completat. Masina a mers si tragea brici pana acum o jumatate de ora cand am sesizat ca merge in 3 pistoane da nici char in trei. Scuzati limbaju' de lemn incercsa evoc cat mai bine o situatie. Scot bujia de pe pistoanele 1 si 2 , cea de pe unu putin mai neagra in comparatie cu cealalta galbena ca lamaia. La testul cu scosul fiselor pe rand in mers cala batrana Dacia se simte ca bujia cu pricina lucreana putin mai rau. La toate acestea se adauga fum alb pe toba si spuma in vasul de expansiune la accelerari puternice. Deci cred eu ca e garnitura. Nedumeririle sunt: De ce nu a crescut uleiul in baie in sensul sa am apa in el? Poate ajunge apa numai in camera de ardere peste bujie ceea ce o face sa mearga mai rau si motorul sa schioapete? Check ul nu s a aprins , ma asteptam sincer, de pornit porneste foarte usor. ma bizui oare 70 km pana la reprezentanta cu ea in stadiul in care este sau o duc legata de nas? Orice parere este bine venita. AM trecut si printr o balta mare azi si initial am suapectat ca s a udat ceva dar nu vad ce. Astept ceva pareri de ale dvs. Un week end placut pt voi si unul pietonal pentru mine! (Nu i bai trag la bere!) Link to comment
Tommy Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Pai la Clung nu e nimeni in stare sa schimbe o garnitura de chiuloasa? Link to comment
banzay Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Hm... zici ca daca e spuma in vas si merge in 'cam in 3' sa fie chiuloasa? Nu de alta dar am mai vazut pe la mine niste bule mici de tot de ieseau la suprafata, dar parca nu faceau chiar spuma. Si la mine tot asa cam face 'merge cam in 3', mai scapa si cate un rateu mic in toba la decelerare dupa ce o accelerez tare, dar eu sunt sigur ca sunt fisele...de urmarit acest topic... La Dvs. creste temperatura anormal? Link to comment
dorucioby Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Temperatura e ok nu creste aiurea. Fisele au cam o luna Link to comment
banzay Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Ati putea sa vorbiti cu ing3r, el a avut recent probleme cu chiuloasa si sigur va poate da cateva detalii. Link to comment
dorucioby Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Va multumesc 'omu cand n are ce face cugeta. Asa si eu totusi mersul sacadat si tremuratul oarecum la relanti poate fi cauza afectarii unui cilindru de antigel? Adica prinde apa dar nu suficient de multa incat sa nu mai mearga? in sensul ca e in faza pe duca? Ma nedumereste faptul ca s a intamplat brusc la trecerea printr o balta ca o bujie sa lucreze mai prost ca celelalte trei. Link to comment
smailmiami Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Eu nu cred ca daca iti pierde lichid de racire, iti curge pe exteriorul blocului. Link to comment
Salex Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Poate sa piarda lichid atit prin interior (prin cilindri => ars => fum alb) cit si prin exterior. Daca asta e situatia, eu as zice ca sint probleme la chiulasa (nu grave, daca motorul nu a mai fost desfacut), mai exact nu este plana. Daca patrunde lichid intr-un piston, bujia pistonului respectiv trebuie sa fie mult mai deschisa la culoare decit celelalte bujii (temperatura mai mica). Daca patrunde mult lichid poate dauna aprinderii, de unde si mersul "in 3" sau "in colturi" Link to comment
naylui Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Eu nu cred ca daca iti pierde lichid de racire, iti curge pe exteriorul blocului. in majoritatea cazurilor decompresia trage lichidul de racire in cilindru Link to comment
Salex Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Ar mai fi o posibilitate si anume sa nu fie chiulasa strinsa cum trebuie. Varianta e destul de probabila, mai ales daca motorul nu a "fost fiert" niciodata. Ciudat totusi sa o apuce asa dintr-o data, la rulajul si la virsta masinii. Link to comment
dorucioby Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Comand garnitura si ma apuc de lucru maine in regie proprie in spatele blocului. Ce semeringuri mai trebuie/recomandati a se schimba odata cu garnitura? Am mai desfacut un motor de dacia de vre o 4 ori si am sch o garnitura de chiulasa pe un mitsubishi lancer din 91 asta i toata experienta pe care o am sper sa nu dau in balbaiala cand l oi desface si pe asta Link to comment
danutza Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 (edited) Nu e asa complicat.Schimba-i si semeringul de la axul cu came, si distributia daca nu a fost schimbata ca oricum trebuie sa dai cureaua jos.Daca nu au mai fost schimbate poti schimba si semeringurile la supape.Eu le-am schimbat la 120kkm ca imi consuma ulei pe la ele.Acum nu mai consuma. Edited April 12, 2009 by danutza Link to comment
dorucioby Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Car mar de ce ti e frica de aia nu scapi. Am mai foit o pe o parte pe alta ba ca i senzorul cu 4 fire de la spatele motorului (cel de care s a discutat pe forum) am mai permutat bujiile intre ele am desfacut delco ul avea ceva calamina dar nesemnificativ. Oricebujie pun pe pistonul 1 o afuma putin. Am gasit un colt de garnitura de chiulasa se vede pe exterior si apasand cu surubelnita pe ea musteste antgel pe sub. maine purced la desfacut. Deci ce sa comand? 1. Garnitura chiulasa 2. Carnitura capacculbutori 3. Semering ax cu came 4.?? 5..?? Astept completari Repet nu am mai desfacutchiulasa de cielo sper sa nu fie un impediment Link to comment
Salex Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Recomandari : 1. Uita-te in manualul de service si vezi ce chei/scule iti trebuie. In afara de Imbus cred ca o sa ai nevoie si de o trusa Torx. Sculele adecvate sint mai utile decit o a treia mina pentru un meserias. 2. Pentru stringerea garniturii de chiulasa, data fiind prima operatiune de acest gen, ar fi bine sa ai o cheie dinamometrica 3. NU PUNE chiulasa la loc pina nu-i verifici planeitatea Problema ta s-ar putea sa fie una clasica la Cielo (vorbeste cu ovi_jer, el ar trebui sa iti spuna mai multe despre asta), insa nu e cazul sa ignori si posibilitatea unei probleme specifice masinii tale. Link to comment
fixxxer Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 (edited) Nu stiu daca mai e cazul sa zic ca suruburile la chiulasa se desfac din interior spre exterior si se strang din exterior spre interior. In diagonala . In rest cureti bine si sincer daca ai mai schimbat garnituri parerea mea e ca ti-ai format mana si te descurci fara cheie dinamometrica. Vezi sa nu mananci in ziua cand o schimbi ca iti pui mintea cu saracele suruburi. Mai faci rost si de vreo cheie d-aia cu prelungitor si e vai de ele . Succes!!! LE: Vinu dupa Edited April 12, 2009 by fixxxer Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now