Cosminn Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Povestea incepe pe 11 decembrie , cand am avut accident cu o Dacia SuperNova ( o masina INCREDIBIL de rezistenta ! Poze aici . Sper sa nu se supere nimeni ca am postat acest link ) . Asigurarea celui vinovat ne-a dat 5500 ron ( CASCO ne-a expirat cu 3 zile inainte de accident ) , bani insuficienti pentru a repara masina intr-un service autorizat Dacia . Asa s-a "nascut" dorinta de a cumpara o alta masina , mai mare , mai buna , mai fiabila ... dar care sa coste maxim 2000 de euro ! Am inceput sa caut pe net , am vazut diverse masini ( unele mai "epave" decat altele ) si pana la urma am ajuns la un Cielo din 1999 ( cu prima inmatriculare in noiembrie 2001 ... ) , culoare Gri , ~143.000 km , aer conditionat , geamuri electrice fata-spate , servo-directie , mp3 Sony , faruri reglabile electric . Pretul cerut de proprietar era de 2400 de euro ( acesta - din pacate - divorteaza si sotie si aceasta i-a cerut jumatate din masina ) , dar pana la urma am cumparat-o cu 1900 de euro ( 8000 ron ) . Masina a fost dusa la un prieten de-al tatalui meu care lucreaza la o statie ITP pentru verificari . Rezultatele sunt asa : Pozitive : + nu are rugina + n-a fost lovita ( n-au fost sudate sau vopsite elemente de sub masina - gen lonjeroane , praguri , etc - ) + amortizoarele , arcurile , rulmentii , planetarele , pivotii , etc sunt in stare foarte buna si nu trebuiesc schimbati ! Negative : - usa stanga spate a fost "zgariata" si reparata cu foarte mult chit ( care acum a crapat si se ... dezlipeste ) . De ce am pus cuvantul "zgariata" intre ghilimele ? Pentru ca noi ( la cum a crapat chitul ) ne asteptam sa fi fost indoita tare usa ... dar dupa ce am desfacut fata de usa n-am gasit nici o indoitura vizibila ! - capota prezinta mici indoituri - pistonasul de frana de la roata dreapta spate nu functiona ( l-a schimbat tatal meu , pistonasul costand 45 ron ) - nu functiona claxonul ( am descoperit dupaia ca trebuie apasat tare pe volan ) - nu functiona faza lunga ( la Cielo trebuie impinsa maneta in fata pentru faza lunga ) , puteam sa dau flash-uri dar daca impingeam maneta se stingeau luminile ... si-a revenit acum ( probabil erau contactele oxidate ca masina n-a fost folosita in ultima vreme de catre fostul proprietar , acesta avand masina de la servici ) . - nu functiona pompa de la solutia de spalat parbrizul ( era inghetat motorasul , odata cu cresterea temperaturii si-a revenit ) . - nu functiona reglajul electric al farurilor ( era siguranta arsa ) . - cauciucurile erau destul de tocite ( s-a rezolvat prin schimbarea lor . am pus Debica Navigator 2 pe fata si Debica Passio pe spate ) - cost total "reparatie" 600 ron Pana acum costurile au fost urmatoarele : masina 8000 ron , cauciucuri 600 ron , pistonas frana 45 ron + RCA ( 300 ron ) + CASCO ( 300 euro ) + inmatriculare ( nu stiu cat a costat ) ! P.S.: sper ca nu v-am plictisit cu postul meu lung Si am si eu o intrebare ... indicatorul de combustibil functioneaza mereu ( nu doar atunci cand pun contactul ) ... e normal ? Link to comment
laurentziu83 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 (edited) Bine-ai venit pe la noi Cosmine. Sa o stapaniti sanatosi si fara evenimente. Indicatorul de benzina la fel face si la Matiz, deci e normal. Edited January 19, 2009 by laurentziu83 Link to comment
Englishman Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Da. Functioneaza foarte normal asa. Sa-ti traiasca si sa te bucuri de ea !! Neaparat sa schimbi si distributia, NEAPARAT. Link to comment
Cosminn Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 Bine-ai venit pe la noi Cosmine. Sa o stapaniti sanatosi si fara evenimente. Indicatorul de benzina la fel face si la Matiz, deci e normal. Iti multumesc frumos ! Bine v-am gasit ! Da. Functioneaza foarte normal asa. Sa-ti traiasca si sa te bucuri de ea !!Neaparat sa schimbi si distributia, NEAPARAT. Ma bucur sa aud ca e normal sa faca acel indicator asa Distributia a fost schimbata de fostul proprietar acum 9000 km Nu avea motiv sa ma minta ( mai ales ca a fost sincer ... el a vandut masina pt ca divorteaza si i-a cerut sotia jumatate din masina ) , dar preventiv o voi schimba cand o sa avem bani Link to comment
cris06 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Buna regasire. Inca o data felicitari pentru masina si spor la reparat (unde e cazul). Ai sa te indragostesti de masina asta (poate mai mult decat DSN). Si apropo de acul de la benzina: de la jumatate in jos scade mult mai repede! Asa ca puneti incaltaminte...usoara! ) Numai bine! Link to comment
Cosminn Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 Lasa-ma ca am condus eu supernova in bocanci de ma dadeam fara sa vreau cu gura de volan si ma-nfigeam in scaun Consumul pana acum a fost 10 % ( masina a stat cam 6 ore la ralanti ... cu diferite ocazii , gen inmatriculare , spalat motor , etc ) ... adica 28 l consumati la 280 km ! Link to comment
madkat Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 (edited) hai ca ai ajuns unde trebuie iti dadusem si pm cu adresa da e ok - nu te-ai prins inca tu de organizarea de aici - care e faina dupa ce o intelegi aceleasi urari de bine si de multi km! @cris06 - o sa razi - la gle-ul meu din 97 e invers - scade acul pana la primul sfert de la full de zici ca e V6 turbo, apoi se mai calmeaza, pe la jumate pana la sfert iar sta mult - apoi scade constant pan' se aprinde pompa si asa face de noua Edited January 19, 2009 by madkat Link to comment
EM!L Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Bravo dom'ne, să te bucuri de ea. Încă o dată funcţionează "orice rău e înspre bine" Link to comment
Banderas_232003 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Sa o stapanesti sanatos! Usa o rezolvi rapid prin curatare temeinica/revopsire sau mai simplu (daca gasesti) cu una sh la acceasi culoare. Pararea mea este ca si semnalizatorul stanga a fost inlocuit, nu mai este cel original, cauta unul transparent, da mai bine. Iarasi, niste capace ar face masina mai aratoasa - sau jante aliaj - parerea mea Bafta! Link to comment
madkat Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 trebuia sa tii jantele de SRN - dau destul de bine pe cielo Link to comment
cris06 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Ei, lasati baiatul sa respire, sa se bucure de noua achizitie, sa-i rezolve problemele tehnice mai urgente si dupa aia sa-i faca "coafura" ! Totusi e o investitie care impune alte investitii! Un sfat mic: ai grija (atentie mai mare) cu anvelopele Debica! S-a discutat si ai sa afli informatii binevenite! "> Link to comment
zeneseu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) ...Pararea mea este ca si semnalizatorul stanga a fost inlocuit, nu mai este cel original, cauta unul transparent, da mai bine.... E chiar invers. Semnalizatorul stanga e cel "original" in sensul ca e pe masina din fabrica. A fost schimbat cel din dreapta. E prea nou. @Cosminn Sa o folosesti sanatos si sa te bucuri de ea Edited January 20, 2009 by ZeNeSeu Link to comment
madkat Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 parerea mea e alta (cu semnalizatoarele) masina e din 99 deci cu 2 ani mai tanara ca a mea - ale mele uitati cum arata (originale) - masina netinuta in garaj etc cel din stanga al tau pare mult mai vechi - poate luat de la dezmembrari - iar cel din dreapta este ori ioriginal (nu e imposibil, ori luat nou nout) Link to comment
zeneseu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 @ madkat Am vazut o gramada de masini de prin anii '90 cu semnalizatoarele asa. Pentru mine e normal sa trag aceasta concluzie Link to comment
cris06 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Ce va mai bateti capul cu lampile astea? Proprietarul decide daca le va schimba sau nu! fftopic: @ madkat:pt. varsta ei se tine bine masina ta! O ingrijesti! Link to comment
Cosminn Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 hai ca ai ajuns unde trebuieiti dadusem si pm cu adresa da e ok - nu te-ai prins inca tu de organizarea de aici - care e faina dupa ce o intelegi aceleasi urari de bine si de multi km! @cris06 - o sa razi - la gle-ul meu din 97 e invers - scade acul pana la primul sfert de la full de zici ca e V6 turbo, apoi se mai calmeaza, pe la jumate pana la sfert iar sta mult - apoi scade constant pan' se aprinde pompa si asa face de noua Iti multumesc pentru urari ! Masina cand e parcata sta inclinata ( parchez cu o parte pe bordura si o parte jos ) Bravo dom'ne, să te bucuri de ea. Încă o dată funcţionează "orice rău e înspre bine" Multumesc frumos ! Intradevar ... tot raul spre bine ! Sa o stapanesti sanatos!Usa o rezolvi rapid prin curatare temeinica/revopsire sau mai simplu (daca gasesti) cu una sh la acceasi culoare. Pararea mea este ca si semnalizatorul stanga a fost inlocuit, nu mai este cel original, cauta unul transparent, da mai bine. Iarasi, niste capace ar face masina mai aratoasa - sau jante aliaj - parerea mea Bafta! Iti multumesc pentru urare ! Sa vina caldurile si ma apuc de cautat usa la dezmembrari trebuia sa tii jantele de SRN - dau destul de bine pe cielo Nu merg ! Am pus o janta de proba si nu se misca din cauza etrierilor Si nu ma apuc sa pun distantiere si alte prostii ... Ei, lasati baiatul sa respire, sa se bucure de noua achizitie, sa-i rezolve problemele tehnice mai urgente si dupa aia sa-i faca "coafura" ! Totusi e o investitie care impune alte investitii! Un sfat mic: ai grija (atentie mai mare) cu anvelopele Debica! S-a discutat si ai sa afli informatii binevenite! Am avut Debica si pe DSN si am fost multumit de ele Probleme tehnice ... inafara de claxon ( care functioneaza doar daca dau mai tare in volan ) totul functioneaza perfect ! Chiar ... stie cineva vre-o rezolvare pt claxon ? parerea mea e alta (cu semnalizatoarele)masina e din 99 deci cu 2 ani mai tanara ca a mea - ale mele uitati cum arata (originale) - masina netinuta in garaj etc cel din stanga al tau pare mult mai vechi - poate luat de la dezmembrari - iar cel din dreapta este ori ioriginal (nu e imposibil, ori luat nou nout) Nu stiu care semnalizare e originala si care nu ... eu o sa le schimb pe amandoua in curand Link to comment
madkat Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 e, nu merg! - eu le am puse fara distantieri fara nimic - etrierul are un "umeras" pe care daca il iei la flex nu va mai atinge - fara sa compromita sectiunea "utila" uita-te prin topicul meu si o sa vezi Link to comment
Cosminn Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Mai bine taceai din gura si nu-mi ziceai ... jantele le-am vandut Ce ulei sa pun si eu in cutie ? Marca , tip si cati litrii ? Multumesc ! Link to comment
cris06 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Gasesti ceva raspunsuri in topicul dedicat la "Probleme tehnice CNEL - Timoneria..." Link to comment
EM!L Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Mai exact în topicul "Ulei cutie de viteze manuală" (ai M/T bănuiesc, iar la acest tip de cutie uleiul nu prea se schimbă). Citeşte topicul şi afli mai multe. Link to comment
Cosminn Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Stiu ca nu prea se schimba ... dar cred ca masina are 143.000 km cu uleiul original si vreau sa dorm linistit Link to comment
laurentziu83 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Distributia a fost schimbata de fostul proprietar acum 9000 km Nu avea motiv sa ma minta ( mai ales ca a fost sincer ... el a vandut masina pt ca divorteaza si i-a cerut sotia jumatate din masina ) , dar preventiv o voi schimba cand o sa avem bani Ar fi suficient sa o verifici impreuna cu un mecanic de la daewoo. Un mecanic bun iti poate spune cam cat mai tine o curea de distributie, dupa cum arata exteriorul ei, daca se vad sau nu urmele de la dintii curelei, daca a mai ramas vizibil scrisul pe curea, etc. Asta mai ales pentru ca la cielo ai acces destul de usor la distributie. Link to comment
Cosminn Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 (edited) Cand o duc in service sa-i schimbe uleiul din cutie o sa-l rog pe mecanic sa se uite si la distributie Edited January 21, 2009 by Mircea Nu mai cita inutil mesajul anterior. Link to comment
Cosminn Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 Ieri am fost cu masina in service ! Au fost intinse TOATE curelele ( inclusiv cea de distributie ) ca erau slabite . Nu a fost necesara schimbarea vreunei curele , deoarece toate sunt noi ! Au fost inlocuiti rulmentii de la roata dreapta spate si reincarcat aerul conditionat ( presiunea era ... 0 ) ! Cost reparatii : 200 ron ( cu toate piesele incluse ! ) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now