Jump to content

Defecte Vopsea(originala)


Recommended Posts

Astazi, mai de dimineata, am fost si am spalat masina. Ajung acasa si pentru ca individul care mi-a spalat-o nu s-a chinuit cine stie ce sa o si stearga ca lumea am luat niste servete de hartie si am inceput sa sterg broboanele de apa ramase pe usi si alte diverse repere. Mare greseala, mi-am stricat toata ziua!

Problema este in felul urmator: pe partea inferioara a usilor+haion am gasesit mici puncte ruginii. Dimensiunea lor variaza de la aceea a unui varf de ac pana pana la aceea a unui varf de chibrit. Daca insist cu carpa/servetel se curata(relativ) dar ramane inca vizibil(foarte-foarte putin, ce-i drept) un mic punct ruginiu in vopsea, ce nu se curata. Ma gandesc ca aceste puncte sunt pori in vopsea cauzati de vopsirea "fara cusur" din fabrica deawoo. Pe fiecare fata de usa sunt in jur de 10 astfel de punctulete pe haion nu am gasit decat vreo 4 si inca 1 destul de maricel pe pragul din dreapta, in interior(nu este lovitura de piatra sau ceva). Din cauza culorii albastre a masinii se vad doar daca te uiti de foarte aproape(5-10cm). Ca idee, sunt exact ca punctele de rugina pe care le reclamau cei cu logan.

 

Acum:

- a mai intalnit cineva asa ceva?

- care ar fi calea/caile de rezolvare, neluind in considerare vinderea masinii?

- cum sa ii conving pe belitii astia de la service-uri ca punctele exista? Inca de anul trecut le-am atras atentia ca sunt astfel de defecte insa mi-au zis ca mi se pare si pe principiul "daca doi iti spun ca esti beat, culca-te" i-am crezut, numai ca acum s-au inmultit si punctele vechi s-au facut mai mari in diametru.

Link to comment

Pai probabil ca la tine erau mai mari sau pentru ca masina este alba s-au vazut mai usor. Cate elemente au fost afectate de aceste defecte? La mine la o prima strigare sunt cele 4 usi, haionul, o aripa fata(are cateva punctulete in spatele rotii) si pragul din dreapta in dreptul usii din fata. Cam mult, nu?

Edited by closchkutza
Link to comment

La mine rugina a aparut la virsta (masinii) de 7 sau 8 ani, in special in zonele pasajelor rotilor din spate. Evindet, rezultate ale pietricelelor aruncate in contra-aripa (care nu e protejata cu scut de plastic asa cum e cazul rotilor din fata) si a solutiilor saline anti-inghet. In cazul masinilor mai noi (asa cum e cazul vostru) este evident rezultatul manoperei "stralucite" a celor din vopsitorie, mergind de la pregatire, degresare, vopsire. Am vazut si situatii in care vopseaua avea reactii ciudate la grundul aplicat peste tabla, situatii in care se putea vedea cu ochiul liber sau cu o lupa, din loc in loc, cite o gaura mica in vopsea ! In afara de facut scandal la garantie si convins bizonii, nu aveti altceva de facut decit sa faceti reparatiile pe banii vostri :( . Dupa parerea mea, avind in vedere statutul Daewoo, scandalul care trebuie facut e maaaare !

Link to comment

Am stat si am mai gandit-o. O sa incerc intai cu un polish slab si apoi un paint-sealing. Sper ca porii din vopsea sa se astupe iat paint-sealingul sa ajute la astuparea lor. Daca nici chestia asta nu merge o sa ajung la revopsire. Oricum, tare as vrea sa-l cunosc personal pe cel ce mi-a vopsit masina, sa-i arat ce treaba buna a facut.

Intr-un fel ma enerveaza masina asta. Am crezut ca cumparand masina noua nu o sa am problema cel putin 3 ani dar se pare ca m-am inselat. Pe de alta parte m-am atasat de masina si nu as vrea sa-mi bag picioarele in ea, nu pot, ma tine ceva. Oricum nu ma asteptam la asa ceva de la o masina de 2 ani.

Link to comment

Din cate stiu eu, sper sa nu gresesc, instalatia de vopsire de la Craiova e complet automatizata.. deci robotul ti-a vopsit-o.

Curios cum se intampla asta, eu la cielo nu am avut fir de rugina dupa 3 ani jumate, iar la matizul alor mei de 4 ani si ceva iarasi nici urma de rugina, puncte, sau orice altceva, masini care au primit ingrijire normala.. revizii si spalari periodice, atat.

Edited by Tommy
Link to comment

Si pe mine ma mira Tommy si sincer, daca e cum zici tu nu mai inteleg nimic. Ca regula a dispunerii acestor puncte, ele sunt dispuse pe partea inferioara a usii, partea care sta cu mizerie pe ea mai multa vreme. Sincer, mi-ar placea sa ma insel, sa nu fie ce cred eu ca este. O sa incerc maine sa fac niste poze sa vedem daca ies(aparatul nu este foarte performant, vedem).

Link to comment

Asa stiam, ca instalatia de vopsire e una dintre cele mai bune din europa, la nivelul celei Opel din Germania..

In locul tau eu as incerca un polish acasa, dar cu simt de raspundere, oricum e sub taria celui facut la o firma specializata.

Parerea mea e sa iei un Prevent incolor, nu polish la culoare.

Link to comment

Tommy, la asta m-am gandit si eu, sa incerc cu un polish. Ma gandesc sa ma duc totusi la cineva care stie ce face, un coleg de la munca si-a facut un mic polish(unde a avut zgarieturi)+paint sealant la un Opel Astra G din 2002, rosu, si rezultatele au fost foarte faine. El s-a dus la Maniak Detailing parca si ma gandeam sa ma duc si eu. Oricum, nu am nici timpul necesar sa stau sa fac asta acasa, in we rareori am timp sa stau de masina si atunci strictul necesar(curatenie).

Edited by closchkutza
Link to comment

Daca sint cu adevarat pori in vopsea, ma tem ca vei face mai mult rau. In mod normal, dupa faza de polish ar trebui sa-i faci un tratament anti-rugina in speranta ca va patrunde prin pori, va ajunge la vopsea si va inertiza rugina ... Dupa asta, un alt polish fin si abia apoi sealant. Imi este greu sa apreciez ce sanse de reusite vei avea insa, daca nu iti iese scamatoria, in maxim 1 ani te vei trezi cu vopseaua "inflorita" pe dedesubt (de rugina :( ). Daca te decizi sa vopsesti intreaga masina, trebuie curatata vopseaua pina la tabla in zonele f. afectate si tratata tabla. Sfatul meu este sa o mai lasi putin, pentru a iesi la iveala toate defectele. Nu prea mult totusi, ca iti termina tabla.

 

PS1: Ce zice Tommy mi-am amintit si eu . La vremea respectiva s-a facut ceva tam-tam legat de instalatia de vopsire de la Craiova, cit de tare e, cit de robotizata e. Imi aduc aminte un scurt documentar in care aratau robotii facind tot felul de scamatorii ...

 

PS2: La cauzele minunatiei de rugina am uitat sa adaug calitatea deosebita a TABLEI ! Din cit stiu, chiar si Dacia a renuntat la un moment dat sa cumpere tabla romaneasca

Link to comment

Nu stiu, mi se pare strigator la cer ca dupa 2 ani sa se intample asa ceva. Macar aia de la dacia au avut bunul simt sa recunoasca ca au comis-o si au incercat sa remedieze greselile, ceea ce nu poate fi vorba in cazul de fata. Imi pare rau ca ploua afara si nu pot face niste poze, mai ales ca masina era curata si se vedeau. Daca nu aveam grija de masina mai ziceam, insa am facut cam tot ce se poate ca sa fie bine ingrijita, iarna am spalat-o si la saptamana ca sa nu stea cu sare pe ea, cat a fost mizerie (saramura) pe strazi mergeam cu 40km/h maxim sa nu se stropeasca prea tare, etc.

Oricum incepe din ce in ce mai tare sa-mi incolteasca in capsor o idee...ceva de genul asta:

post-5484-1232958243_thumb.jpg

Edited by closchkutza
Link to comment

La prima masina a familiei, luata noua in 1981, deja in 1982 tabla de sub presurile din spate era complet terminata. Practic, daca nu ar fi existat mocheta si presurile din cauciuc, treceai cu picioarele si mergeai stil Fred&Barney !

 

Daca a existat si la Daewoo un lot de tabla de aceeasi calitate, probabil ca toate masinile fabricate atunci au aceasta hiba. Daca ne gindim ca Daewoo isi luase deja mina de pe uzina de la Craiova ceva ma face sa inteleg mai bine situatia :( si anume ... prapadul !

Link to comment

Am reusit sa fac si 2 poze la o "zgaiba" din asta situata pe haion. Cam asa arata si restul, pozitionarea difera.

post-5484-1232973097_thumb.jpgpost-5484-1232973102_thumb.jpg

 

Asa arata vopseaua unei masini de 2 ani, biblita, spalata, etc.

Edited by closchkutza
Link to comment

Ceva asemanator a aparut si la portiera stanga fata,in colt,unde e facuta sudura dintre panourile portierei.La noi a aparut dupa vreo 9 ani,timp in care a batut apa acolo destul de mult,am vrut sa curat si sa vopsesc dar am zis ca mai poate astepta,e doar de suprafata.Poate in viitorul apropiat voi vopsi complet masina si ...

 

Am sa pun si eu niste poze cand mai am acces la masina.

 

@augustinionut

A doua fotografie e din zona hayon-ului?

Matizul tau mai e in garantie?Daca nu,ti-as recomanda sa nu te mai duci la Transserv pt micile reparatii, cel putin la tinichigerie nu mi s-au parut straluciti,fac ei acolo dar ... o alternativa ar fi la Corfu, la iesire spre Tg.Neamt sau la Efimex (reprezentanta Fiat) in Savinesti.

Acum faci cum crezi.

 

Numai bine!

Link to comment

@augustinionut: ce sa mai zic daca la tine a aparut rugina dupa un an si ceva(probabil) a mea ca a tinut 2 ani e deja ceva extraordinar. Nu-mi vine sa cred ce calitate indoielnica au masinile astea in ceea ce priveste tabla+vopsit. Este incredibil, nici la daciile 1310 nu aparea atat de repede rugina si mai ales ca apare de sub vopsea! Radeam eu de harbul de dacie al parintilor mei ca e plin de rugina in toate colturile insa masina aia are 21 de ani, varsta pe care a mea o poate prinde doar cu vreo 3 caroserii la schimb.

Instalatie de vopsit profesionala, comparabila cu Opel? Ha! Poate luata la mana a doua de la Opel.

Voi ce ati face in locul meu? Sa las masina pana rugineste de tot nu ma lasa sufletul. Sa incerc sa o fac pe garantie, zic ca or sa faca la misto, or sa dea un strat de vopsea si unul de lac si peste 7-8 luni e la fel. Sa o fac pe banii mei ma costa peste 1000 euro, facuta ca lumea. La dracu`, pana si ideea sa vopsesti o masina de 2 ani ca o ia rugina este aiurea!

Link to comment

Cand ti-am zis sa o dai .. aveai 6 mii acum..

Las-o nene ca merge bine si cu alea 2 puncte, nu mai pune la inima, arde-i un polish si da-i talpa.

Daca te strici de cap pt 2 puncte de rigina.. ce faci cand ai probeleme reale in viata.. astea-s cacaturi..

Link to comment

Tommy, n-ai inteles, nu sunt doua puncte, sunt vreo 10-15 pe usa dreapta fata, alte 10-15 pe usa spate dreapta, alte 10-15 pe usa spate stanga, alte 10-15 pe usa fata stanga, alte cateva pe aripa fata, alte cateva pe aripa dreapta spate, jos, alte cateva pe haion, alte cateva pe pragul dreapta. Intelegi?

Referitor la bani, nu aveam 6000 euro. Atat era dispus sa plateasca omul pentru ea. Masina este pe leasing si mai aveam, atunci, 2 ani ceva de plata, totalizand vreo 4000 de euro. Deci aveam 2000 euro in mana. Atat.

Link to comment

Haidi bre,calm ca nu-i sfarsitu lumii!

 

La cate puncte de rugina aveam pe Tico, pina acu era la REMAT, majoritatea punctelor de la pasajele rotilor si praguri s-au dovedit a fi superficiale, nu putred de rugina.

 

Mai tragi de ea cat mai poti, strangi bani, iei alta si asta o lasi de darvala (model luat din familie).

 

LE.Apai cu cate 10-15 puncte pe fiecare reper ii deja dalmatian, am glumit, sper ca nu te-ai suparat.

Edited by Carabusu junior
Link to comment

Nu m-am suparat, stai linistit. Nici n-as avea de ce. Oricum, la revizie o sa ma duc cu masina spalata, sa vedem ce zic domnii de acolo de treaba asta, sunt chiar curios. Pana la urma probabil o sa o fac pe banii mei, nu ma lasa inima sa o las sa rugineasca.

Link to comment
@ Este incredibil, nici la daciile 1310 nu aparea atat de repede rugina si mai ales ca apare de sub vopsea!

 

Zau???

 

Eu cred ca te poti relaxa cu problema asta. Alea sunt urme de pietricele. Pietricele mici care nu pot lasa nici o mica indoitura. Doar crapa vopseaua si permit intrarea apei. De aici si rugina care apare de sub vopsea. Pana o sa se faca alea mari o sa aiba copiii tai carnet.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...