imax Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 salut, am tot laudat Nubira, dar asta nu inseamna ca e chiar perfecta. Mai apar si problemute. De exemplu: Am mers acum 2 luni vreo 20 km pe un drum forestier destul de accidentat iar Nubira are garda destul de joasa. Dar n-au fost probleme; am mai luat cate o burta, insa in general s-a comportat bine (aici i-am simtit intr-adevar cei 106 cai). De la acel drum insa, luminile de la mersul in marsarier se aprind aleator. Am verificat aproape tot circuitul si e ok. Nu am gasit insa conectorul de marsarier, care ar trebui sa fie undeva la capatul manetei schimbatorului de viteze. L-am cautat si-n documentatia tehnica insa nici acolo nu specifica unde este amplasat. Imi poate spune cineva unde sa ma uit dupa acest conector?? Sunt aproape sigur ca este un contact imperfect. merci. 8) Link to comment
alx Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Nu ai cautat unde trebuie. Conectorul este amplasat pe cutia de viteze, deobicei in lateral. Exact unde e nu stiu ca nu am nubira. Dar nu se poate sa nu-l gasesti daca te uiti la cutia de viteze (s-ar putea sa trebuiasca sa te bagi pe sub ea). Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Conectorul e pe cutia de viteze, nu pe schimbator la mai toate masinile. Ma indoiesc ca la Nubira ar fi altfel. Link to comment
imax Posted November 20, 2004 Author Share Posted November 20, 2004 sa inteleg ca trebuie sa ma uit pe dedesubt? Ar trebui sa-i desfac ceva sau se vede la suprafata? Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Se vede de la suprafata. La espero ne-am uitat chiar la ultima intalnire la conector caci unul dintre membrii nu stia sa il puna la loc. Era in partea de sus a cutiei. Link to comment
ovi_jer Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Este pe partea din fata a cutiei de viteze catre radiator. De obicei se strica cand cutia este incinsa rau in trepte inferioare sau mers mult cu spatele mai ales daca masina este dotata cu o alarma care aprinde avariile si da semnale sonore la mersul cu spatele. Recomand celor care au asa ceva sa monteze releu de protectie pt contactorul de mers inapoi Link to comment
VAXXi Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 sa monteze releu de protectie pt contactorul de mers inapoi fftopic: Poate contact, nu contactor Link to comment
emilv Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 demonteaza-l si curata-l nitelus inainte sa-ti cumperi altul, eu l-am curatat pe al meu (cu benzina, cred) si a mers ca nou... Link to comment
imax Posted November 23, 2004 Author Share Posted November 23, 2004 emilv, ai putea sa-mi spui unde este localizat exact acest conector si pe unde am acces la el? Daca este dedesubt si o sui pe rampa , se vede conectorul sau este mascat de ceva? Te intreb pentru ca am aruncat o privire sub ea si nu l-am bunghit. merci. 8) Link to comment
alin01 Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Cred ca in ultimii doi ani am schimbat 4 sonde de marsarier, ultima pe care am luat-o m-a tinut citeva luni dupa care a cedat. Spuneti-mi si mie e vre-o problema cu sondele astea de crapa asa repede sau am eu vre-o problema prin alta parte . La voi cum e ? Link to comment
DANNY WOO Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Pana acum la mine nu s-a dus decat o singura data in 6ani de cand am mashina.Pana acum nu am nici o problema cu cea noua,dar sa vedem cat ma va tine pentru ca din pacate nu numai calitatea fabricatiei a scazut la Daewoo,ci si cea a pieselor de acum. Link to comment
sorin77 Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 (edited) Salut alin01, si eu sunt din Sibiu, si pot sa va spun ca la IATSA -dealer Daewoo (langa Metro), am patit ca am lasat masina in service si mi-au inlocuit aia sonda de mers inapoi cu un una veche si nefunctionala. Pare incredibil, da asa a fost. Pe urma m-am dus tot la ei sa o pun si mi-au furnizat-o mecanicii bine inteles luata de pe un alt Cielo in garantie - damm. da asa e ar trebui sa imi fie rusine! O faza reala a patit un coleg la serviciu cu un Tico in garantie lasat peste noapte la acelasi fantastic service si i-au schimbat telescoapele peste noapte. Da s-a prins la timp si a facut scandal apoi l-au rezolvat si pe el ... Concluzia ai grija la ce service mergi ca sa pui piesa, in special sonda aia e f usor de tricuit, poate nici nu ti-au montat o sonda noua in primul rand -ci reconditionata. Edited March 17, 2005 by sorin77 Link to comment
alin01 Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Sorin, nu e complicat sa schimbi sonda respectiva asa ca am schimbat-o singur. Mai interesant e faptul ca de citeva zile a inceput din nou sa functioneze fara sa-i fac absolut nimic, si asta dupa o pauza de citeva luni. Probabil e pe undeva un contact imperfect si dupa toate gropile care le-am luat dupa topirea zapezilor s-a miscat si acum face contact. Numai bine ! Link to comment
ovi_jer Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 In general apar probleme la masinile care au alarma si activeaza avariile la mersul inapoi dar si la unele care nu au asa ceva dar merg destul cu spatele. Se poate monta un releu de protectie pe acest circuit la masinile care ard sondele intr-o veselie. Link to comment
bizkit1 Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 (edited) Nu se mai aprind luminile alea albe cand bag in marsarier... are cineva ideie de ce? Edited July 10, 2005 by NFS Link to comment
ovi_jer Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Verifica daca nu este cumva mufa este sarita daca nu e clar sonda. Link to comment
Gica Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Nu se mai aprind luminile alea albe cand bag in marsarier... are cineva ideie de ce? <{POST_SNAPBACK}> La mine asta s-a intamplat exact cu o seara inainte sa merg la revizia de 10 000 de km si problema era contactul de la cutie sau unde e el plasat pe-acolo. La schimbat in garantie la revizia respectiva. De atunci merge bine, nu am mai avut neplaceri cu el. Link to comment
MariusZMC Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 (edited) Aseara am observat ca nu imi mai functioneaza lumina pentru mers inapoi...cred ca a uitat mecanicul sa puna firele la cutia de videze.Stie cineva unde sunt pozitionate firele si mufa pe cutie(m-am uitat eu pe acolo si am vazut doua mufe care erau la locul lor,una cu 3 fire si cealalta cu 2)...becurile nu sunt arse Edited January 8, 2006 by MariusZMC Link to comment
ovi_jer Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Ti-am mutat postul aici pentru ca localizarea este aceasi.Citeste mai sus ce sa discutat. Link to comment
criss_r Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Imi poate spune si mie cineva unde se gaseste sonda de marsarier la Cielo? La mine nu se mai aprind becurile de marsarier si presupun ca de la sonda e defectul pentru ca becurile nu sunt arse. Si n-as vrea sa ma duc in service s-o schimb. Poate reusesc eu s-o schimb daca nu-i asa de complicat. Multumesc Link to comment
ovi_jer Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Deci ca sa fie clar pentru toata lumea : Este localizata pe partea din fata a cutiei de viteze (cutie manuala) la toate modelel cielo-espero-nubira-leganza conform acestui desen Costa pina in 15 lei si este usor de demontat/montat . Link to comment
mgrigo2000 Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 (edited) Pentru amatorii de reparatii, daca contactorul de mers inapoi nu functioneaza (se testeaza cu un ohmmetru daca in marsarier se inchide circuitul contactorului (in marsarier rezistenta trebuie sa fie 0), sau cu o lampa de test), se poate repara contactorul. Mi se aprindea lumina de mers inapoi cam cand voia ea, pe Cielo. - Am desurubat contactorul de pe cutie, dupa cum e in poza din postul anterior (cu o cheie de 19). - Am pus contactorul in menghina si l-am decapsulat cu o surubelnita. Are inauntru 2 pini de contact si o placuta metalica rotunda, argintata probabil, intre 2 arcuri, si un pistonas care impinge un arc si implicit placuta de contact, spre pini, inchizand circuitul cand bagi in marsarier. - Am curatat placuta cu hartie abraziva (smirghel) pana s-a lustruit. Era neagra, probabil de la oxidare. La fel si pinii. Pe contacte nu erau semne de supraincalzire sau topire, din cauza suprasarcinii. Atentie, sa nu piliti prea tare pinii ca se scurteaza. - Am recapsulat contactorul cu patentul, cat s-a putut de bine - Am testat daca circuitul se inchide la apasarea pistonasului - Am remontat pe masina contactorul - Am testat daca se aprind luminile spate cand bag marsarier. Pentru asta bagi in marsarier cu contactul pus si motorul oprit si mergi in spate si te uiti. Toata lucrarea a durat aproximativ 30 de minute. Cat o sa tina.. vom vedea. Daca la mersul inapoi se aprindeau si semnalizarile si alte luminite afara de cele albe, si porneau si ticaiturile de alarma, care creasc sarcina contactului, asta ar putea sa prajeasca pinii sau placuta din interiorul contactului mai tare decat la sistemul ce porneste doar lumina alba spate, si sa nu mai poata fi reconditionate. Se poate decapsula contactul sa se vada cauza, daca are contactele topite sau doar oxidate. Daca sunt arse, trebuie contactor nou si releu de protectie ca sa nu mai schimbati contactorul din 3 in 3 luni. Un releu ieftin e cam 4 RON sau mai putin. Edited August 6, 2007 by mgrigo2000 Link to comment
papie Posted August 7, 2007 Share Posted August 7, 2007 "Daca la mersul inapoi se aprindeau si semnalizarile si alte luminite afara de cele albe, si porneau si ticaiturile de alarma,..." Tocmai "ticaiturile alarmei" indica existenta unui releu care creste cu mult prea putin sarcina pe sonda de mers inapoi. Chestia cu bipul si avariile la mersul inapoi o face modulul de alarma care se bazeaza pe relee nicidecum direct pe tensiunea de pe sonda, de obicei majoritatea se bazeaza implicit pe releul de semnalizare al autoturismului. PS. Nu folositi relee ieftine gen made in turkey cum sunt unele prin targ Vitan. Sunt de o calitate foarte indoielnica (nu corespund nici macar datele inscriptionate pe ele). Un releu acceptabil costa aproximativ 7 - 10 RON. Link to comment
madkat Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 mda... citeam acum 2 sapt topicul si ma bucuram ca a tinut 10 ani contactorul de al meu Cielo... da' aseara a inceput sa faca figuri... prima etapa va fi incercarea de "curatare" dupa cum scrie mai sus - a doua va fi montarea de releu de protectie cineva a montat asa ceva? (releu adica) - pentru ca as fi vrut sa il pun in interiorul masinii, ferit de apa/praf - dar nu am ideea pe unde vine firul ... ce culoare e, si pe unde intra in habitaclu/panou de sigurante/manuchi de fire spre spate... cel mai simplu e sa il montez in compartimentul motor, si acolo e f simplu sa fac conexiunile... dar as prefera o varianta mai curata, mai ales ca Cielo are toate releele in interior... si chestia asta imi place Link to comment
CRISTI895 Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Am localizat sonda de mers inapoi pe cutia de viteze dar nu are nici un fir legat acolo. Banuiesc ca este vorba de un singur cablu , celalalt fiind masa ? Imi poate spune si mie cineva unde se leaga acel fir care la mine nu exista. Asa am cumparat masina , second... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now