robertinoo Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 (edited) In cazul meu e avantajoasa regia proprie. Bineinteles, in cazul anumitor accidente esti obligat sa mergi in service. Dar exista si exceptii. Sa explic intai, ce inseamna, pentru cei care nu stiu: 1. Regie proprie - se face dosarul de dauna, inspectorul de asigurari calculeaza ce suma iti acorda pentru reparatie, ridici banii si "faci ce vrei cu ei" - repari masina cum vrei, cand ai timp si unde vrei. 2. In service autorizat - lasi masina in service, o repara aia cand au timp, primesti devizul cu suma care trebuie sa ti-o acorde asiguratorul, astepti acceptul lui, dupa care ridici masina din service (poate dura cateva zile) Edited February 1, 2009 by robertinoo Link to comment
andrei_xxl Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Cand am lovit fostul Tico asigurarile mi-au dat 20 de mil, iar reparatia in service autorizat facea vreo 34 mil. M-am incadrat in banii de la asigurari si mi-au mai si ramas. Era tot un service autorizat, numai ca mi-am cumparat singur piesele. Am votat deci regia proprie. Link to comment
mike.omega Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 (edited) Eu stiam ca reparatia in regie propie se face pe banii tai, pe care ii recuperezi de la asigurari dupa aia, daca, in mod evident sunt in ton cu preturile si tarifele (si te incadrezi in limita impusa de asigurator) N-are logica sa-ti dea asigurarea bani si sa te lase de capul tau, e mult prea riscant nu de alta Edit: nu mi-as repara masina acasa! Edited February 1, 2009 by mike.omega Link to comment
Dj_Dark Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Nu sunt definite bine categoriile. Toata lumea care are masina in garantie va efectua reparatia in service autorizat banuiesc. Ce inseamna regie proprie? Service neautorizat sau acasa? Ce inseamna service neautorizat? Eu am rezolvat-o pe a mea la un service "de cartier" care avea decont direct cu firma respectiva de asigurari. Asta unde intra? Am votat regie proprie. Link to comment
robertinoo Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 N-are logica sa-ti dea asigurarea bani si sa te lase de capul tau, e mult prea riscant nu de alta Ba are logica. Banii se dau anticipat, cu conditia sa semnezi ca ai fost despagubit in totalitate si ca nu mai ai nici o pretentie.Firma de asigurari economiseste pana la 40% din valoarea pe care ar trebui sa o deconteze unui service. In final tot intr-un service va merge proprietarul masinii avariate, dar il va alege el, va cumpara piesele singur (eventual second-hand) si nu va trebui sa astepte acceptul firmei de asigurari cu privire la devizul de plata (banii fiind incasati anticipat). Un exemplu ar fi andrei_xxl care s-a descurcat cu ~60% din suma. La fel, in cazul meu, in service as fi fost taxat cu 1400 lei, dar cu suma de 800 lei primita pentru reparatie, sigur ma voi descurca in regie proprie. Deocamdata am cheltuit 26 lei pe o surubelnita (am reglat haionul), voi cheltui cel mult 160 lei pe spoilerul spate (asta, daca va fi nou) si-l voi monta singur (voi face economie), voi mai cheltui pe chit , grund, vopsea (folosite la repararea panoului spate) si sa platesc un tinichigiu pentru a ma ajuta cu indreptarea aceluiasi panou. Dj_Dark - eu am renuntat la garantie, desi masina e din 2008, tocmai pentru a nu ma priva de placerea de a avea grija, personal, de ea (pe cat posibil). Link to comment
Elfu Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Am votat in service autorizat si as mai adauga pe casco prin regres ca sa nu am batai de cap. Link to comment
Dj_Dark Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 (edited) @ robertino Bun. Si daca, doamne fereste, ai patit ceva mai urat (accident, defectiune mecanica serioasa), lucru pe care nu-l mai poti face tu acasa, ce faci, te duci la service autorizat sau unul mai de cartier unde e mult mai ieftin si mai si cunosti poate pe cineva? Asta intra la ce? Edited February 2, 2009 by Dj_Dark Link to comment
TBird Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 (edited) Clar in regie proprie, doar in cazul in care asiguratorul este o firma serioasa si nu ar putea sa imi faca probleme cu decontul la un service Daewoo autorizat. Dar cum multi dau mult mai putin de cat ar costa la un service de genul asta, prefer sa imi cumpar singur piesele. Schimb ce pot eu, ce nu ma duc la "nea gica" )"> PS : Totusi sper sa nu ajung in aceasta situatie. Edited February 2, 2009 by TBird Link to comment
Dj_Dark Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 (edited) Pai da insa asiguratorul plateste service-ului nu tie. N-o sa-ti deconteze niciodata piesele cumparate decat daca ai o intelegere cu "nea gica" sa le cumperi pe servis-ul lui. Dupa cum vad eu situatia, ori cunosti pe cineva la un service de cartier si ai incredere (cam rar), asta ar fi "regie proprie", cu mana ta nu ai cum sa o faci pe asigurare, ori te duci in service autorizat si esti la mila lor. Eu unul personal n-am vazut UNUL sa lucreze cum ar trebui. "Nea gica" o scoate mai bine fiindca nu-i e frica de ciocan, daca il si "motivezi" putin, sa vezi ce merge treaba. Asta daca omul se pricepe, nu e tablagiu ordinar sau "saibar". La service sunt 2 feluri de oameni: Ingineri si "saibari". Insa de multe ori primii lipsesc si sunt inlocuiti de ceilalti care fac treaba cum stiu ei. De-asta cand te duci la service "saibarul" nu stie sa interpreteze valorile de pe scanner si se lasa cu schimbarea a juma' de motor pana merge. Edited February 2, 2009 by Dj_Dark Link to comment
TBird Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 La "nea gica" ajung numai in cazul in care i-au anticipat de la asigurator bani, si ma descurc eu cu pot cu ei. Nu cred ca ai inteles exact ce am vrut sa zic. Iar la service autorizat daewoo, doar daca ma obliga sau doar daca imi pare mie de incredere firma respectiva. Link to comment
laurentziu83 Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Daca nu am casco la masina, si RCA-ul vinovatului imi deconteaza integral toata reparatia in service, de ce m-as complica sa o fac in regie proprie? As face-o in regie proprie daca ar mai trebui sa pun de la mine, atunci da, prefer sa economisesc niste bani. Daca am CASCO, o fac pe CASCO cu regres catre RCA, in service autorizat. Link to comment
robertinoo Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 (edited) @ robertino Bun. Si daca, doamne fereste, ai patit ceva mai urat (accident, defectiune mecanica serioasa), lucru pe care nu-l mai poti face tu acasa, ce faci, te duci la service autorizat sau unul mai de cartier unde e mult mai ieftin si mai si cunosti poate pe cineva? Asta intra la ce?De vreme ce ai luat banii in avans, e clar regie proprie, indiferent unde iti faci reparatia ulterior. La optiunile din sondaj, poate ar fi trebuit sa scriu in loc de "service autorizat", "service autorizat-cu decontare ulterioara", @ laurentziu83 - nu poti fi sigur ca asiguratorul deconteaza intreaga suma service-ului. De cele mai multe ori trebuie sa mai pui bani. Edited February 2, 2009 by robertinoo Link to comment
Alezz Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Votat regie proprie,am mecanic cu rampa in service dar daca ma duc la el tot eu schimb piesele . Link to comment
smailmiami Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Pai sa va zic eu cum sta de exemplu treaba la mine. Am avut de reparat 3 masini, Loganuri. Una lovita in partea fata destul de serios, s-a indoit usor capul lonjeronului, capta, buclier, aripa stanga, far la inlocuit. Reparatie la Rokor Craiova: Initial luft la aripa dreapta-usa fata destul de serios, iar la farul stanga-buclier cu un pic de ambitie bagai cam toata palma pe acolo. Diferenta de nuanta intre culori superevidenta. dupa ceva scandal mi-au mai atenuat un pic lufturile. Lonjheronul nu a fost indreptat corect si de atunci nici o planetara stanga nu ma tine mai mult de 20k. Reparatia cam 130milioane, 5 saptamani la reparat. Una lovita si mai usor tot in partea stanga, buclier, far, aripa, capota la inlocuit. Desi nu a fost afectat lonjeronul sau masca portfar, din nou faimosul luft a aparut. Mi s-a promis ca la o data ulterioara cand vreau eu, mi-o mai aranjeaza un pic ... Reparatia la Redac, vreo 60 milioane. A treia ... lovita in 2 parapeti, asigurarile au dat asa: Aripi spate, usi spate, usa dr fata, punte spate, capota motor, buclieri la inlocuit, Stalp dreapta la reparat, adica era deplasat Vopsit integral fara plafon. Devizul estimativ a aratat ca valoarea reparatiei depaseste valoare asigurata si mi s-au oferit vreo 116 milioane. Am reparat masina la niste tinichigii particulari din Craiova, recomandati de mai multe persoane ... Mi-au cerut doar ... USA stanga spate si o alta punte ... Reparatia m-a costat in toal 45 milioane si masina a iesit impecabila ... Servisurile sunt jalnice, dpmdv ... Deci daca te zbati un pic, se merita mult mai mult sa faci masina in regie proprie. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now