Jump to content

Mi-au Spus Doi Vecini


tolin

Recommended Posts

Frana de mana este sfanta. Orice fel de panta ar fi, masina sta "agatata" in frana de mana. Nu-mi place sa stau cu piciorul pe frana cu masina stationata(nu vad rostul, pentru asta am frana de mana, la ce sa tin placutele lipite pe un disc fierbinte si presiune in sistem aiurea?) iar sa chinui ambreiajul tinand-ul patinat, iarasi, nu vad rostul. Cablul franei de mana se schimba mai repede si este mai ieftin decat un kit de ambreiaj.

Edited by closchkutza
Link to comment
Hai sa pun si eu citeva paie pe foc ... chiar nimeni nu urneste/tine masina doar din ambreiaj ?

 

Eu asa fac, mi se pare cel mai simplu/rapid ; cand stau la semafor in panta, introduc in ecuatie si frana de mana (doar nu voi sta un minut cu piciorul pe frana)

Link to comment
Frana de mana este sfanta. Orice fel de panta ar fi, masina sta "agatata" in frana de mana. Nu-mi place sa stau cu piciorul pe frana cu masina stationata(nu vad rostul, pentru asta am frana de mana, la ce sa tin placutele lipite pe un disc fierbinte si presiune in sistem aiurea?) iar sa chinui ambreiajul tinand-ul patinat, iarasi, nu vad rostul. Cablul franei de mana se schimba mai repede si este mai ieftin decat un kit de ambreiaj.

 

E bine de exersat plecarea din panta fara frina de mina,ca-ci daca nu ai frina de mina, "nu tine" (ex.cablu rupt) cei de facut? umpli porbagajul cu bolovani iar cind ajungi in panta si opresti,rogi pe cineva sai scoata (bolovanii)si sai puna la roata ca nu ai frina de mina? =))

Link to comment

Recomandat este sa folosesti frana de mana la plecare in rampa. Dar daca nu ai? Sau e iarna si ingheata cablu?Tragi frana de mana si dupa aia acolo ramai!.Iarna nu folosesc niciodata frana de mana.Nici cand ajung acasa si parchez,mai bine o las in viteza .Poate sa intre apa pe la etieri si saboti si peste noapte sa inghete.

Link to comment
E bine de exersat plecarea din panta fara frina de mina,ca-ci daca nu ai frina de mina, "nu tine" (ex.cablu rupt) cei de facut? umpli porbagajul cu bolovani iar cind ajungi in panta si opresti,rogi pe cineva sai scoata (bolovanii)si sai puna la roata ca nu ai frina de mina? =))

Daca nu practic in mod curent chestia asta nu inseamna ca nu stiu cum se face. Pot tine fara nici o problema masina doar in frana de picior si sa plec apoi repede, tinand masina din ambreiaj, un pic, insa nu vad rostul in a face asta mai mult de 2-3 ori, sa vad cum este.

 

Recomandat este sa folosesti frana de mana la plecare in rampa. Dar daca nu ai? Sau e iarna si ingheata cablu?Tragi frana de mana si dupa aia acolo ramai!.Iarna nu folosesc niciodata frana de mana.Nici cand ajung acasa si parchez,mai bine o las in viteza .Poate sa intre apa pe la etieri si saboti si peste noapte sa inghete.

Pentru mine asta este legenda urbana. Nu mi-a inghetat niciodata in 3 ierni frana de mana si masina sta zilnic cu treapta 1 cuplata si frana de mana trasa. Chiar am si spalat masina iarna si apoi, dupa 2 km parcursi am parcat-o, lasand frana de mana trasa. In afara de un mic pocnet dinspre rotile din spate nu s-a intamplat nimic..tragic.

Link to comment
Iarna nu folosesc niciodata frana de mana. Nici cand ajung acasa si parchez,mai bine o las in viteza. Poate sa intre apa pe la etieri si saboti si peste noapte sa inghete.

 

Pentru mine asta este legenda urbana. Nu mi-a inghetat niciodata in 3 ierni frana de mana si masina sta zilnic cu treapta 1 cuplata si frana de mana trasa.

 

Desi suna a "legenda" inventata de 2 vecini, nu este. Am patit-o si eu, chiar de mai multe ori. O data insa a fost f. nasol si nu ti-as dori sa fi nevoit sa tirasti masina cu rotile din spate blocate :( . Eu am dus-o asa vreo 3 km pina la garaj incalzit. Problema s-a datorat cablurilor de frina de mina. Inainte de intrarea in tambur, exista un burduf de cauciuc. Evident, cind cablurile sint noi, burduful e OK si isi face treaba. Dupa o anumita virsta cauciucul burdufului imbatrineste si se crapa => permite intrarea apei. Eu am rezolvat vara urmatoare schimbind cablurile. Oricum, atentie dupa un anumit numar de ani, legenda se transforma in realitate fara sa avertizeze

Link to comment
... Iarna nu folosesc niciodata frana de mana ...

Pe zapada, conduc cu mana pe maneta franei de mana. Imi foloseste la orice, franare la stop, franare de urgenta, virare la >= 90'. In parcare nu las cutia cuplata, decat pe pante, pentru ca nu calc pedala de ambreiaj la pornirea motorului. Dupa stiinta mea, pedala de ambreiaj se calca, doar, la schimbarea treptelor cutiei.

  • Like 1
Link to comment

Nici pentru mine nu este legenda urbana inghetatul sabotilor iarna.Patit de 2 ori iarna asta.A fost foarte comica faza cand am iesit din parcare pe zapada si am mai si virat in lene ca sa intru pe drum.Efectiv am ramas drept pe mijlocul drumului spre disperarea celorlalti cu amandoua rotile pe spate blocate :P .Un taximetrist binevoitor mi-a zis sa urc repede in casa si sa iau un bidon de 2 litrii de apa calda...sa dau la roti.Nici prin cap nu-mi trecea ca poate sa inghete roata.A doua oara a fost mai urat..mi-a inghetat in creierii muntilor,undeva unde nu aveam sursa de apa calda disponibila.

Link to comment
nu calc pedala de ambreiaj la pornirea motorului.

 

De ce? Care-i faza? Eu am auzit (recunosc ca habar nu am de unde, este foarte posibil sa fie tot una din invataturile proaste, transmise din vecin in vecin) ca atunci cand pornesti motorul sa cuplezi ambreiajul, indiferent ca masina este in viteza sau nu.

Link to comment
Fii atenta! Calci frana de serviciu(de picior) si ambreiajul.pornesti motorul ,bagi in viteza si apoi incepi sa dai drumul la ambreiaj usor,usor. Cand simti ca da sa moara motorul sau incepe sa trepideze masina iei piciorul dupa frana si apesi acceleratia continuind sa dai drumul la ambreiaj.Poti sa tii masina in rampa fara frana de mana ,numai din ambreiaj.Daca nu abuzezi de aceasta metoda nu-i dauneaza ambreiajului.La camioanele vechi de armata nu aveam la nici unul frana de mana si lucram numai cu ambreiajul ,incarcate ,in campaniile agricole,destul de grele si nu am avut niciodata probleme cu ambreiajul.

 

Si nu,nu esti blonda,dar instructorul ar fi trebuit sa-ti arate si asta!

Bre, voi chiar ma credeti blonda! Bineinteles ca folosesc si eu metoda asta din cand in cand, la rampe mai blande. Dar asta nu se cheama ca alternezi frana cu acceleratia, ci ambreiajul si aceleratia. Frana nu stiu de ce ar trebui s-o calc. Din moment ce am ambreiajul calcat n-o s-o iau inapoi la vale.

Oricum, eu folosesc frana de mana, nu-mi obosesc piciorusele si discul de ambreiaj. Sofatul e o placere, nu chinuiala care sa se lase cu tremurat de picior si belire de piese.

Link to comment

E si greu pentru purtatoarele de tocuri sa stea cu calcaiul pe pedala de frana si apoi sa basculeze cu varful pe pedala de acceleratie. Pentru exibitii din acestea trebuie sa ai si incaltari adecvate. N-are rost sa manevrezi trei pedale din doua picioare cand ai mainile libere.

Link to comment
Pentru mine asta este legenda urbana.

Fericitule!!! Eu am patit-o o singura data ... da' bine :( In dimineatza in care am constatat minunea erau -29 grade ! In afara de asta, mi-au inghetat atat cablul cat si sabotii pe tambur. Cu o seara inainte umblasem putin prin oras, pe jos era dat cu sare (s-a intamplat in 2002 de Craciun) si probabil am adunat amestecatura dintr-aia de sare cu nisip la burdufurile de la cabluri. Am rezolvat-o suind masina pe 2 cricuri, am aruncat apa calda pana am reusit sa desprind cablurile dupa care am bagat un levier in gaurile de la janta si fortat pana s-au desprins si sabotii. Masina in cauza era un Tico. De atunci nu ma mai ating de frana de mana de cand da prima bruma si pana cand infloresc pomii!

 

... pentru ca nu calc pedala de ambreiaj la pornirea motorului. Dupa stiinta mea, pedala de ambreiaj se calca, doar, la schimbarea treptelor cutiei.

Incearca sa pornesti Cruze-ul fara sa apesi ambreiaju' ... mie nu mi-a reusit :rolleyes:

 

 

Referitor la pornirea in rampa, in functie de panta folosesc ori frana de mana, la pante mai accentuate, ori tin masina din acceleratie+ambreiaj. La semafor stau cu piciorul pe frana doar pana cand mai vine o masina in spate, sa nu zica ca nu m-a vazut, dupa care iau piciorul de pe frana. In felul asta am sarit de 100k km si n-am schimbat nimic la ambreiaj (desi am o vaga impresie ca-i vine randul destul de curand :( ).

Link to comment
Pentru mine asta este legenda urbana. Nu mi-a inghetat niciodata in 3 ierni frana de mana si masina sta zilnic cu treapta 1 cuplata si frana de mana trasa. Chiar am si spalat masina iarna si apoi, dupa 2 km parcursi am parcat-o, lasand frana de mana trasa. In afara de un mic pocnet dinspre rotile din spate nu s-a intamplat nimic..tragic.

Eu am patit-o o singura data in 6 ierni, la Matiz. Am reusit sa plec cu un pocnet, desi pocnetul n-a fost chiar mic. :)

 

O data cablul, o data tamburii.

:scarpin: Cum iti dai seama?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...