Dj_Dark Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Rola aia intinzatoare eu am gasit-o sub denumirea de fulie A/C la un magazin cand de fapt ea e o rola intinzatoare, fulia e altceva. E 20 lei. Link to comment
ovtudor Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Multumesc mult pentru raspuns Dj_Dark. Intre timp am rezolvat-o. Am mers la un magazin specializat Daewoo (intre altele) si dupa ce i-am explicat sefului de magazin ce vreau mi-a dat piesa corecta. Nu stiu nici acum ce cod avea dar sigur nu era Daewoo sau GM. Cred ca era una de Opel ca probabil asa se explica si pretul: 40 RON. Oricum s-a potrivit perfect si deocamdata sunt multumit. Nu se mai aude nici un zgomot din zona aia. Cat despre denumirile sub care am gasit-o pe mai multe site-uri si in diverse documentatii tehnice, acestea sunt mai multe: "Fulie intinzator curea A/C", "Rola intinzator curea A/C", "Galet intinzator curea A/C". Oricum multumesc mult inca o data pentru deranj! Spor la... SUCCES! Link to comment
ovtudor Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Dupa nici doua saptamani de cand am inlocuit-o rola respectiva s-a crapat si bineinteles ca a distrus si cureaua! Pur si simplu s-a fisurat pe mijlocul canalului pe o lungime de aproximativ un sfert de cerc. Nu inteleg ce s-a intamplat dar cred ca a fost totusi un defect de turnare dupa cum arata materialul in zona fisurii. Cert e ca acum trebuie s-o inlocuiesc din nou si deocamdata nu am gasit una cu holograma GM ca sa fiu sigur ca nu trec problema la capitolul consumabile. De atunci (adica de pe 28 decembrie) merg fara ea dar am grija sa nu pornesc din greseala A/C pentru ca mi-e teama sa nu apara vreo eroare in ECM. Spor la... SUCCES! Link to comment
koss_x_treeme Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Când am crezut că am scăpat de scârţâitul curelei de Accesorii la Cielo după ce am schimbato odată cu distribuţia acesta a revenit după nici 500 de km şi e mai tare, mai mult şi mai sâcâitor ca oricând. Trezesc toţi vecinii de pe stradă când pornesc maşina sau la semafor când plec după loc ori când trec dintr-o treaptă de viteză în alta. Am observat că imi scade şi intensitatea la faruri sau la becurile din bord când începe să scârţâie. De precizat că am mai întinso puţin şi scârţâia non stop atunci.. dacă o mai slabeam temporar nu mai scârţâia dar tot tot începea dupa câţiva km să scarţâie, deci nu i-am găsit punctul în care să nu mai scârţâie. Cureaua e DONGIL şi are 500 de km. O să mă duc la service dar a băgat cineva frica în mine cum că alternatorul ar avea înfăşurarea împuşcată şi cand am consumatori nu se mai învârte uniform şi se învârte cu "întreruperi" şi cică d-aia mi-ar scârţâii cureaua. E POSIBIL AŞA CEVA sau sunt doar zvonuri..Domniile voastre au mai auzit aşa ceva? Mi-e frică să nu am alternatorul defect... S"> . Orice răspuns e binevenit.. Link to comment
cris06 Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Ti se aprinde martorul "baterie"? Eu as banui rulmentii alternatorului nu infasurarea. Care o fi aia... Link to comment
koss_x_treeme Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Nu se aprinde niciun martor in bord.. Link to comment
cris06 Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Verifica cu un voltmetru modul de incarcare al bateriei (s-a scris). Daca totul e ok, demonteaza alternatorul si verifica rulmentii. Daca-l desfaci verifica si carbunii rotorului. Link to comment
koss_x_treeme Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Alternatorul l-am verificat incarca 14 v. I-am schimbat acum 2 ani diodele si carbunii si a parut totul in regula. Link to comment
Englishman Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 De ceva timp aud un fluierat / fashait sacadat care vine din dreptul fuliei arborelui cotit. STIU ca acolo este problema pentru ca toate curelele ( mai putin cea de distributie) sunt noi iar fluieratul exista si la curelele vechi. Am dat cu WD40 in dreptul sagetii din imagine si cateva ore e liniste totala, ca apoi s-o ia iar de la capat. Din cate am vazut in manualul de service, acolo NU e rulment ci doar lagar de alunecare, dar...nu sunt convins. Cum remediez problema, torn ulei? Link to comment
cris06 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Rola curelei de la AC ai schimbat-o? Poate e nevoie sa faci o intindere suplimentara la cureaua alternatorului. Link to comment
Englishman Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Rola...nu, nu am schimbat-o, insa am uns rulmentul ei cu vaselina siliconica si cred ca e ok. Hmm...buna ideea cu intinderea curelei, cam scartaie dimineata. Cu alte cuvinte nu prea am ce unge la fulie, sa inteleg... Link to comment
cris06 Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 N-are treaba fulia. Rola curelei AC cati km are? Defapt problema la rola vine de la apa ce se acumuleaza la ax fiind pozitionata jos. Link to comment
Corneda Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 (edited) Salut Am si eu nevoie de o parere din partea voastra. Duminica mergeam spre Baneasa, liniste totala in masina, cand deodata aud un zgomot ca o sarma agatata in roata dreapta fata care dispare imediat. Ignor. 3 minute mai tarziu acelasi zgomot. Trag pe dreapta, motorul la relanti zornaia in veselie. Il opresc, verific si constat: cureaua de la AC franjuri. O tai cu un cutit si ma intorc usor spre casa. Azi am fost la service. Pe langa multe alte piese, (discuri frana, pivoti, capete bara etc ) am schimbat cureaua AC si pe cea de la alternator. Ce am constatat este ca la comanda service-ului a sosit o curea de AC cu dinti (cea veche nu avea asa ceva) si o curea de alternator prea lunga, lucru constat dupa demontarea celei vechi. Initial mecanicul a montat cureaua de alternator veche la loc si noua curea de AC. Plec sa dau o tura in jurul service-ului si aud cum masina mea fluiera dupa fete . Practic incepand cu 1500 de ture se aude un suierat puternic, ca de turbosuflanta puternica, ce creste odata cu turatia. Ma intorc la service, imi schimba dupa doua ore cureaua de la alternator cu una noua, mai regleaza cureaua de la AC. Suieratul ramane. Mecanicul incepe sa imi spuna ca e intinzatorul de la cureaua de AC, ca e pompa de apa etc. Habar nu avea nici el. Plec dezamagit si raman cu fluieratul. Unde mai pui ca la pornire motor mai si scartaie urat una dintre curele (nu stiu care, probabil alternator). Este posibil sa fie intradevar acel intinzator? Sa fie din cauza curelei cu dinti de la AC? Imi este frica de alternator sincer. Nu as mai vrea sa schimb piese intr-una intrucat din pacate nu cresc in pomi fftopic:. Ma puteti ajuta va rog cu un sfat? PS. Curelele vechi erau cele originale si nu scoteau nici un zgomot pana cand nu a cedat cea de la AC. Si chiar si atunci nu se auzea nici un fluierat ci doar bataia cauciucului rupt ramas pe panza curelei. Masina are aproximativ 119000 km. Multumesc Edited July 4, 2011 by Corneda Link to comment
cris06 Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Tu chiar nu te-ai uitat la curelele alea atatia km?! Intinde mai bine cureaua de la alternator. Distributia a fost schimbata? Link to comment
madkat Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 La service-ul de cacao unde am schimbat acum vreo 4 ani cureaua de ac - au adus tot dintata. Isi face treaba fara probleme. Link to comment
Englishman Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 (edited) Eu prefer la AC sa fie dintata, iar intinzatorul nu-l strang prea tare. Se comporta cel mai bine, fara niciun fel de zgomot, chiar e mai silentioasa decat cureaua normala si mai rezistenta. Scoate rola de la AC si verifica rulmentul ei. Se poate ca mecanicul s-o fi strans prea tare. Edited July 5, 2011 by Englishman Link to comment
Corneda Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Mulţumesc pentru răspunsuri. @cris. Maşina am achiziţionat-o anul trecut în august. Am fost cu ea imediat la service unde am schimbat distribuţie, ulei, placute, filtre si un pivot (pe care acum iar l-am schimbat). Fiind la prima maşină si fără cunoştinţe de mecanică, am întrebat minunatul mecanic dacă nu trebuie sa schimb si aceste curele, deoarece am văzut ca scria pe ele daewoo. Răspunsul a fost ca mai merg mult si bine. Adică 9000 km se pare. Rola întinzătoare sau rulmentul ei pe mai pot unge? Sau pe schimbă direct? Link to comment
cris06 Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Schimba rola intinzatoare ca nu e scumpa. Degeaba ungi rulmentul. Nu merita. Sigur are joc. Link to comment
madkat Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Tine o luna-doua gresarea acelui rulment. Intrebare - "scutul" de plastic dintre roata dreapta fata si curele il mai ai? Link to comment
danutza Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 (edited) Cureaua dintata de la AC fluiera si la mine.Era mai ingusta decat normal si ajungea in fundul fuliei.Dupa schimbare cu una normala liniste totatla.Nu conteaza daca e dintata sau nu important e sa nu fie prea ingusta, fiind o curea trapezoidala in mod normal nu trebuie sa ajunga in fundul fuliei ci sa stranga in marginile acesteia. Edited July 6, 2011 by danutza Link to comment
Corneda Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 (edited) Madkat mai am acel scut de plastic, insa urechea de prindere dinspre partea din spate a masini cum ar veni este rupta si tot scutul atarna putin sub masina. Sa intre mizerie cumva la rola? Desi nu prea vad cum, ca partea dinspre roata este aparata de scut. Edited July 6, 2011 by Corneda Link to comment
madkat Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Daca ai chiar daca un pic rupt tot e bine - nu iti intra prea multa mizerie la role. Schimb-o cu una noua si teoretic n-ar trebui sa mai ai probleme. Link to comment
Corneda Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 (edited) Am fost acum la un service de cartier ca sa termin treaba mai repede. Cureaua de la alternator a fost intinsa si nu mai scartaie, insa a aparut un zgomot de fundal de la cureaua alternatorului dar il pun si pe seama curelei noi. Insa la rola intinzatoare de AC, cand am pomenit de schimbarea ei mi-a spus ca este buna si ca acel zgomot este 'normal' ). Cum momentan nu prea am timp ma voi ocupa si de acea rola saptamana viitoare. Multumesc pentru indrumari. PS. Atasez un fisier cu sunetul in cauza http://www.fileshare.ro/23110221056.2 Edited July 6, 2011 by Corneda Link to comment
Corneda Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 Salutari. Cu ocazia vizitei in service pentru schimbarea lichidelor (antigel, lichid frana, servo) am cumparat si o curea de AC fara dinti (trapezoidala daca nu ma insel). Bineinteles fluieratul a disparut. Ba inca cea cu dinti incepuse sa faca santuri in fulii. Bine ca a fost doar atat. Spor Link to comment
vrazvanc Posted March 4, 2018 Share Posted March 4, 2018 O parere, va rog... Am o curea de alternator ce va trebui montata in curand. Problema este ca o tin din 2015, cine stie cat o mai fi stat la Unix. Mai e sigur de montat, sau sa cumpar alta? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now