tolin Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 (edited) ... Cea mai buna metoda de a da curent este: cabluri groase, motor pornit (eventual putin turat pentru a forta mai putin diodele) ... Explici putin, cum fortezi mai putin diodele daca-i putin (mai) turat motorul ? Edited February 19, 2009 by tolin Link to comment
Abram Burel Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Prin efect de sera Glumesc Link to comment
Myg Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 AB ai un Kalos din 2004 cu bateria din fabrica? Ii faci incarcari periodice? Link to comment
Abram Burel Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 N-am scos-o de pe masina de cand o am Link to comment
Myg Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Asteptan sa primesc acest raspuns! Obisnuinta de la bateria Ro care trebuia incarcata, dupa un anumit timp, si, la un anumit tip de masina...m-a indemnat sa intreb. Multumesc. Link to comment
Abram Burel Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 (edited) Stai linistit, la Oltcit (luat in '89) am schimbat bateria originala dupa 5,5 ani, iar la Nova ('99), dupa 6 ani. Asta inseamna baterie proaspata, nu una care sta te miri cat prin galantare. Edited February 19, 2009 by Abram Burel Link to comment
Wolfman Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 N-am scos-o de pe masina de cand o am Normal, la minim doua ore/zi in trafic are timp sa se incarce. Link to comment
Myg Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Tare mult as dori sa stiu parerea unui taximetrst, proprietar de masina din 2004-2005, despre bateriile care echipeaza masinile GM. La noi, cei pe care i-am intrebat, sunt angajati pe masini. Link to comment
marius_medgidia Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 (edited) Bateria chiar s-a descarcat in 4 zile, ma rog 4 si ceva. Si am constat ca daca am deschis portbagajul sta aprins martorul de la bord si plafoniera din masina pe langa beculetul ala din interior. Deci am avut cel putin 3 consumatori, pe astia ii stiu eu, poate mai sunt si altii. Am facut iar o pauza de 2 zile cand am lasat masina in garaj si a pornit fara probleme din prima in conditiile in care nici in garaj nu este mai cald ca afara unde au fost -3 grade noaptea. Nu am constatat sa aiba variatii la relanti. Motorul este de 1,4 16v model Elit 2 (parca) Edited February 19, 2009 by marius_medgidia Link to comment
Myg Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Da, plafoniera+becul din portbagaj =10 W, suficient pentru o descarcare lenta a bateriei. Pune-o la incarcat, cu un curent de 5 A timp de 4-5 ore, apoi scazi curentul la 2,5 A inca 8-10 ore si ai, din nou, o baterie buna. Link to comment
papie Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 (edited) @tolin. Nu am despicat firul in patru pe aceasta tema dar,... ceva teme de gandire sunt. In principiu, turatie mica = nevoie de tensiune mai mare pe rotor, tensiune mica = curent mare pe diode. Din P=UI rezulta ca pentru aceeasi putere putem creste tensiunea si micsora intensitatea . PS.Poate la o turatie mai mare alternatorul are si o racire mai eficienta (si aici existand relatii stranse intre temperatura/curentul invers/ tensiunea de strapungere s.a.m.d. P.S.2. Rog sa ne lamureasca cineva cu calcule exacte (chiar sunt curios). Edited February 20, 2009 by papie Link to comment
tolin Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Exista pe masina un consumator de putere constanta la care creste consumul de curent la scaderea tensiunii de alimentare ? Link to comment
rm.popa Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Si am constat ca daca am deschis portbagajul sta aprins martorul de la bord si plafoniera din masina pe langa beculetul ala din interior. Eu v-am zis, dar voi nu, batman, batman! De curiozitate: maşina e în 4, sau în 5 uşi? Link to comment
papie Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 @tolin. Nu, tocmai asta spuneam eu ca se intampla in interiorul alternatorului, acesta incearca sa mentina anumiti parametrii constanti in detrimentul altora, discutia fiind despre necesitatea unei frecvente mai mari (rotatiile alternatorului) si respectiv o tensiune mai mare, astfel se poate reduce curentul, mentinand diferenta de potential la borne. Link to comment
tolin Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 O frecventa mai mare a generatorului este buna pentru a putea genera un curent mai mare, atat pentru motorul lui cat si pentru incarcarea bateriei suplimentara, dar asta nu inseamna "o fortare mai mica" la puntea de diode, din contra, o frecventa mai mare a tensiunii inverse la care este supusa puntea si o crestere a pierderilor pe jonctiuni la alimentarea directa. In al doilea rand, o turatie mai mare inseamna o ventilatie mai mare, dar si o putere disipata mai mare. Deci, dupa mine, nici un avantaj, doar o necesitate de putere sporita. Oricum, discutia a fost purtata pentru o clarificare tehnica deoarece puntea trebuie sa reziste in cazuri extreme (turatie maxima + consum maxim) mult mai frecvente decat acesta. Conectarea la o baterie suplimentara implica un singur risc major: conectarea inversa a bornelor. Link to comment
codeman Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 (edited) Tare mult as dori sa stiu parerea unui taximetrst, proprietar de masina din 2004-2005, despre bateriile care echipeaza masinile GM. La noi, cei pe care i-am intrebat, sunt angajati pe masini. Aici ma pot incadra eu numai ca masina mea e din 2007. Pana ieri nu am avut absolut nici o problema cu bateria, dar cand nu ma asteptam mi-a facut probleme. A pornit ceva mai greu, si a inceput sa tiuie ceva in bord pina i-am scos borna de la baterie. Mi-am dat seama ca e de la baterie deoarece am stat destul de mult(1 ora) cu pozitiile aprinse si radioul deschis. Tiuitul acela m-a cam speriat eu asteptandu-ma sa se aprinda un bec in bord ceva. Azi dimineata a pornit si am mers repede cu ea la electrician sa masoare incarcarea si totul e in regula. Am apucat sa filmez atunci cind tiuia in mers masina. Daca stie cineva de acel zgomot poate imi explica si mie ce era. P.S. Va sfatuiesc sa dati volumul incet. Video_0002.rar Edited February 26, 2009 by codeman Link to comment
sergiuhusca Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Pai pune sunetul. Link to comment
root Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 La cat de tare se aude, in nici un caz nu e buzzerul de lumini/usi deschide. Esti sigur ca nu se auzea din difuzoare ci din bord? Eu nu as suspecta bateria... Link to comment
adrianzografi Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Eu zic ca erau tweeter-ele. Link to comment
paul_marines Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 (edited) Daca a "dat" curent cu motorul pornit poate te-ai scos cu niste diode arse prin depasirea amperajului.Cea mai buna metoda de a da curent este: cabluri groase, motor pornit (eventual putin turat pentru a forta mai putin diodele), se . Nu inteleg care ar fi problema diodelor? In puntile redresoare sunt , de regula, 2 tipuri de diode: 1. cele redresoare in numar de 4 care asa cum le spune si numele au rolul de a transforma cei 12 V altenativ in cei 14V continuu; 2. cele de protectie in numar de 2 care au rol de a evita alimentarea inversa la bornele bateriei de acumulatori si care , de regula, se ard in cazul acestei manevre gresite. La unle tipuri de punti se pot inlocui toate diodele, la altele numai cele de protectie. Daca s-a dat curent, iar polaritatea nu a fost respectata, atunci s-a produs un scurt-circuit care probail a ars diodele de protectie si de aici bateria a ramas neincarcata o perioada mai mare atingand limita critica de descarcare. Se recomanda descarcarea controlata cu un curent constant de 1/20 din capacitate adica un bec de semnalizare de 21W pana cand tensiunea la borne ajunge la 11,75V. Din acel moment se efectueaza o incarcare cu o tensiune de 1/20 din capacitate pentru o durata de 24 de ore. La terminarea incarcarii se masoara 2 tensiuni: 1. imediat dupa decuplarea redresorului - 13,8 +/- 0,1V 2. dupa o ora de la decuplare 12,9 - 12,6 V Daca tensiunea dupa o ora este mai mica de 12,4V inseamna ca bateria este compromisa si unul sau mai multi elementi au o rezistenta interna mai mica decat cea normala producand in timp relativ mic descarcare accentuata a bateriei. Intre 12,4 - 12,6V bateria are probleme, dar mai poate face fata o perioada determinata de timp si asta daca nu este expusa la temperaturi scazute. Acumulatorul Kalosului meu are aproape 5 ani si inca functioneaza corect. Trebuie stiut insa ca ruleaza zilnic cel putin 30 de km in regim mixt (U/E). La Matizul sotiei care ruleaza preponderent urban, anual, inainte de intrarea in sezonul rece ii fac o incarcare completa. Are 4 anisori si functioneaza la fel de bine. Edited February 27, 2009 by safari hunter Link to comment
Myg Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Aici ma pot incadra eu numai ca masina mea e din 2007... Mi-am dat seama ca e de la baterie deoarece am stat destul de mult(1 ora) cu pozitiile aprinse si radioul deschis... Daca stie cineva de acel zgomot ... Sunetul pare a avea legatura cu boxele. Cred ca ar trebui sa faci incarcarea bateriei pe redresor. Electricianul ti-a spus valorile de incarcare, in gol si consumatorii porniti? Link to comment
wwillym Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 (edited) Sunetul , dupa cum suna, pare fi un sunet produs de un generator (aprox 800Hz), nu este aparut la intamplare. Este vorba ori de o avertizare, (nu cunosc ca aveo sa aiba o astfel de avertizare), sau este produs de un device montat ulterior pe masina (statie radio, detector radar, handsfree... etc) Nu cred ca provine din sistemul audio, este prea corect, constant, eu zic ca este generat, nu este vorba de oscilatie a sistemului audio (bucle de masa sau asa ceva) ...sau are cumva cd playerul un semnal de test? activat cumva din gresala? PS: ulterior am vazut in filmulet, ca ai GPS... oare...? Edited February 27, 2009 by wwillym Link to comment
codeman Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Ok. Sa le luam pe rind. Cind a fost facuta verificarea incarcarii, avea 14,4- 14,5. Cu consumatori(ventilator, faza lunga,dezaburire), scadea pina la 14,2 apoi urca rapid la valorile de mai sus si raminea constanta. Despre device-uri montate pe masina in acel moment nu aveam decit GPS-ul (care e pe mute), statia radio care era inchisa. Sunetul sigur nu venea din boxe pentru ca am incercat sa scot siguranta de la ECM si am fost foarte aproape de locul "faptei". Link to comment
paul_marines Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Sunetul , dupa cum suna, pare fi un sunet produs de un generator (aprox 800Hz), 800 sau chiar 1000Hz imi amintesc ca are acelasi sunet ca al unui ton de calibrare a oscilatoarelor. Revenind la masina am intalnit acest sunet la un RCD Daewoo AKF cand in loc de baterie s-a folosit o sursa de tensiune setata din greseala pe 10V. Atunci partea de amplificare a intrat in auto-oscilatie. Desi corectarea tensiunii s-a facut in timpul oscilatiei aceasta nu a incetat decat dupa oprirea si restartarea RCD-ului. Ca sa fiu mai corect oscilatia era creata de etajul de preamplificare al carui semnal de iesire era prea mic fata de minimum necesar pentru blocul de amplificare. Mai m-am gandit (imi place Fulga ) ca poate fi generat de o deparazitare incorecta, dar tonalitatea este alta. Link to comment
wwillym Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Si acum care este situatia ? Sunetul persista incontinuare? Cand apare?... cand bagi cheia in contact, sau cand pornesti motorul? Sau trebuie ca masina sa se puna in miscare? Cat timp dureaza? In ce conditii se opreste sunetul?... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now