pavcostel Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 (edited) Salutare! Poate ma lamureste cineva si pe mine, va rog! La motorul 1,5 DOHC, in dreptul ultimei litere O, de pe placa de deasupra bujiilor,exista un furtunel ce comunica cu galeria de admisie. Prin el circula vacuum, si este extrem de strangulat!! ("> L-am vazut abia astazi, cand completam lichidul de spalare, si nu stiu daca este normal, daca nu, cum se chiama exact si daca i-l pot schimba eu singur.( sa nu necesite interventie la tester sau altceva) Daca i-l scot, motorul se tureaza singur. Va rog frumos lamuriti-ma si pe mine, inainte sa merg la Service sa cotizez acolo! Cu stima, Costel Edited February 18, 2005 by ov_jer Link to comment
pavcostel Posted February 19, 2005 Author Share Posted February 19, 2005 Cer scuze moderatorului ca deschid un nou mesaj, daca incomodeaza rog sa fie comasat sau editat dupa nevoie. In continuare nu stiu cum i-l cheama pe furtunelul gatuit. Fara nume sau cod la magazine au spus ca nu ma pot ajuta! VA ROG daca cineva stie ceva despre acest mic bucluc, sa posteze! Atasez si o poza cu respectivul furtunel Cu stima, Costel Link to comment
iso Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 ... si la mine e shtrangulat dar nu i'am dat importanta pina acum . In manualul se service nu l'am gasit decit sub titulatura de "furtunul C" ... Link to comment
tolin Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Dupa simptome este furtunul de legatura intre valva PCV si galeria de admisie. Link to comment
pavcostel Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 (edited) Salut! In locul respectiv ies doua furtune: - unul gros care duce inaintea sau in blocul clapetei de acceleratie. - cel subtire, incriminatu', sau "care este", , intre chiulasa si galeria de admisie. Daca ar fi furtunul de la valva PCV, unde ar fi celebra valva? Montata in stutul de pe chiulasa? Vacuum vine clar de pe stutul de pe galerie, ca e montat ca un tub Venturi! Asa ca, daca am noroc valva e in stut! Daca nu, poate fi in chiulasa, N1, cum arata in manual. Cu stima, Costel P.S. - se pare ca e in stutz... Cel de pe distributie, nu cel de pe galerie! PCV.pdf Edited February 20, 2005 by pavcostel Link to comment
tolin Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Valva este in capac, pozitia N1. Se poate extrage. In shtutz nu incape si nu s-ar fi turat cand scoteai furtunul. Furtunul gros este pentru ventilarea carterului. Deci, ambele sunt importante. PS Felicitari pentru starea motorului. Link to comment
pavcostel Posted February 21, 2005 Author Share Posted February 21, 2005 Salutare! Deci azi am reusit in sfarsit sa schimb acel furtunel.( valva PCV este in stutz,, dupa cum se simte la mana) Concluzia: ralanti stabil in jur de 700-800 rpm(nu poti sti cu precizie pe ceasul de bord! ), si cel mai important, cand schimb vitezele nu mai ramane turat usor!( nu-mi dadeam seama de asta altfel, hehe!) Multumesc tuturor celor care au contribuit la rezolvarea problemei! Cu stima, Costel Link to comment
tolin Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Incearca motorul in frana (accelerezi puternic si ridici brusc pedala de acceleratie), acolo se vede clar functionarea corecta si avantajul valvei PCV. Link to comment
expero 16V Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 (edited) Si ce ar trebui sa faca daca PVC functioneaza corect cand aplici procedeul tau tolin?La mine daca fac asa pune frana de motor destul de puternica...Cateodata invers?!? @costel : adica acu' cand schimbi vitezele pica relantiul din prima la 900?Pt.ca la mine de ex.o scot pe liber si pana ajung la semafor relantioul sta la 1000(cat sunt in miscare).Cand s-a oprit masina relantiul pica la 850 la cat e normal. Eu m-am gandit ca masina fiind in miscare si avand consumatori( servo directie, frana,etc.) e normal ca relantiul sa ste la 1000 . Edited February 22, 2005 by expero 16V Link to comment
cata73 Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 espero 16v, exact la fel patesc si eu!!!! dar nu ma deranjaza Link to comment
tolin Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 1- n-ar trebui sa bruscheze; 2- valva PCV = Positive Crankcase Ventilation Valve; 3- PVC = orice altceva; 4- nu este procedeul meu, este o simpla observatie. Link to comment
expero 16V Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Mai Tolin nu mai fi asa de serios ca ma intimidez.ce naiba vorbim liber aici. In concluzie valva PCV cand am auzit prima oara de ea l-am intrebat pe mecanic si a dat din umeri. Mi se intampla ca la 150 sa iau piciorul de pe acceleratie si sa ajunga la 120 acul urgent.Adica am impresia ca e cam puternica frana de motor.Ce crezi e de la valva susnumita? Link to comment
tolin Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 M-a invatzat cineva ca este mai bine sa te ia lumea de serios decat de prost. Iar discutiile de aici nu sunt libere, sunt doar publice. In plus, la cele tehnice, trebuie sa ai coerentza si preciziune, altfel, cel pe care crezi ca-l ajuti, cand se duce cu problema in service, va fi intrebat: "Cine-i tampitul ala care a zis asta?". Macar asa va avea si el o replica: "Lasa domle, ca-i om serios". Valva PCV n-are treaba cu frana de motor, doar ca la aceasta procedura se poate identifica sigur, ca nu mai intervin si alti factori. Deci, cu o valva PCV buna, tranzitia de la accelerare la decelerare nu va provoca bruscarea suparatoare a pasagerilor si daunatoare pentru motor. Link to comment
expero 16V Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Tolin acu' tre' sa tinem cont si de faptul ca frana de motor poate fi de laq cutie.Adica un prieten de al meu cu Ford Focus mergea in treapta I cu 3000 de ture , aveam muzica, vorbeam intre noi si n-am simtit ca am fi in treapta I. Daca auzeam motorul sau vedeam turometrul era OK. Insa daca merg cu espoero in aceleasi conditii se cam chinuie saraca si o simti cxa in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie intra in frana de motor. In concluzie eu ce sa inteleg ca am probleme cu valva PCV? Deasemenea la 150 am 4100 de ture. La 120 am 3100 de ture. Cand ii dau drumul la acceleratie nu e normal sa intre in frana de motor?De ce zic asta , pt.ca de la 120 pana la 80 nu bruscheaza si nu intra in frana de motor la fel de puternica ca de la 150. In concluzie ca te-am ametit ce parere ai despre treburile astea? Link to comment
tolin Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Scrie la mine ca trebuie sa talpezi la 150 ca sa testezi ? Procedeul este simplu: accelerezi si ridici piciorul. E suficient 30 - 50km/h, a II-a, ca nu-s turcii pe granitza. Si asta in cazul ca motorul tau are supapa PCV. Din ce am vazut, supapa PCV de pe modelele de motor Espero dotate cu asa ceva (vezi poza de la Costel) este altfel decat supapa de pe motoarele de Matiz. Intii, sunt mult mai rezistente si apoi au o alta caracteristica de raspuns. Link to comment
expero 16V Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 OK.Tolin.Multam de raspuns. Link to comment
pavcostel Posted March 2, 2005 Author Share Posted March 2, 2005 Salutare! Scuze de intarziere, dar am fost in delegatie. ( cu Espero, sac!) @Tolin Cand franez brusc sau ridic piciorul de pe acceleratie nu bruscheaza motorul. Cu tot regretul, pe Valea Prahovei ieri am testat indelung acest lucru! Nu si in Brasov, insa. La turatia de ralanti motorul revine numai daca viteza masinii este 0. La orice alte viteze de rulare cred ca sunt viteze presetate de constructor. In functie de viteza de rulare, daca o scot din viteza sau calc ambreiajul sa fie pe liber, se stabilizeaza la 1500 sau 2000 rpm. Chestia este repetitiva, de aceea afirm ca este un preset. (poate tine si de echipare? AC, depresiune? sau altceva?) O sa fac si initializarea IAC, eventual poate reusesc sa pun si poze. Cu stima, Costel Link to comment
khhamsin Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Nu e in regula deloc. Ar fi trebuit sa cada aproape sau la turatia de relanti, mega-clar, asa e si la mine, si la ceilalti colegi marinari observ. Link to comment
expero 16V Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Ba e normal . E vorba de senzorul de la clapeta de acceleratie . mi-a explicat mecanicul ieri : cand esti in mers si o scoti pe liber , in functie de viteza , tre' sa cada turometrul la 1000 - 1200 . pt.ca masina fiind in mers are niste consumatori ( servo,etc.) si e normal ca relantiul sa fie mai mare pt.a face fata si la ei. Link to comment
iso Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Nici la mine nu scade turatia sub 1000-1200ture in mers pe "liber" . E normal atita timp cit invirtirea rotii este monitorizata de calculator ... se mai "compenseaza" astfel servofrina , servodirectia ... Link to comment
tolin Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 @TolinCand franez brusc sau ridic piciorul de pe acceleratie nu bruscheaza motorul. Cu tot regretul, pe Valea Prahovei ieri am testat indelung acest lucru! Nu si in Brasov, insa. offtopic: Bravo Costele, ai umor. Mi-ai placut. ontopic: Inainte de reset sa verifici si starea la electrovalva IAC (desfaci, cureti, ungi, cureti si locasul din galerie, pui la loc). Dupa reset, la procedura de "Idle Lean" sa ai si A/C pornit, cutia la punct mort si ambreajul liber. Sa astepti pana motorul ajunge la temperatura de regim. Link to comment
expero 16V Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 Eu cand am curata IAC - ul n-am facut aceasta procedura pt.ca desteptii n-au scris nimic in manualul de utilizare a masinii . Poti s-o descrii sau e tarziu s-o fac avand in vedere ca operatiunea s-a facut in nov. anu' trecut ? Link to comment
ovi_jer Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 Uite aici o dicutie despre asta. Link to comment
tolin Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 More ontopic: Cu stima, Costele, n-ai mai postat. Ce ai mai facut si ce rezultate ai obtinut ? Link to comment
hellcat Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 Salutare!Deci azi am reusit in sfarsit sa schimb acel furtunel.( valva PCV este in stutz,, dupa cum se simte la mana) pana la urma care poate sa ne spuna si noua, posesorilor de 1.8, unde este valva PCV, poate pot sa o schimb, deoarece masina meada in nas daca iau brusc piciorul de pe acceleratie. si eu confirm ca pe liber, cu masina in miscare, sta relanti-ul pe la 1.000 - 1,200 rpm. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now