baronu_adrian Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 (edited) Salut. Sunt nou aici pe forum, dar dupa 2 zile de cautari, deoarece nu am gasit mare lucru din ce ma interesa m-am hotarat sa deschid un nou topic in speranta ca mai e cineva care ma poate ajuta. Pt ca nu sunt un bun cunoscator in ale mecanicii am sa va explic exact cum stau lucrurile. Am cumparat un "ticalos" in noiembrie 2008 de la o firma care a dat faliment cu vreo 2 ani in urma. In tot acest timp masinuta a stat pe dreapta lucru care reiese si din ultimul ITP (valabil pana in 2006). Nu avea baterie si in decembrie am reusit sa fac rost de una, sa-l pornesc si sa merg 1-2 km pana acasa. Desi era destul de frig a pornit la a-3a sau a-4a cheie si a stat turat vreo jumatate de ora poate mai bine dupa care a inceput sa scada (se tura doar cu intermitente). Specific ca in prealabil am verificat nivel ulei, antigel, lichid de frana (si am umflat rotile care stateau pe janta )In drum spre casa am observat ca in viteza a 4-a mototrul dadea sa moara, iar daca o scoteam pe liber masina se frana aproape singura. Am asteptat sa se faca ceva mai frumos afara iar ieri cand i-am dat rotile jos am vazut ca cele de pe fata sunt infranate si pline de rugina la etrier si disc. Cele din spate merg lejer dar se aude ceva cum freaca in interior si frana de mana imi merge bine. Stiu ca trebuie sa schimb uleiul, filtrul, bujiile, pistonasele si garniturile la frana si am vazut si care sunt cele recomandate aici, dar nelamuririle mele sunt urmatoarele: - cu ce pot curata rotile din fata (se poate cu antidegripant?) si daca trebuie schimbate placutzele care au cam 14-15 mm cu totul, discurile daca trebuiesc schimbate sau doar curatate pt ca pe ele nu se vad urme de uzura, daca trebuiesc date jos discurile si curatate si acolo in interior (cred ca e capul de planetara acolo), si la rotile din spate de ce se aude frecusul ala si cum pot rezolva. - motorul e plin de ulei, chiar si la baterie (pompa de benzina banuiesc), si panze de paianjen si nisip, dar cu ce solutie il pot curata sa vad de unde e problema mai exact. Cam asta ar fi, deocamdata, si daca nu v-am plictisit prea tare sper sa se gaseasca cineva sa ma si ajute. - am uitat de toba care nu pare ruginita dar se aude cam tare. eu cred ca e de la faptul ca atarna liber si sper ca schimbarea, punerea sistemului de prindere sa rezolve problema Edited March 5, 2009 by baronu_adrian Link to comment
EM!L Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Probleme Motor Tico Jurnal de bord Tico Tico, Întreţinere Periodică/Revizii Link to comment
baronu_adrian Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 Am uitat sa mentionez ca masina are 79000 km la bord, si m-am uitat pe acolo dar nu am gasit cum pot curatza franele de rugina si cu ce si nici cu ce pot sterge suprafata motorului. Link to comment
_escu Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Discurile nu se curata cu nimic, le curata placutele de frana. Etrierul il poti curata cu degripant, dar pe urma sterge-l bine si ai grija sa nu ajunga degripant la garniturile de frana. Cica lichidul de frana nu se intelege prea bine cu lubrifianti si degripanti. De "antidegripant" n-am mai auzit... Motorul il poti curata cu degresant, dar cred ca iesi mai ieftin si cu motorul mai curat daca il speli la o spalatorie. La urma urmelor Tico nu are cine stie ce senzori si nu risti nimic. Trebuie doar putina atentie la distribuitor (stiu baietii de acolo ce au de facut, cred). Placutele sunt ca noi daca au 14 mm, nu ai de ce sa le schimbi. Schimba-i neaparat lichidul de frana si daca tot golesti instalatia ar fi pacat sa nu inlocuiesti si garniturile de frana atat la etrieri cat si la cilindrii de frana. In mod sigur dupa atata stat s-au uscat, lipit etc. Link to comment
baronu_adrian Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 (edited) Ms mult. Deci sa inteleg ca nu mai trebuie demontate si discurile, ci doar sa le curat cu o perie de sarma eventual. Degripant mama ei de limba romana . O alta intrebare: Oare are rost sa mai desfac si rotile din spate sa vad de ce se aude acel frecus sau sa mai circul ceva km cu el sa vad daca dispare? Edited March 5, 2009 by baronu_adrian Link to comment
EM!L Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 (edited) Dacă tot te apuci, fă-o cap-coadă, nu pe bucăţi. Verifică jocurile, schimbă curelele, lichidul de frână, antigelul, uleiul, filtrele, gresează rulmenţii... Edited March 5, 2009 by EM!L Link to comment
baronu_adrian Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 Am sa citesc si manualul tehnic (ca sa nu fac vreo tampenie la demontare-montare)si am sa reconditionez tot subansamblul. Joc se pare ca nu am dar sper sa nu fie prea imbatranite garniturile. Daca mai aveti si alte idei despre ce ar mai trebui verificat/inlocuit eu sunt deschis la orice sugestie. Multimesc mult Link to comment
EM!L Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Păi întâi fă o verificare amănunţită, şi apoi... ce ce nevoie, înlocuieşte. Eu aş mai adăuga set de gume, o echilibrare, plăcuţe de frână, curea de alternator, distribuţia, verificare articulaţii, schimbat bujii, fişe, schimbat ulei cutie, valva PCV, verificat saboţii, reglat frânele... Găseşti cam toate informaţiile de care ai nevoie, fie în manual, fie în topicurile indicate Link to comment
baronu_adrian Posted March 6, 2009 Author Share Posted March 6, 2009 Pai e simplu. In primul rand nu stau fff bine cu banii (criza economica) si vreau pe cat posibil sa ma ocup eu sa fac una alta. Dupa cum am scris si la inceput am citit vreo 2 zile forumul dar tot nu am gasit de ex ca ar trebui schimbata valva PCV pana azi cand am citit aici. Si pt ca e un forum atat de stufos (multumesc pe aceasta cale tuturor) e posibil sa mai fi omis si altele. Cand am deschis acest topic intentia mea a fost sa gasesc pe cineva priceput si binevoitor sa-mi spuna pas cu pas ce ar trebui schimbat sau verificat (punctual) iar dupa care eu sa caut si sa ma documentez despre acele lucruri. De aceea am si specificat ca masina are 2-3 ani pe dreapta si nu e vb doar de o revizie obisnuita. PS: Daca totusi placutzele mele au 14-15 mm de ce ar trebui schimbate caci banuiesc eu ca acestea nu au un material care imbatraneste ci doar se tocesc la utilizare. Multumesc pt intelegere si ca va bateti capul cu un ageamiu in ale mecanicii ca mine. Link to comment
_escu Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Pai nu ti-am spus ca nu ai de ce sa schimbi placutele? Daca au 14 mm inseamna ca au uzura zero si in niciun caz placutele de frana nu au alt termen de valabilitate in afara de cel impus de grosimea lor minima. In locul tau eu as rezolva franele (inlocuire lichid + garnituri, reglaj), as schimba curelele, ulei + filtre, as inspecta ochiometric toate furtunele si burdufele din cauciuc cautand urme de imbatranire, as curata capacul distribuitorului si as schimba bujiile + fisele de bujii. Probleme ar mai putea aparea daca masina a stat fara lichid in instalatia de racire (dar spui ca avea). Oricum inlocuieste lichidul de racire chiar daca e la nivel. Ia-ti un degripant si niste vaselina, la o masina care a stat atata timp le vei gasi in mod sigur intrebuintare - balamale, incuietori, cablul de frana de mana/ambreiaj/acceleratie, papucii contactelor electrice, suruburi blocate etc. Pe anvelope nu te mai poti baza daca au stat atata timp (si desumflate) - trebuie inlocuite Cam astea ar fi in prima faza, restul ar fi chestii care pot aparea la orice masina second hand fie ca a stat sau nu 3 ani. Dupa ce termini cu toate cele de mai sus n-ai altceva de facut decat sa mergi cu masina si in timp iti va spune singura daca mai ai ceva de inlocuit sau reparat. Link to comment
papie Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Ai dreptate, pentru un buget redus, momentan nu este nevoie sa schimbi placutele de frana, cauciucurile (asta daca nu au urme vizibile de imbatranire sau deformari, taieturi, etc.), fisele, bujiile (astea ar necesita o curatare si calibrare - recte distanta intre electrozi), fisele si alte piese ce tin de aprindere - spun asta bazandu-ma pe pornirea relativ usoara a motorului dupa doi ani de inactivitate. Parerea mea: schimbat distributie, schimbat ulei plus filtru motor, verificat nivel ulei cutie de viteze, demontat/verificat/gresat etrieri frana (schimbat eventual garnitura de protectie impotriva apei/noroiului etc.), verificat saboti frana (spate) si gresat rulmenti roata spate. PS. Inainte de schimbarea uleiului la motor ar trebuii remediata pierderea despre care vorbeai. Link to comment
baronu_adrian Posted March 6, 2009 Author Share Posted March 6, 2009 (edited) Multumesc mult. Exact asta am urmarit sa aud cand am deschis acest nou topic care cred eu ca poate fi folositor si altora ca mine . Despre placute Em!l spunea ca ar trebui schimbate, cat despre ulei ma gandesc sa-l schimb intai, ca oricum va trebui sa-l schimb din nou curand (dat fiind faptul ca sunt ceva depuneri in motor/baie dupa atata timp), timp in care imi pot da seama si de unde vine problema cu pierderile. Dupa care voi vedea si ce alte probleme mai are, si eventual o voi duce la un mecanic pt o inspectie generala, dar pt inceput am vrut sa stiu exact ce ar trebui sa-i fac sa o pun pe picioare. deocamdata m-am gandit la urmatoarele: - demontat/verificat/gresat etrieri frana (schimbat eventual garnitura de protectie impotriva apei/noroiului etc.), verificat saboti frana (spate) si gresat rulmenti roata spate, schimbat lichid frana, aerisit - schimbat ulei plus filtru motor, spalat, schimbat antigel - schimbat fisele, bujiile - uns balamale, incuietori, cablul de frana de mana/ambreiaj - cumparat 2 anvelope fata si pastrate 2 mai bune pe spate (au urma de imbatranire dar momentan bugetul ...) Edited March 6, 2009 by baronu_adrian Link to comment
papie Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 A, era sa uit! Prima si prima data faci cinste prietenilor, ca de ..., ti-ai luat masina. Link to comment
_escu Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Poate bujiile sunt ok si nu trebuie neaparat inlocuite. La o adica s-ar putea sa fie suficient sa le reglezi distanta si sa economisesti pe moment ceva bani. Poate nu e nevoie sa inlocuiesti imediat nici fisele... Nu uita sa te uiti in capacul distribuitorului (curatat, verificat carbune, starea electrozilor si a lulelei). Spuneai ca rotile fata nu prea se invart libere - iti recomand sa schimbi toate garniturile etrierilor. Dupa atata stat in mod sigur garnitura interioara este umflata si pistonasul nu se mai misca asa cum trebuie. Setul de garnituri de etrier costa ceva mai mult decat nimic si te scuteste de probleme ulterioare. Link to comment
baronu_adrian Posted March 6, 2009 Author Share Posted March 6, 2009 O am din noiembrie 2008 si la cat am udat-o ar trebui sa mearga unsa, cat despre bujii mai bine le inlocuiesc ca nu-s o avere si is loate cele de la matizu lu' unchiu (cele schimbate) ca ale mele erau cam ruginite La roti vreu sa schimb tot, inclusiv garnituri, dar ca o paranteza: e ceva de uns cu vaselina si acolo ca la rotile din spate? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now