Jump to content

Dacia - Locul 1 La Fiabilitate


nrares

Recommended Posts

Daca acel clasamant va ajuta la exportul de dacii in UE, eu zic ca nu are ce sa ne deranjeze.

E si normal ca, la o masina simpla si pe care vesticul mediu da salariul pe cateva luni, sa ajunga pe un astfel de loc la fiabilitate, proprietarul nu se mai complica sa o duca la service pentru orice scartait, netratand-o ca pe un bibelou cum fac romanii.

Nu pot decat sa rad vazand ultimul loc ocupat de Opel, considerat de multi romani drept "masina germana cea mai buna", sa ma scuze posesorii de Opel de pe aici, dar este doar o masina ca oricare alta in segmentul ei de pret.

Link to comment

Fiabulitatea unei masini depinde esential de complexitatea ei, o masina simpla este mai fiabila. Pentru un producator, fiabilitatea are doua taisuri, o fiabilitate mare putand afecta o ramura esentiala in realizarea profitului, vanzarea pieselor de schimb, unde adaosul este porcesc. Deci, este necesara, in proiectare, o dozare foarte exacta a duratei de utilizare pentru a nu depasi mult durata/km de garantie. Rezulta ca, noua dacie este o masina foarte buna (profitabila) ... pentru producator. Deci, utilizatorul n-ar trebui sa fie prea bucuros, valoarea recuperata prin revanzare fiind foarte mica in raport cu alte masini. Avantajul ca masina se produce aici si ca piesele de schimb ar costa putin (ca la vechea dacie) a disparut, utilizezi o masina by reno, dar la revizii si reparatii scoti banii ca la una reno.

 

PS evreul care a promovat-o a inteles perfect slabiciunea din judecata romanului, mai nou a neamtului.

Edited by tolin
Link to comment

Mai, ideea e ca nu sunt putini... am vazut la logane meceve prin Germania si Austria de nu-mi venea sa cred. :)

 

Sedan nu am vazut deloc si parca am zarit si vreo 2-3 sandei. :)

Edited by Elfu
Link to comment

Când dai pe o maşină nouă 3-4 salarii medii şi beneficiezi de garanţie o perioadă suficientă de timp astfel încât la finalul ei să îţi permiţi s-o arunci şi să-ţi iei alta, e şi normal.

În plus, pe "criză", nu e de ici de colo "prima" destul de substanţială pe care o primesc ei, cea pentru înnoirea parcului.

Link to comment

Si in Belgia sunt destule, si se inmultesc pe zi ce trece. Vai, ce rusine mi-a ca am luat Opel... unde mi-o fost capul??? :redface: :wallbanger:

PS Si belgienii e un fel de romani, domle, cumpara diesele la greu, deceiuri in special...

Link to comment

Si in plus unde sa se strice acolo? Rezista saracele pe drumurile noastre dar pe ale lor?

 

Combustibili,uleiurile,sunt alta calitate deci si masina este mai bine ingrijita!

In 1995 am cumparat o Dacie 1400 Break noua.Faceam tara cu ea.Prima data am schimbat pivotii la 78000km.Simeringurile la supape le-am schimbat la 102000km.Incepuse sa pape ulei.Si drumurile atunci erau mai proaste ca acum.

Normal ca masinile straine pentru noi romanii au fost altceva,mai mult confort,aer conditionat,alta perspectiva a vietii.

Dar sa l-e dam o sansa si astora de la Dacia ca poate totusi fac un lucru bun.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...