balanel Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Nu vreti sa faceti un topic "Masina lui balanel" si sa discutati acolo ? Ce vina are Laurica ? Acum sa va vad... Link to comment
balanel Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Astept si alte opinii. Hai, doar un vot, doar atat puteti !!!???? > Link to comment
Lucian M Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 (edited) Si inca unul... ca tot vad ca divinizezi deceiu'. LE: tu ai vrut-o. Spor! LLE: initial am crezut ca-i caterinca. Oricum se va inchide in curand. Nu inainte sa ai o cota de piata" zdravana, sa ai ce pune in cuptor de paste. LLLE: unde dracu' e topicul initial, ca vad ca a postat Tolin la Gazeta. Vreau sa vad unde si cum a inceput . Fooooc! Edited March 19, 2009 by Lucian M Link to comment
balanel Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 (edited) Ei, se inchide . Pai s-ar termina toata distractia. In plus, n-am nici detector de radar . Oh, ce bine e, in criza asta, sa ai afisat pe CB, un consum in jurul a 5l%. P.S. Luciane, sunt sigur ca voi avea ce pune in cuptor de Paste. Prefer insa bucatele traditionale, si nu cred ca ceea ce imi va oferi lumea este exact ceea ce imi doresc. Cu alte cuvinte, carne sunt sigur ca va fi din plin, dar miei... Edited March 19, 2009 by balanel Link to comment
mike.omega Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Discutia a incept pe topicul lui Laurica, cu 207-ele HDI balanel, am si eu o intrebare: Care diesel frantuzesc trage de la 1200rpm? Sau asa conduci tu? Daca da, eu nu m-as mai intreba de ce pica pompa sau sistemul de injectie Link to comment
balanel Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Ca sa fiu mai explicit, nu se simte aproape deloc acel prag, la turatia la care incepe sa se faca simtita prezenta turbinei. Senzatia este de omogenitate, de la 1200 la 4500 rpm. Nu are pierdere de putere nici dupa turatia de putere maxima, 3750 rpm. Va stau la dispozitie cu orice nelamuriri aveti, in masura in care pastam un ton de bun simt si ma si pricep sa dau un raspuns. "> Link to comment
mike.omega Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Aha! Si graficele alea care indica prezenta puterii(dar si a cuplului) la valori maxime intre 2000 si 4000rpm sunt facute la oha? La 1500rpm ai putere/cuplu la jumatate, maxim! Dupa 4000rpm la fel! Ca ti se pare ca trage motorul dupa 4000rpm e altceva dar nu mai trage asa cum o facea la 3000rpm. PS: pentru a nu crea confunzii, emit teorii dupa niste km buni parcursi cu un 1.6 HDI Link to comment
madkat Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 (edited) @mike - pai nu te mai intreba - raspunsul e in fraza dinainte lipsa detectorului este datorata incapacitatii fizice de a depasi viteza legala sau a incapacitatii alternatorului de a mai suporta un consumator in plus? ontopic: o masina corecta, fara pretentii, fara intentii - te duce din A in B - cu o pozitie infecta la volan si niste scaune de te doare noada... another ontopic: deceiurile incep sa "traga" pe la 1700... dat "talpa" sub turatia asta nu faci decat rau motorului, mai bine schimbi treapta inferioara si gata... si pe bune - nu e o rusine chestia asta - crezi eu ma cuvant urat pe mine ca Alfa mea trage de la 2000 in sus? din contra chiar imi place asta - mai ales ca pana in 4500-5000 tot trage (si tot motorina e)... pacat ca dci-urile de la 3500 lesina... dar nah, nu poti si consum mic si cine stie ce performante... Edited March 19, 2009 by madkat Link to comment
VAXXi Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Cat votati voi in poll, io pun muzica de fundal Link to comment
balanel Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 (edited) Este foarte corect ce spui. Transmisia este insa foarte bine gandita, si ajuta mult la crearea senzatiei percepute. lipsa detectorului este datorata incapacitatii fizice de a depasi viteza legala Se datoreaza incapacitatii psihice de a depasi viteza legala, sau de a incalca orice alta prevedere a vreunei legi (chiar daca nu sunt de acord cu multe). Nu conduc subturat. Daca accelerez de la turatie mica, accelerez usor. E normal ca Alfa ta sa fie peste Reno. Asa cum am mai spus, masinile italienesti sunt cele mai bune din lume. dCi-ul se plafoneaza la 4500, nu 3500. Poate avea ceva cel pe care l-ai condus tu. Edited March 19, 2009 by balanel Link to comment
mike.omega Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Una e senzatia creata de transmisie si alta e senzatia creata de vibratiile disperate care vin dinspre motorul subturat la 1200rpm Ideea de baza e: atat timp cat tu amintesti de turatii din plaja de subturare si te plangi ca schimbi piese la masina(cum am inteles ca a fost pompa de motorina) nu inteleg de ce te mai miri Link to comment
Lucian M Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 (edited) Pot sa-mi fac clona, sa mai votez o data? pliiiiiz Si eu care credam ca mai am accese. Uite, cu dedicatie pentru balanel: http://www.youtube.com/watch?v=1QUJ1hj_x8I http://images.google.ro/images?q=balanel&a...l=ro&tab=wi Edited March 19, 2009 by Lucian M Link to comment
tolin Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Un motor Diesel nu se foloseste in sarcina cat nu-i la cuplu maxim. A te juca cu el sub 1800 rpm se poate numi balaneala. Link to comment
balanel Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Una e senzatia creata de transmisie si alta e senzatia creata de vibratiile disperate care vin dinspre motorul subturat la 1200rpm Ideea de baza e: atat timp cat tu amintesti de turatii din plaja de subturare si te plangi ca schimbi piese la masina(cum am inteles ca a fost pompa de motorina) nu inteleg de ce te mai miri Nu vibreaza deloc daca nu ii dai o sarcina mai mare decat poate duce . Unde m-am plans eu de pompa? N-am schimbat nimic la masina pana acum. Link to comment
Lucian M Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 (edited) Si ce, iti doresti? Nu te rogi si Dumnezeu iti da, d-apai sa te mai si rogi... Da' clio e vreo specie de avion, de trage ca-n povesti? Probabil mergi cu el la araturile de primavara. Ai carlig, sa poti pune un plug? Las-o-n fasole, vii pe un forum corean sa te lauzi cu un frantuzism... LE: frantuzism de calitate turceasca. Cum zicea si Laur- pastreaza bonurile, o sa ai nevoie de hartie ingenioasa, la drum lung daca te lasa pompa si n-ajungi la buda, iti prinde bine niste hartie in mijlocul campului. Edited March 19, 2009 by Lucian M Link to comment
balanel Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 (edited) Un motor Diesel nu se foloseste in sarcina cat nu-i la cuplu maxim. A te juca cu el sub 1800 rpm se poate numi balaneala. Vrei sa spui sub cuplu maxim, nu? Si peste 2500 rpm, nu mai e maxim cuplul. Apropo de cuvantul ala urat, zicea Andreib ca pune filtru, dar cred ca m-a pacalit . Luciane, ai mers cu vreun dCi pana acum? Apropo, esti sigur ca nu e forum romanesc? Lasand gluma la o parte, am inteles ce vrei sa spui, dar nu crezi ca in viata, e bine sa ai o viziune un pic mai larga? Edited March 19, 2009 by balanel Link to comment
zeneseu Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 ... Asa cum am mai spus, masinile italienesti sunt cele mai bune din lume... Fiatul intra in categoria asta? Link to comment
Lucian M Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 uite, spre delectarea spiritului lui miaunel . Incearca acelasi lucru, fara frana de mana . Sa ne spui daca trage liniar. Link to comment
tolin Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 La caracteristica motoarelor, orice este >= 90% din valoarea maxima se cheama zona de cuplu maxim. Deci, la tine, intre 1800 si +4000 rpm trebuie sa fie zona de platou de cuplu. In zona aia trebuie sa te invarti. Daca crezi ca trecand de la Kalos/Aveo de 1,2L la turbo Diesel ca sa schimbi sub 2000 rpm, te-ai inselat. Link to comment
balanel Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Da. Dar compari Fiat, cu, sa zicem, Reno, Suzuki, etc., nu cu Honda sau Peugeot. Insa pentru fiecare clasa de masini, exista o masina italieneasca, care e peste. Hai, ca va las, sunt obosit, si deja nu mi se mai leaga cuvintele. Vorbim maine. Somn usor ! Daca crezi ca trecand de la Kalos/Aveo de 1,2L la turbo Diesel ca sa schimbi sub 2000 rpm, te-ai inselat. Nu stiu de ce nu ma crede nimeni ca nu merg subturat. Am inteles cum trebuie sa conduc ca sa fie bine pentru motor. Foarte rar se intampla sa nu fiu atent si sa ajung la o turatie sub cea de cuplu. Dar atunci, totusi motorul trage. Asta imi place la el, si imi displacea la Kalos. Cel de Kalos nu tregea neam, la turatii mici. Link to comment
madkat Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 (edited) Este foarte corect ce spui.Transmisia este insa foarte bine gandita, si ajuta mult la crearea senzatiei percepute. Se datoreaza incapacitatii psihice de a depasi viteza legala, sau de a incalca orice alta prevedere a vreunei legi (chiar daca nu sunt de acord cu multe). Nu conduc subturat. Daca accelerez de la turatie mica, accelerez usor. E normal ca Alfa ta sa fie peste Reno. Asa cum am mai spus, masinile italienesti sunt cele mai bune din lume. dCi-ul se plafoneaza la 4500, nu 3500. Poate avea ceva cel pe care l-ai condus tu. nu am zis nimic de limitare - ci de punctul de unde degeaba o mai turezi, unde se "termina" cuplul... ca daca e asa ai dreptate - pe la 4000 si ceva intervine limitarea injectiei - insa acolo ajungi doar din greseala sau ca sa vezi ce se intampla, "treaba" nu faci peste 3500... asta ziceam asa si alfa are limitarea la 5250 (scrie si in manualul de service)... pe probate... dar trage f bine pana pe la 4800... transmisia la tractoarele frantuzesti este f bine gandita pentru mers economic... iar de Alfa - nu voi spune nici o data ca masinile italiene sunt cele mai bune din lume sau ca blondele sunt cele mai frumoase femei ... la ambele e chestie de gusturi... poate mai tare la masini chiar edit: mi-e somn... acu citii de treaba cu aveo... nu se poate compara un motor de woo (benzina) cu un diesel (oricare ar fi el) - e o usoara dovada de lipsa de experienta in spatele colacului sa spui ca nu iti place un motor ca trage "de sus" - poate ca nu il preferi zi de zi, dar nu ca e prost pentru ca sub 3000rpm nu are cuplu destul... in fine, ma opresc aici ca degeneram in dizal versus benzina si nu e bine... Edited March 19, 2009 by madkat Link to comment
BogdanG Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Ma scuzati ca intervin in balaneala voastra dar putem discuta si de lucruri serioase? Adica de masini, adica de chestii care au o capacitate mai mare decat o sticla de bere la PET . Motorul 1.5 dCI a fost creat pt E C O N O M I E adica pt a consuma putin nu pt a prinde suta in 9 secunde . Link to comment
smailmiami Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Eu am votat varianta de mijloc. Totusi, Balanel, sper din tot sufletul sa nu patesti si tu ce am patit eu cu motorul 1.5 DCI. Link to comment
Adi_Iacob Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 (edited) Nu stiu cat de fiabil e deceiul de 1.5 dar tata e taximetrist si e la a 3- masina Clio 1,5 dci (nu a fost decizia lui sa le schimbe, ci a patronului) dar ale de 65 de ponei, nu Challengerul de 85 pe care il lauda Balanel. Cu primele doua a facut cate 250 de mii de km si in afara de consumabile, un pivot la una si cureaua de accesorii la alta nu a avut alte necazuri. Un singur tip de motorina a folosit in ultimii 4 ani (de la Rompetrol, patronul are abonament cu carduri la ei). Am votat o masina corecta la banii pe care-i dai, cu un aport cam mare de plastice si o pozitie infecta pentru pasagerii din spate, daca sunt 3 sunt vai de mama lor. Acum putin offtopic, am doi colegi aici in Belgia care si-au luat doua Lagune SH de 2002 1.9 dci ambele, asta acum 2 ani jumate, unul cu 150 kkm la bord unul cu 79 de mii. Ala cu cea de 79 de mii a cam loganit-o si drept urmare motorul se aude cam naspa si e cam puturos. Cel cu aia mai rulata nu a menajat-o deloc, schimbat frecvent la 3000 de ture si drept urmare as cumpara si maine masina aia avand ca etalon cum se aude si cum trage motorul ala. Consumul, la fel la amandoi. Concluziile le trage balanel singur. A, si pe aici termenul de loganeala e complet necunoscut, belgienii trag de masini fara mila, mai ales ca aproape toti sunt dieselari convinsi. Edited March 20, 2009 by Adi_Iacob Link to comment
Recommended Posts