Jump to content

Cielo Exe


banzay

Recommended Posts

Dupa cum am scris si in topicul dedicat matizului ("Matiz chel"), m-am despartit de acesta. Dupa o ultima perioada destul de ametitoare, cred ca schimbarea cu acest cielo ar fi primul lucru bun(sper sa mai urmeze si altele :) ). Si sa nu va plictisesc cu alte detalii legate de plictisitoare mea viata, o sa incep sa vorbesc despre..."Dezmembrache" (cielo-ul din poze, va puteti da seama usor de ce ii zic asa). Inca imi aduc aminte de el cand era nou. Venise in familie dupa alt cielo, GLE parca. Dar sincer, nu mai imi aduc aminte anul. In talon zice 2003 anul fabricatiei, prima inmatriculare 2005. Deci e posibil sa fi fost inmatriculat prin 2004 la sfarsit(ceva de genul tin eu minte). Ca dotari GPL Lovato (din fabrica), A/C, Servo si cam atat cred. Dupa ce a fost pe mana tatalui, care l-a 'loganit'(motiv pt. care acum vreo 4-5 luni a fost nevoie de o curatare de injectoare), a carat cu el tot ce putut, reviziile le-a facut la timp(la maxim 10 mii de km, dar m-am uitat in ghidul de service si s-a oprit notarea la 30k km, pe motiv ca el nu le mai dadea si ghidul sa completeze), grija lui fata de masina tinde spre 0. Masina a fost sparta, a fost indoita usa cu o ranga (nu mai e la moda sa se sparga geamul), reparata de mantuiala pot sa spun la marele service arrow c-ta, acum crapa un pic pe interior chitul ala, fata de usa nu au avut grija sa o prinda bine, si s-au zgarcit la schimbarea unui bradulet care nu mai tine prea bine. Masina a avut parte si de cateva accidente, a luat-o din toate partile, de vreo 2-3 ori in fata (nu s-a pastrat distanta regulamentara), 1 data in spate (nu a pastrat respectivul distanta regulamentara). Mici puncte de rugina cam pe toata caroseria, dar la pasaje, la praguri m-am uitat si e ok, nici o urma.

Interiorul...aici deja trecem la lucruri serioase...Scaunul rupt/descentrat, nu am reusit sa imi dau seama ce are, il dau maine jos si sper sa il rezolv. Masina a fost data vreo 2 saptamani unui tip mai...corpolent sa zicem si scaunul a cedat. Plasticaraie rupta, fata de usa crapata, suportul de la casetofon dus (de cand cu spargerea, a fost luat cu tot cu casetofon), sper ca majoritatea sa le gasesc la dezmembrari. Volanul e intr-o stare destul de buna. Merg aproape toate butoanele, numai temporizatorul pt stergatoare nu merge, tot de cand cu spargerea si se comporta intr-un mod ciudat, sper sa se rezolve la un electrician. Oglinda retrovizoare e lipita cu super glue de geam, am dat cu mana am vazut ca se cam ia, sper sa se ia de tot...

Motorul&altele: am verificat lichidele si sunt majoritate cam la minim sau jumate, dar par foarte murdare. Sper sa ma duc saptamana viitoare sa le schimb. Uleiul este la jumatatea nivelului, nu par a fi pierderi. Dar...am vazut la nivelul furtunului de admisie, foarte mult ulei imbacsit. De asemeni la nivelul busonului de ulei, destul de mult ulei. Posibil ca busonul sa fie cam slab. Ar trebui sa aiba vreo garnitura? In rest pot sa spun ca nu se aude ca ar bate ceva, sau ca nu sta la relanti, etc. Merge si trage excelent, la fel si pe gaz. Totusi cand trec peste denivelari, parca cam troncane ceva in fata, si cam face pe barca, deci posibil suspensia sa fie praf, o sa mai incerc eu sa vad. Toate astea din cauza ca a mers mult pe drumuri neasfaltate. De asemeni parca nu face atat de cald in masina, cum facea matizul. Nu puteai sa stai cu mana la aeratoare ca aproape frigea. Schimb antigelul si mai vedem. Jantele cred ca au pe ele cel putin 1 kg de plumb =)) Sunt aproape patrate... pe fata am anvelope all season, iar pe spate...de iarna (chiar radeam cu un prieten, ca cica mi-am pus de iarna pe spate ca la bemveu'). Farurile sunt cel putin penibile. Sau becurile. Pai cu matizul...aveam lumina... nu aveam nici un stres la mersul noaptea. Cu astea...parca nu vad mai nimic. Vor urma faruri clare+bixenon mai mult ca sigur, dar mai incolo, deoarece nu cred ca mi le da nimeni la schimb cu nasturi sau bete de chibrit :)

Impresii generale: Am iesit si din oras (ies destul de des) si fata de matiz e o diferenta imensa. Tinuta de drum e mai mult decat ok. Am condus mult mai relaxat, cu matizul parca eram in priza tot timpul. Intra parca un pic de vant pe la usa indoita, dar poate imi iau alta de pe la dezmembrari. Cei aproape 45 de cai in plus se simt. Vitezele se schimba mai lin, e ceva mai mult confort decat in matiz, ai alta pozitie mai confortabila. E prea liniste...mi-am pastrat mp3-ul de pe matiz (pe matiz a ramas cel vechi), si cand o sa gasesc si suportul ala o sa il montez. Parcarile, parca imi ies mai bine, nu ma mai agit cu 2 maini sa trag repede de volan. Desi cand am trecut in seara asta pe langa 2 locuri de parcare mai stranse, ma gandeam ce bine era cu matizul. Deci deocamdata nu regret ca am dat matizul, sper sa nu am probleme tehnice pe viitor si sa nu continui si cu seria de accidente incepute de tata :)

 

Stiu ca putini dintre voi vor avea rabdare sa citeasca toata asta, dar oricum altceva nu aveam ce face. Pun niste poze mai bine... Em!l...nu ai avut dreptate... nu e cielo...e mai putin decat un cielo :P

Edited by tolin
Link to comment

Multumesc! M-am cam speriat cand am vazut atat ulei, dar parca e si un pic mai in stanga pe acolo, sper sa nu fie de la altceva... Dar la furtunul de la admisie ce o fi cu atat de mult ulei? Oricum maine sterg frumos motorul, il spal un pic si urmaresc daca mai iese vreo 'zeama' :)

Link to comment

Hai sa te bucuri de ea ! nu te va dezamagi. Iar cu uleiul, sigur nu e ceva grav, e prelins pe la buson, clar.

 

Esti sigur ca alea sunt puncte de rugina? n-as prea crede, la anul asta de fabricatie. Mai curand seva de copaci intarita, rasini, pun pariu ca e ceva de genul asta.

Edited by Englishman
Link to comment

Multumesc inca o data pt. urari! Imi pare oarecum rau si de matiz ca atunci cand m-am dus sa i-l las persoanei respective, atat de calumea mergea... L-am dat intr-o stare ireprosabila. Acum sper ca tot raul spre bine, o sa imi ia ceva timp si sigur ca o sa imi fac si carute cu nervi din cauza cielo-ului in cauza, dar asta e. Eu nu suport ca masina sa fie in posesia mea si sa nu fie intretinuta, sa nu mearga excelent si de ce nu, sa fie si personalizata un pic. Bine, pe asta nu se mai potrivesc leduri peste tot cum facusem la matiz, e o masina mai...serioasa sa zic asa. Incet, incet dupa ce ma asigur ca motorul e ok si ma tine cel putin 20-30 k km fara sa imi fie frica ca raman in strada (masina are acum 103k km, majoritatea extraurbani), va urma o folie (nu foarte inchisa), tapiteria (sau poate schimb si scaunele din fata cu unele de calibra in caz ca cel din stanga nu se poate repara), volan imbracat in piele, pus mp3-playerul care sta acum in casa, refacut bordul (s-a desprins un pic pielea de pe el), leduri alb neon la aeroterma, butoane, ceasuri, niste jante de aliaj (oricum cam trebuie schimbate astea), cauciucuri mai calumea, poate un chip-tuning... Sa schimb motorul cu altul de pe vreun opel, nici nu ma gandesc...

 

@cristian: numai ea stie saraca prin ce a trecut =)) Dar a ajuns pe maini bune. Reparatii sper sa nu fie ceva pe la motor. In rest...ne descurcam. Oricum in primul si primul rand motorul ma intereseaza. Restul...se face in timp. Ajung saptamana asta si la un mecanic sa arunce un ochi, desi masina a fost acum vreo 2-3 luni la revizie completa, la fosta reprezentanta Daewoo...Arrow. Dar mie serviceul ala mi se pare de tot...nu mai zic. Cat despre ulei, nivelul e ok, ma uit totusi de un alt buson cu garnitura.

Edited by banzay
Link to comment
Dar la furtunul de la admisie ce o fi cu atat de mult ulei?

Aia inseamna ca segmentii sau simeringurile de la supape nu mai sunt la prima tinerete.

Edited by smailmiami
Link to comment

hai ca in poze n-arata asa rau :)

ai sanse sa o aduci la o stare ok - sunt masini solide cilo astea ...

apropo - sina de casetofon vad ca exista - nu mai e nisa de plastic de dedesubt si rama gri - cadrul metalic acolo e

uleiul de la furtunul de recirculare a vaporilor de ulei poate fi din cauza fisurarii acestuia sau slabirii colierului - nu musai din cauza de probleme cu motorul...

 

oricum e fain alb - am o slabiciune pentru Cielo alb, primul pe care l-am condus (nu zic cand ca poate citeste organu - oricum inainte de cel argintiu pe care il am acum) era un GLE alb...

 

sa-ti traiasca si sa te duca multi km fara probleme! daca o sa ai grija de el ca de matiz asa va fi!

Link to comment

La cat ai "laudat-o" tu arata chiar bine in poze :) Succes in reabilitarea lui. Pentru tapiterie si reparat scaune te pot indruma eu la cineva, cat si pentru mecanic(i-am zis si lui ing3r de el). Pierderile alea de ulei sunt clar pe la buson, vezi ca se gasesc la magazine busoane undeva pe la 10 lei. Mie unul nu mi-au placut cum arata, am cumparat unul de la care am luat garnitura si am pus-o la cel vechi. Bun venit in randul barcilor :mrgreen:

Edited by TBird
Link to comment

Multumesc de urari, nu pot sa zic ca e masina perfecta pt mine, cel putin in stadiul asta, dar sincer de la primul cielo din familie prin '98, aveam o pasiune pentru tipul asta de masina. Si acum...in sfarsit am una si culoarea care imi place. Grija o sa am, sigur o sa mai imi bag si 'labutele' prin ea, o sa bag niste banuti in ea, dar deocamdata inca sunt pe - =)) Dar motorul vreau sa il stiu in regula. Cu matizul nici nu ma gandeam ca voi vedea ulei pe la el sau rugina... Dar asta e, e totusi o masina SH asta, cu destule probleme pt. varsta ei destul de frageda as zice, dar asa e cand nu ai grija de o masina. Tocmai ma uitam pe un site cu codurile de piese, sa ma duc maine sa ma uit ce imi trebuie sa umplu golul ala de acolo din bord. De asemeni incerc maine sa vad daca mai merge si antena electrica ca parca nu mergea.

 

Tbird: Eh...asa sunt eu fac din tantar armasar,dar sunt si perfectionist, un "closhcutza" 2 :) Imi plac lucrurile sa stea exact cum le zic eu :) Da-mi te rog un PM pt. tapiterie. De mecanic stiu...nea Gica, la el vreau sa ajung saptamana viitoare :)

 

PS: ca mi-am adus acum aminte... in viata mea nu vreau sa ii pun pleoape :) Dar poate o masca cu plasa ar merge...

Edited by banzay
Link to comment

Singura pb. care ar tb. sa te ingrijoreze, este uleiul care apare pe furtunul de admisie. Daca dupa schimbul de ulei, mai apare nu este semn bun. In rest, cat mai multi km. :)

Link to comment

Mersi, mersi! Spalam motorul, curatam frumos, si urmarim dupa eventualele pete. Pana acum uleiul folosit a fost 5w30, iar ultima data 5w40. Tata mi-a zis ca nu a mancat ulei pana acum, iar acum nivelul este OK, intre minim si maxim.

Link to comment

Sa o stapanesti sanatos! Sa ai grija de masina asa cum ai avut de maty... Trebuie sa o uzi la urmatoarea intalnire... (ma doare capul cand am vazut cat ai scris in acest topic... pesemne ca ti se umpluse tolba... :) ) )... Trecerea de la maty la cielo este laudabila, dar 16v e pericol la buzunar... De investit in masina, asa cum se vede din poze... O sa cam ai... problema nu imi e de caroserie ci de chiulasa si galeria de admisie care cred ca plina de kkau de la gaz... nu vreau sa cobesc dar cu tachetii hidraulici cum stai? Oricum cred ca in scurt timp o sa arate asa cum trebuie... Asteptam noutati... cu respect...

 

ps: schimba-ti masina din profil...

Edited by renatremo
Link to comment

He he...de scris...nu aveam cum sa imi umplu timpul... si am zis sa va fac si pe voi sa il pierdeti cu mine =)) Tachetii...habar n-am... doar am deschis capota, am vazut ulei, m-am speriat si am inchis-o la loc sperand ca va disparea uleiul de unu singur pana maine =)) cand ajung pe la mecanic vedem si de jocuri, etc. La prima impresie, amortizoarele sunt cam praf...pe viitor as merge pe o suspensie mai intarita ceva... Mulumesc de urari :)

 

PS: Daca as obtine un exterior ca al ERD-ului... numai culoarea sa fie alba, in rest simpla la fel, ce frumos ar fi...

Edited by banzay
Link to comment

Mă bucur pentru tine, până la urmă se pare că "tot răul spre bine". Să ai parte de drumuri bune şi fără probleme cu maşina.

După ce vei rezolva "problemele" cu interiorul (cele legate de confort -scaunul, de ex- ) sfatul meu e să îi faci o revizie capitală şi să te axezi pe partea de motor şi pe articulaţii.

Ai grijă la bujii, fişe, ulei, filtre, poate-i schimbi şi lichidul de frână, de servo, plăcuţele, curele, verifici jocurile, poate o "revizie" a instalaţiei de gpl. În mod sigur nu te va dezamăgi maşina :)

Link to comment

Mersi Emil! Pai de interior o sa ma ocup eu, nu mi se pare ceva urgent. Astazi ma duc cu un prieten la mecanic si imi fac si eu programare la el pe saptamana viitoare. Vreau sa stiu motorul ca e ok si sa pot sa merg cum mergeam cu matizul fara emotii. Fise, bujii, curele, placute sunt schimbate. Si eu ziceam de lichide sa le schimb. Nu sunt sub nivel, dar arata rau de tot...foarte murdare. Si bucsaraie, alte chestii ca am impresia ca troncane ceva prin dreapta cand trec peste gropi...Oricum amortizoarele si arcurile sunt in plan si ele pt schimbat :)

 

PS: vad ca farurile de cielo clare sunt vreo 2 milioane/set cu tot cu semnalizari. Oare se merita? Eu de cand am venit aseara pe noapte, am mers pe extraurban, am ramas impresionat in mod neplacut de cum bateau farurile. E posibil sa fi fost si becurile proaste, desi unul era phillips original din trusa de la matiz. Deci mi se pare ca orbecaiam... Cu matizul cand aprindeam faza scurta... pai se facea zi :) Si un flash nu am primit in 20k km cat l-am condus...

Edited by banzay
Link to comment

Dacă schimbi becurile, bagă şi un reglaj de faruri. Şi-ale mele la Cielo erau tot "lumânări", până când un nene dintr-un service şi-a băgat degetele şi le-a reglat perfect :)

Link to comment

Astazi a fost o zi dedicata masinii... Am inceput prin curatirea corpului clapetei, si furtunului de admisiei si ce mai era pe langa el. Am spalat prin interior frumos astea, am folosit un detergent biodegradabil de l-am gasit prin portbagaj :) Am spalat si motorul de ulei si de acum voi urmari daca mai sare ulei. Am trecut la interior... jale mareee. Am scos torpedoul si l-am spalat, am scos diverse plastice cu gandul sa pun mp3-ul si sa schimb burduful de la schimbator si pe cel de la frana de mana. Am scos si comanda de la geamurile electrice sa vad ce are de ce inca merg butoanele cand butonul 'lock' e apasat si becurile de la scrumiera si bricheta sa le schimb cu leduri alb-neon. Am gasit prin masina sub huse...pamant, par, dar dupa ce am dat cu aspiratorul calumea s-a dus tot. Noroc cu husele ca acum ma bucur de o tapiterie aproape in stare perfecta, fara pete, fara ciupituri, etc. Am trecut la portbagaj, unde am vazut ca lipsesc: trusa medicala, triunghiul, extinctorul, cheia de roti, cricul...am gasit in schimb o galeata plina de balarii, sticle goale, seminte, dar si o roata de rezerva intr-o stare proasta, cu un model interesant. Am reusit cat timp faceam curat in masina, sa dau un cap de oglinda. Rezultatul: retrovizoarea a cazut, ceea ce m-a bucurat un pic, chiar voiam sa o dau jos sa curat geamul de super glue. Am reusit, nu au ramas urme, desi ma asteptam sa fie geamul 'mancat' de la super glue. Acum ma voi duce la un atelier de geamuri sa imi lipeasca oglinda. Am pus si niste ulei la usa din stanga si nu mai scartaie. Am vazut la coltul din dreapta un pic de rugina calumea...deci nu e de bine...mai sunt mici puncte de rugina pe la usi, tabla, dar la pasaje, la praguri, nu am vazut.

 

Am gasit o dara de ulei, in dreptul burdufului unde iese tija de la volan din habitaclu. Stiu ca asta scartaia in trecut candva, o fi pus careva ulei sa remedieze problema si s-a scurs, sau o fi vreo noua problema de ordin tehnic? (ultima poza)

Link to comment

Se pare ca ai avut ceva treaba azi, a iesit binisor motorul :P Sa ne tii la curent cu oglinda retrovizoare cum rezolvi, si eu am probleme cu ea :)

Edited by TBird
Link to comment

Pai...e un centru de parbrize pe langa baza sportiva de la Ovidius. Relativ aproape de locul de munca si de facultate... Cand o sa am un pic de timp liber, trag o fuga intreb si 'torn' tot aici :) Motorul...oricum ma duc si la o spalatorie sa spal tot... Eram sigur ca daca ma duc azi la spalatorie sa spal motorul, uleiul ala inchegat pe acolo nu s-ar fi dus. Ce mai mare performanta de astazi: ca am rezolvat scaunul. Inca sunt mandru de realizare =))

Link to comment

Te referi la Gimarom ? Ii stiu, la mine problema e oarecum alta, lipitura pe parbriz e ok dar are joc din balama sau cum naiba se numeste nu sta fixa deloc :| . Probabil o sa cumpar alta sa o schimbe pe asta :) Ce ai facut mai exact la scaun ? La mine ma enerveaza ca scartie ale draq amandoua... trebuie date jos si unse fierataniile alea din interior cred.

Edited by TBird
Link to comment

La scaun sarise un surub, si am avut noroc ca l-am gasit prin masina acum cateva zile, chiar ma miram de unde e, semana cu cele de la centura de la matiz si am zis ca tot un rol deasta trebuie sa aiba :)

 

Are joc de la balamaua mai apropiata de geam sau la cea cu bila de la oglinda? Daca e la cea de sus, mai strangi surubelul cu un imbus.

 

Mai nou sunt un fericit posesor de Check engine, doar pe benzina pe gaz se stinge :| Probabil din cauza ca am pus prost fisele de la bujii. La revizie se pare ca nu au pus fise numerotate de la 1 la 4 ci 1,1,2,3. Din nou...Arrow. Fisele le-am scos dar cand sa le pun numaratoare nu se potrivea. Si le-am pus dupa lungimea incepand cu 1 in sus (cum te uiti la motor din fata), urmat de ... iarasi 1(dupa lungime nu prea se potrivea altundeva), 2 si 3 :| Am zis ca e ok, tinand cont ca la matiz daca inversam fisele facea ca dracu masina (da...am avut curiozitatea bolnava sa incerc asta). Curios mi s-a parut ca pe gaz nu face asa si ca nu tremura pe benzina nu sunt simptome de mers in 3 sau ca trage greu, etc...

Link to comment

Se pare ca scartaitul la scaune e la toate si la Nubira scartaie ala de la sofer da culmea ca scartaie fiarele din el, nu mecanismele.

Uleiul ala din interior pare sa fie ulei de servodirectie! Verifica caseta sa nu fie scurgeri.

Spor la lucru in continuare!

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...