banzay Posted March 21, 2009 Author Share Posted March 21, 2009 Uleiul de servodirectie e la nivel in borcanas, parca m-am uitat si la el. Numai ca mi se par toate lichidele jegoase rau. Pana si antigelul e...bleah... Maine poate fac o spalare si il schimb si pe el. Totusi care sa fie poanta cu engine check? Pe benzina se aprinde pe gaz nu? Link to comment
renatremo Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 (edited) Uleiul de servodirectie e la nivel in borcanas, parca m-am uitat si la el. Numai ca mi se par toate lichidele jegoase rau. Pana si antigelul e...bleah... Maine poate fac o spalare si il schimb si pe el. Totusi care sa fie poanta cu engine check? Pe benzina se aprinde pe gaz nu? La cum arata admisia ta! Ma intreb... oare cum merge motorul ala... e pacat de motorul ala... curata tot... pt ca e extrem de multa depunere acolo... in legatura cu check engine nu cumva ai uitat vreo mufa de la vreun senzor nebagata... ia mai verifica... si schimba tot... incepe cu lichidul de la servo, pt ca o defectiune la directie e costisitoare... nu mai spala motorul pe exterior ca pistoanele nu merg mai bine daca tu ii pui o palarie frumoasa... nu te supara pe mine... uita-te in primul rand la scurgeri ... daca ai sau nu... schimba antigelul si pune doar antigel dacia, nu altceva (sunt in bidoane negre).. dpdv calitativ e bun, mai bun decat gunoaiele de pe piata... verifica daca uleiul miroase a benzina... daca miroase rau a benzina nu mai circula cu masina... speli cilndrii cu benzina si nu cu ulei si asta dauneaza motorului... mai vb pe mess Edited March 22, 2009 by renatremo Link to comment
banzay Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 Daca il spal la exterior se adauga 2-3 cai L-am spalat doar sa vad daca mai curge ceva ulei. Uleiul nu miroase a benzina. Mai arunc un ochi la senzorul de la admisie care l-am scos. Scurgeri in afara de ce era pe motor si la admisie nu am vazut. Dar tinem in continuare un ochi asupra motorului. Saptamana viitoare sper sa ajung la un mecanic sa vada de jocuri si altele. Desi curelele au fost schimbate recent, cand am pornit-o in seara asta a inceput sa scartaie Link to comment
AmunDei Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Pai tu cauti AC pt Matiz si te alegi cu un Cielo? ) Bun si asa pan la urma. Sa-l rulezi sanatos Link to comment
nt98adu Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 (edited) Problema referitoare la uleiul din admisie, din ce am vazut, este de la ulei neschimbat la timp si de proasta calitate. Rezerva e de Opel Ascona. Treaba cu farurile o rezolvi cu un kit xenon. Oricum, masinuta asta iti va inchiti ceva bani. Fa un test de compresie si evalueaza starea motorului, astfel incat sa stii de ce te apuci mai intai. Ps: Care a fost pretul masinii la achizitie? Edited March 22, 2009 by nt98adu Link to comment
banzay Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 (edited) Mersi Amundei si nt98adu! Dar sa vezi ce a fost funny cu A/C-ul de la matiz. Mi-au zis ai mei vor sa scape de matiz si normal ca mie nu mai imi venea nici un ban, plus ca am avut si eu niste probleme. Adica am luat A/C-ul, il montam si degeaba. La fel cu geamurile electrice, proiectoare, etc. Mai bine imi luam si trusa medicala, cheia de roti, cricul, ca vad ca asta nici macar pe astea nu le are... Eh...macar are A/C si servo Am luat in casa comanda de la geamurile electrice, sa vedem daca am reusit sa fac butonul de 'lock' sa mearga. In casa merge...pana la masina cine mai stie? Oare de unde a facut taicamiu rost de rezerva de ascona? hm... Pretul de achizitie...pai...0. Dar sa vedem acum cati bani inghite... A trebui sa dau matizul si nu aveam cu ce sa imi fac treaba si cum tata are de un timp alta masina, am luat eu dezmembrachele PS: uleiul a fost numai daewoo 5w30 si la ultima revizie 5w40 Mobil1. Sa stii ca e posibil sa nu fi fost schimbat la timp de vreo 2 ori...adica vreo 15k km uleiul neschimbat...destul de mult. PS2: De ajuns la temperatura optima ajunge repede, dar parca nu prea da caldura ca la matiz. Cand puneai mana la aeratoare frigea. Ca urmare am luat decizia sa schimb astazi antigelul. Plus ca antigelul avea si o culoare urata si mi se parea cam murdar. Sa vedem ce o iesi. Edited March 22, 2009 by banzay Link to comment
EM!L Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Dacă tot dai jos antigelul, bagă şi o curăţare a instalaţiei... Link to comment
AmunDei Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Pai atunci spor la imbunatatiri. Sunt cu ochiul pe aici Link to comment
banzay Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 (edited) Am cumparat antigel Aral fara silicati vreo 200 de mii litru, am luat vreo 3. E rosu, cel din borcanas e verzuliu spre gri. L-am gustat si spre deosebire de cel de la matiz, care era dulceag, cel din borcan de acum de la cielo e mai degraba acid. Am gasit si robinetul acela de la radiator, dar mi s-a facut cam lene si am zis ca las pe alta data. Am gasit si sursa "check-ului" din bord, era mufa de la senzorul de pe admisie, care desi imi aduc aminte ca la un moment dat am pus-o la loc, acum era cazuta. In afara de antigel mi-am luat si 1 metru de vinilin negru ca as imi fac eu burduful de la schimbator, fiind posesor si de masina de cusut, dar nu prea am avut ata mai groasa, ba se rupea, ba se 'impotmolea' masina (nu a mai fost folosita de ceva vreme), si m-am lasat pagubas. Cel putin deocamdata. Oricum nici modelul de pe vinilin nu e cel mai reusit. Am dat fata de usa jos, am fixat broasca mai bine pe usa ca avea joc mare, am intors tamburusul de la usa cu partea rosie spre interior si cam atat am facut astazi. Si am mai incercat ceva la fata de usa cu crapatura, doar ca sa incerc, nu aveam de gand sa las asa. Sincer, nu prea mi-a placut cum arata, si am dat jos vinilinul, poate gasim la o tapiterie care sa faca si asa ceva Si o poza de aseara cu pozitiile rosii Oare ce as putea sa fac la bucata aia de la fata de usa unde e crapata destul de rau? de lipit, dupa dat cu smirghel si dupa vopsit nu prea cred ca merge, tot s-ar vedea, plus ca imi place culoarea, nu as vrea sa vopsesc. Doar sa ma duc la tapiteria cum ziceam si sa invelesc toata fata de usa... Edited March 22, 2009 by banzay Link to comment
KumKum Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Pentru mansonul de la schimbator vezi pe aici http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...p;hl=schimbator , dar sincer ce ai cumparat tu nu prea se potriveste. In rest spor la treaba ca o sa ai ceva de muncit la ea. P.S. Si-a cam batut joc de masina al tau tata, sincer sa fiu. Link to comment
banzay Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 (edited) Da, la asta ma gandeam sa caut sa cumpar direct, oricum nu sunt prea scumpe. Stiu ca nu se potriveste, e total diferit paternul, plus ca e si urat Dar mai imi trebuia si la altceva si am luat mai multa si am zis sa incerc si aici Ideea e ca nu a avut timp sa o intretina... Plus ca pt. el masina e doar o necesitate, nu o privea ca si pe o pasiune. Mersi de link si de urari LE: sau poate ma duc la o tapiterie sa le faca in ton cu ce va fi pe usi. Vreau sa imbrac total fata de usa, adica partea de jos, plasticul nu cred. Tot un gri asa o sa caut si in locul unde e santuletul ala mic pe usa, va fi o cusatura dubla cu ata neagra ma gandeam. LE2: Gasit burduf consola pt cielo pe autodaewoo: 2 tipuri: 32 si 26 lei. Or fi unu pt frana unul pt schimbator? Edited March 22, 2009 by banzay Link to comment
steph Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Sper ca era doar o ratacire partea cu pozitiile rosii. Link to comment
banzay Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 Eh... mi s-a facut dor de matiz Pana imi iau unele albe le mai tin pe astea Pe matiz dadeau bine chiar, pe asta se vad ciudat... Oricum e o tziganeala mica doar Link to comment
Dj_Dark Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 (edited) Omule, ce sa zic, sa o stapanesi sanatos insa vei avea ceva de munca la ea. Cam asa a fost si a mea cand am luat-o, grija 0 de la fostul proprietar. PS. Ia sa te uiti daca nu cumva consuma ulei. Sincer, arata cam urat clapeta de acceleratie, a fost curatata vreodata?. Daca o scoti la capat n-o sa te dezamageasca insa pana acolo...bafta! Edited March 23, 2009 by Dj_Dark Link to comment
Costi VLN Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 (edited) Felicitari pt achizitie.Sa o stapanesti sanatos.Imi place ca te preocupa si ai grija de ea,asa cum trebuie.Iti spun ca e o masina deosebita si dupa ce o pui pe picioare sigur nu te va dezamagii si vei fii mandru de ea.Spor la treaba. Daca am inteles bine,cred ca acea pata din habitaclu,de langa tija volanului verifica daca e cumva scurs lichid de frana de la pompa.Sper sa ma insel,pt ca daca nu e vorba de garniturile pompei. Edited March 23, 2009 by velican_costi Link to comment
banzay Posted March 23, 2009 Author Share Posted March 23, 2009 Pe langa tija e probabil sa fie lichid de servo... tot vreo garnitura cred si eu ca e. Oricum e cam vechi acolo probabil sa fi scapat candva in trecut... Stiu ca troncanea acum vreun an si ceva cand trageai de volan, probabil o fi ramas fara lichid sau pierduse mult, dar a fost dusa masina la service atunci si s-a rezolvat...nu stiu nici acum ce a avut, pt ca daca nu era in posesia mea, nu ma interesa Ideea e ca inca sunt destul de entuziasmat de ea, desi un pic regret matizul care era ca nou si era tinut ca la tipla... dar ce e drept il spalam cam rar la exterior Imi fac maine o programare la 'doctor' pe vineri si sa vedem rezultatul 'analizelor', daca ies bune si nu dau prea multi bani, in plan e tapiteria la usi si arcuri si amortizoare sport 260 de euroi... dar bani nu am... in cel mai bun caz poate imi ajung banii de cand am vandut a/c-ul si fetele de usi...stau si chitai acuma... Link to comment
banzay Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 (edited) Vineri e programata la mecanic masinuta. Maine vreau sa ii spal si motorul la o spalatorie, cam miroase a ulei incins cand e masina calda, pt ca nu am reusit sa curat tot uleiul care era varsat pe acolo... Si sunt ramase niste pete de ulei, vechi, intarite la care nu pot sa ajung...ca e bine ca nu e bine, tot ii rad o spalare cu spuma activa. Astazi cam troncanea un pic cand treceam de la stanga la dreapta sau invers de locul unde sta volanul la mijloc...si se simtea chiar si in pedala. Si parca mergea servodirectia mai greu dupa un timp. Lichidul e la nivel, dar arata si miroase urat... mai urat decat e normal Pana una alta, mi-am luat mufa pentru casetofon si am montat casetofonul. Pot sa spun ca sunt impresionat in mod placut de cat de bine se aude, tinand cont ca pe masina sunt boxele originale! Suna foarte calumea! Mult mai calumea ca in matiz, desi pe matiz aveam montate boxe destul de bune. De asemeni mi s-a confirmat cu ocazia asta ca antena merge! Urca, coboara, desi un pic cam greu parca, dar functioneaza. Radio se aude perfect... la matiz aveam antena interioara si se auzea cateodata rau de tot... Bine ca nu s-a gasit cumparator pt casetofon cand am vrut sa il vand ca acum stateam si plangeam dupa el Plus ca acum telecomanda e mai mult decat utila! PS: am coborat pana la masina si antena cand coboara a inceput sa scartaie destul de urat mp3-ul nu se potriveste deloc la iluminare cu restul bordului, motiv pt care voi incepe sa schimb becurile cu leduri...Albe cel mai probabil PS2: am fost si m-am interesat si de plasticele crapate/lipsa din bord si in plus si de burdufuri de la schimbator si frana...maine ma duc sa vad preturile. Tot maine sper sa ajung pe la tapiterie sa vad cam cat imi cer pt fetele de usi si poate intreb cat imi iau si pt scaune Edited March 24, 2009 by banzay Link to comment
Dumitru Cristian Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Pentreu antena; Deschide radioul sa fie deschisa, curat-o bine de tot si pune ulei de mecanisme fine sau ulei de motor pe ea dupa care o "culisezi" de cateva ori si stergi excesul. Ar trebui sa se simta diferenta. Link to comment
banzay Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Multumesc de sfat... de cand a fost masina pe mana tatalui, cel putin 1/2 din 'viata' antenei, aceasta a stat in pozitie retrasa sa zic asa. Dupa 1-1.5 ani, s-a stricat casetofonul original. Dupa vreo 1 an, s-a montat un alt casetofon (a fost trecut si pe asigurare casco), dar a stat maxim 3 luni pe masina, pt ca a fost sparta, iar acesta furat. Metoda am zis-o si mai sus...cretinii au preferat sa strambe usa cu o ranga decat sa sparga un geam. Si cum tata lasase fata casetofonului in masina, a fost saltata si asta, si la asigurare nu s-a putut prezenta fata, deci nu s-a dat casetofon nou in loc. Si de atunci s-a umblat fara, timp in care antena a avut timp destul sa 'anchilozeze' sa zic asa Link to comment
Salex Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 (edited) Pentreu antena; Deschide radioul sa fie deschisa, curat-o bine de tot si pune ulei de mecanisme fine sau ulei de motor pe ea dupa care o "culisezi" de cateva ori si stergi excesul. Ar trebui sa se simta diferenta. Da, o sa se simta diferenta ! In maxim 2 luni o termini definitiv. Poate ca pe moment exista impresia ca problema s-a rezolvat si antena merge super. Din pacate, ULEIUL o sa adune o gramada mare de praf care se va transforma rapid intr-o mizga cleioasa => kaput antena. Pentru solutii de moment mai pot adauga : WD40, Clin, spray degresat motor, etc. Daca vrei sa faci o treaba ca lumea, demonteaza antena, curata furtunul de evacuare al apei, desfa antena si spala-i bine componentele, pune putina vaselina pe melc si o sa-i prelungesti viata cu mult. Edited March 24, 2009 by Salex Link to comment
banzay Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Pai o sa o dau atunci... multumesc pt sfaturi! Link to comment
madkat Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 exact cum zice Salex trebuie facut - carpeala cu ulei pe tija am practicat-o si eu si pana nu am desfacut complet tot mecanismul, spalat si gresat (tija deloc doar angrenajul) nu si-a revenit treaba asta o fac cam o data pe an - ultima oara prin septembrie - si dupa toata mizeria din iarna asta inca merge perfect Link to comment
TBird Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Eu cand am schimbat pol-ul antenei, am curatat tot pe acolo, am dat cu vaselina.. si inca merge brici. Pol-ul de cate ori spal masina, o las ridicata si dupa o sterg bine cu un servetel, nu dau cu nimic pe ea. Link to comment
banzay Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 (edited) Am desfacut antena, nici o problema, usor de tot. Dar nu am mai dat-o si cu vaselina ca mi-a fost lene. Oricum am curatat cam tot cu detergent, si acum e mult mai silentioasa. Mi s-a confirmat ca tijele sunt drepte si nu de la ele e zgomotul. Zilele viitoare o scot iar si dau cu vaselina. Am scos si aeroterma ca sa vad unde sa pun ledurile... Imi cam prinsesem un pic urechile si nu mi-am dat seama din prima cum se scoate, dar acum e ok... In schimb nu stiu ce sa fac la torpedou. Tija aia de care se prinde mecanismul de inchidere a torpedoului, care trebuia sa fie fixa, joaca destul de rau => torpedoul se inchide greu, doar trantit. Tija e prinsa cu un fel de nituri si inca nu mi-am dat seama cum sa o prind mai bine... PS: ce stergatoare merg pe cielo ca nu reusesc sa gasesc nici un topic dedicat... poate nu ma uit bine... Edited March 25, 2009 by banzay Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now