Kinetix Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 (edited) As avea nevoie de ceva idei pentru a mari garda la sol a masinii cu 2-5cm. E vorba de Tico, dar ulterior se poate discuta si despre aplicarea procedeului si la alte modele, eventual. De aceea nu am pus "Tico" in titlu. Tinand cont de drumurile noastre "orasenesti", ce putem face pentru a inalta Tico cu 2-5cm? Flanse, bucse, arcuri mai inalte (eventual de Matiz puse pe Tico)? Multumesc. P.S. Datorita unor probleme ale sistemului, am primit un mesaj de eroare si topicul a aparut DUBLU. Rog adminii sa stearga unul dintre ele. Multumesc. Edited March 24, 2009 by Kinetix Link to comment
Tommy Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Aha.. vrei sa ajungi fericit posesor de Damas Link to comment
BogdanG Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Ce tare, toata lumea vrea sa-si micsoreze garda la sol pt stabilitate sporita si unii vor fix invers In functie de masina se pot pune inaltatoare pe spate iar pe fata e ceva mai complicat, probabil trebuie un amortizor mai lung sau prelungit cumva cel existent, eu am reusit la Golf 1 sa obtin o garda la sol de 21 cm . 1 Link to comment
CatalinC Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 tico mi se pare destul de inalt urc bordurile care le urca si loganu fara probleme micul hummer Link to comment
Kinetix Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Depinde de borduri... Mi s-a intamplat de vreo doua ori sa ating cu "burta" masinii de vreun canal sau de vreo denivelare mai mare si vreau sa preintampin asta pe viitor. Da, e adevarat ca eram trei in masina, dar oricum, mergeam prin oras, nu off-road... Totusi, oare niste arcuri mai lungi de la alte modele Daewoo, care sa se potriveasca la diametrele alea nu sunt? Chiar si 2cm cred ca ar conta. Cu privire la stabilitate nu prea imi fac probleme, intrucat nu o sa fie cazul de raliuri cu viraje stranse. Link to comment
adostar Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Ticozaurul e bun asa cum l-a lasat fabricantul, dar daca tot vrei sa fie mai cocotat poti pune jante pe 13 cu anvelope pe masura...si ca o paranteza, am vazut logane inaltate cu flanse pe la arcuri ..in fine altii cumpara arcuri sport, mai scurte...iar altii nu stiu cum sa le etajeze mai bine Link to comment
BuNu' Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 (edited) cea mai rapida si ieftina treaba este sa iti dai jos roata de rezerva si o sa ai jumatate de cm cel putin si pe urma poti sa iti pui cauciucuri de damas sau roti de matiz si alea au talonul mai mare cam cu jumatate de cm minim si daca alea sunt si de iarna atunci o sa aibe mai multa carne pe ele deci cam un cm... si uite asa ceva low cost Edited March 24, 2009 by BuNu' Link to comment
Kinetix Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Da, dom'le, vreau sa am si eu vedere panoramica in Tico. Il fac "simulator de SUV". Totusi, nu cunoaste nimeni in detaliu sistemul de suspensie pentru a ne da un sfat avizat? Mersi Link to comment
banzay Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Pai pe spate poti pune arcuri de matiz, cica ar fi mai rigide. Poti schimba amorizoarele cu unele mai tari, poti pune jante pe 13 de matiz, cum au zis si alti colegi. Link to comment
Kinetix Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 (edited) Nu intentionez sa schimb jante/cauciucuri (raman cele din cartea de identitate) si nu vreau sa fac suspensia mai "tare", din motive de sanatate si... confort. Vreau doar ca masina sa stea un pic mai sus. Interesant cu arcurile de Matiz pe spate. Se pot inlocui fara modificari? Au acelasi diametru? Cu cat sunt mai lungi? Eventual arcurile de Matiz pe fata ar merge puse pe amortizorul de Tico? Mersi. Edited March 25, 2009 by Kinetix Link to comment
ToPser Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 In spate este simplu ,adaugi niste rondele de cauciuc (decupate din covor de cauciuc) de 5-6 mm grosime poti pune 3-4 buc.in partea superioara sub piesa de cauciuc similara . Eu le-am combinat cu amortizoare mai tari Sachs dar cand nu am pasageri ma cam deranjeaza zgomotul produs de acestea la denivelari ! Arcurile de Matiz ar mai fi o solutie dar nu cu rezultate vizibile ,ele sunt mai inalte cu 3 cm aprox.adica au o spira in plus(am incercat-o si pe asta ) ! La RXM se gasesc arcuri Matiz(20 Ron buc. am comandat doua) ,mi-au spus ca au spira mai groasa . Intr-adevar au spira mai groasa 10mm fata de 9.8 cat au cele de Tico ,Matiz dar nu respecta standartele de lungime ,unul era mai lung cu aprox 2 cm si masina statea intr-o parte ! Asa ca daca vrei sa iei de astea te duci si le masori .Daca vrei poze PM ! In fata nu m-am gandit ,cred ca se poate rezolva usor 2-3 cm cu o piesa intermediara in care sa se aseze arcul in oala de sus ,eu zic ca nu e mult ! Link to comment
tolin Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Eu n-as sprijini un arc de un suport elastic de grosime asa mare. Deobicei, capetele unui arc se introduc intr-o oala pentru a-i limita deplasarea. Nu stiu cum poate sa-si indeplineasca functia un arc care nu are capatele ridigizate. Deobicei, se pune un arc mai lung, dar si un amortizor corespunzator, altfel, pe destindere maxima, pistonul amortizorului loveste in limitatorul superior, daca diferenta de lungime a arcului destins la maxim este mai mare decat distanta de garda din amortizor. Link to comment
ToPser Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Ati vazut cum arata oala superioara unde intra arcul din spate la Tico ? Acolo exista deja un distantier de cauciuc ! Iar cauciucul despre care vorbesc este destul de dur ,cat priveste cursa amortizorului exista leac si pentru asta ! La Tico se pot folosi in spate chiar si arcuri de fata taiate corespunzator ! Link to comment
tolin Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 (edited) Piesa aceea nu se numeste tampon de limitare cursa ? Si nu fixeaza, pe interior, deplasarea pe orizontala a capatului arcului ? Pe suprafata de contact a arcului si tabla caroseriei se practica o saiba, subtire, de cauciuc pentru ruperea transmisiei de vibratii si pentru o aderenta mai buna a fierului pe fier, dar asta-i alta poveste. Eu n-as mari substantial grosimea acestei legaturi elastice, mai ales prin adaugarea de 3-4 alte saibe de cauciuc. Nu-mi garanteaza cineva deplasarea care poate sa intervina la ansamblu. Orice forta de forfecare rebuie suportata de catre arc, nu de catre alta componenta flexibila si putin rezistenta. Parerea mea, dupa ce am absolvit un curs de rezistenta materialor si unul de organe de masini. Edited March 25, 2009 by tolin Link to comment
ToPser Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 (edited) Imi pare rau ,este o piesa circulara din cauciuc destul de groasa de altfel care se fixeaza intre oala si arc si se numeste distantier cauciuc si nu se deplaseaza ca nu are unde (de aceea am intrebat daca ati vazut cum arata ) pentru ca nu-i da voie o piesa conica de care este fixat opritorul de care vorbiti ! Eu am realizat treaba asta si nu este nici o problema de 3 ani ,cei care -mi cunosc masina pot confirma ! Din carti e usor,practica ne omoara ! PS .amortizorul in stare de repaos fixat pe masina mai are aprox 4-5 cm cursa libera ! Edited March 25, 2009 by ToPser Link to comment
Kinetix Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 (edited) tolin si ToPser, multumesc pentru abordarea problemei in mod serios. Din cate imi dau seama acum, se pare ca introducerea unui distantier/flansa de marime potrivita intre caroserie si capatul sistemului arc-amortizor ar fi cea mai potrivita idee. In felul acesta pastram arcurile originale (care au o caracteristica elastica optima pentru masina asta) si nici nu modificam cursa organelor suspensiei. Doar ridicam masina un pic si facem ca oscilatiile in functionare sa isi mute punctul de mijloc, sa spun asa, un pic mai jos. Acest fapt va modifica un pic (coborandu-l) felul de oscilatie a furtunelor de frana si al planetarelor. Sa speram ca asta nu va determina neplaceri notabile. Eu ma gandesc la o flansa/distantier din textolit (eventual incadrata in garnituri de cauciuc), dar pentru a face schita exacta a piesei pentru strungar, va trebui sa demontez un amortizor si sa vad ce piese si ce dimensiuni am pe acolo... Intrebarea e daca suruburile de prindere (eventual tija filetata a amortizorului) au suficienta cursa pentru a cuprinde si distantierele astea adaugate... Hm, mai trebuie studiat. Mersi. Edited March 25, 2009 by Kinetix Link to comment
ToPser Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Cred ca 2-3 cm fara probleme ,tija este destul de lunga ! Link to comment
tolin Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 @ToPser > Pentru stiinta mea: distantierul de cauciuc este strans de caroserie (in oala) de catre opritor printr-un bulon sau cum ? Link to comment
ToPser Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Distantier,suport arc etc.are mai multe denumiri este montat (se aseaza) pe ultima spira (superioara) intre arc si oala are grosimea de aprox 5 mm , este tinut acolo pur si simplu de presiune exercitata de arc ! Kinetix ,am umblat prin magazine si am gasit arcuri de Matiz ,piesa de origine (cod96323314) are spira de 10.5 mm si este mai inalt cu aprox25+30 mm asa ca pentru linistea ta poti renunta la inaltatoare ! Pret pe masura 130 ron -buc. Cele de la RXM sunt facaturi sa nu iei ! Link to comment
ALiCE Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Si la modul serios, te-ai gandit sa verifici arcuri/amortizoare, daca sunt OK? Poate din cauza varstei s-au lasat, si schimbandu-le cu unele noi (standard) masina sa fie mai sus decat e acum? Link to comment
tolin Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Distantier,suport arc etc.are mai multe denumiri este montat (se aseaza) pe ultima spira (superioara) intre arc si oala are grosimea de aprox 5 mm ... 5 mm ? Deci, are grosimea unei saibe pentru aderenta si amortizarea vibratiilor, imi confirma spusele. Link to comment
ToPser Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Si la modul serios, te-ai gandit sa verifici arcuri/amortizoare, daca sunt OK? Poate din cauza varstei s-au lasat, si schimbandu-le cu unele noi (standard) masina sa fie mai sus decat e acum? Nu se pune problema asta ,am arcuri si amortizoare noi (cateva perechi) ! Eu vreau sa realizez un compromis intre intarirea suspensiei si ridicarea garzii la sol ,inca nu am gasit solutia ideala ,se lucreaza ! Link to comment
EnZo Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 (edited) Treaba asta cu ridicatul gărzi maşini e cam ciudată... tico pe fata are MCPherson eu după ce am coborat-o cam cu 7-8 cm pe fata rotile stau /------\ tu cand o sa începi sa ridici maşina catusi de puţin rotile tale pe fata o sa inceapa sa stea asa \------/ si sincer eu unu as alege ca rotile sa stea ca la mine ( /--------\ ) si daca o ridici si cu jantele stoc cauciucuri de 155/70/r12 daca o ridici 2-3 cm singur in masina pe curbe iti vor scarti rotile. Cel mai simplu eu zic ca este din jante si cauciucuri jante pe 13-14" ... . Avem la fac un matiz fara motor si fara usile de pe stanga in rest este complet daca ma sui in masina si i-au viraj maxim dreapta rota din stanga mai calca pe astfalt doar pe o portiune de maxim 1cm patrat. ( o sa ii fac poze ) Edited March 30, 2009 by EnZo Link to comment
closchkutza Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Pai se intampla asta pentru ca nu are motor=>nu are greutate pe puntea fata. Link to comment
Kinetix Posted April 3, 2009 Author Share Posted April 3, 2009 EnZo, multumesc pentru exprimarea punctului tau de vedere. Totusi, eu imi pun problema un pic diferit: masina goala sta cu rotile paralele (pe verticala). Cand e incarcata (sofer+pasager) probabil ca se lasa in jos vreo 1cm si abia acum rotile tind sa devina divergente la sol. Ei bine, eu as dori sa o inalt suficient de mult incat atunci cand este incarcata, sa aiba garda la sol de inaltimea la care este acum, dar descarcata. In felul acesta sunt sigur ca rotile raman paralele. Oricum, problema asta este doar pentru rotile din fata. Pentru rotile din spate, inca nu imi dau seama care este limitatorul de cursa inferioara (in jos). Sa fie amortizorul? Voi verifica in curand cam pe unde este mijlocul cursei de oscilare si daca se poate muta un pic mai jos. Pentru rotile din fata, cursa amortizorului nu conteaza, el fiind concentric cu arcul. Aici se rezolva daca se impinge tot sistemul mai jos cu cei cativa cm (sa zicem cu 2). ToPser zicea ca lungimea tijei permite inaltarea asta, dar eu m-am uitat pe acolo si nu mi s-a parut ca tija iese in sus, peste piulita, atat de mult... Mai studiez. Multumesc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now