BogdanG Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Pai hai sa calculam ,cit ai tu in lei pe factura ? In 1998 1$=8500 lei Link to comment
Zmeul cel rau Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Cu tot cu taxe 117,384 milioane. Asta inseamna 13,800 dolari cu tot cu TVA, iar cum preturile in dolari nu se dau niciodata cu TVA... Link to comment
Esperatul Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Cea mai varza SLZ era noua 4600 de euro, varianta Europa, dar a aparut mai tarziu, cea dinainte mai low buget a fost Confort 5100 de euro, astea se vand pe la 4000. Link to comment
panzer Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Pt cursuri istorice exacte www.bnr.ro Cea mai ieftina masina de pe piata este intotdeauna o exceptie la seccond-hand. Link to comment
BogdanG Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Pai si de la 14.000$ pina la 5000$ in 7 anii nu vi se pare cam mult fata de devalorizarea la Dacia care e mai mica ? Mie personal mi-sa parut o afacere sa cumpar Espero(in dec 2004) cu 4250e ,masina care a fost intretinuta si avea 60.000 km REALI ,nu troncane ,nu boncane si nu vibreaza la 150/h o masina care e adevarat nu are ABS si AirBag dar care in 10.000 km nu am schimbat decit filtre +fise bujii +ulei . Link to comment
Esperatul Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Pai ai luat Espero super bine la km aia. EU zic ca depide de model, si de tara unde se face comparatia. Inafara se stie ca se devalorizeaza mai repede, dar nu cred ca e ceva de speriat. La noi un Cielo de 97 adica de 8 ani cu 60.000 km se vinde acum cu 4000 de euro si e sigur ca a costat mult sub Espero. Espero si-a facut renume ca e gurmand si s-a scos din productie , de asta se vinde la banii astia ( ceea ce nu m-a deranjat deloc am si eu masina faina). Un Passat din 96 se vinde la 5000 - max 5.500 de euro(pe benzina) deci nu mi se pare diferenta atat de mare fata de espero. Cu dacia e alta treaba. In 96 imi amintesc ca am 13 mil pe dacie, si la 2 saptamani se facuse 17 mil. Acu o dau cu 60 de mil cred, ceea ce e bine. In iarna cand se anuntase ca inceteaza productia de SLZ, si nu mai gasesi la nici un dealer nici cu cash nici cu programare, am vrut sa iau, gasessc un anunt cu 5100 ero noua. Aam sunat crezand ca e una castigata la loto sau ceva, si o da mai ieftin, eram sigur ca nu e confort care la dealer costase 5100 de euro, ci Clima sau ceva. Cand am sunat imi zice ala ca e Europa. Il intreb, da de ce o dai mai scump cu 400 de euro decat noua? Pai nu se mai fabrica... si nu a fost singurul cu mentalitatea asta. Oricum, ma bucur ca n-am luat SLZ, am vazut acu ce probleme au oamenii cu ele, desi coonmul era mai mic decat Cielo si implicit Espero. Link to comment
Zmeul cel rau Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 ...eram sigur ca nu e confort care la dealer costase 5100 de euro, ci Clima sau ceva. Cand am sunat imi zice ala ca e Europa. Il intreb, da de ce o dai mai scump cu 400 de euro decat noua? Pai nu se mai fabrica... <{POST_SNAPBACK}> Asta e tare. De parca SLZ o fi vreo piesa de colectie rara sau ceva, vr'un Diablo, sa coste mai mult acum ca nu se mai fabrica. @BogdanG: de fapt pretul unui Espero nou era pe la 11.700+TVA dupa calculele mele. Si crede-ma la majoritatea Esperorurilor cumparate noi conta chestia asta, majoritatea fiind cumparate pe firma. Link to comment
BogdanG Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Ai sa rizi dar am gasit in vitan SLZ mai ieftina doar cu 200e decit una noua care nu se mai face ,si mai este si faptul dovedit si adevarat ca SLZ a fost cea mai reusita dacie fabricata vreodata . Link to comment
sorin77 Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Ai sa rizi dar am gasit in vitan SLZ mai ieftina doar cu 200e decit una noua care nu se mai face ,si mai este si faptul dovedit si adevarat ca SLZ a fost cea mai reusita dacie fabricata vreodata . <{POST_SNAPBACK}> 1. SLZ "a fost cea mai reusita dacie fabricata vreodata ." - cam asta e parerea majoritatii romanilor pe care intereseaza numai sa mearga motorul, in rest ar fi putut sa fi fost chiar caruta - facuta din plastic reciclat in 7000 de nuante! 2. mda, aici pretzul unie masini pe piata are o componenta psihologica! ehee ... disperarea romanilor si si frica ca preturile la Logane au sa creasca si au sa traga dupa ele restul preturilor la dacii... dar se insala baietii . Dar practic totusi pana una alta avand in vedere ca Loganul costa cat costa poate e mai rentabil pentru unii sa plateasca pe o SLZ -+200 euro fata de prezul ei de noua si sa ia o masina sub un an de zile de utilizare,cu are conditionat /km f. putini ... la 5000 de gauroi decat sa iei un Logan Laureate (parca era 6120eur fara tva) si sa artate mai nasol. Eu spun ca in max. 6-8 luni o sa inceapa sa scada preturile la Solenzte si revin oamenii cu picioarele pe pamant. Link to comment
Alezz Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Si eu zic ca in maxim 2 ani o sa avem Logan de vanzare in targ in cantitati industriale din cauza pieselor de schimb enorm de scumpe. Link to comment
Gica Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Pai nu au aparut deja in targuri ? Se vede ca n-ai Matiz, generalizezi exceptiile. Si se mai vede ceva ... <{POST_SNAPBACK}> Cu tot respectul maestre, nu ma mai fierbe, zi-mi si mie ce se mai vede..! ) Nu generalizez, nu cred ca e cazul sa ma insir aici pe topicul de Cielo si Logan, dar avem la firma Matizuri si am si prieteni care poseda asa ceva, asa ca... mi-am format o opinie, asta e ! Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Sunt de vinzare dacii Logan in vitan (10 am vazut eu),problema e ca nu stii cum le iei pt ca garantia nu stiu daca e valabila daca se schimba proprietarul masinii Stiu pe cineva care a vindut un Logan Ambiance cu 3500e lovit frontal ,masina nu avea asigurare casco (platita cash 8300e) ,omu a considerat ca masina e cu ghinion desi avea doar 500km ,cert este ca cineva a luat-o sa o repare ,mai ales ca masina mergea pe roti si motorul pornea ,trebuia schimbata toata fata ,radiator, capota si AirBag-urile care se pot maslui super simplu ,deci cu 4500e faci o masina de 8000e pe care o dai in tirg cu 7500e sa nu bata la ochi . Link to comment
tolin Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Cu tot respectul maestre, nu ma mai fierbe, zi-mi si mie ce se mai vede..! Sorry, dar eu nu-mi permit, imi lipseste sigurantza necesara, eu mai mult cu indoiala si cu sentimentul ... ca un posesor de Matiz sa treaca la extreme, doar daca trebuie s-o plimbe si pe soacra-sa pana la supra-magazin. Link to comment
TYBY Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 (edited) Eu vreau un Matiz pt nevasta acum dar nu ma ingramadesc sa il iau. Toata lumea stie ca la Matiz jumatate de an e oferta - jumatate nu este. Astept sa intre la oferta; altfel patesc la Tyby care a luat Cielo fara oferta si acum se chinuie sa-l marite nevenindu-i sa lase cei 600euro cat a fost reducerea!<{POST_SNAPBACK}> Ai perfecta dreptate , insa mai poti adauga si costurile cu dotarile + cursul leu-euro care , la data cand am luat noi masinile , era in jur de 41.000lei.Poate parea exagerat faptul ca vreau sa obtin 7500E pentru o masina care m-a costat 8500E , insa pierderea reala este mai mare de 1000E.(din cauza cursului care astazi coteaza 1Euro la 36.000lei) Practic vand o masina care a costat 345.000.000lei cu 270.000.000 lei ,rezultind o diferenta reala de aprox.2100Euro.(masina este din iunie 2004)Daca o sa obtin pretul este OK , daca nu voi amana cumpararea Megane-ului. Multumesc oricum pentru reclama mascata. Edited April 27, 2005 by TYBY Link to comment
tolin Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 "Biroul Permanent al Senatului a hotarat, ieri, sa negocieze cu doua firme achizitionarea de autoturisme pentru innoirea parcului auto - Dacia Pitesti si Daewoo, a anuntat Teodor Melescanu, vicepresedinte al camerei superioare a Parlamentului. Senatorii au avut posibilitatea sa opteze intre doua marci de autoturisme, Logan si Cielo. 39 dintre ei s-au pronuntat pentru prima varianta, iar 75 pentru cea de-a doua. 23 de senatori nu si-au exprimat inca optiunea. Printre cei care prefera Logan se numara Ion Iliescu, Ion Solcanu, Alexandru Athanasiu, Octav Cozmanca, Serban Mihailescu, Corina Cretu si Ioan Taracila. Cielo a fost ales de Cristian Diaconescu, Vasile Dancu, Mircea Geoana, Serban Nicolae, Sorin Oprescu, Ilie Sarbu si Rodica Stanoiu." No comment. Link to comment
rdesign Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Ca actual posesor de Logan 1.6 care a tras multi kilometrii si pe Cielo, daca mi se permite voi face o comparatie, sper cat mai obiectiva. Nici un model nu detine suprematia, amandoua avand plusuri si minusuri. Cielo + la aspect si daca se poate numi asa rasa. Loganul + la spatiu interior (10 cm in plus intre stalpi la nivelul umerilor) ce da un sentiment de lafaiala. Cielo + la ambianta interioara (nu ma refer la aspect bord, plasticaraie, etc. ca nu le vad cand conduc ci la nivel de zgomot scazut, filtrare denivelari.) Logan - la filtrare denivelari dar cu tinuta mai buna pe viraje datorata setarii mai dure a suspensiei. Clar Logan - la zgomot interior datorita solutiei ieftine de insonorizare (adica aproape lipsa) si esapamentului disproportionat si gatuit ca solutie de depoluare (gazele de evacuare au timp de post ardere mai mare) Frane net superioare la Logan (al meu e echipat cu ABS si are discuri si tamburi mai mari decat la variantele inferioare -conform fiselor tehnice afisate- iar cu altele nu am mers). Despre reprize nu as putea puncta sau depuncta prea mult vreuna ca pana la urma totul este cum stii sa folosesti cutia si regimurile de turatie pentru a scoate cei mai bun dintr-o masina.) Sofereste vorbind daca as avea de ales una dintre masini sa parcurg distante mari pe autostrada, cu familia (si copilul care sa doarma linistit) as alege Cielo. Pentru drumuri intens virajate si cu multe pante si rampe, la care sa ma desfasor cu muzica data mai tare, sa nu ma sacaie esapamentul in regimuri ridicate de turatie, as alege Loganul, care desi este cat autobuzul are o tinuta de drum mai buna decat Cielo iar, franele sunt mai eficiente si ma ajuta la limita. Comparatia este intre actuala masina, echipata full si un coreean extrem de nervos (fara euro) fabricatie 1996, pe care l-am calarit fara retineri vreo zece mii de kilometrii. Nu ma pot pronunta cu privire la noile euro 3. Link to comment
alx Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 foarte corect dar in comparatie cu cielourile koreene. astea romanesti sunt mult mai varza decat alea... si ca nivel de insonorizare se apropie de logan, nu e mult mai silentioasa... Link to comment
Gamerul Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 13Nov : "motoare de ultima generatie" ? 1.4l/75CP si 1.6l/90 CP nu sunt chiar de ultima generatie, 1.4l/98 CP sau 1.6l/115 CP sunt de ultima generatie (vezi motorizari Renault). Pina acum la Dacia Renault a adus doar motoare depasite tehnologic, vezi si Diesel-ul de 1.9l de fel de "puturos" ca si celelalte motoare. Link to comment
alx Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 asa e pt ca alea nedepasite tehnologic ar fi fost mai scumpe... nevertheless, sunt motoare cu o fiabilitate f mare, inclusiz 1.9d-ul... Link to comment
andreib Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Nu te supara pe mine Alx dar motorul de 1.9 d e muuuuuuult depasit din toate punctele de vedere...E la nivelul inceputurilor anilor 90 in cel mai bun caz... Link to comment
alx Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 pai si eu ce am spus...? sunt vechi ca si conceptie dar si f rezistente. au ajuns papuci cu 1.9d la 2-3 sute de mii fara sa se umble la motor. si stii cum conduc papucistii? si stii ce motorina avem in ro? parerea mea e ca e admirabil. si nici nevoie nu ai de performante la papuc... Link to comment
ovi_jer Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Tehnologia asta noua pe care o credeti voi dateaza din 1984 la motoarele euro2 si 1995 la cele euro3. Link to comment
andreib Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 au ajuns papuci cu 1.9d la 2-3 sute de mii fara sa se umble la motor. si stii cum conduc papucistii? si stii ce motorina avem in ro?<{POST_SNAPBACK}> 1.Papucistii nu toti isi chinuie masinile 2. Am si eu un TDI dar nu dardaie nici pe departe ca un pauc de 1.9 3. Un papuc are 900-1000 de kg, fiatul meu are 1.8 tone gol si tot e mai agil ca un papuc, ca sa nu vb de zgomot interior... Papucel diesel este cum era pe vremuri ARO pt lipoveni: proasta, galagioasa, se inchideau aiurea portierele dar putea cara 3.5 tone de leguminoase cu ea (remorca inclus). E un soi de carucior food de metro cu motorizare diesel si cu zgomotul aferent Link to comment
Gica Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Multe Dacii Papuc inclusiv diesel si-au supus proprietarii (sau mai degraba soferii, ca 99% sunt de firma) diverselor chinuri. Interesant este ca mai sunt si soferi multumiti sau unii care cred ca sunt multumiti. O povestire scurta : Stateam sa incarc niste materiale de la un furnizor si era si un nene cu Papuc Diesel, era randul lui. Zice "sunt f.f. satisfacut si incantat de masina, am pus pe ea si o tona, e super" Eu zic: "bravo domne, daca nu ai avut nici un defect, tot respectul, ca eu am vazut una care a luat foc " (fapt real, nu glumeam). Zice "aaa pai si a mea a luat foc, ca freca cabul de la ambreiaj de nustiu ce tabla si a picurat motorina si..."..."dar altfel e extraordinara masina" continua omul. Link to comment
hitman Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 (edited) Ia, e timpul sa trag si io un mic sumar dupa folosirea masinii (Cielo E3 Exe) 7 luni. Per ansamblu sint multumit de masina si nu mi-as lua alta. Booon: -tinuta de drum buna, nu e diferita de ala koreean care l-am avut de la serviciu prin '95 -finisarea lasa de dorit, normal made la Romania -nu aud troncanituri suspecte la traversarea gropiilor -insonorizare bunicica -ce ma enervat ca a venit cu tot felul de kkturi lipsa, a trebuit sa le cumpar io -motorul puturos rau (normal, cu tot felul de catalizatoare in plus, l-au omorit de tot) dar acceptabil pt. o persoana ne-sportiva ca mine -am schimbat boxele ca erau de carton si sunau tot de carton -probleme: schimbat supapa de vapori de benzina, reparat o infiltratie de apa in portbagaj si schimbat stergatoarele cu unele adevarate -consuma benzina -frine bune, da io zic ca mai era putin loc Per ansamblu raportul bani/calitate e pe muchie de cutit dar daca adaug variabilele: Bucuresti (gropi, hoti, praf, sare iarna pe jos, nervi, etc.) si Romania (mentalitatea las' ca merge) devine atractiv. Despre Logan, numai de bine. Edited May 11, 2005 by hitman Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now