Jump to content

Trusa Scule Matiz


skimpy

Recommended Posts

Buna buna

 

M-am gandit ca ar fi foarte util ptr mine sa fac o lista de achizitii de scule ptr matiz, care sa nu ocupe mult spatiu(evident) modalitati de fixare(sa nu zdrangane).

Si nu ma astept la raspunsuri de genu: surubelnite, chei, becuri.

 

Ptr ca in dacie (de ex) am scule cat ptr jumate din masinile din cartier intr-o trusa cu 4 etaje, metalica, de cantareste cat 10 nou-nascuti.

 

 

Pe moment am asa:

cutter, izolerband, cric, surub ptr tractat, o surubelnita cu capuri interschimbabile si cam atat.

 

 

Puteti posta si poze cu amenajarea trusei de scule in portbagaj.

Din ce am inteles, e foarte bine si un patent/briceag, multifunctional(desi nu inteleg in afara de patent si surubelnita ce as mai putea folosi la matiz)

Link to comment

bine, ideea e ca vreau sa fac cutia de scule cat mai adecvata ptr matiz.

o cheie de bujii cred ca e musai(ce marime...)

un patent(cat de mare)

chei(ce marimi)

cutia de depozitare(cat de mare, ce firma,..)

am cautat pe forum, am vazut mai multe, dar nimic conturat vis a vis de matiz.

Link to comment

Are dreptate Tolin. Si eu am umblat cu trusa dupa mine, dar n-am folosit-o niciodata.

Pe langa ce-ai zis tu, eu mai aveam si cabluri de curent cu crocodili (p-alea le-am folosit). Cheia de bujii e buna cea pe care o foloseai si la Dacie.

N-ar strica si-un set de sigurante d-alea colorate (nu stiu cum se cheama, sorry), dar se gasesc la orice benzinarie sub forma unei folii trase in plastic cu vreo 10-12 sigurante de diferite valori.

Si inca ceva ce nu prea mai gasesti pe strada... un capacel de ventil, d-ala metalic, cu care se pot insuruba ventilele. Nu cere de mancare si la un moment dat s-ar putea sa-mi multumesti pt sfat. :)

Link to comment

Confirm!

 

In primul an am carat 'trusa de scule' aiurea in Matiz. Urmatorii trei ani 'trusa' a stat frumusel in balcon. Al dracu' Matiz , a lu' koreanu' l-a facut fiabil.

 

Dupa aia 'trusa' s-a mutat la Cielo. Din pacate are aceeasi soarta: au inceput sa rugineasca sculele in 'trusa'! La Yaris mi-am b p in ea de trusa.

Edited by hitman
Link to comment

de ce am zis de scule. uite de exemplu iarna asta am crezut ca mi-a picat bateria(am incarcat-o 3 zile la rand in fiecare zi cate 1data) folosind un patent(si suruburile s-au stricat)

 

de asta ziceam, de niste chei, nu trusa (ca la dacie), si inca 2-3 chestii.

Fiind a 2-a masina dupa dacie, nu`mi vine sa cred ca fara o surubelnita in electromotor la (surubel) sau niste bujii pe aragaz nu se poate

Link to comment

Ce am eu dupa mine:

- surubelnita masinii;

- o surubelnita cu 6 capete, dintre care vreo 3 torx;

- 6 chei fixe(marimi incepand de la 8 pana la 17);

- un patent normal;

- setul de becuri de rezerva ce a venit odata cu masina;

- cheia de roti ce a venit odata cu masina;

- o rola de dublu-adeziv Bison;

 

Cheia de roti si surubelnita masinii sunt in husa, la roata de rezerva.

Restul de chei+surubelnita cu capete separate, patentul si ce mai era sunt bagate in gentuta primita odata cu masina, in care mai sunt extinctorul, trusa sanitara si triunghiul reflectorizant. Nu cred ca este nevoie de mai multe scule in masina asta, patentul de exemplu nu l-am folosit niciodata iar cheile fixe doar cateva(cele de 10 si de 12 in special).

Edited by closchkutza
Link to comment

cu cate tampenii umblu eu dupa mine, majoritatea de acum multi ani de la dacie mostenite...

ce consider necesar daca masina are ceva ani (cum e cielo al meu de ex)

 

chei fixe - 10-11-12-13, 17 si 19

patent cu varfuri ceva mai finute

surubelnita linie/cruce (a masinii e destul)

torxuri (de dimensiunile care se gasesc p emasina)

niscai coliere (mici-medii-mari)

sigurante

becuri

ceva sarma (sa nu radeti - dar te poate ajuta chiar si la desprinderea unui furtunel din colerul de plastic care il tine "pe traseu")

o surubelnita mica-mica (gen din trusele "de ceasrornicar" ieftine de piata) - pentru strans contactele din mufele senzorilor

si ceva adeziv - poxipol si picatura

banda izolatoare si un cutter

 

atat - nimica toata :P

Edited by madkat
Link to comment

...Cu greu aduc aminte ce am pus la trusa de scule la Matiz din cauza ca nu am ajuns sa folosesc majoritatea lor:

- Roata de rezerva :) (a fost util odata - dar totata lumea stie ca e un absolut necesar pt drumurile noastre toate)

- Cric (am folosit odata)

- Compresor electric pt .roata si manometru (0-4 bar) (a fost util de mai multe ori sa fac presiune egala la roti, verificare presiune roti)

- Cablu "jump-start" (am folosit odata sa dau curent la masina unui vecin)

- Cablu de tractare (nu am folosit niciodata)

- Set becuri si sigurante de rezerva. ( folosit de doua ori: ars becul pentru faza scurta, ars becul de ceata spate)

- Penar mic cu surubelnita cu cap schimbabil (cruce, plat , cap cheie de 8 si 10), cheie de 10 - 12, patent deja ruginit de nu am folosit :) (a fost util odata surubelnita cruce cand am schimbat becul de ceata spate)

- Rola de scotch ( nu am folosit niciodata)

- Multimetru cu ac de 2 bani, pentru eventuala verificare de tensiune sau contiunitate (am folosit odata sa ma conving ca becul este ars)

Cam atat ...

Edited by devnulla
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...