skimpy Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Buna buna M-am gandit ca ar fi foarte util ptr mine sa fac o lista de achizitii de scule ptr matiz, care sa nu ocupe mult spatiu(evident) modalitati de fixare(sa nu zdrangane). Si nu ma astept la raspunsuri de genu: surubelnite, chei, becuri. Ptr ca in dacie (de ex) am scule cat ptr jumate din masinile din cartier intr-o trusa cu 4 etaje, metalica, de cantareste cat 10 nou-nascuti. Pe moment am asa: cutter, izolerband, cric, surub ptr tractat, o surubelnita cu capuri interschimbabile si cam atat. Puteti posta si poze cu amenajarea trusei de scule in portbagaj. Din ce am inteles, e foarte bine si un patent/briceag, multifunctional(desi nu inteleg in afara de patent si surubelnita ce as mai putea folosi la matiz) Link to comment
Tommy Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Mai e un topic despre .. ce avem prim masina, search search Link to comment
skimpy Posted April 1, 2009 Author Share Posted April 1, 2009 bine, ideea e ca vreau sa fac cutia de scule cat mai adecvata ptr matiz. o cheie de bujii cred ca e musai(ce marime...) un patent(cat de mare) chei(ce marimi) cutia de depozitare(cat de mare, ce firma,..) am cautat pe forum, am vazut mai multe, dar nimic conturat vis a vis de matiz. Link to comment
tolin Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Matizul nu-i Dacia sa umbli cu trusa dupa tine. Link to comment
NFS Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Are dreptate Tolin. Si eu am umblat cu trusa dupa mine, dar n-am folosit-o niciodata. Pe langa ce-ai zis tu, eu mai aveam si cabluri de curent cu crocodili (p-alea le-am folosit). Cheia de bujii e buna cea pe care o foloseai si la Dacie. N-ar strica si-un set de sigurante d-alea colorate (nu stiu cum se cheama, sorry), dar se gasesc la orice benzinarie sub forma unei folii trase in plastic cu vreo 10-12 sigurante de diferite valori. Si inca ceva ce nu prea mai gasesti pe strada... un capacel de ventil, d-ala metalic, cu care se pot insuruba ventilele. Nu cere de mancare si la un moment dat s-ar putea sa-mi multumesti pt sfat. Link to comment
hitman Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 (edited) Confirm! In primul an am carat 'trusa de scule' aiurea in Matiz. Urmatorii trei ani 'trusa' a stat frumusel in balcon. Al dracu' Matiz , a lu' koreanu' l-a facut fiabil. Dupa aia 'trusa' s-a mutat la Cielo. Din pacate are aceeasi soarta: au inceput sa rugineasca sculele in 'trusa'! La Yaris mi-am b p in ea de trusa. Edited April 1, 2009 by hitman Link to comment
tolin Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Cablurile de alimentare sunt scule, restul sunt consumabile. In privinta cablurilor, n-am avut nevoie de ele de cate ori le aveam in masina. Link to comment
sorin1983 Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 NFS said: ...Cheia de bujii e buna cea pe care o foloseai si la Dacie. ... Sigur nu e mai mica? Mie asa mi s-a parut... Link to comment
skimpy Posted April 2, 2009 Author Share Posted April 2, 2009 de ce am zis de scule. uite de exemplu iarna asta am crezut ca mi-a picat bateria(am incarcat-o 3 zile la rand in fiecare zi cate 1data) folosind un patent(si suruburile s-au stricat) de asta ziceam, de niste chei, nu trusa (ca la dacie), si inca 2-3 chestii. Fiind a 2-a masina dupa dacie, nu`mi vine sa cred ca fara o surubelnita in electromotor la (surubel) sau niste bujii pe aragaz nu se poate Link to comment
closchkutza Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 (edited) Ce am eu dupa mine: - surubelnita masinii; - o surubelnita cu 6 capete, dintre care vreo 3 torx; - 6 chei fixe(marimi incepand de la 8 pana la 17); - un patent normal; - setul de becuri de rezerva ce a venit odata cu masina; - cheia de roti ce a venit odata cu masina; - o rola de dublu-adeziv Bison; Cheia de roti si surubelnita masinii sunt in husa, la roata de rezerva. Restul de chei+surubelnita cu capete separate, patentul si ce mai era sunt bagate in gentuta primita odata cu masina, in care mai sunt extinctorul, trusa sanitara si triunghiul reflectorizant. Nu cred ca este nevoie de mai multe scule in masina asta, patentul de exemplu nu l-am folosit niciodata iar cheile fixe doar cateva(cele de 10 si de 12 in special). Edited April 2, 2009 by closchkutza Link to comment
skimpy Posted April 2, 2009 Author Share Posted April 2, 2009 deci chei de 10 si de 12 gentuta de scule nu am pentru ca am achizitionat masina sh si nu mi-a dat proprietarul asa ceva Link to comment
madkat Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 (edited) cu cate tampenii umblu eu dupa mine, majoritatea de acum multi ani de la dacie mostenite... ce consider necesar daca masina are ceva ani (cum e cielo al meu de ex) chei fixe - 10-11-12-13, 17 si 19 patent cu varfuri ceva mai finute surubelnita linie/cruce (a masinii e destul) torxuri (de dimensiunile care se gasesc p emasina) niscai coliere (mici-medii-mari) sigurante becuri ceva sarma (sa nu radeti - dar te poate ajuta chiar si la desprinderea unui furtunel din colerul de plastic care il tine "pe traseu") o surubelnita mica-mica (gen din trusele "de ceasrornicar" ieftine de piata) - pentru strans contactele din mufele senzorilor si ceva adeziv - poxipol si picatura banda izolatoare si un cutter atat - nimica toata Edited April 2, 2009 by madkat Link to comment
devnulla Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 (edited) ...Cu greu aduc aminte ce am pus la trusa de scule la Matiz din cauza ca nu am ajuns sa folosesc majoritatea lor: - Roata de rezerva (a fost util odata - dar totata lumea stie ca e un absolut necesar pt drumurile noastre toate) - Cric (am folosit odata) - Compresor electric pt .roata si manometru (0-4 bar) (a fost util de mai multe ori sa fac presiune egala la roti, verificare presiune roti) - Cablu "jump-start" (am folosit odata sa dau curent la masina unui vecin) - Cablu de tractare (nu am folosit niciodata) - Set becuri si sigurante de rezerva. ( folosit de doua ori: ars becul pentru faza scurta, ars becul de ceata spate) - Penar mic cu surubelnita cu cap schimbabil (cruce, plat , cap cheie de 8 si 10), cheie de 10 - 12, patent deja ruginit de nu am folosit (a fost util odata surubelnita cruce cand am schimbat becul de ceata spate) - Rola de scotch ( nu am folosit niciodata) - Multimetru cu ac de 2 bani, pentru eventuala verificare de tensiune sau contiunitate (am folosit odata sa ma conving ca becul este ars) Cam atat ... Edited April 2, 2009 by devnulla Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now