Jump to content

Daewoo Nexia (cielo) Electric


DANNY WOO

Recommended Posts

Interesantă poza, dar nimic nou sub soare. A existat (sau există încă) şi Solenza electrizată... motorul era scos de tot şi înlocuit cu un motor electric de curent continuu (nu mai ai nevoie de transmisie şi cutie de viteze), iar portbagajul plin ochi cu acumulatori auto.

 

Maşini electrice se pot face oricând, problema este modul lor de alimentare.

Link to comment

Sincer, e o prostie. Ăia de la Dacia cred c-au făcut-o doar ca să apară la ştiri, altfel nu îmi explic.

 

Să zicem un volum de 400 de litri în portbagaj. Luăm ca exemplu bateria de motocicletă (aveam deja datele salvate pentru asta: Type: FB14L-A2 , Volt: 12 V, Capacity: 14 Ah, Plates per cell: 9, Dimension: height 165 mm x width 90 mm x length 135 mm, dry weight: 3.6 kgs, acid volume: 0.84 l).

 

Deci are un volum de 165 x 90 x 135 = 2004750 milimetri cubi, deci 2004 centimetri cubi, deci fix 2 litri de volum. Booon. Presupunând că am putea încărca portbagajul la maxim cu baterii, am avea 400/2=200 de acumulatori. La 3.6 kilograme per acumulator, tocmai am adăugat pe puntea spate o greutate de 720 kilograme.

 

Dar oops, nu putem; deja am depăşit cu vreo 400-500 kg încărcarea maximă admisă pe punte, am nenorocit suspensiile şi maşina s-a ridicat de bot ca un Tupolev gata de decolare, deoarece în faţă, compartimentul motor găzduieşte un biet motor de câţiva kilowaţi, mai uşor decât întregul ansamblu motor pe benzină + transmisie.

 

Ergo, o prostie :)

 

Până nu reuşesc savanţii americani fuziunea la rece, n-o să avem motive pentru maşini electrice.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...