Costi VLN Posted December 8, 2010 Author Share Posted December 8, 2010 (edited) Scuze de offtopic...dar costi,daca ai cumva idee unde gasesc sau stii tu pe cineva care vinde praguri+ornamente ca a-le tale da-mi si mie de veste, Multumesc! N-am nici cea mai mica idee.Sorry. Motoarele nu necesita mentenanta de desfacere si curatare, asta e treaba uleiului. - In 15 ani se depune si mama uleiului.Indiferent de firma. fftopic: Edited December 8, 2010 by velican_costi 1 Link to comment
Tommy Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Daca aveai pasiune pentru masina cu adevarat aveai grija si de motor, sau in primul rand de motor. Vorbesc asta din prisma unuia care a vandut un cielo cu presiune egala pe fiecare cilindru, fara consum de ulei, fara gram de rugina. Din pacate pentru cei ca tine, ITP-ul nu minte, pe deasupra vopsit vai mama lui gardul, inauntru leopardul 2 Link to comment
Costi VLN Posted December 8, 2010 Author Share Posted December 8, 2010 (edited) Tommy,masina a fost cumparata in 2007,cu 84 kkm. Motorul merge perfect,nu consuma ulei,trage bine,singura problema e ca bate axa cu came,ce va fi schimbata cand voi face distributia. Rugina era deja aparuta cand a ajuns la mine,daca o aveam de noua te asigur ca nu avea gram de rugina.Cat despre vopsea,stii povestea,sincer ma cam doare inima sa dau 4000 lei sa o vopsesc cand ea face toata banii astia. De fapt stii si tu aceste lucruri,insa asa esti tu,carcotas de meserie. Lasand deoparte injectiile,zilele astea am achizitionat o pereche de amortizoare spate noi pe ulei Monroe R 1622.Montate,inecate-n vaselina,probate si da, alta viata,mult mai tapana si rigida.Sper ca,cu ele sa nu-mi mai atinga jantele de vara,cele pe 15.Ceea ce nu cred,vom vedea. Edited December 8, 2010 by velican_costi 1 Link to comment
Dj_Dark Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Bataia aia s-a rezolvat? Link to comment
madkat Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Greu de inteles de ce ti-ai luat niste amortizoare la fel de fleasca cum erau alea stock... Cu atat mai mult cu cat ai probleme ca iti ating rotile in spate Normal ca e mare diferenta cu ORICE amortizor nou, fata de cele originale obosite, dar nu cred ca o sa dureze mult multumirea ta Link to comment
Costi VLN Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 (edited) Da Dj_ule,s-a rezolvat.E liniste acum peste denivelari. . Madkat,am gasit cu 110 lei bucata si vazand ca sant Monroe nu am putut abtine sa nu le iau.Pe anterioarele vreau sa le modific rezistenta si anume sa le fac mai rigide,mai tari. Stiti cumva vreun centru prin Bucuresti?Stiu ca era unul pe Fundeni,o sa vad daca mai exista. Edited December 9, 2010 by velican_costi Link to comment
madkat Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 (edited) Parere personala - decat sa intervii in interiorul unui amortizor, modificandu-i parametrii, mai bine iei unul care are din fabrica taria/raspunsul pe care le doresti. Eu nu as iesi pe drum cu o masina cu amortizoare/arcuri manarite in atelier. Intr-adevar KYB vad ca sunt mai scumpe oleaca - cu gaz (cum am eu), aproape 150ron, cele cu ulei sunt mai ieftine. Edited December 9, 2010 by madkat Link to comment
argon Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 .Sper ca,cu ele sa nu-mi mai atinga jantele de vara,cele pe 15.Ceea ce nu cred,vom vedea. Nu are legatura una cu alta. Apropos de preturi, eu am luat cu 250 ron bucata de spate, Sachs Advantage, ca tot am vrut tari, si fac fiecare banut. Link to comment
Costi VLN Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 Era o idee.Oricum,ma mai documentez. Cunosc pe cineva ce avea o astfel de modificare si era multumit.Lucrarea a fost facuta la un meserias batran undeva prin spatele pietei Floreasca,insa din pacate nu mai traieste; Link to comment
argon Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 sunt mai multi care fac, consta in schimbarea uleiului cu unul mai gros. Link to comment
Salex Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Parere personala - decat sa intervii in interiorul unui amortizor, modificandu-i parametrii, mai bine iei unul care are din fabrica taria/raspunsul pe care le doresti. 101% de acord ! Era o idee.Oricum,ma mai documentez ... E riscant. Operatii de genul asta implica prea mult artizanat. Cred ca iti dai seama ca omul ala nu are instrumente de masura si nici "stiinta" de a face lucrurile cu cap. Da, o sa ai un ulei mai gros in amortizoare, o sa ai (probabil) amortizoare mai tari vara. Insa iarna iti dai seama ce inseamna lucrul asta ? Pe de alta parte, in cazul unor amortizore obosite (asa cum pomeneai despre ale tale), daca mai pui si ochiometric un ulei cu viscozitate dubioasa, crezi ca vor lucra echilibrat ? Eu cred ca nu. Din cauza asta dublez sfatul lui Madkat, decit sa arunci niste bani degeaba (sau, mai rau, cu efecte negative asupra sigurantei) mai bine folosesti cu cap ceva mai multi banuti. Despre amortizoarele lui Madkat poti vorbi direct cu el. Aceleasi amortizoare le-am montat unui amic pe Cielo Exe si este super incintat de ele. As putea plusa ... tipul cara destul de des o rulota de cca 600kg Link to comment
Tommy Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 De luat in seama si cele recomandate de Argon. Monroe-urile gasesti repede sa le dai, sunt inca destui sub fascinatia numelui. 1 Link to comment
Costi VLN Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 (edited) Sincer,nu stiu prea multe despre aceasta operatie,doar ca se inlocuieste uleiul cu unul mai vascos.Aveti dreptate,meseriasii din ziua de azi sant carpaci mare parte si vb lui Salex cum draq pot calcula ei ca ambele amortizoare sa aibe aceeasi rezistenta. Asa cum am zis,era doar o idee.Tot zac degeaba si ma gandeam sa incerc. Tommy,de vandut nu le vand,chiar daca-mi voi lua altele mai tapene,ambalate,unse cu ulei si la beci cu ele. Edited December 9, 2010 by velican_costi 2 Link to comment
Costi VLN Posted December 14, 2010 Author Share Posted December 14, 2010 Mda,trebuia sa se intample si asta,ambreajul isi da duhul.A inceput de saptamana trecuta sa scartaie incet rulmentul la apasarea ambreajului,apoi din ce in ce mai puternic pana azi cand huruie grav,iar la plecarea de pe loc,cu a I-ia dardaie ca draq.Sunetul e metalic,de frecare fara lubrifiere,probabil e pa rulmentul,implicit s-a zapacit si discul cu placa. Drept pt care am cumparat azi kit de ambreaj,Valeo,original Koreea.M-am gandit sa schimb si pompa de ambreaj,sa fac treaba buna.Vinereri urmeaza sa fac si inlocuirea si voi revenii cu impresii la cald.Si poze din timpul lucrarii.... Link to comment
madkat Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 (edited) fix cum facea si a mea asta vara. Interesant ca a inceput dintr-o data - la mine vreo 5000km i-au trebuit sa treaca de stadiul de scartiala pana la pornirea cu zmucituri si zgomotul metal-pe-metal pompa nu era musai - ESTE insa musai sa iei tija de debreiere - adica aia in care impinge pistonul de ambreiaj. Edited December 15, 2010 by madkat Link to comment
Dj_Dark Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 La mine nu a fost cazul de tija, am mers mult si bine cu cea veche. Pompa noua vine si cu tija de obicei. Link to comment
madkat Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 M-am exprimat gresit - e vorba de tija de pe cutie. Cea care face legatura intre cilindru si furca de debreiere. Link to comment
Costi VLN Posted December 15, 2010 Author Share Posted December 15, 2010 Madkat,era musai si inlocuirea pompei de ambreaj,pierdea niscai lichid,nu mult insa plangea.Daca tot fac o treaba,macar s-o fac calumea. Link to comment
Dj_Dark Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 (edited) El vorbeste de parghia de actionare a furcii, bucata aia in care apasa boltul cilindrului de ambreiaj. Eu nu am schimbat-o pe a mea, si, la cate probleme am auzit ca aluneca in prinderea de pe furca, nici nu recomand decat verificarea si daca e in regula las-o tot pe asta. Edited December 16, 2010 by Dj_Dark Link to comment
Costi VLN Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 Am vb cu mecanicul cand am cumparat piesele daca mai e nevoie sa mai iau ceva,implicit de acea parghie,mi-a raspuns sa nu mai cumpar nimic. Maine dimineata sper sa rezolv problema,pacat ca nu puteti auzi in ce hal haraie,insa cuidat e ca intra la fel de bine in viteza si tot la fel de bine si trage,ca pana acum.Singura problema e sunetul si tremuratul la plecarea de pe loc. Link to comment
Costi VLN Posted December 17, 2010 Author Share Posted December 17, 2010 (edited) Azi am rezolvat si cu ambreajul,la fel si cu pompa de ambreaj. Chinul draq la inlocuirea pompei,are surubul inferior dificil rau,pozitional chiar sub conducta de servo,insa l-am rezolvat pana la urma. Mai usor a fost inlocuirea kitt-ului de ambreaj.Priviti in poze cat de fraf e placa de ambreaj,nu mai zic de rulment,la demontare curgeau bilele din el ca dintr-un sirag de margele.Nu0i de mirare de ce caraia asa ingrozitor. Cu ocazia asta am curatat si instalatia ambreajului,bagat lichid nou,aerisit,reglat cursa pompei si gata,mere brici. Impresii la cald,e alta masina.Pedala e moale,foarte confortabila,iar masina parca e o idee mai fasneata. Intr-una din poza apare si mecanicul care de vreo 3 ani e doctorul masinii,un om deosebit. Poze... Edited December 17, 2010 by velican_costi Link to comment
madkat Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 La fel era si la mine rulmentul, insa discul si placa aveau uzura maxim 50% Vad ca mecanicul tau a stiut sa nu deconecteze vasul de expansiune pentru schimbarea pompei. De acel surub stiu, am scris si pe topicul meu ca e ceva chinuiala, insa, cu tubulara mica de 13 si o cruce cardanica e o nimica toata de desfacut. Mai mult mi-a luat sa ma prind pe unde sa bag cheia decat operatia in sine. Link to comment
Costi VLN Posted December 20, 2010 Author Share Posted December 20, 2010 Pai,daca nu demontezi vasul de espansiune nici nu ai cum sa demontezi pompa,oricat ai vrea. Cat despre surubul cu pricina,daca ai scule potrivite e floare la ureche,daca nu,nu ai cum sa-l scoti.Asta,asa cum ai zis si tu,sa te prinzi pe unde sa bagi cheia,noi am folosit un crichet mic,cu un melc. Link to comment
Salex Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Mr. Velican: acu' ca ti-ai schimbat kit-ul de ambreiaj pot sa iti spun ce mi-a stat pe limba in parcarea unde ne-am intilnit. Auzind zgomotul, pe moment mi-am zis ca nu mai dureaza 2 saptamini pina il vei schimba. Din ce am citit, a durat o saptamina ... deci am fost optimist si ingaduitor cu buzunarul tau Link to comment
Costi VLN Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 Mr. Velican: acu' ca ti-ai schimbat kit-ul de ambreiaj pot sa iti spun ce mi-a stat pe limba in parcarea unde ne-am intilnit. Auzind zgomotul, pe moment mi-am zis ca nu mai dureaza 2 saptamini pina il vei schimba. Din ce am citit, a durat o saptamina ... deci am fost optimist si ingaduitor cu buzunarul tau fftopic: Cam tarziu nenea,iti asteptam replica ceva mai devreme. Lasand glumele ai avut dreptate,cu toate ca s-a intamplat inexplicabil de repede.De la intalnirea noastra din parcarea KFL,in 2-3 zile huruia grav,idiferent cu pedala apasata sau nu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now