Jump to content

News


danielson

Recommended Posts

GM Daewoo recalls 197,565 Matiz compact cars

 

AFP[ FRIDAY, MARCH 19, 2004 03:13:36 PM ]

 

SEOUL: GM Daewoo Auto and Technology Co said on Friday it is recalling 197,565 Matiz compact cars because of engine problems.

 

The recall will affect 190,171 Matiz models manufactured between February 1, 1998 and April 23, 2000.

 

The engine coolant should have been replaced after two years of use instead of three years as had been recommended, the company said. Another 7,394 Matiz compact cars produced between October 1, 2002 and November 23, 2003 are being recalled for faulty clutch cables.

 

A spokesman for GM Daewoo said Matiz models exported but he could not provide immediately details on how many were sold abroad and how many of them would be affected by the recall. The company did not provide an estimated cost for the recall.

Link to comment

Viitor sumbru pentru Daewoo Romania

http://news.softpedia.com/news/1/2003/Sept...mber/4948.shtml

 

 

Stire veche din Septembrie 2003, insa zic eu utila.

 

Fabrica de autoturisme Daewoo Craiova va mai functiona sigur pina in 2005, dupa aceea existind foarte mari sanse ca aceasta sa fie inchisa. Noua companie GM-Daewoo, care a preluat unitatile de productie din Coreea de Sud, dar nu si din alte tari, printre care si Romania, a transmis in urma cu doua zile un mesaj foarte clar: nu vor investi nimic in fabrica de la Craiova si vor livra piese doar pina in 2005. Intre timp, noua firma va incepe sa comercializeze pe piata romaneasca autovehiculele fabricate in Coreea, care insa vor purta faimosul nume Chevrolet. Astfel, pe piata auto din tara noastra vom avea o situatie inedita: vor exista doua autovehicule asemanatoare, unul cu numele Daewoo Nubira (fabricat la Craiova) si celalalt Chevrolet Nubira (fabricat in Coreea).

 

Chevrolet Nubira versus Daewoo Nubira

GM Daewoo va comercializa, pentru inceput, trei modele, toate sub marca Chevrolet, utilizata pentru a diferentia automobilele produse in Coreea de Sud de cele fabricate in uzinele din Europa de est. Compania va incepe vinzarea acestora la inceputul lunii octombrie. Erhardt Spranger, director executiv al GM Daewoo Europa, a declarat ca firma nu intentioneaza sa investeasca in capacitati de productie pe teritoriul Romaniei, iar furnizarea de subansamble auto pentru fabrica de la Craiova va continua pina in 2005. General Motors (GM), cel mai mare producator de masini din lume, Daewoo Motor si Korea Development Bank, care actioneaza in numele creditorilor Daewoo Motor, au anuntat, in octombrie 2002, transferul unei parti din activele Daewoo Motor - printre care fabricile din Coreea si unele centre de vinzari - catre o noua societate, GM Daewoo. Capacitatile de productie din Europa de est, adica din Romania, Ucraina si Polonia, nu au fost incluse in tranzactie.

 

Va deveni statul actionar majoritar la fabrica?

De altfel, chiar si pentru acesti doi ani care au mai ramas pina cind GM-Daewoo va inceta colaborarea cu fabrica de la noi, lucrurile nu sint foarte clare. Statul roman detine 49a din actiunile societatii mixte Daewoo Automobile Romania, iar pachetul majoritar a trecut in mina creditorilor companiei-mama. La inceputul acestei luni, o delegatie guvernamentala condusa de secretarul general al executivului, Serban Mihailescu, a fost in Coreea de Sud pentru a discuta despre viitorul fabricii. Raspunsul coreenilor a fost ca vor veni cu o propunere concreta in termen de 90 de zile. Potrivit unor surse din industria auto, este posibil ca aceasta propunere sa fie, de fapt, o cerere ca statul roman sa preia fabrica, inclusiv cele 800 de miliarde de lei pe care Daewoo Romania le datoreaza cartierului general din Coreea.

 

Confuzie printre salariati

Angajatii Daewoo Automobile Craiova erau, ieri, confuzi in ceea ce priveste viitorul fabricii, mai ales ca, spun ei, au existat multe discutii, fara ca soarta acesteia sa fie stabilita. Oamenii declara ca nu mai stiu ce sa creada. Sindicatul sustine ca starea de confuzie este alimentata si de zvonurile potrivit carora statul ar fi devenit actionar majoritar la fabrica din Craiova. Stim ca s-a discutat la APAPS ca statul roman, care detine 49a din actiunile Daewoo Automobile Craiova, sa mai preia 2-3a din actiuni de la coreeni, astfel incit sa detina controlul, dar, din cite cunoastem, tranzactia nu s-a produs pina acum, a spus vicepresedintele Sindicatului Rodae, Mircea Baloiu. Anul acesta, producatorul de autoturisme din Craiova a trecut prin diverse tensiuni sociale. Angajatii au protestat, pe de o parte, pentru ca in 2005 expira acordul de producere sub licenta coreeana, incheiat cu General Motors anul trecut, iar pe de alta parte, s-a cerut o majorare a salariilor. In ultimele doua luni, oficiali din guvernul Nastase s-au perindat pe la compania din Craiova, promitind ca vor face lobby pe linga General Motors sa prelungeasca viata fabricii din Dolj. Potrivit conducerii societatii, anul acesta s-au inregistrat 135.000 de utilizatori ai acestei marci de autoturisme, Daewoo Automobile Craiova fiind astfel al doilea producator din tara.

 

Vedetzi si:

http://news.softpedia.com/news/1/2003/Sept...mber/4930.shtml

Link to comment

Eu am vazut ieri in service la autonet un Matiz 2, se plimbau aia cu el prin curte... nu stiu daca era privat sau al firmei... era alb fara inscrisuri si cam murdat, parea cam hartanit. Nu l-am vazut decat de la ceva distanta, deci nu stiu daca era Daewoo sau Chevrolet. Dar avea semnalizatoarele din fata puse intre faruri, nu sub ele, si numarul de inmatriculare din spate pus pe hayon!

E al doilea pe care il vad pe meleagurile noastre... am dat nas in nas cu unul cu numere de italia, acum vreo citeva luni.

Link to comment

Daewoo Automobile Romania PLANT

 

was established on the ruins of the Oltcit factory in 1994. Production started in 1996 with the Cielo (Nexia on some markets) and the Espero. Later the Tico, Leganza and Nubira joined the line, then the Matiz and finally the Nubira II.

Meanwhile, in 1997 the company commissioned a state-of-the-art engine and transmission factory. Overall the company manufactured in excess of 100,000 cars, some 125,000 engines and nearly 130,000 transmissions up to 2001.

Besides some 5,000 employees, another roughly 15,000 jobs throughout Romania depend on Daewoo. Recently the company has been suffering the effects of Daewoo's collapse. In September, 2003 GM-Daewoo entered the local market with cars badged as Chevrolet. The Craiova plant which faces massive debts is not allowed to export their goods any more. Their future is in limbo.

Production in 2003: Matiz: 15439, Cielo: 5272, Nubira: 1082.

 

Comentariu Dani:

 

Astia sunt in declin, credetzi ca se vor apuca de Matiz II ? Eu vorbesc de fabrica, nu de revanzatori ...

Link to comment

Eu sincer sper,macar pentru noi asa.Eu nu vad ca o fabrica relativ noua si care face produse vandabile sa fie pur si simplu inchisa.Dar cine da banu ca daca ajunge la apaps ii punem cruce?

Link to comment
Nu mai facem noi astia credite si cumparam fabrica in puii mei !..Si facem tuning la Mati scoatem direct Mati III cu ABS air bag latrela emotor V6 ..CE PUII MEI SA MAI FACI!?!?!

 

Si daca scot astia de la Dacia, varianta X69 cu geamuri termopan, ce te faci ?

Link to comment
Nu mai facem noi astia credite si cumparam fabrica in puii mei !..Si facem tuning la Mati scoatem direct Mati III cu ABS air bag latrela emotor V6 ..CE PUII MEI SA MAI FACI!?!?!

 

Si daca scot astia de la Dacia, varianta X69 cu geamuri termopan, ce te faci ?

 

Lasand gluma, uite o chestie interesanta: http://www.autoindex.org/bodies.plt?no=780&ass=107

 

La modele actuale figureaza si Matiz II in Romania. Nush ce sa mai cred.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...