Senna Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Am citit in manual ca timoneria de comanda a cutie de viteze trebuia periodic gresata. Aceasta problema a avut-o parca si Brusli, dar nu am reusit sa gasesc thread-ul. Trebuie sa cer la magazin "set bucsi timonerie" sau cum sa fac? Nu cred ca mai merg unse, se misca prea greu maneta. Cat ar putea sa coste? Am sant acasa in curte si incerc sa rezolv singur. Link to comment
brusli Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 mai spun odata: bucsile alea sint (pret de service) 10000 lei, 30000 lei...ceva de genul asta. e foarte greu sa le schimbi singur...s-a chinuit ala in service... daaaaaaaaaaaaar daca reusesti...esti mare. Link to comment
Zetics Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 tocmai mi-a murit ambreiajul la Tico...cu nevasta la volan. Pare cablu rupt, nu stiu exact ce are. Ea mi-a descris cum ca mai intii parca se intzepenise pedala, apoi a ramas flencanind in gol... Link to comment
tolin Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Cablul. Ai scapat ieftin. Link to comment
Shenck Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Cablu te costa intre 250-450 depinde de magazin. Pina-ti vine nevasta acasa venim, la tine sa da Link to comment
Zetics Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 (edited) Fost la 11 noaptea (ca nu ierea asa trafic) si tractat mortu' acasa cu cealalta masina. Biata nevasta a fost asa de stresata la volanul Ticălosului (e incepatoare, dar s-a descurcat minunat) ca a facut febra musculara la picioare )"> Miine poimiine sper sa resuscitez wooul cu nea X in spatele blocului...deja am pus-o pe pozitie PS: banana aia nu are nici un rost, dar imi place la nebunie Edited February 24, 2005 by Zetics Link to comment
Senna Posted February 24, 2005 Author Share Posted February 24, 2005 Sunteti off-topic. Eu am intrebat de maneta de schimbat viteze. Si pt cine nu stie, se poate conduce o masina fara cablu de ambreiaj daca ai "ureche muzicala" si stii sa egalezi turatiile celor doi arbori din cutia de viteze. Iar pornirea o poti face impingand masina cu 5km/h viteza la care treapta I intra direct (la turatia de relanti normal) sau mai simplu pornesti masina in viteza. Link to comment
Pedala Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Daca intra greu doar cand e rece poti sa ai putin ulei in cutie Link to comment
aztec Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 acum tocmai ce am ajuns acasa de la servici.. cu toate ca nu e prea frig(cica-8*), cand am pornit-o deabia mestecam vitezele de parca as fi avut vaselina in loc de ulei la cutie... si parca atunci cand au fost -16* nu mergea asa greu.. dar dupa 200-300metri si-a dat drumul... si uleuil are cam 3 luni de cand l-am pus... Link to comment
Shenck Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ce ulei ai pus? 75W85 ? Asa pateam si eu iarna pina sa-l schimb. N-am gasit 75W85 si am pus 75W80 (Total) si e OK acum. Link to comment
Senna Posted April 25, 2005 Author Share Posted April 25, 2005 Am rezolvat problema, m-am uitat pe sub masini si am descoperit ca unde intra axul de comanda viteze in cutie mansonul de cauciuc care il protejeaza este rupt. Suruburile bucsilor sunt bine intepenite, n-am avut nici o sansa sa le scot. Am gresat axul si ce am mai putut desface din timonerie si acum merge mult mai usor. Acum chiar mestec in benzina, nu in smoala Link to comment
Senna Posted September 29, 2005 Author Share Posted September 29, 2005 Am dat cu WD 40 pe articulatiile timoneriei in timp ce un ajutor manevra schimbatorul. Merge mult mai usor acum Link to comment
Senna Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 Uitasem sa precizez ca pt a manevra mai usor schimbatorul de viteze a trebuit sa slabesc piulita boltului gripat de sub podea. In timp se mai slabea si incepea sa zangane mai intai la relanti si apoi in turatie. M-am ambitionat si am reusit dupa multe chinuri si mult WD40 sa scot boltul cu pricina, folosind un papagal cu auto-blocare, rotind de bolt si tragand de el in acelasi timp. Era groaznic de corodat, a trebuit sa-l inlocuiesc cu unul nou. Am uns cu vaselina grafitata articulatia si am strans tare piulita si acum schimb vitezele foarte usor si am scapat si de zanganeli. Gresajul articulatia de sub schimbator conteaza mult mai mult decat a celor din dreptul cutiei de viteze deoarece are dezbatarea cea mai pronuntata, zic asta pt ca am obtinut un schimbator lejer inainte sa le degripez si pe acestea din urma. Le-am degripat sa stau linistit dar manevrabilitatea a ramas la fel. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now