Mircea Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Uite ca daca tipi la noi nu vom fi impresionati!! E atat de greu sa te uiti la oglinda un pic? 99,9% din oglinzile care au reglaj din interior se desfac prin tragere catre exterior dintr-o margine. Impinge sticla oglinzii la maxim in fiecare directie si uita-te in spatele ei si vei vedea ca e prins ape niste cleme. Forta cu care tragi depinde de fiecare, de cat de frig este afara samd. Prea putina nu o va scoate, prea multa o va sparge! Link to comment
raven84 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Foarte important de mentionat este ca operatiunea trebuie sa se faca cu un instrument din plastic dur sau din metal dar acoperit cu ceva material textil sau cauciuc pentru a nu se zgaria suprafata interioara a oglinzii. Link to comment
raven84 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 (edited) 99,9% din oglinzile care au reglaj din interior se desfac prin tragere catre exterior dintr-o margine... Prea putina (forta folosita) nu o va scoate, prea multa o va sparge! La asta ma refeream. Pentru ca este mult mai sigur sa folosesti un instrument cu care sa distribui forta de impingere pe o suprafata mai mare a oglinzii in asa fel incat stress-ul asupra suprafetei de sticla sa fie cat mai mic. E vina mea...nu m-am exprimat corect si complet Edited April 7, 2010 by raven84 Link to comment
Robert_MNW Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Daca mai e cineva interesat asta e metoda folosita de mine. Am folosit folia de la o oglinda de Leganza sparta... se desface oglinda de Matiz chiar usor doar se trage de margine si iese geamul, se dau gauri pentru a scoate 'piciorusele' de la folie si se lipeste pe oglinda. Eu am pilit putin din plastic ca era putin mai mare folia, pentru una mai mica nu e nevoie! Partea electrica consta in tragerea unui fir de plus de la mufa din porbagaj de la dezaburire, firul mov! Pentru a dezlipii folia de pe oglinda donator am folosit un feon! Poze mai jos, daca aveti alte intrebari va raspund! Cam asta a iesit... Edited July 24, 2010 by Robert_MNW 3 Link to comment
nonel Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Am facut si eu aceeasi operatie dar cu o folie de Opel Astra din care am decupat putin cu foarfeca si intra perfect si o a doua folie am cumparat-o din Vitan cu 10 lei si provine dintr-o oglinda sparta de Seat ( nu stiu ce model ) dar s-a potrivit fara sa mai tai din ea.Vad ca si din cea folosita de Robert mai sus se putea ajusta un pic cu foarfeca sa nu mai iasa in afara. Am mai avut o tentativa cu una de Golf 5 dar dupa cea am taiat din ea nu se mai incalzea .Am sa va arat si pe unde se trag firele mai bine ca sa se poata plia oglinda catre geam si sa nu fie risc de rupere a firelor.Sper sa nu se supere Robert ca ma folosesc de poza lui. Link to comment
popoviciu Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Daca pun o folie rezistiva de la un alt auto in oglina tico-ului meu credeti ca se topeste plasticul in care sta oglina? Link to comment
Dr.L Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Nu cred. Nu se incalzeste asa tare folia aia Link to comment
tolin Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Daca limitezi durata de incalzire, nu. Sticla de care este atasat rezistorul are coeficient de absorbtie mai mare, asa ca, energia tinde sa se transfere in aer prin ea. Daca vrei o protectie suplimentara, poti izola suprafata interioara a carcasei cu banda adeziva cu Al pentru a respinge/reflecta radiatia de caldura. Link to comment
Dr.L Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Dar la Tico poti scoate sticla si s-o pui la loc,fara stricaciuni? Link to comment
popoviciu Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Buna intrebare. Nu stiu de ce se poate scoate oglinda. Daca o sa am timp o sa ma uit Link to comment
CatalinC Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 zicea cineva pe aici ca trebuie fiarta oglinda,si iese geamu. I-o nu m-am riscat Link to comment
nonel Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Eu am pus apa calda de la chiuveta si a iesit. La cea din dreapta m-am grabit si s-a spart. Link to comment
lperisoara Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 (edited) Fa si tu ca altii : Vorbeste cu prietena / familia sa mergeti in Bucuresti sa vedeti si voi Parisul putrezit si astfel faci si o plimbare cat de cat interesanta ( daca vii in zilele astea nu o sa intelegi de ce ne plangem de blocaje in trafic ca toata lumea e la mare ) si iti pui si oglinzile. Pun nr celui de la Radacini Gara de Nord, daca deranjeaza se poate sterge : Martin : 0723.809.126 ( sper sa mai aiba nr asta ) Update: Am incercat sa sun la numarul asta si nu merge ... Am trecut si pe la Radacini Gara de Nord si dar service-ul nu mai e acolo, cica s-a mutat pe Iuliu Maniu sau prin Drumul Taberei ... a ramas numai magazinul. Edited December 2, 2010 by lperisoara Link to comment
Mircea Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Inginerul Martin nu mai lucreaza de mult in automotive, este in alt domeniu. Din pacate... Din fericire intre timp sunt multi altii care au invatat sa puna oglinzi incalzite, inclusiv tutoriale la noi pe forum, iar rezistente se cam gasesc mai peste tot. Link to comment
hellcat Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Se poate pune un link...doua cu aceste tutoriale? Link to comment
Mircea Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Halal "shpion" ) Uite bre aci: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/5007-incalzire-oglinzi-laterale-cielo/page__view__findpost__p__504829 Link to comment
hellcat Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Da mersi...cand e sa nu vezi, nu vezi si gata. Cu gandul la matiz si oglinzile lui incalzite...oricum, nu strica sa fie link si aici. Link to comment
lperisoara Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 (edited) Salutare! Partea 1: Acu doua saptamani am gasit pe okazii.ro doua oglinzi cu reglare manuala din interior, in stare aproximativ buna (un picior de aluminiu rupt, carcasa zgariata), dar cu mecanismul de reglare f bun. Am scos mecanismul de reglare si l-am bagat in carcasele oglinzilor mele. Vineri am dat gauri in usi (doar pe interior) si iata ce a iesit: Gaura mare are centrul la 6 cm fata de cheder geam (sus), 17 cm pana la marginea usii (catre balamale), si 19 cm pana la axul manivelei geam. Distantele le-am masurat aproximativ pe un alt Matiz. Partea 2: Duminica am fost in Vitan si am gasit la 10 lei oglinzi sparte, dar cu rezistenta buna. Avand la mine o oglinda de matiz am ales doua care aveau cam aceleasi dimensiuni. Si azi m-am apucat de desfacut: - poza 11: cu o surubelnita si un patent am dezlipit mai intai sticla. Atentie ca se sparge cu usurinta. Folia cu rezistenta are lipici pe ambele parti (cum este scotch-ul). - poza 12: cu ajutorului feonului si cu multa rabdare, am desfacut folia cu rezistenta de suportul de plastic. folia nu trebuie indoita prea mult (cel mult 120 grade). - poze 13, 14: am verificat rezistenta: are 5 ohmi si alimentata la 12.5 V consuma 2.5 A, deci o putere de 31 W. Se incalzeste destul de repede, dupa un minut devine calda la atingerea cu mana (> 40 grade). Se poate utiliza un cablu multifilar de 2x0.75 mm2. - poza 15: am lipit folia pe spatele oglinzii de matiz prin presare. Ca sa nu se lipeasca folia de degete am utilizat o bucatica de hartie lucioasa de la abtibilduri. Apoi am taiat din marginile foliei in zona indicata de sageti, dar pana in rezistenta. In aceste locuri folia a ramas mai mare decat oglinda cu vreo 2 mm. - poza 16: am decupat o gaura pentru fire in capacul de plastic al oglinzii de matiz. Am mai taiat din zonele de pe margine care presau oglinda, ca sa intre folia. - poza 17: am introdus oglinda in suportul de plastic. - poza 18: am tras un cablu prin arcul de la suport oglinda. La oglinda am pus doi papuci mici. La celalat capat am pus doua riglete cu surub. De aici am tras un alt cablu pana sub bord, unde se va uni cu cablul de la cealalta oglinda. Cum s-a intunecat la ora 17:00 m-am oprit aici. Cand mai am timp o sa pun rezistenta si in oglinda dreapta, o sa leg firul (maro) la masa, iar celalalt fir (albastru) la conectorul C202 galben, pinul 8, sub bord, destinat pentru alimentare rezistenta luneta. Mai intai o sa masor curentul consumat de luneta, si apoi sectiunea cablului. Daca cablul mai poate suporta inca 2x2.5=5 A atunci o sa-l leg aici. Daca nu, o sa trag alimentare separata de la baterie, printr-un releu actionat de butonul dezaburire. Din cate stiu eu, dezaburirea luneta consuma in jur de 150 W, adica vreo 12-13 A. Desi in schema electrica este indicata siguranta Ef7 de 30 A, eu pe masina am o siguranta de 15 A. Deci va trebui schimbata cu o sigurata de 20 A. PS: Ce mi-a placut la rezistenta de mai sus este ca sunt trei trasee diferite: stanga, centru, dreapta, si daca se arde un traseu, mai ramane activa 2/3 din incalzire. La Logan e un singur traseu ... Parca pe rezistenta de Logan este scris in centru un site www.JZY ... ? Edited December 6, 2010 by lperisoara 4 Link to comment
Robert_MNW Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Ti-au iesit frumos, bravo! Te scutesc de acum de o chinuiala si iti spun din experienta ca fara releu nu faci nimic, adica se vor incalzii dar prea putin ca sa dea randament. Si eu tot la luneta le-am legat dar am pus un releu separat si de atunci merg super. PS: Stie cineva cum as putea sa le fac sa mearga separat de luneta, cu alte cuvinte sa le pornesc tot din butonul dezaburirii dar dar sa ramana active si dupa oprirea lunetei pana la oprirea masinii( cand se ia contactul)? Link to comment
raven84 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 (edited) Creezi un traseu separat si un soi de temporizator, desi din experienta, cred ca de multe ori e mai bine ca aceasta functie (oglinzile adica) sa ramana pornita pe tot parcursul utilizarii masinii in lunile friguroase. Edited December 7, 2010 by raven84 Link to comment
lperisoara Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 ... adica se vor incalzii dar prea putin ca sa dea randament. ... Eu inteleg asa: daca le pun in paralel cu luneta, atunci pe traseul baterie, releu pornire, sigurante, buton dezaburire va circula un curent mai mare decat cel considerat la proiectarea circuitului, iar cablul se va incalzi in locurile de rezistenta mai mare. De asemenea apare o cadere de tensiune pe aceste cabluri, iar tensiunea la bornele rezistentei oglinzii va fi mai mica. ... Si eu tot la luneta le-am legat dar am pus un releu separat si de atunci merg super. ... Cred ca bobina releului este alimentata de la luneta. Asta inseamna ca ai tras fire de la baterie la contactele releului si apoi la oglinzi? In ceea ce priveste alimentarea permanenta a oglinzilor, parerea mea este ca nu este necesara. Cand vrei dezaburire apesi pe buton. Cand nu mai vrei apesi iar pe buton. Daca dupa cinci minute oglinzile sau luneta s-au aburit iar apesi pe buton. s.a.m.d. Cred ca mai necesara este temporizarea, pentru a evita uitarea dezaburirii pornite. Adica pentru pornire (oglinzi si luneta) apesi pe buton si dupa 5 min se opresc. Daca mai trebuie mai apesi odata pe buton. Acest lucru presupune un pushbuton si un releu temporizat, nu cum avem noi buton cu retinere. Asa am eu la Ford Focus 2 si sunt multumit asa. In legatura cu PS: Stie cineva cum as putea sa le fac sa mearga separat de luneta, cu alte cuvinte sa le pornesc tot din butonul dezaburirii dar dar sa ramana active si dupa oprirea lunetei pana la oprirea masinii( cand se ia contactul)? vezi schema: Diodele D1 si D2 sunt de tipul 1N4007. Prin D1 releul este alimentat cand contactul dezaburire este inchis, iar prin D2 releul este mentinut alimentat si dupa ce contactul dezaburire a fost deschis. Pe schema nu sunt figurate sigurantele. Si poze cu demo. In loc de rezistente dezaburire am doua leduri. PS: Azi am masurat rezistenta pentru o alta oglinda si are 10 ohmi. Cea montata ieri avea 5 ohmi. ATENTIE cand se pun doua rezistente diferite pe oglinzile stanga/dreapta. Cea cu rezistenta mai mica se va incalzi mai tare si va consuma mai mult curent. 1 Link to comment
Robert_MNW Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 (edited) De la luneta am tras doar fir de comanda la releu, l-am pus in cutia de sigurante a masinii si de la el am tras fire la oglinzi! Eu dezaburirea lunetei nu o folosesc prea mult doar oglinzile ma interesau sa functioneze si dupa oprirea lunetei! Edited December 7, 2010 by Robert_MNW Link to comment
lperisoara Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Azi am legat toate cablurile (oglinda stanga si cea dreapta) si merge super. Adica oglinda se incalzeste rapid, iar dupa cateva minute nu pot tine mana pe oglinda ca ma frige. Amintesc, rezistenta dezaburire de 5 ohmi, curent masurat 2.5 A, putere disipata 31.25 W. Alimentarea am luat-o dupa contactul dezaburire. Alte masuratori efectuate pentru dezaburire luneta: - rezistenta lunetei 0.9 ohmi. - tensiuni fata de masa (motor pornit, ralanti, tensiunea la bornele bateriei 14.2 V): - la siguranta Ef7: 14.2 V - conectorul C402 fir mov (in portbagaj, aripa stanga): 12.2 V - conectorul C403 (in hayon): 11.8 V - borna + rezistenta dezaburire (in stanga): 11.65 V - borna - rezistenta dezaburire (in dreapta): 0.17 V Adica tensiunea de la bornele rezistentei dezaburire este de fapt 11.48 V, pe cabluri existand o cadere de tensiune de 2.72 V !!!!!! Ce ma surprins este cadere de tensiune de 0.17 V pe cablul de masa, cablu de numai 7 cm lungime. Surubul care fixa acest cablu de haion era fierbinte. Dezaburire luneta - conectori.pdf Dezaburire luneta - schema electrica.pdf - curentul consumat de rezistenta este 13 A, puterea disipata fiind 13x11.48 = 149 W. Puterea disipata pe cabluri este de 13x2.72 = 35 W !!! - izolatorul conectorului C403 era un pic topit. Principala deficienta la instalatia electrica este cadere mare de tensiune pe cabluri datorita utilizarii unor cabluri de sectiune prea mica pentru un curent asa de mare. Remedii: - inlocuirea cablului de masa cu unul cu sectiune 2.5 mm2 si curatirea vopselei de pe tabla hayon, unde vine surubul. Dupa chestia asta, caderea de tensiune s-a redus de la 0.17 V la 0.02 V. - am mai tras un cablu de sectiune 1.5mm2 in paralel cu cel existent de la C402 pana la rezistenta luneta. Tensiunea la borna + a crescut de la 11.65 V la 12.1 V. - conectorul C403 de tip papuc rotund l-am inlocuit cu o regleta cu surub. - La primavara o sa mai trag un cablu, in paralel cu cel existent, de la comutator bord pana in portbagaj. Un tabel aproximativ pentru alegerea firelor: S(mm2) R(ohm/km) Max(A) 1 ---- 19,5 ---- 5 1,5 ---- 13,3 ---- 10 2,5 ---- 7,98 --- 16 4 ---- 4,95 ---- 26 6 --- 3,30 ---- 32 10 ---- 1,91 ---- 50 16 ---- 1,21 ---- 68 25 ---- 0,78 ---- 92 35 ---- 0,55 ---- 120 Si un alt link foarte util: http://www.powerstream/Wire_Size.htm Si noapte buna... Link to comment
Robert_MNW Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 De ce e asa mare diferenta de la baterie la conectorul de la haion (papucul cu fir negru din stanga lunetei). Eu am ~14.5V la baterie si la haion ajunge in jur de 14.3V- 14.4V Si la relanti ai tensiunea mai mica putin. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now