Jump to content

Mâtzu' si Motanu'


Recommended Posts

Motorul poare fierbe foarte usor daca-i astupi ventilatia, probleme de gen poate aduce si un scut - motor.

Ventilatorul absoarbe temperatura din radiator, pentru racire are nevoie de aer din exterior .

Nu vreau sa te contrazic, insa, in cazul Matiz-ului, nu stiu cat de relevant este lucrul acesta. La modelele cu AC, radiatorul de AC este chiar in fata radiatorului motorului, deci aerul nu prea ajunge la ventilator, plus ca eu am mers o iarna intreaga cu radiatorul ( practic bucata de radiator lasata in bataia directa a aerului ) protejat cu un carton si nu am avut nici o problema.

Link to comment

La modelele cu AC, radiatorul de AC este chiar in fata radiatorului motorului, deci aerul nu prea ajunge la ventilator, plus ca eu am mers o iarna intreaga cu radiatorul ( practic bucata de radiator lasata in bataia directa a aerului ) protejat cu un carton si nu am avut nici o problema.

1. Asta cu radiatorul AC e din putu'gandirii.

 

2. Ideea e ca nu are sens sa faci o clapeta cu motoras atata timp cat nu e comandata automat. Asa e mai simplu si mai ieftin sa bagi un carton, are fix acelasi efect.

Link to comment

Si pentru ca esti om uiti. Asta este tot farmecul inventiei ford, ca e ,,desteapta" si inchide/deschide cand trebuie. Un obturator manual nu are nici pe departe aceeasi functionalitate. In plus, multe discutii pt nimic, cu un termistor si doua relee problema e rezolvata.

Link to comment

De fiert motorul nu cred ca se pune problema nici daca mergi cu calpeta inchisa vara atata timp cat ea nu e lipita de radiator.Cand porneste ventilatorul trage aer pe unde are gaura.Diferenta va fi ca merge mai mult ventilatorul.

Link to comment

Am avut rabdarea necesara sa citesc tot topicul dedicat Matizului si pot spune doar atat: decat sa umbli cu tot felul de modificari care mai de care mai ciudate (tuburi sanitare, ceasuri de masa pe post de turometru, termometre), ocupate de functionalitatea si designul masinii. Monteaza niste jante frumoase, o folie UV, un set de placute profi, un ulei de calitate etc.

Stiu ca te plictisesti de monotonia aceleasi masini si ai vrea sa-i aduci cat mai multe imbunatatiri, insa nu intotdeauna aceastea reprezinta cea mai inspirata alegere.

 

Spor la treaba!10000000.gif

Link to comment

Monteaza niste jante frumoase, o folie UV, un set de placute profi, un ulei de calitate etc.

Astea implica costuri mari si tine si de viziunea fiecaruia. Fiecare investeste in ce il pasioneaza si in ce isi permite.

 

 

 

Link to comment

Buna ideea, proasta implementarea... Atat timp cat nu e automatizata/ comandata de un senzor de temperatura e cel putin riscant sa faci asa ceva...

 

pai eu ce ziceam de exemplul cu oltcitul...poti face cu un senzor de olcit(si nu numai)ca jaluzica sa fie deschisa de tot sau deloc cu etapele liniar intermediare,dictate de senzor.ex:vara sunt larg deschise,iar iarna inchise.toamna si primavara unghiul deschiderii variaza in functie de temperatura.nici nu-ti mai bati capul daca sa le deschizi sau nu.

Edited by calinjack
Link to comment

Parerea mea personala (ramine asa, nu am chef de discutii inutile in contradictoriu): ideea este OK si isi va dovedi utilitatea la drum intins, mai ales la viteze mari; in oras, chiar la mers in coloana bara la bara, motorul nu este in pericol, electroventilatorul va avea de unde sa traga aer (ma refer strict la situatia prezentata !) chiar daca, asa cum spune si danutza, risca sa functioneze mai des.

Edited by Salex
Link to comment

Ca tot m-a pornit, se ia un termostat de 80 grade (7,5 ron), se comanda cu el un releu de 12V, cu 2 randuri de contacte, care va juca rolul butonului dpdt. Automatizarea dorita :P

Felicitari, doar ca va trebui sa gasesti unde sa pui termostatul ala. Din experienta avuta cu incalzirea auxiliara nu e chiar atat de simplu sa-l faci sa vada temperatura lichidului de racire :( . Eu am folosit si pasta termoconductoare pentru a ma asigura ca citeste temperatura ok.

 

PS: Cand termini baga un tutorial.

Edited by andreib
Link to comment

Pai azi in pauza de la scarbici am montat releu si termostat. Mai ramane de legat frumos firele cu coliere PVC (care de fapt is din nylon/soricei) si de fixat doza din plastic ce adaposteste releul cu soclul sau. A, de prins cu suruburi termostatul de 80 grade de partea superioara a radiatorului, apoi filmulet. Ba nu, intai filmulet cu termostatul incalzit cu bricheta, apoi fixarea acestuia in pozitia de functionare :P

 

 

EDIT:

 

http://www.youtube.com/watch?v=xeR1qgNMucA

 

Edited by augustinionut
Link to comment

Eu as paria pe prima :D . Incearca un termostat de temperatura mai joasa (daca gasesti). Daca nu, un senzor de temperatura cu un comparator (cu histerezis extern ca sa-l poti regla) si un releu.

 

Spor!

Link to comment

Am verificat azi cu un termometru cu laser: partea dreapta sus radiator 47 grade (aici montasem termostatul), partea stanga sus 85 grade :D .Deoarece la pornirea ventilatorului temperatura scade la 80 si declanseaza termostatul, am cumparat un termostat de 75 grade (din asta am gasit) pe care il voi monta diseara. Urmeaza filmulet daca functioneaza.

 

 

EDIT:

Tre' sa inventez o metoda de fixare a termostatului pe radiator :(

Edited by augustinionut
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...